6 elementów “lepkiej” kampanii na Pintereście

Wielu blogerów i ekspertów Pinteresta mówi o mechanice tworzenia kampanii na Pintereście, aby połączyć się z idealnymi klientami i rozwijać firmę.

Ale czy istnieją rzeczywiste, konkretne kroki, które możesz podjąć, aby upewnić się, że tablice i obrazy przyciągają uwagę odbiorców, do których próbujesz dotrzeć?

Czy istnieją metody, których możesz użyć, aby Twoje kampanie na Pintereście były bardziej “lepkie”?

Autor Malcolm Gladwell, w swojej książce Punkt zwrotny: jak małe rzeczy mogą mieć duże znaczenie, był jednym z pierwotnych myślicieli mówiących o koncepcji lepkości. W książce gladwella zdefiniowano “siły, które spowodowały zjawisko społeczne, aby “przechylić się” lub zrobić skok z małych grup do dużych grup.”

Jednym z tych czynników było to, co Gladwell nazwał ” lepkością.”Pomysł, koncepcja lub produkt jest uważany za lepki, gdy jest pamiętany, powtarzany i reagowany przez wiele osób.

Lepkość, w połączeniu z innymi kluczowymi składnikami Gladwell do napiwków, jest częścią tego, co powoduje epidemie-jak sposób, w jaki Ulica Sezamkowa zaczęła działać w latach 70-tych jako pozytywne narzędzie nauczania dla przedszkolaków, czy ożywienie Hush Puppies w świecie mody pod koniec lat 90-tych.

Chip Heath i Dan Heath, w swojej książce Made to Stick: dlaczego niektóre pomysły przetrwają, a inne umierają, rozszerzona o koncepcję klejenia Gladwella, badając dokładną formułę, która sprawia, że pomysł jest lepki.

“Lepki” pomysł, który ludzie pamiętają i działają. Często jest również przekazywany, zarówno twarzą w twarz, jak i za pośrednictwem serwisów społecznościowych, takich jak Pinterest i Facebook. Pamiętamy lepki pomysł i możemy opowiedzieć go innym ludziom.

A co najlepsze, lepki pomysł może trwale zmienić nasze zachowanie.

Jak więc możemy wykorzystać to, czego uczą nas Gladwell i bracia Heath i zastosować to w naszym marketingu na Pintereście?

Chip Heath i Dan Heath piszą, że lepkie pomysły — te, które porywają wyobraźnię ludzi i zmieniają zachowanie grupy, na którą mają wpływać — mają następujące wspólne czynniki.

6 elementów lepkich pomysłów

Lepkie pomysły to:

  1. Proste: idea jest zredukowana do swej istoty, jej krytycznego rdzenia
  2. Unexpected: koncepcja przyciąga uwagę ludzi (jest niezwykła i niezwykła)
  3. Beton: opisując pomysł unikasz abstrakcyjnego języka i potrafisz opisać go konkretnymi, łatwo zrozumiałymi terminami
  4. Wiarygodny: pomysł jest wiarygodny, poparty wiarygodnymi przykładami
  5. Emocjonalne: pomysł jest czymś, na czym ludzie dbają
  6. Opowiadania: koncepcja obejmuje historię (lub historie), która pomaga nam zrozumieć i dbać o ideę, która się za nią kryje

Spójrzmy na przykład na tablicę na Pintereście, która przyciągnęła uwagę osób, do których próbowała dotrzeć, i rozbij ją zgodnie z tymi zasadami lepkości.

Gdzie wkroczył Rush Limbaugh

W lutym 2012 Rush Limbaugh wkroczył w koszmar public relations.

Limbaugh zainicjowal przesadny atak werbalny na studentke Prawa Uniwersytetu Georgetown, Sandrę Fluke (studentke, która byla w centrum uwagi po tym, jak dawala zeznania przed Komitetem Demokratów w sprawie opieki zdrowotnej) podczas swojej audycji radiowej.

Ponieważ atak słowny był złośliwy (nawet dla typowo szczerego i bardzo upartego gospodarza talk-show) i osobisty, doszło do szybkiego i potężnego odzewu przeciwko Limbaugh przez amerykańskich obywateli. Ludzie wyrazili swoje oburzenie na Twitterze, Facebooku i innych mediach społecznościowych o tym, jak Limbaugh przekroczył granice przyzwoitości.

Chociaż Limbaugh później wydał przeprosiny, serial stracił kilku krajowych reklamodawców, ponieważ sponsorzy korporacyjni zaczęli wycofywać się z bycia powiązanym z pokazem Limbaugh.

Wielu z tych sponsorów wyciągnęło pieniądze z programu Limbaugh po tym, jak zostali zalani listami i telefonami od wściekłych konsumentów, którzy zażądali, aby przestali dawać pieniądze gospodarzowi talk show po jego skandalicznym zachowaniu.

Co gafa Limbaugh ma wspólnego z Pinterestem

Wśród kontrowersji Limbaugh, liberalna grupa polityczna ThinkProgress dostrzegła potencjalną szansę.

ThinkProgress chciał wywierać dodatkową presję na reklamodawców, aby zrezygnowali z programu Limbaugh.

To było trudne do zrobienia. Limbaugh, pomimo kilku poważnych problemów z public relations w ostatniej dekadzie, ma reputację przyjmującego hity w mediach i nieustannie powstającego z popiołów jak feniks.

ThinkProgress musiał wykorzystać złą prasę, którą przyciągał Limbaugh z powodu problemu Sandry Fluke, i zachęcić więcej ludzi do opierania się na reklamodawcach, aby porzucili poparcie dla programu Limbaugh.

Ale w Polityce niezwykle trudno jest utrzymać zainteresowanie i zaangażowanie ludzi. Zespół ThinkProgress potrzebował mechanizmu, który sprawi, że ludzie będą się o to troszczyć — aby pokazać społeczeństwu, że wywierają wpływ, że pomagają odwrócić bieg wydarzeń. Potrzebowali sposobu, aby pokazać ludziom, że ruch na rzecz uwolnienia Limbaugha nabiera tempa w potężny sposób.

Musieli zachęcić ludzi do pisania listów, wykonywania telefonów i wywierania presji na Korporacje i firmy, które nadal pozostały lojalne wobec Limbaugh.

ThinkProgress potrzebował lepkiego pomysłu.

Stworzyli więc tablicę reklamodawców na Pintereście, którzy zerwali kontakty z programem Rusha, co pozwoliło im zwrócić uwagę na liczbę sponsorów, którzy jednocześnie ratowali Rusha, dodając do tablicy, gdy więcej firm wycofało sponsoring.

Każdy pin był wizerunkiem firmowego logo tej firmy, z opisem, który zawierał cytaty z firmy (jeśli to możliwe.) Widząc rząd za rzędem znanych firmowych logo w tym kontekście, pakował silny emocjonalny cios i był potężnym Komunikatem dla ludzi piszących listy i dzwoniących do firm, że to, co robią, rzeczywiście robi różnicę. Osoby walczące o ten cel mogą zobaczyć postępy każdego dnia, ponieważ na tablicy Pinteresta dodawano coraz więcej nazwisk.

Około tygodnia po tym, jak ta tablica ThinkProgress została utworzona, otrzymałem link do niej (za pośrednictwem mediów społecznościowych i poczty e-mail) od pięciu oddzielnych przyjaciół i członków rodziny. Ludzie dzielili się i rozmawiali o pomyśle ThinkProgress oraz o tym, że było to sprytne i pomysłowe wykorzystanie Pinteresta.

Mówili o impecie, jaki ruch miał wpłynąć na dochody z reklam Limbaugha. Coraz więcej osób nadal pisało listy i wykonywało telefony.

Obecnie Zarząd wymienia ponad 140 firm, które nie sponsorują już Limbaugh, i ma ponad 1200 zwolenników. Został udostępniony na Facebooku ponad tysiąc razy.

W międzyczasie bojkot audycji radiowej Limbaugh kosztował firmy radiowe miliony dolarów. Przedstawiciel Cumulus (jednej z największych firm radiowych w kraju) powiedział, że straty z bazy reklamowej Limbaugh stanowiły jeden procent z 3,5 procent straty przychodów, które ich firma poniosła w pierwszych dwóch kwartałach 2012 roku. Spekuluje się, że większe firmy radiowe były jeszcze bardziej dotknięte.

Więc co jest takiego specjalnego w tablicy ThinkProgress, która odegrała rolę w utrzymywaniu presji na tych sponsorów korporacyjnych? Co przyciągnęło uwagę publiczności tego forum i spowodowało, że stało się wirusowe na portalach społecznościowych?

Stosowanie zasad lepkości na Pintereście

Niezależnie od tego, na czym stoisz politycznie lub co myślisz o Limbaugh, jakie wnioski możemy wyciągnąć z tego sprytnego wykorzystania Pinteresta?

Deska — i idea za nią-są lepkie. Rozumiemy to, pamiętamy i możemy to później przekazać komuś innemu. A pomysł zarządu ma potencjał, aby trwale zmienić nasze zachowanie.

Ile z sześciu lepkich zasad (prostota, nieprzewidywalność, konkretność, wiarygodność, emocje i opowiadanie historii) posiada tablica ThinkProgress?

1. Proste

Koncepcja zarządu jest prosta do opisania … ” oto sponsorzy, którzy nie reklamują się już na Pokazie Rusha Limbaugha.”

Pomysł jest rozebrany do sedna, i nie trzeba trzech akapitów, aby wyjaśnić to komuś.

2. Unexpected

Większość Amerykanów była świadoma, że Limbaugh wykopał się w dość dużej dziurze. Wiedzieli, że reklamodawcy zabierają fundusze na program talk show.

Ale przed utworzeniem tej tablicy było bardzo niewiele (jeśli w ogóle) tablic, na których ludzie mogli rzucić okiem i zobaczyć wszystkich sponsorów, którzy nie reklamowali się już z Limbaugh.

Takie podejście jest również nieoczekiwane ze względu na nowość i nowość Pinteresta — ludzie byli (i są) nadal przyzwyczajeni do nowego narzędzia i było naprawdę nieoczekiwane dla organizacji non-profit lub Powodów, aby użyć tablicy do dalszego celu politycznego.

Był to niezwykły pomysł (co oznacza, że ludzie częściej komentowali go i przekazywali znajomym i rodzinie za pośrednictwem mediów społecznościowych), który przyczynił się do jego lepkości.

3. Beton

Ta tablica z ThinkProgress nie zawiera korporacyjnych słów ani trudnych do zrozumienia pomysłów.

Obserwujący, którzy patrzą na tę tablicę, mogą łatwo opisać jej cel przyjacielowi po jej obejrzeniu.

Konkretność pomaga ludziom uczyć się, pamiętać i podejmować działania. Im bardziej konkretna jest idea, tym lepsi ludzie są w stanie ją wyartykułować i podjąć działania.

4. Wiarygodny

Przykłady tworzą wiarygodność i skłaniają ludzi do wiary w pomysł. Sama liczba firm, które wycofały się z programu Rusha, wyraźnie wskazuje na dynamikę, jaką zyskały w tej kwestii liberalne grupy zwolenników. Wiarygodność ilustruje oglądanie rząd po rzędzie sponsorów korporacyjnych.

5. Emocjonalne

Kiedy pomysł jest emocjonalny, jest lepki, ponieważ sprawia, że ludzie dbają o pomysł.

Na najbardziej podstawowym poziomie, jeśli jako istoty ludzkie usłyszymy jakąś historię lub ideę i nie ma emocjonalnego haczyka — nie ma powodu, aby troszczyć się o tę historię na tyle, aby ją opowiedzieć lub działać na nią — to idea nie ma lepkości i prawdopodobnie umrze na winorośli.

Istnieje wiele sposobów, w jakie ludzie ThinkProgress wykorzystywali do wprowadzania emocji na tablicy Pinteresta. Ta konkretna kampania ma w rzeczywistości dwóch zamierzonych odbiorców-starają się kierować do poszczególnych członków społeczeństwa, aby nadal nakłaniać ich do pisania listów i wykonywania połączeń telefonicznych. Kierują też NA korporacje, które nadal wspierają Limbaugh.

W Radzie ThinkProgress organizacja nagrodziła firmy, które wyciągnęły fundusze korporacyjne z Limbaugh.

Dali im pozytywne opinie i naciskali za pośrednictwem tego zarządu i wysłali nieodłączny komunikat — ” odpowiedzialne firmy nie wspierają Rush Limbaugh.”Dobre korporacje są ostrożne i odpowiedzialne za to, jak wydają swoje dolary reklamowe. Złe korporacje nie są.

Ten emocjonalny apel ma potencjał, aby naprawdę sprawić, że firmy troszczą się o ten pomysł. Stawki wydają się wysokie-czy chcesz, aby Twoja firma kojarzyła się z listą “dobrą”, czy “złą”?

Ta rada w podobny sposób pracowała nad emocjami jednostek.

Przesłanie brzmiało: “kiedy decydujesz, jak wydać dolary konsumenckie, jakie firmy chcesz wspierać? Ci, którzy połączyli siły z 120 innymi firmami, aby wyrwać im dolary reklamowe, gdy gospodarz talk show o reputacji szokującej publiczność posunął się za daleko? A może mała mniejszość, która ignoruje lawinę listów i telefonów i postanawia nadal sponsorować Limbaugh pomimo rosnącej armii zdenerwowanych klientów?”

To potężna rzecz. Emocjonalne rzeczy.

6. Historia

ThinkProgress opowiada również historię ze swoim zarządem-dają ludziom znać, jak Limbaugh stale tracił swoich zwolenników, gdy firma po firmie wyciągała ich dolary sponsorskie.

Podają również szczegółowe informacje na temat niektórych pinów, podając cytaty od swoich firm z momentu, w którym ogłosiły, że rezygnują.

Na początku Ten przykład może wydawać się sprzeczny z intuicją. Jako marketer chcesz zarabiać pieniądze i sprzedawać więcej produktów i usług. Studium przypadku ThinkProgress jest przykładem grupy rzeczników, która faktycznie kosztuje firmy. 

Ale ThinkProgress sprzedawał pomysł, że Rush Limbaugh przekroczył granicę. I byli bardzo skuteczni w sprzedaży tego pomysłu ludziom za pomocą tej tablicy na Pintereście.

Tak też robią wielkie firmy (duże czy małe) – sprzedają idea to toruje drogę do sprzedaży ich produktu lub usługi.

Jak więc wykorzystać lekcje z tej skutecznie lepkiej kampanii na Pintereście, aby Twoje tablice i piny były bardziej lepkie?

Jak tworzyć bardziej stickier kampanii na Pintereście

Uzyskaj więcej informacji. Aby uzyskać więcej informacji na temat klejenia pinów i tablic, zachęcam do przeczytania Made to Stick: dlaczego niektóre pomysły przetrwają, a inne umierają, Fantastyczna analiza lepkości Chipa Heatha i Dana Heatha. Książka jest wypełniona historiami i studiami przypadków, które ugruntują Twoją wiedzę na temat lepkości.

Pomyśl o swoich celach zanim zaczniesz. Co chcesz, aby ludzie zrobili, gdy zobaczą Twoją tablicę i połączą się z Tobą za pośrednictwem Pinteresta? Chcesz, aby użytkownicy kupowali twój produkt? Przekazać pieniądze? Zadzwonić do przedstawiciela Kongresu? Kiedy znasz swój cel, zanim zaczniesz burzę mózgów, znacznie łatwiej jest stworzyć lepką koncepcję, która dotyka sposobów działania ludzi.

Spróbuj wybrać dwa lub trzy czynniki lepkości. W większości przypadków niezwykle trudno jest stworzyć lepki pomysł, który zawiera wszystkie sześć cech z Made to Stick. Wybierz dwa lub trzy, które wydają się pasować do idei, którą próbujesz przekazać, i idź dalej.

Eksperymentuj i zobacz, co działa. Pomimo najlepszych starań, nigdy nie możesz być absolutnie pewien, co będzie trzymać, a co nie. Śledź swoje wysiłki, korzystając ze wszystkich dostępnych narzędzi. Kiedy pomysł startuje, a tablica lub pin staje się wirusowe, przeanalizuj go i spróbuj dowiedzieć się, dlaczego utknął, dopasowując go do Made to stick ‘s stick’ s stick ‘s stick’ s stick ‘s stick’ s stick ‘s stick’ s stick ‘ s stick.

Wprowadzaj te zasady w życie regularnie, a zauważysz różnicę w swojej zdolności wpływania na zachowanie na Pintereście — niezależnie od tego, czy zachowanie, na które próbujesz wpływać, skłania ludzi do kupowania większej liczby produktów, zmiany zachowania lub wpłacania większych pieniędzy na działalność non-profit.

Chip Heath i Dan Heath mówią: “to jest wielka rzecz w świecie idei-każdy z nas, z właściwym wglądem i właściwym przekazem, może sprawić, że pomysł zostanie przyklejony.”

Total
0
Shares
Related Posts