Włóż dziś kilka łyżek paliwa do Baku samochodu i zobacz, co się stanie z samochodem.
Powiem ci, co się stanie.
Pewnie zabierze cię kilka centymetrów dalej.
I powiesz sobie: “co do cholery? Co za różnica zrobi kilka centymetrów?”
Tak jak byś powiedział: “co do cholery? Co za różnica będzie słowo lub dwa zrobić, aby zwiększyć moc nagłówka?”
Będziesz zaskoczony, jak po prostu dodając cel + konkretny, sprawisz, że nagłówek będzie znacznie bardziej atrakcyjny w ciągu kilku sekund.
Może sami się przekonamy?
Zacznijmy od losowego tematu…
Weźmy więc taki temat jak: Dlaczego pisanie artykułów jest kluczem.
Ale klucz do co?
Większość pisarzy pomija podstawowe szczegóły. W pierwszej kolejności nie wiedzą, dokąd zmierza artykuł. A ci pisarze celowo nie pomijają podstawowych szczegółów.
Po prostu nie zdają sobie sprawy, jak ważny jest podstawowy szczegół. A podstawowy szczegół powinien zazwyczaj zawierać to, co luźno nazywamy cel.
Cel jest po prostu O kim lub o czym mówimy?
Zademonstrujmy, co mam na myśli, poprzez dodanie.
Więc zamiast: dlaczego pisanie artykułów jest kluczem…
- Mówimy: dlaczego pisanie artykułów jest kluczem do zdobywania strategicznych sojuszy.
- Mówimy: dlaczego pisanie artykułów jest kluczem pozyskiwanie klientów.
- Mówimy: dlaczego pisanie artykułów jest kluczem do getting paid.
Zauważyłeś, co się stało, gdy postawiliśmy ten cel?
Po pierwsze, to faktycznie dał artykuł solidny kierunek. I jeszcze więcej. To wzbudziło ciekawość.
Twój ponury temat nagle wystrzelił, wyszczotkował włosy i założył smoking.
A jeśli jesteś zdumiony tym, co dodaje cel można, dodajmy teraz specyficzne do tego nagłówka. Mam zamiar zastąpić tylko jedno słowo/jedną frazę na raz. A Ty patrz.
Zobacz, jak artykuł dosłownie zmienia się z jednej strony na drugą.
Przykład 1:
- Dlaczego pisanie artykułów jest kluczem.
- Dlaczego pisanie artykułów jest kluczem do uzyskania strategicznych sojuszy.
- Dlaczego pisanie artykułów jest kluczem do uzyskania aktywny strategiczne sojusze.
Przykład 2:
- Dlaczego pisanie artykułów jest kluczem.
- Dlaczego pisanie artykułów jest kluczem do zdobycia klientów.
- Dlaczego pisanie artykułów jest kluczem do uzyskania wyższe wynagrodzenie klientów.
Przykład 3:
- Dlaczego pisanie artykułów jest kluczem.
- Dlaczego pisanie artykułów jest kluczem do zarabiania.
- Dlaczego pisanie artykułów jest kluczem do zarabiania z góry.
Widzisz, co zrobiliśmy?
- Wzięliśmy główny temat.
- Dodaliśmy cel.
- Dodaliśmy jeden konkretny, taki jak “aktywny” lub “wyżej płatny” lub “z góry”.
- I natychmiast zwiększyliśmy siłę nagłówka.
Zadziwiające, że zmiana w nagłówku zrobiła o wiele więcej. Ułatwiło to pisanie artykułu.
Bez cel oraz szczegóły, nagłówek był słaby, a wynikający z niego artykuł byłby rozmoczonym waflem.
Ale gdy umieściliśmy cel i specyfikę, zmusiło cię to do skupienia się na tym specyfiku, co skutkowało lepszym artykułem.
Zamiast tego, że artykuł jest ogólnikowy i ogólnikowy, teraz jest konkretny.
Albo będziesz pisał o “pisaniu artykułów” i ” aktywnych sojuszach strategicznych.’
Lub “pisanie artykułów” i ” klienci o wyższych płatnościach.’
Lub “pisanie artykułów” i ” otrzymywanie płatności z góry.’
Na pewno nie napiszesz o wszystkich trzech (przynajmniej nie dzisiaj!)
Bo jak widać, są to trzy zupełnie różne artykuły, poruszające się w trzech zupełnie różnych kierunkach. Ale kiedy masz niejasny nagłówek, prawie niemożliwe jest skupienie treści artykułu. Kiedy masz konkretny nagłówek, to cholernie niemożliwe, aby zejść z toru.
Co więcej, Twoi odbiorcy są również bardziej skupieni, ponieważ reszta twojego artykułu dostarcza dokładnie to, co obiecał nagłówek. Specyfika nagłówka jest tym, co przyciągnęło czytelnika i to specyfika reszty artykułu sprawi, że czytelnik będzie czytał.
A jeśli mi Nie wierzysz, usuń te nędzne słowa…
Usuń szczegóły. Odetnij cel.
Więc napisz swój artykuł.
Nagłówek traci moc. Artykuł splata się, a potem stoi.
Co gorsza, cały artykuł staje się o wiele trudniejszy do napisania. I nawet jeśli miałbyś faktycznie wypełnić i opublikować artykuł, czytelnik nie doświadczyłby poczucia jasności.
Wyrazistość uzyskasz za pomocą dwóch nędznych słów. Dodanie nędznego słowa lub dwóch, a Twój artykuł jest bardzo dobry.
I to w dobrym kierunku!
O autorze: Sean D ‘Souza oferuje bezpłatny raport na temat “Dlaczego nagłówki zawodzą”, gdy subskrybujesz Psychotaktykę.