Czy nadszedł czas, aby marketerzy treści porzucili Facebooka?

Jeśli spędzasz czas na Facebooku, widziałeś Wielki płacz i zgrzytanie zębów, gdy strony zdają sobie sprawę, że z każdym postem docierają tylko do niewielkiej części swoich odbiorców.

Hałaśliwe, zawyżone IPO Facebooka oznacza, że potrzebują lepszego modelu przychodów. Właściciele stron są silni-uzbrojeni zachęcani do płacenia za” promowanie ” postów, aby uzyskać szerszy zasięg do odbiorców, których zbudowali w pierwszej kolejności.

W przypadku firmy z naprawdę dużą publicznością na Facebooku może to kosztować dziesiątki tysięcy dolarów rocznie.

Czy to jest do bani? Tak, jest do bani.

Powinieneś się tego spodziewać? Tak, powinieneś.

To zjawisko nie jest tak nowe, jak ludzie myślą, że jest. Strony nigdy nie dotarły do 100% swoich subskrybentów. Ale niedawna aktualizacja algorytmu wydaje się wyraźnie pogarszać sytuację.

Dziś rano opublikowaliśmy nasz post na temat Digital sharecropping, który jest niebezpieczną praktyką budowania biznesu online na czyjejś (wirtualnej) ziemi.

Najnowszy w długiej linii bałaganu na Facebooku jest doskonałym przykładem tego, co sprawia, że jest to niebezpieczna strategia. A zagrożenia nie ustąpią z Facebookiem.

Platformy społecznościowe to świetne narzędzia do poszerzania grona odbiorców. Ale są trzy rzeczy, o których chcę, abyś pamiętał, jeśli nadal chcesz korzystać z Facebooka (lub dowolny platforma, której nie kontrolujesz), aby promować swój biznes.

Zasada # 1: Facebook nic Ci nie jest winien

Może Ci się wydawać, że tak. Możesz twierdzić, że przyciągnąłeś pewną liczbę użytkowników, aby “polubili” Cię, pomagając im w ten sposób zbudować odbiorców, którym mogą wyświetlać spamowe reklamy.

Facebook, podobnie jak honey badger, nie obchodzi mnie to.

Możesz myśleć, że twój związek z Facebookiem to dwukierunkowa ulica. I możesz być rozczarowany, gdy Facebook wykona kolejny kiepski numer i zostaniesz oszukany.

Możesz też używać Facebooka do tego, w czym są dobrzy — prowadzenia rozmów z ludźmi, którzy mogą stać się klientami. Jeśli możesz to zrobić bez uzależnienia od Facebooka, poradzisz sobie dobrze.

Możesz też zdecydować, że Facebook nie jest wart wysiłku. To też w porządku. Wbrew temu, co niektórzy powiedzą, nie każda firma “potrzebuje” być na Facebooku. To narzędzie-nic więcej, nic mniej. Musisz podjąć świadomą decyzję o tym, czy narzędzie ma dla ciebie sens.

Zasada # 2: zrozumieć, dlaczego ludzie korzystają z platformy

Ludzie chodzą na Facebooka, aby udostępniać Selfie kaczątka, zdjęcia wnuków i memy od George ‘ a Takei. Głupie i osobiste to słowa kluczowe.

Niektóre firmy mogą się do tego nieźle dopasować. Trenerzy zdrowia, fotografowie ślubni i bezglutenowi piekarze babeczek są częścią życia osobistego swoich klientów, więc korzystanie z Facebooka (rozsądnie) może działać dobrze.

Organizacje non-profit z odpowiednim przekazem również mogą sobie poradzić. Organizacja Occupy Sandy (lub organizacja ONZ, w zależności od przypadku) wykorzystuje Facebooka i Twittera, aby szybko rekrutować wolontariuszy i darowizny na pomoc huraganom i odbudowę na północnym wschodzie. Sieci osobistych powiązań ich zwolenników są niesamowicie dobrze do tego przystosowane. To działa.

Może nawet działać B2B, jeśli masz odpowiednią markę. Superstar business autor i trener Pam Slim wykonuje świetną robotę, nawiązując kontakty z publicznością na swojej stronie na Facebooku.

Ale musisz uważać na dwie rzeczy.

Pierwszy, w chwili, gdy faktycznie zależy na Facebooku dla Twojej firmy, zmienią Warunki korzystania z usługi w sposób, który powoduje ból. Wróć do zasady # 1 .

Drugi, “zaangażowanie” nie równa się ” klientom.”Widzę zbyt wielu trenerów, którzy mają wspaniałe zaangażowanie na Facebooku. Dostają mnóstwo akcji, komentarzy i polubień. Ale to nie przekłada się na biznes.

To nie marketing, to denerwujące hobby.

Zasada # 3: Facebook to placówka, a nie twoja baza

Nie Jestem tu, by niszczyć Facebooka. (To długoletnia praca Briana.) Jestem tu, aby zachęcić Was do korzystania z Facebooka jeśli to ma sens dla Ciebie, i chronić się przed warunkami świadczenia usług ruletka.

Facebook Instagram, Google+, Pinterest i Instagram, to jedna z najpopularniejszych stron, na której widziałem jej fanów.

Nie.

Nigdy nie buduj placówki kosztem swojej bazy. Twoja baza jest czymś, co kontrolujesz — miejscem, w którym płacisz rachunki i ustalasz zasady. Innymi słowy, jest to twoja główna Strona.

Facebook, Instagram, Twitter, Google+, Linkedin, Pinterest, Instagram i inni fani/Obserwujący powinni mieć częste możliwości powrotu do twojej witryny w poszukiwaniu treści, które mogą tylko tam znaleźć, i subskrybowania listy e-mail, aby uzyskać jeszcze więcej treści premium.

Pomyśl o portalach społecznościowych jak o stoiskach targowych. Są to doskonałe miejsca do rozmów, znajdowania nowych potencjalnych klientów i rozpowszechniania informacji o tym, co robisz.

Ale nadal masz biuro, gdzie główna praca jest wykonywana. To twoja główna Strona. Trzymaj … dobrze, podstawowe.

Nadal chcesz korzystać z Facebooka?

W przyszłym tygodniu będziemy prowadzić szczegółowy post referencyjny, w jaki sposób najlepiej wykorzystać Facebooka dzisiaj, jeśli zdecydujesz, że jest to dobra placówka dla ciebie. [Editor ‘ s note: aby przeczytać wspomniany post, kliknij tutaj.]

Porozmawiamy o:

  • Jak dotrzeć do większej liczby odbiorców
  • Zalety obrazów a postów tylko tekstowych
  • Czy i jak korzystać z promowanych postów
  • Czy lista zainteresowań uratuje twoje zaangażowanie
  • Czym są powiadomienia o stronach i czy mogą pomóc

Upewnij się, że masz subskrypcję aktualizacji bloga, aby tego nie przegapić.

A w tym tygodniu zrób sobie przysługę. Stwórz fantastycznie przydatny fragment treści dla swojej głównej witryny. Użyj Facebooka (lub gdziekolwiek indziej spędzasz czas), aby przyciągnąć do niego ruch.

Poświęć trochę mniej czasu i energii emocjonalnej na swoje placówki w mediach społecznościowych, a trochę więcej budując zasoby, które przyczyniają się do długoterminowego sukcesu biznesowego.

Gotowy, aby zbudować własną witrynę WordPress?

Zobacz nasze ulubione narzędzia tutaj

Total
0
Shares
Related Posts

Psychologia Koloru

Kolory i wskazówki wizualne mogą mieć dramatyczny wpływ na współczynniki konwersji. Na przykład na Quick Sprout, Hellobar-czerwony pasek…