Zen i Sztuka Content Marketingu

Jedna z najlepszych restauracji na świecie żyje pod fluorescencyjnymi światłami tunelu metra w podbrzuszu Tokio.

Spośród setek tysięcy lokali gastronomicznych na całym świecie, ten wyróżnia się nie ze względu na rozmiar, czy blichtr i przepych, ale ze względu na surowość Zen i cudowną konsekwencję.

Każdego dnia w roku szef kuchni Jiro Ono przybywa do swojego ciasnego, małego, 10-osobowego baru w metrze, aby zrobić jedną rzecz, której poświęcił swoje życie … przyrządzając najlepsze sushi na świecie.

Ale jego sushi nie ma żadnych dzwonków ani gwizdków, ani nawet żadnych przystawek.

Na pierwszy rzut oka nie można się domyślić, że ten minimalistyczny sushi Bar zdobył najwyższą nagrodę kulinarną na świecie, trzy gwiazdki Michelin.

W menu znajduje się dokładnie jedna pozycja: sezonowy wybór sushi szefa kuchni. Umieścić wyraźnie, trzy dania ryb i ryżu.

Jednak krytycy i szefowie kuchni z całego świata zachwycają się, że jest to najlepsze (i najdroższe) sushi, jakie kiedykolwiek jedli.

Jaki jest sekret sukcesu tego skromnego zakładu?

Jako wydawca treści możesz być zaznajomiony z tym uczuciem, które dostajesz, gdy po raz pierwszy spróbujesz odrobiny sukcesu marketingowego.

Jest szum, uniesienie, które pojawia się, gdy składniki łączą się, kiedy wiesz, że w końcu stworzyłeś coś, co jest cenione i dzielone przez odbiorców.

Jest to coś, co chcesz powtarzać, w kółko, ale czy naprawdę masz dyscyplinę i determinację, aby konsekwentnie tworzyć wysokiej jakości “przepis” treści każdego dnia?

Często najprostsza odpowiedź to właściwa odpowiedź

Własna mądrość Zen Briana Clarka na temat tworzenia treści jest bardzo podobna do dedykacji wielkich Japońskich szefów sushi Shokunin.

Jakość i spójność są zawsze podkreślane nad ilością.

W nienagannym dokumencie Jiro Dreams of Sushi, skromny mistrz zastanawia się: “jeśli nie smakuje dobrze, nie możesz go podać.”

Proste składniki nie pozostawiają miejsca na błędy

A panel ekspertów z przewodników Michelin dokłada wszelkich starań, aby znaleźć te błędy. Dlatego na świecie jest tylko 106 trzygwiazdkowych restauracji.

Michelin zatrudnia wysoko wykształconych inspektorów, którzy potajemnie oceniają restauracje przez cały rok, stosując trzy podstawowe kryteria:

  1. Jakość
  2. Oryginalność
  3. Spójność

I, podobnie jak tworzenie niezwykłego sushi, te fundamentalne elementy techniki kulinarnej można łatwo zastosować do dyscypliny tworzenia treści.

3 filary opanowania treści …

1. Jakość

Master Chef Jiro zaczyna każdy dzień od najświeższych, najczystszych składników, a on ma zespół ekspertów, którzy pomagają mu to osiągnąć.

Jako producent treści musisz zacząć od wysokiej jakości składników, aby tworzyć satysfakcjonujące treści, które stają się nawykiem dla odbiorców bez względu na rodzaj mediów, które publikujesz online. Musisz uczyć się od mistrzów.

Jeśli Twoje treści nie są” świeże ” — cenne dla odbiorców — przestaną je konsumować. Niezbędne jest również poleganie na pomocy sieci ekspertów i przyjaciół.

2. Oryginalność

Jiro przez lata pracował u brutalnych, wymagających kucharzy sushi, z niewielką lub żadną pensją, aby zbudować podstawowe umiejętności, aby stać się mistrzem. Poprzez samodyscyplinę i ciężką pracę zbudował małą, oddaną publiczność i utrzymał swój produkt w prostocie, dzięki czemu mógł stworzyć coś zupełnie wyjątkowego i niezapomnianego.

Wkładając ciężką pracę i dyscyplinę, której potrzeba, aby stać się godnym zaufania autorytetem w swojej niszy, organicznie (i jednocześnie) zbudujesz minimalną realną publiczność i dostosujesz treści do ich potrzeb w czasie. Oryginalność jest nieunikniona dzięki stopniowemu wzrostowi i innowacjom.

3. Spójność

Chef Ono pojawia się każdego dnia i powtarza ten sam proces w nieomylnym rytuale. Zaczyna od tych samych podstawowych składników, aby stworzyć produkt transcendentny.

Wkładając ciężką pracę w budowanie publiczności, która zna, lubi i ufa poprzez demonstrację rosnącej wiedzy, zbudujesz coś niezwykłego z prostych składników i cierpliwości.

Cytat Szefa Kuchni Jiro na mastery:

Musisz zanurzyć się w swojej pracy. Musisz zakochać się w swojej pracy … musisz poświęcić swoje życie na doskonalenie swoich umiejętności. To tajemnica sukcesu.

Techniki nie są tajemnicą. Czy masz cierpliwość i dyscyplinę, aby stać się głównym producentem treści?

Total
0
Shares
Related Posts