To zdarza się nam wszystkim.
Pod wpływem świetnego pomysłu, siadasz gotowy, by rozwalić ten zabójczy posterunek. Ale w miarę jak się w to zagłębiasz, twój entuzjazm zostaje zastąpiony przez poczucie strachu.
Najwyraźniej grzęźniesz. Nie jesteś pewien, w czym problem, ale utwór nie układa się tak, jak myślałeś.
Pochyl głowę i pisz dalej, ale strach nasila się szybciej niż twoja determinacja. Teraz zdajesz sobie sprawę, że masz kompletny bałagan w poście na rękach.
Dobra, odpręż się, weź głęboki oddech i cofnij się, i przejrzyj tę krótką, pięcioczęściową listę kontrolną, aby zobaczyć, co poszło nie tak.
Albo, jeszcze lepiej, Zachowaj tę listę 5 “grzechów blogowania” pod ręką, a pozostaniesz na właściwej drodze od samego początku.
1. Po co?
Najgorszą rzeczą, o której czytelnik może myśleć po zakończeniu Twojego postu, jest “o co do cholery chodziło?”Twarzą w twarz, masz czułem się w ten sposób po spędzeniu cennego czasu i uwagi na przeszukiwaniu postu bez sensu, a ty nie byłeś szczęśliwy. Upewnij się, że wiesz, co próbujesz powiedzieć, zanim zaczniesz, i zwięźle zabierz czytelnika z punktu A do punktu B.
2. Kogo To Obchodzi?
Najgorsze, co czytelnik może myśleć wczesny w Twoim poście jest ” dlaczego miałbym się tym przejmować?”Nagłówek musi jasno określać korzyści płynące z czytania, otwarcie musi sprawić, że obiecana korzyść będzie jeszcze bardziej kusząca, a reszta twojego postu lepiej dostarczy towary, Jeśli masz nadzieję, że będziesz szczęśliwy.
3. Bad Chi
W medycynie chińskiej harmonijny chi flow w całym organizmie jest tajemnicą zdrowia, a złe lub zakłócone wyniki przepływu w chorobie. Podobnie w piśmie, zły przepływ sprawia, że zła narracja i zdezorientowani czytelnicy. Upewnij się, że sekwencja pomysłów jest zarówno logiczna, jak i przekonująca, i przenosi czytelnika z punktu A do punktu B na równi pochyłej, zdanie po zdaniu.
4. Zrzut Detali
Nie zrozum mnie źle-niejasne pisanie nie jest dobre dla nikogo. Ale zbyt szczegółowe pisanie może być równie złe lub gorsze. Jeśli oczy czytelnika zaczną świecić, jesteś skończony. Daj wystarczająco dużo szczegółów, aby pomóc w zrozumieniu, ale nie idź na stycznych, które niepotrzebnie drążą zbyt głęboko. Po to są linki.
5. The Rambling Road
Nie słuchaj ludzi, którzy mówią, że nigdy nie powinieneś pisać posta na blogu ponad słowami 250 do 400. Każdy kawałek dobrego pisania jest tak długi, jak trzeba, ale ani jednego słowa dłużej. Jednak w dzisiejszych czasach dość łatwo jest stracić uwagę publiczności, nawet jeśli początkowo są zainteresowani. Więc nie kontynuuj zbyt długo, jeśli temat nie może obsługiwać długości, co oznacza bezwzględną edycję do długości, która najlepiej pasuje do tematu. Jeśli oznacza to rozbicie tematu na dwa lub więcej osobnych postów, niech tak będzie.
I tu masz to… 5 najczęstszych powodów, dla których Twój zabójczy pomysł może stać się przeciętnym postem i jak go uniknąć. Dodaj to do ulubionych w delicious na przyszłość i pamiętaj … tylko ty może zapobiec złemu blogowaniu. 🙂
Subskrybuj Copyblogger dzisiaj!