Czym jest content marketing i jakie korzyści przynosi?

Content marketing, inaczej marketing treści, to dziś jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych wykorzystywanych w celu promocji strony internetowej w sieci. Nie tylko ma ogromny wpływ na pozycjonowanie serwisu, ale wpływa również na budowę i wzrost świadomości marki wśród klientów. Warto zatem wiedzieć czym dokładnie jest content marketing i jakie przynosi korzyści.

Czym jest content marketing?

Content marketing polega na tworzeniu różnego rodzaju treści, a następnie na ich publikacji w sieci. Celem jest promocja serwisu internetowego oraz samej marki. Tworzenie i publikowane treści muszą być unikalne, wartościowe i dopasowane do grupy docelowej, do której chce się trafić. Tworzone treści mogą mieć różny charakter. Mogą być to artykuły (zobacz profesjonalny copywriting), e-booki, filmy video, prezentacje czy grafiki. Najważniejsze, aby materiał był dla użytkownika (a tym samym potencjalnego klienta) interesujący, ciekawy i przykuł jego uwagę. Jak wspomniano, tworzone w ramach marketingu treści muszą być dostosowane do konkretnej grupy docelowej. Dlatego ważny jest również sposób ich publikacji. Mowa tu o właściwym doborze kanałów dystrybucji. Możliwości jest tu wiele. Materiały mogą być publikowane w różnego rodzaju serwisach internetowych, w mediach społecznościowych czy dystrybuowane za pomocą e-mail marketingu. Ważne, aby trafiały do grupy docelowej.

Content marketing a pozycjonowanie

Jak wspomniano, content marketing ma ogromny wpływ na pozycjonowanie strony internetowej. Dziś dla Google jednym z głównych czynników rankingowych jest unikalna i wartościowa treść. Dodatkowo marketing treści pozwala na pozyskiwanie wielu linków przychodzących w sposób naturalny. Po pierwsze, poprzez publikację stworzonych materiałów w wybranych serwisach internetowych. W każdym takim materiale umieszczony jest link do pozycjonowanej treści. Po drugie, materiały te zostaje następnie dystrybuowane przez samych użytkowników. Wiadomo bowiem, że jeśli materiały są ciekawe, wartościowe, przydatne i praktyczne to użytkownicy sami dzielą się takimi materiałami. To daje możliwość pozyskania kolejnych linków przychodzących w sposób zupełnie naturalny. Content marketing wpływa także znacząco na wzrost ruchu na stronie, których pochodzi z tych kanałów, które wykorzystane zostały do dystrybucji treści.

Budowa świadomości marki i pozycji eksperta

Content marketing to także skuteczny sposób na budowę wizerunku marki, jej rozpoznawalności oraz na budowę pozycji eksperta w swojej branży. Merytoryczne treści często pozwalają użytkownikom rozwiązać ich problemy czy dylematy. To sprawia, że ich zaufanie wobec marki znacząco wzrasta. Dodatkowo marka jest przez nich zapamiętywana. To następnie bezpośrednio przekłada się na wzrost sprzedaży produktów bądź usług.

Total
0
Shares
Related Posts