Zaskakujący wpływ świeżości i autorytetu na wyniki wyszukiwania

Zdradzę ci mały sekret o Copybloggerze.

Jesteśmy bardzo konkurencyjne. Nie w sensie” wygramy, stracisz”, bardziej prostym ” chcemy być najlepsi.”

Jednym z obszarów, w których mamy tendencję do obsesji, są rankingi wyszukiwania — zwłaszcza jeśli chodzi o nasze podstawowe treści.

Nic więc dziwnego, że jeden z tych terminów, na których mamy obsesję, to ” content marketing.”W rzeczywistości nasza strona docelowa content marketing plasuje się bardzo dobrze w Google.

Ale ostatnio nie.

Oczywiście, ta strona docelowa ma więcej niż linki 21,000 i wiele akcji w mediach społecznościowych. Ale 22 grudnia 2012 cała ta dobroć SEO nie miała już znaczenia.

Tego dnia inna strona uplasowała się wyżej niż nasza strona … i zrobili to z miniaturowymi linkami wstecznymi i bez udziału w mediach społecznościowych.

Osiągnęli to dzięki świeżości i autorytatywności.

Rozpoczyna się bitwa o ranking content marketingowy …

Więc kim był ten konkurent, który ustawił swoje witryny na naszej cenionej pozycji w Google na okres content marketing? Grupa black hat SEO? Nie. W rzeczywistości, to było znacznie bardziej łagodne.

Widzisz, Mashable postanowił utworzyć stronę kategorii na swojej stronie, aby zebrać wszystkie swoje artykuły marketingowe.

Z wszystkich pozorów, była to raczej praca na koniec roku, aby pomóc właściwie sklasyfikować niektóre z ich treści. W żaden sposób nie okazało się, że aktywnie celują w Termin do rangi, ponieważ liczba linków, które uzyskała strona kategorii, była mniejsza niż 30 i nie zdobyła żadnych udziałów w mediach społecznościowych.

Ale kiedy ta strona została zaindeksowana przez Google, nagle uplasowała się wyżej niż wszystkie posty content marketingowe Copybloggera.

Szybki przegląd Ahrefs.com wyraźnie pokazał ogromną różnicę w podstawowych metrykach SEO dla każdej strony.

https://copyblogger.com/content-marketing

Image of Copyblogger Ahrefs SEO Metrics

http://mashable.com/category/content-marketing

Image of Mashable Ahrefs SEO Metrics

A jednak, podczas gdy nasza strona docelowa content marketingu wyraźnie miała bardzo silne linki i udziały, strona w Mashable wyprzedziła nas.

Jak to możliwe w Krainie SEO — gdzie linki i akcje są właśnie walutą handlu?

Odpowiedź tkwi w dwóch podstawowych zasadach, których uczyliśmy w kółko-autorytet i świeżość.

Zapytanie Zasługuje Na Świeżość. Co?

Jeśli nie jesteś przesiąknięty terminologią SEO, być może nie słyszałeś o akronimie ” QDF ” lub Zapytanie Zasługuje Na Świeżość.

QDF, po prostu, jest to, że dla każdego zapytania (“search term”) Lista wyników wyszukiwania powinna zawierać jeden (lub więcej) kawałek treści, który został ostatnio opublikowano.

Jak doświadczyliśmy z pierwszej ręki w Copyblogger, sam akt Mashable tworzenia strony kategorii na ich stronie CAŁKOWICIE negował wszystkie czynniki SEO, które osiągnęliśmy.

To było tak, jakby linki, akcje i wiek strony nie miały znaczenia. Bo-w tym konkretnym przypadku-nie. to, co miało większe znaczenie niż cokolwiek innego, to fakt, że Mashable.com opublikował stronę.

Szybkie sprawdzenie w SEOMoz pokazuje, że autorytet domeny Mashable wynosi 97 na 100, a Copyblogger ma 92 na 100. Domain Authority jest cechą SEOMoz, która ” przewiduje potencjał rankingowy tej domeny w wyszukiwarkach w oparciu o algorytmiczną kombinację wszystkich wskaźników linków.”

W istocie, ponieważ Mashable miał wyższy autorytet domeny niż Copyblogger, Google ustalił, że (dla terminu Content Marketing) strona docelowa w Mashable miała większe znaczenie niż nasza strona.

To jest prawdziwa moc QDF. W przypadku witryn, które mają silny autorytet domeny, prosty akt publikowania treści wokół określonego terminu może zastąpić korzyści płynące z powiązanych linków i udziałów w mediach społecznościowych.

Ale tylko na chwilę …

Przegrana bitwa, ale wygrana wojna

Wewnątrz Copybloggera byliśmy trochę zaniepokojeni tym rozwojem.

Nie tak bardzo, że zamierzaliśmy wypowiedzieć wojnę, aby odzyskać grunt pod pojęciem “content marketing”, ale wystarczająco, aby zastanawiać się, co się stanie.

Widzisz, chociaż QDF jest potężną korzyścią dla osób z autorytatywnymi domenami,nie trwa.

Sprawdź sam.

W ciągu 30 dni od pierwszego zindeksowania strony Mashable przez Google, oferta spadła z pierwszej strony, a nasza strona docelowa content marketing wznowiła swoją poprzednią pozycję.

Pisz z autorytetem, a na dłuższą metę

Często dzieliliśmy się zasadami i wartością budowania autorytetu w Copyblogger.

Jako marketerzy treści używamy narzędzi, takich jak nasze własne oprogramowanie do marketingu treści Scribe, aby badać i analizować nasze treści — zapewniając, że nasze strategie słów kluczowych są zgodne z treścią i witryną, na której publikujemy.

Jest to jeden z powodów, dla których Copyblogger.com plasuje się tak dobrze dla różnych wyszukiwanych terminów.

Ale jak pokazuje nasze doświadczenie, szybki skok w rankingu wyszukiwania nie wystarczy. Nawiązywanie połączeń z innymi autorytatywnymi źródłami online ma kluczowe znaczenie dla długoterminowej żywotności treści — pomaga budować linki i udziały w mediach społecznościowych do treści z autorytatywnych źródeł.

Podczas gdy narzędzia takie jak Scribe mogą pomóc zidentyfikować te połączenia, zbudowanie tych wysokiej jakości linków i udziałów w mediach społecznościowych wymaga czasu i cierpliwości.

A na dłuższą metę te tymczasowe skoki rankingowe spowodowane czynnikami takimi jak QDF zostaną zastąpione autorytatywnymi treściami.

Teraz, jeśli moglibyśmy po prostu podnieść rangę Wikipedii. 😉

Total
0
Shares
Related Posts