Czy najlepszy zawsze wygrywa?
Albo najlepsza kobieta, najlepszy produkt, lub najbardziej godna sprawa?
W zeszłym miesiącu jednym z bardziej popularnych viralowych filmów, które pojawiły się w rund, był performer Chris Bliss. Chris żonglował trzema piłkami w skomplikowanej rutynie, która wydawała się w każdej chwili rozpadać, tworząc trzymające w napięciu widowisko, które wywołało owację na stojąco, gdy przeszedł przez całą drogę bez poślizgu.
Gdy film stał się popularny w Internecie, żongler Jason Garfield opublikował parodię wideo Bliss, ale zamiast tego żonglował 5 piłkami i sprawiał, że wyglądało to bez wysiłku. Jason jest tak sprawny technicznie, że mógłby dodać kolejną piłkę i zamknąć oczy bez poślizgu.
Więc lepszy wygrywa, prawda?
Wątpię. Jak zauważyli inni, Jason może i jest lepszym żonglerem, ale musi się wiele nauczyć o showmanship.
Reakcja Jasona na” diss “Chrisa Bliss’ A była prostym odwołaniem do logiki. Potrafi zrobić ten sam czyn, żonglując większą ilością piłek, nawet nie przerywając potu.
Z drugiej strony Bliss nawiązał emocjonalną więź ze swoją publicznością.
Dobry występ sceniczny opowiada widzom historię i angażuje ich. Kiedy opowiadasz historię, emocje zwyciężają logikę. Ludzkie pragnienie emocjonalnego połączenia jest powodem, dla którego opowiadamy historie w pierwszej kolejności.
Co to oznacza dla Twojej firmy?
Możesz nie być najbardziej doświadczonym prawnikiem, pośrednikiem w obrocie nieruchomościami, konsultantem SEO lub grafikiem. Ale jeśli nauczysz się, jak łączyć się z ludźmi na poziomie emocjonalnym, możesz wygrać biznes nad bardziej doświadczonymi, a nawet bardziej sprawnymi technicznie.
Opowiedz lepszą historię.
Subskrybuj Copyblogger dzisiaj!