Szalenie skuteczne sposoby na zwiększenie liczby leadów dzięki contentowi

Tom Shapiro ze Stratabeat opowie podczas CONTFERENCE o sposobach na skutecznie pozysiwanie leadów dzięki contentowi. Pozyskiwanie leadów to jedno z największych wyzwań w content marketingu. Z prostej przyczyny: im firma posiada więcej wysokiej jakości leadów, tym zwiększają się szanse na konwersję. Zwiększa się też świadomość marki, a to pozwala na rozwój i pozyskanie przychodów. Można wręcz powiedzieć, że zdobywanie jakościowych leadów jest jednym z najważniejszych celów całej strategii content marketingowej.

Pozostaje jednak pytanie: jak pozyskiwać takie leady, aby dzięki nim firma mogła wchodzić na kolejny poziom? Zwłaszcza, że działania rozpoczynają się na dole lejka sprzedażowego. Istnieje wiele poradników, artykułów czy kursów, gdzie autorzy przedstawiają sprawdzone według nich sposoby, ale tak naprawdę nie ma odpowiedzi, które zapewniłyby generowanie leadów. Są jednak metody, które zdecydowanie ułatwią tę czynność.

Przede wszystkim należy zadbać o strukturę witryny, a zwłaszcza o stronę główną (landing page), która jest wizytówką każdego biznesu w Internecie. Nieważne, czy będzie to portal, blog czy sklep internetowy – cała strona powinna tworzyć logiczną całość, aby użytkownik mógł bez problemu znaleźć na niej to, czego szuka. Kolejną ważną rzeczą jest optymalizacja pod kątem semantycznego SEO: dzięki niej witryna może zwiększyć swoją widoczność i dotrzeć do większej ilości odbiorców, którzy mogą zostać potencjalnymi leadami.

W pozyskiwaniu leadów z pewnością może przydać się stworzenie profilu idealnego klienta. To pozwoli firmie opracować strategię skierowaną do konkretnego typu odbiorców, która z kolei powinna zacząć przynosić efekty. Innym sposobem jest przyciąganie uwagi do produktu ciekawymi eventami: może to być konkurs w mediach społecznościowych lub zorganizowanie sesji Q&A, na której będzie można bezpośrednio opowiedzieć o swoich produktach czy usługach.

Więcej o tym, jak skutecznie pozyskiwać leady opowie Tom Shapiro w swojej prezentacji.

Tom Shapiro, prezenter na CONTFERENCE

Tom Shapiro

Tom Shapiro, CEO Stratabeat (https://stratabeat.com), agencji rozwoju organicznego B2B, świadczącej usługi z zakresu SEO, rozwoju treści, content marketingu, projektowania, ABM i optymalizacji konwersji. W trakcie swojej kariery zawodowej, klientami Shapiro były takie firmy jak Intel, GE, AT&T, UnitedHealthcare i Hewlett-Packard. Wcześniej Shapiro był dyrektorem ds. strategii cyfrowych w iProspect. W ciągu pięciu lat jego pracy w tej agencji liczba pracowników wzrosła z 85 do ponad 700 osób. Spostrzeżenia Shapiro były publikowane w takich czasopismach jak Chief Marketer, CMO.com, CNN.com, Forbes i MarketingProfs. Shapiro jest autorem książek “Rethink Lead Generation: Advanced Strategies to Generate More Leads for Your Business” oraz “Rethink Your Marketing: 7 Strategies to Unleash Revenue Growth”.

Total
0
Shares
Related Posts