Czego zarozumiały prezes może nauczyć Cię o światowej klasy blogowaniu

Powiedzieć, że Jack Welch jest zarozumiały, to rażące niedomówienie.

Legenda głosi, że około dwanaście lat po tym , jak dołączył do GE, Welch ogłosił na swoim corocznym przeglądzie wydajności swój plan objęcia stanowiska CEO.

I to właśnie zrobił Młody, bezczelny inżynier. W 1981 roku Welch wszedł w skład najmłodszego w historii GE Prezesa i dyrektora generalnego.

W ciągu pierwszych pięciu lat swojej kadencji Welch ugruntował swoją reputację, eliminując pracowników bezlitośnie, zdobywając tytuł „Neutron Jacka” – ludzie zniknęli, ale budynki pozostały. W latach 1980-1985 zredukował 112 tys.miejsc pracy.

Jak się rozłączył? Welch miał obsesję na punkcie demontażu dziewięciu warstw biurokracji, cięcia zapasów, zamykania fabryk, zmniejszania list płac i cięcia słabych linii produktów.

Miał okrutne pragnienie wydajności. I zysk.

Przedstawiamy najbardziej udanego Menedżera XX wieku

Niektórzy krytykują Welcha jako podłego i małostkowego. Brutalne. Apatyczne. Inni twierdzą, że szybko ocenia. Mówi, że użył ograniczonych informacji, żeby powiększyć ludzi. I spisać je.

Ale jedno można o nim powiedzieć: odniósł sukces.

Podczas jego ponad 20-letniej kadencji kapitalizacja rynkowa GE wzrosła z 13 mld USD do 400 mld USD. Przychody wzrosły z 27 miliardów dolarów do 127 miliardów dolarów. A zarobki wzrosły dziesięciokrotnie.

W 2000 roku magazyn Fortune stwierdził, że Jack Welch został ” menedżerem roku.”

Samotne i samotne Zasady sukcesu Welcha

Co było kluczem do jego sukcesu? Z pewnością przyczynił się do tego więcej niż jeden czynnik. Ale gdybym miał wymienić jeden pojedynczy i jedyny powód jego dominacji, powiedziałbym, że to musiałaby być jego filozofia, aby wyciąć wszelkie firmy, w których GE nie może być numerem 1 lub 2.

Koncepcja ta była prostym sposobem na szybkie, rzetelne osądy. I pozostać skupionym, szczupłym, szybkim i konkurencyjnym.

Pomysły, projekty lub firmy, które nie mogły spełnić tych kryteriów, były wyrzucane na śmietnik. Welch miał obsesję na punkcie utrzymania GE trim i fightingu. Tłuszcz ani Leniwiec nie byli mile widziani.

Jak ten pomysł może pomóc ci w blogowaniu? Spokojnie. Dowiedz się, na jaki rynek możesz wejść, gdzie masz gwarancję, że jesteś #1 lub #2.

Dlaczego Jest To Tak Ważne

Musisz o tym głęboko pomyśleć, zanim zajmiesz się projektem takim jak blog. W przeciwnym razie jesteś skazany na porażkę. Jesteś skazany na porażkę z trzech powodów: brak publiczności, brak dyscypliny lub brak motywacji.

Prawie wszyscy, których znasz-w tym ty-zawiedli w blogowaniu. Kiedy mówię fail mam na myśli, że większość z nas ma co najmniej jeden marny lub martwy blog w swojej historii.

Jeśli nie, myślę, że statystycznie będzie w ciągu najbliższych dwóch lat.

Istnieją trzy czynniki, które przyczynią się do niepowodzenia bloga:

  1. Nikt nie słucha.
  2. Nie jesteś zbyt dobry.
  3. Albo po prostu cię to nie obchodzi.

Kiedy używasz Zasady Welcha, to właśnie robi: sprawia, że się skupiasz. I ma jeszcze jeden niezamierzony efekt.

To wymaga dyscypliny.

Case Studies: 3 Blogi, Które Dominują Na Swoich Rynkach

Oglądaj blogi uruchamiane przez udanych blogerów, a poczujesz, że nie tylko wzięli pod uwagę zasadę Welcha–ale w rzeczywistości żyją lub umierają przez to.

Zrobił to Darren Rowse, gdy uruchomił TwiTip. A prawda jest dla Dosh Dosh i Copybloggera. Ci blogerzy uruchamiali blogi, byli dość pewni, że mogą zdominować jako #1 lub # 2.

Jeśli chodzi o TwiTip, nikt inny nie robi niczego w pobliżu. To wyjątkowy, wczesny blog. W tym poście Darren powiedział, że bawił się tym pomysłem (Czytaj: oceniając rynek i widząc, że nikt inny tego nie robi) od dłuższego czasu, a potem w końcu zdecydował się pociągnąć za spust.

To samo dotyczy Copybloggera. Zanim Brian Clark założył swojego bloga, nie było nikogo. Mnóstwo blogów technologicznych. Blogi polityczne. Blogi kulturalne. Niektóre blogi społecznościowe. Blogi o marketingu. Ale żadne blogi poświęcone online copywriting porady stosowane do treści–to był pierwszy.

Ale nie zawsze możesz być pierwszy. Przykład, Dosh Dosh.

Maki miał potworną górę rywalizacji już na boisku. I ciągle pojawiają się nowe blogi marketingowe i copywritingowe. Ale zdefiniował siebie dość wąsko:

  • Ma dziwne, ale łatwe do zapamiętania imię: Dosh Dosh.
  • Oznaczył swoją stronę i posty fajnymi grafikami anime, które nie robią nic poza intrygami.
  • I pisze prowokacyjne, wyczerpujące artykuły.

Co musisz zrobić dalej

Dominacja wymaga pozycjonowania się, aby wygrać. Wymaga to również ciężkiej pracy. Ale warto zainwestować. Zapytaj Darrena, Briana lub Makiego.

Więc. Chcesz założyć bloga? Czy wskrzesić marniejącego? Albo zrewitalizujesz kiepski festyn ziewania, nad którym tak ciężko pracujesz?

Następnie zdecyduj, jaki temat możesz zdominować miejsce # 1 lub # 2. I do roboty.

Total
0
Shares
Related Posts