Znajdź klientów z reklamą PPC

Marketing PPC to coś, z czym prawdopodobnie spotkałeś się w jakiejś formie.

Płatny krajobraz reklamowy kanału jest wart setki miliardów dolarów. W 2011 roku Internet wspierany przez reklamy wniósł ponad 500 miliardów dolarów do gospodarki Stanów Zjednoczonych.

Jasny gwint. To dużo pieniędzy.

Same liczby mówią nam, że ten kanał marketingowy jest zbyt solidny, aby go zignorować, ale częściej marketerzy boją się zanurzyć z dwóch powodów:

  1. Uruchomienie kosztuje
  2. Istnieje duża szansa, że stracisz pieniądze, jeśli nie jesteś inteligentny w swojej strategii

Reklama PPC jest potężnym medium marketingowym, ponieważ jest mierzalna. Można obliczyć zarówno długoterminową, jak i krótkoterminową wartość przychodu z nawet jednej wizyty na stronie internetowej. Możesz także wdrożyć funkcje kierowania reklam, aby zapewnić dotarcie do właściwych odbiorców.

LinkedIn, Facebook, Twitter i Google oferują produkty dla marketerów, którzy chcą dotrzeć do klientów.

Z jakiej sieci powinieneś korzystać?

Odpowiedź na to pytanie sięga psychologii użytkownika. Dowiedz się, co robią ludzie, gdy korzystają z produktów LinkedIn, Facebook, Twitter i Google. Te szczegóły pomogą Ci określić, które kanały są odpowiednie dla Twojej marki i przekazu reklamowego.

Zacznij od poznania różnych modeli sprzedaży reklam

Wydajność, w jakiej pracujesz ze stroną internetową lub siecią reklamową, aby wyświetlać swoje reklamy, zależy od tego, jak możesz zapłacić. Narzędzia takie jak Facebook zazwyczaj dają kilka różnych opcji do wyboru. Podjęcie właściwej decyzji ostatecznie wpłynie na skuteczność reklam online. Oto zestawienie różnych modeli płatnych cen kanałów, a także ich mocnych stron i pułapek:

CPM / Wyświetlacz

Podstawy:

  • Zdefiniowany jako koszt za mille.
  • Jesteś rozliczany ryczałtowo za 1000 wyświetleń Twojej reklamy.
  • Nie jesteś obciążany za żadne kliknięcia.
  • Ten format reklamy jest powszechny w sieciach reklamowych (banery, reklamy z obrazem itp.).

Jakie wrażenie? Jest to miara liczby wyświetleń reklamy, niezależnie od tego, czy została kliknięta, czy nie.
W przypadku reklam opartych na CPM wydatki na reklamę gwarantują określoną liczbę wyświetleń; podczas gdy w przypadku innych rodzajów reklam online (takich jak CPC) nie ma gwarancji, że reklama zostanie wyświetlona.

Mocne strony:

  • Stawki CPM mogą być stosunkowo tanie.
  • Płacisz bezpośrednio, aby ludzie zobaczyli Twoją reklamę-prawdopodobnie będą to najlepsi konsumenci w lejku.
  • Możesz łatwo zastosować budżet, który ma sens, ponieważ płacisz tylko za widoki.
  • Sprawdza się w kampaniach wizualnych, zorientowanych na branding.
  • Gwarantuje, że Twoja reklama będzie wyświetlana tyle razy, ile chcesz, aby była widoczna (na wrażenie).

Słabe strony:

  • Jeśli ludzie nie klikają Twoich reklam i nie konwertują, ryzykujesz nadmierne wydatki.
  • Wydajność (wynikająca ze sprzedaży z widoków reklam) jest trudna do dokładnego śledzenia i monitorowania.
  • Nie można łatwo obliczyć zwrotu zakupu ruchu do końca kampanii.
  • Pęd wynikowego ruchu internetowego jest rzadkością.

Investopedia CPM Ad

Oto przykłady banerów reklamowych CPM na Investopedia.com (zobacz Ogłoszenie z Underwater Audio na górze strony). Za pośrednictwem takich witryn można kupować reklamy bezpośrednio lub za pośrednictwem Google Ad Exchange.

Oto jak Forbes prowadzi reklamy display (zobacz baner reklamowy z HP na górze):

Forbes CPM Ad

PPC (zwany także CPC)

Podstawy:

  • Zdefiniowany jako koszt za kliknięcie.
  • Płacisz za każde kliknięcie reklamy, po cenie określonej przez wartość rynkową słowa kluczowego lub wyrażenia, które Cię interesuje.
  • Rynki CPC działają w modelu aukcyjnym, w którym reklamy o dużej skuteczności mogą wygrać.
  • Wysoka wydajność jest definiowana przez funkcję współczynników klikalności reklam (CTRs) i CPC, które reklamodawcy są gotowi zapłacić.

Mocne strony:

  • Kliknięcia są łatwe do śledzenia.
  • Płacisz tylko za ruch skierowany do twojej witryny.
  • Możliwe jest nakładanie ograniczeń budżetowych na ruch przychodzący przez duże sieci.
  • CPC i budżety można modyfikować w czasie rzeczywistym.
  • Możesz modyfikować kampanie (CPC i budżety) w czasie niemal rzeczywistym, śledząc wydajność swojej witryny.
  • Płacisz tylko za kliknięcia, których potrzebujesz.
  • Dobrze zoptymalizowany ruch CPC może być znaczącym i dobrze zoptymalizowanym sterownikiem ruchu.
  • Dla marketerów, którzy śledzą zwrot z inwestycji, Reklama CPC może być znacznie bardziej opłacalna niż ruch generowany przez CPM.

Słabe strony:

  • Konkurujesz z innymi reklamodawcami o ruch, co może spowodować, że CPC staną się wysokie, a czasami nie będą dostępne.
  • Kliknięcia pojawiające się teraz mogą później skutkować monetyzacją — modele atrybucji muszą być dokładne.
  • Jeśli nie licytujesz z konkurencyjnym CPC, jest całkiem możliwe, że nie dostaniesz ruchu.
  • To skomplikowane.
  • Jeśli nie masz opanowania swojej strategii, może ona szybko stać się bardzo skomplikowana.
  • Wymaga dedykowanego zasobu do monitorowania i optymalizacji kampanii.
  • Musisz wiedzieć, co robisz, żeby zobaczyć zwrot z inwestycji.
  • Możesz stracić znaczne pieniądze początkowo w celu optymalizacji w czasie.

Oto przykładowe reklamy PPC kierowane na słowa kluczowe “usability testing” w Google:

Google PPC Ad

CPA i udział w przychodach

Reklamodawca płaci za ruch na podstawie części uzyskanych przychodów. Na przykład, jeśli reklamujesz się na pqr.com, zapłacisz 20% od sprzedaży Wygenerowanej z pqr.com korki. Jeśli nie dojdzie do konwersji lub transakcji, nie zapłacisz.

Siła polega na tym, że płacisz za wydajność. Minusem jest to, że ponieważ wydajność jest trudna do prześledzenia przez prawidłowe modele atrybucji, ten rodzaj modelu reklamowego jest dość rzadki.

Koszt instalacji (CPI)

CPI oznacza koszt instalacji i jest skierowany do twórców aplikacji mobilnych.

Mocne strony:

  • Płacisz bezpośrednio za instalacje.
  • Niektóre algorytmy sieci reklamowej obniżają koszty dla większej liczby instalacji.
  • W niektórych sieciach reklamowych (takich jak Facebook) możesz kierować swoje kreacje i wiadomości do osób, które pobrały podobne aplikacje w przeszłości.

Główną słabością jest to, że płacisz taką samą kwotę za instalacje użytkownika, które dają zarówno wysoką, jak i niską długoterminową wartość użytkownika.

Oto przykład reklamy mobilnej od HotelTonight, aplikacji, która pomaga konsumentom rezerwować pokoje hotelowe w ostatniej chwili. Reklamy te są kierowane do kanałów informacyjnych na Facebooku.

Facebook CPI Ad

Koszt za Widok (CPV)

Koszt za Widok to struktura stawki za reklamę wideo, płacisz za liczbę wyświetleń reklamy wideo.

Mocne strony:

  • Skonstruowany w całości do reklamy wideo.
  • Możesz wybrać automatyczne odtwarzanie reklam lub kliknąć “Graj”.”
  • Możesz bardzo łatwo znaleźć odpowiednie filmy i użytkowników za pośrednictwem ogromnych sieci dystrybucji, takich jak Google / YouTube.
  • Wideo jest bardzo angażującym medium marketingowym.

Płacisz za widoki, nie za konwersje. Tak więc CPV ma te same słabości, co reklamy CPM. Łatwo jest uniknąć budżetu, jeśli ruch nie konwertuje.

Oto Reklama programu telewizyjnego przed filmem na YouTube, który nauczy Cię tańczyć w klubie:

YouTube CPV Ad

Kluczowe koncepcje PPC

Twoje płatne kampanie reklamowe są tak silne, jak twoja strategia nadrzędna. Oto kilka ważnych pojęć, które powinieneś znać, zanim rozejrzysz się za możliwościami reklamowymi:

Dzień Rozstania
Są to funkcje, które pozwalają śledzić sposób wyświetlania reklam w ciągu dnia. Możesz określić, że reklamy są wyświetlane tylko w określonych godzinach dnia.

Remarketing lub Retargeting
Sprzedawaj swoim obecnym odbiorcom. Jeśli jesteś firmą e-commerce, możesz pokazać im produkty, które już wyraziły zainteresowanie zakupem. Możesz zwrócić się do użytkowników za pośrednictwem różnych platform, w tym sieci reklamowej Google i Facebooka (więcej na ten temat poniżej). Oto przykład reklamy, która została mi (Ritika) przez Facebooka skomentowana — szukałam idealnej torby na laptopa.

Geotargeting
Kieruj reklamy do odbiorców na poziomie kraju, stanu, miasta lub obszaru metropolitalnego.

Targetowanie oparte na zainteresowaniach
Łącz się z odbiorcami na podstawie ich aktywności przeglądania / zachowań zakupowych / zainteresowań.

Targetowanie Behawioralne
Kierowanie reklam do użytkowników na podstawie wcześniejszych działań zakupowych.

Oceny Jakości
Są to oceny tego, jak dobrze Twoje reklamy są dopasowane do Twojej oferty/wiadomości marketingowej/strony docelowej. Wyniki Jakości są szczególnie ważne dla Google. Wyższa jakość wyników może skutkować niższym CPC (aka-tańszy ruch internetowy). Reklamodawcy są zachęcani do wyświetlania reklam wysokiej jakości.

CPC / CTR
Koszty za kliknięcie (CPC) będą często spadać wraz z wyższymi CTRs ad. W modelach aukcji internetowych nie zawsze wygrywają najlepsi oferenci CPC.

Możliwości i funkcje kierowania reklam zazwyczaj różnią się w zależności od sieci reklamowej, ale te koncepcje są dość standardowe.

Typy Meczów
Typy dopasowania słów kluczowych kontroluj, które wyszukiwania lub terminy inicjują Twoją reklamę. Pojęcie to odnosi się do precyzji.

Możesz na przykład użyć opcji szerokie dopasowanie, aby pokazać reklamę szerokiej publiczności, dopasowanie frazy, aby upewnić się, że reklama jest częścią wyszukiwanego wyrażenia, lub dokładne dopasowanie, aby uzyskać najbardziej sztywną możliwą precyzję. Negative match pozwala wybrać słowa kluczowe i wyrażenia, z którymi nie chcesz się łączyć (na przykład słowa kluczowe marki konkurenta).

Typy dopasowań są najbardziej istotne dla marketingu w wyszukiwarkach, ale często mają zastosowanie do innych kanałów marketingowych opartych na tekście.

Jak wybrać odpowiednią sieć PPC

Wybór odpowiedniej sieci reklamowej to ważna decyzja strategiczna. Decyzję należy oprzeć na następujących kryteriach:

1. Dostępne Opcje Kierowania

  • W jaki sposób ta sieć reklamowa pomoże Ci dotrzeć do właściwych odbiorców z odpowiednim przekazem reklamowym we właściwym czasie?
  • Czy bardziej zależy ci na kierowaniu demograficznym, kierowaniu na podstawie zainteresowań, czy obu tych czynników?
  • Czy bardziej zależy ci na dotarciu do odbiorców B2B lub konsumentów?
  • Zależy ci na dotarciu do określonej grupy demograficznej lub przekrojowej Internetu, a może próbujesz dotrzeć do ogólnych konsumentów?

Oto przykładowe opcje kierowania, które są dostępne na Facebooku:

Facebook PPC Targeting Options

2. Dostosowanie Doświadczenia Użytkownika

Jak dobrze sieć reklamowa dopasowuje się do określonych doświadczeń użytkowników?

  • Reklamy w wyszukiwarce Google AdWords i Bing mogą pomóc w dotarciu do konsumentów na podstawie słów kluczowych, które badają online.
  • Reklama na Facebooku pozwala marketerom wyświetlać reklamy displayowe, które zwiększają świadomość na temat nowych firm, usług lub produktów.
  • Reklama LinkedIn pozwala marketerom kierować reklamy do profesjonalistów (według zainteresowań lub stanowiska), gdy przeglądają kanały, oferty pracy lub grupy.

3. Format Reklamy

Czy formaty reklam mogą zainspirować użytkowników do zaangażowania i dostosować się do potrzeb Twojej marki?

Nieatrakcyjne reklamy generują negatywne wrażenia użytkownika, kosztując czas i pieniądze. Nie wskakuj do sieci reklamowej, ponieważ czujesz, że ” wszyscy to robią.”Wybierz produkty reklamowe i funkcje, które zapewniają najlepsze wrażenia użytkownika.

4. Reputacja Sieci Reklamowej

Internet jest pełen ciemnych zakamarków cienistych ludzi, którzy manipulują ruchem w sieci.

Niskie CPC są często zbyt piękne, aby mogły być prawdziwe, pochodzące z farm kliknięć, spamowania i cienistych doświadczeń użytkowników.

Upewnij się, że docierasz do prawdziwych ludzi i zachwycasz ich pozytywnym doświadczeniem użytkownika. “Tani ruch internetowy” jest zwykle zbyt dobry, aby mógł być prawdziwy. Upewnij się, że zawsze współpracujesz z renomowanym partnerem ruchu internetowego z publicznie dostępnymi referencjami i recenzjami.

Dowiedz się, na co cię stać i pracuj nad zwrotami

Zacznij od wartości użytkownika i pracuj wstecz:

  1. Ile średnio zarabia Twoja firma na użytkownika dzięki reklamie CPC?
  2. Jaki rodzaj marży chcesz zrobić?

Częstym błędem popełnianym przez marketerów jest praca z danymi ROI w sesji. To złe podejście. Musisz spojrzeć na wartości życiowe swoich klientów w połączeniu z tym,co zarabiasz w krótkim okresie. Te wskaźniki zapewnią ci znacznie większą elastyczność w zakresie wydatków marketingowych.

Załóżmy, że dowiadujesz się, że klient jest wart $ 1,000 w pierwszym roku i $ 5,000 w ciągu trzech lat. Możesz hipotetycznie wydać do $4,999 na marketing w krótkim czasie.

Oczywiście, nie chciałbyś wydać tyle pieniędzy na pozyskanie klienta. Powinieneś skupić się na tworzeniu szczęśliwego medium, pomiędzy maksimum a minimum. Jeśli zwiększysz wydatki PPC do $1,000, możesz zdać sobie sprawę, że jesteś w stanie uzyskać 5x więcej klientów w porównaniu z wydaniem $500. Na krótką metę możesz nie zarabiać dużo pieniędzy, ale na dłuższą metę Twoje zarobki będą znaczące.

Nie należy optymalizować kampanii marketingowych pod kątem przychodów z sesji. Zamiast tego powinieneś optymalizować je za pomocą wskaźników wartości lifetime, ponieważ pozwoli Ci to zdobyć więcej klientów i osiągnąć większy zysk.

Skoncentruj się na prowadzeniu konwersji, a nie tylko na ruchu drogowym

Wcześniej podkreślaliśmy, że ruch jest tylko częścią równania marketingowego. Musisz skupić się na prowadzeniu konwersji i sprzedaży poprzez pozyskiwanie ruchu PPC.

Testowanie A / B nie jest opcjonalne. Musisz to uwzględnić w swoim planie marketingowym. Jeśli możesz podwoić lub potroić Współczynnik konwersji, koszty pozyskiwania klientów drastycznie spadną.

Koszt Twojego ruchu internetowego jest nieistotny. Można kupić tanie korki? Super. I co z tego? Najważniejsze jest zwrot z inwestycji i sposób zarabiania na wydatkach marketingowych.

Przestań zastanawiać się nad swoim budżetem

Jeśli Twoja strategia reklamy płatnej działa, twój budżet nie powinien mieć znaczenia. Każdy zainwestowany Dolar powinien generować dodatni zwrot z marży.

Skup się na optymalizacji zwrotu z inwestycji, a nie na tym, ile wydajesz dziennie lub miesięcznie. Gdy poczujesz się bardziej komfortowo ze swoimi wydatkami marketingowymi i będziesz w stanie śledzić pozytywny zwrot, możesz zwiększyć swój budżet.

Zacznij niskie wydatki i zwiększ skalę.

Kluczowe rozwiązania dla PPC

  • Przejęcie PPC jest niezwykle realnym kanałem marketingowym. Nie pozwól, aby koszty Cię odstraszyły.
  • Skoncentruj się na generowaniu zwrotu z inwestycji w oparciu o długoterminową wartość pozyskania użytkowników zamiast przychodów z sesji.
  • Nie ma uniwersalnego rozwiązania dla reklamy internetowej. Poznaj podstawy i wybierz odpowiednie kanały marketingowe dla siebie.
  • Realizuj możliwości konwersji, a nie ruch ze względu na ruch. Mniejszy ruch jest lepszy, jeśli możesz zarobić opłacalny biznes.
  • Zacznij od małych testów i skaluj, gdy poczujesz się bardziej komfortowo.
  • Użyj budżetów, aby regulować swoje wydatki. Nie używaj budżetów jako pomiaru wydajności. Jeśli Twoje płatne działania reklamowe są naprawdę skuteczne, nie potrzebujesz budżetu.
Total
0
Shares
Related Posts