8 potężnych produktów na wynos z badań eye trackingu

eye tracking

Jeśli chodzi o dane, jestem przekonany, że nie masz wystarczająco dużo. Chrupanie liczb, Uruchamianie testów, przeglądanie metryk, analizowanie trendów — To właśnie pomaga budować świetne firmy i niesamowite strony internetowe.

Jedną z fascynujących dziedzin badań zachowań konsumenckich jest eye tracking. Informacje zebrane z eye tracking mogą pomóc ci stać się bardziej biegłym projektantem stron internetowych, pisarzem treści, ekspertem optymalizacji konwersji lub marketerem online.

Podsumowałem wyniki niektórych z tych testów śledzenia wzroku i przekazałem je w twoje ręce, abyś mógł zacząć widzieć lepsze wyniki w swojej firmie.

Zanim zaczniemy, pozwól mi wyjaśnić, czym jest eye tracking. Eye tracking zasadniczo mierzy, gdzie ludzie patrzą na stronę internetową i jak długo. Dane ze śledzenia wzroku są prezentowane wizualnie, nakładane na ekran, na który patrzyli badani, podobnie jak na powyższym zdjęciu.

Dzięki eye tracking możesz dowiedzieć się, gdzie dana osoba spojrzała pierwszy, drugi, trzeci i tak dalej. Możesz dowiedzieć się, co użytkownik uważa za najciekawszą część ekranu i jak długo patrzył na określone obszary.

Jak każde potężne badanie danych, badania eye trackingu nie są tanie. Najtańsze urządzenia do śledzenia wzroku kosztują około $5,000, co nie jest zbyt przystępne. Ale analizując publiczne badania śledzenia wzroku, wymyśliłem 8 na wynos, które mogą pomóc Twojemu biznesowi online.

Jedzenie na wynos #1: Umieść swoją najcenniejszą zawartość nad fałdą

Nic dziwnego, że ponad-fold-content jest oglądany najbardziej. To tam powinny trafić najważniejsze treści.

eye tracking fold

Mimo że jest to najważniejsza nieruchomość na twojej stronie, nie oznacza to, że powinieneś zaniedbywać resztę swojej przestrzeni. Wkuwanie wszystkiego powyżej fałdy może całkowicie zniszczyć użyteczność inaczej funkcjonalnej strony internetowej.

Masz tylko 8 sekund, aby przyciągnąć uwagę odwiedzających, więc upewnij się, że umieszczasz kuszące informacje nad swoim pasem. Robiąc to, należy zachować ostrożność: nie staraj się, aby sprzedaż powyżej krotnie zaśmiecone przez wkuwanie w ton wezwań do działania.

Pracuj nad tym, aby Twoje wiadomości i kopiowanie były atrakcyjne. To właśnie zachęci ludzi do czytania więcej i potencjalnie zakupu od Ciebie.

Na przykład, właśnie przeprowadziłem test A / B na moim nowym projekcie NeilPatel.com i okazało się, że umieszczenie wezwania do działania powyżej fałdu zmniejszyło konwersje o 21%.

Takeaway # 2: Umieść wezwania do działania na dole strony

Chociaż górna część strony jest najczęściej oglądaną częścią strony, dolna jest drugą najczęściej oglądaną częścią strony. Ludzie do przewiń w dół. Kiedy to robią, przechodzą prosto na dół strony, gdzie przewijanie się zatrzymuje. To jest miejsce, w którym chcesz ich uderzyć swoim wezwaniem do działania.

Używam wezwań do działania w kilku punktach na mojej stronie. Polecam zrobić to samo.

eye tracking crazy egg

Jeśli spojrzysz na mapę cieplną Crazy Egg, zauważysz, że wezwanie do działania, które znajduje się na dole strony mojego członkostwa Quick Sprout, otrzymuje dużą część kliknięć. W rzeczywistości otrzymuje o 39% więcej kliknięć niż przycisk wezwania do działania na środku strony członkostwa.

Takeaway # 3: ludzie czytają duże, odważne nagłówki

Im większe i bardziej natrętne są Twoje nagłówki, tym więcej osób może je przeczytać. Różne badania, w tym popularne badanie wzorca w kształcie litery F, wykazały, że rozmiar nagłówka jest ważny.

eye tracking f pattern

Znaczące badanie na ten temat z Instytutu Poyntera podsumowało: “Dominujące nagłówki najczęściej przyciągają wzrok po wejściu na stronę.”

Wcześniej omawiałem znaczenie nagłówków i jak je pisać. Ale oprócz czytelnego skwierczenia, nagłówek powinien mieć również dominujące elementy konstrukcyjne-duże i odważne.

Czasami używam słodkiego wizualnego rozmachu dla moich nagłówków:

eye tracking headline

Najczęściej używam tylko dużego kroju pisma:

quicksprout eye tracking headline

Takeaway # 4: kawałki informacji są najlepsze

Prawdopodobnie słyszałeś, że powinieneś podzielić zawartość na krótkie akapity, podać nagłówki, użyć punktorów i utworzyć ponumerowane listy.

Powód tego jest intuicyjny. Nie możemy łatwo wchłonąć ogromnych bloków tekstu.

Eye tracking heatmap pokazuje czas spojrzenia na stronie, wskazując na potrzebę strawnych fragmentów informacji.

eye tracking chunks

Najwyraźniej ludzie patrzą na kawałki. Ta strona niekoniecznie jest świetnym przykładem udanego projektu układu. Ilustruje to jednak ideę, że ludzie patrzą na nagłówki z mocnymi elementami wizualnymi – centralnym pozycjonowaniem, mocnymi kolorami i przemyślaną organizacją przestrzenną.

Na wynos # 5: potrzebujesz dużo białej przestrzeni

Biała przestrzeń, zwana inaczej przestrzenią negatywną, jest ważną częścią projektowania stron internetowych. Dowody z badań eye trackingu potwierdzają to:

eye tracking whitespace

W powyższych przykładach widać, że bardziej rozbudowany układ z ujemną przestrzenią zachęca do czystego ruchu i lepszego pobierania danych.

Przestrzeń negatywna wydaje się zmarnowany. Dlaczego nie umieścić tam czegoś, prawda? W rzeczywistości negatywna przestrzeń jest cenna, ponieważ ułatwia poruszanie się przez resztę strony. Ludzkie oko chce miejsca do” odpoczynku”, jak to było, z różnych elementów strony. Oko musi również wiedzieć, gdzie iść dalej.

Negatywna przestrzeń zapewnia sposób na to, aby tak się stało.

Takeaway # 6: Lewa Strona strony jest ważna

Badania eye trackingu wskazują, że użytkownicy spędzają większość czasu z oczami na lewej połowie strony.

eye tracking left

Wiele języków pisanych używa wzorca czytania od lewej do prawej. W konwencjach projektowania stron internetowych i nawykach czytania ten wzorzec oglądania stał się zakorzeniony. Patrzymy w lewo.

Podczas projektowania stron lub pozycjonowania treści, Maksymalizuj lewą stronę strony, umieszczając tam ważne elementy.

Na wynos # 7: pozbądź się banerów

Ludzie ignorują banery internetowe. Ten spadek uwagi na banery rozpoczął się mniej więcej w czasie, gdy reklamy banerowe były w ich rozkwicie.

Banery reklamowe zaczęły być dość nieszkodliwe. To tylko reklamy. Potem zaczęły wibrować, żeby zwrócić waszą uwagę. Albo wyglądały jak błąd systemu. Lub powiedzieli ci, że jesteś milionowym gościem na stronie internetowej i dlatego otrzymasz własne złoto….

Kliknij w reklamę!? Tak, jasne.

Nazywany “ślepotą bannera”, był to jeden z pierwszych i najczęściej mówionych zjawisk użyteczności we wczesnych dniach badań eye trackingu. Jakob Nielsen zaczął odkrywać te dane w 1997 roku.

Ślepota Banner jest teraz akceptowane mądrość Internetu i użyteczność zdrowy rozsądek. Jest to tak ważna cecha, że ma swój własny artykuł w Wikipedii. A jeśli nie wierzysz mi, Kiedy mówię, że ludzie ignorują banery, po prostu spójrz na badanie eye tracking poniżej.

eye tracking banners

Jeśli nie masz innego sposobu na zarabianie na swojej stronie, nie powinieneś używać banerów.

Na wynos # 8: Zdjęcia ludzi są dobre

Od badań LinkedIn po inne badania użyteczności eksperci są zgodni: zdjęcia ludzi są dobre. Patrzenie na kogoś innego, nawet na zdjęciu, skłania-Zwykle-do pozytywnej fizjologicznej reakcji przyciągania, zrozumienia lub identyfikacji.

Strona zawierająca zdjęcia twarzy osoby zachęca do interakcji i oglądania oraz zmniejsza współczynnik odrzuceń.

Istnieją co najmniej cztery wnioski z badań eye tracking na ten temat:

  • Użyj zdjęć ludzi jako elementów projektu – możesz użyć zdjęć osób na swojej stronie głównej. Ludzie patrzą na innych ludzi i w rezultacie zostają dłużej na stronie.
  • Użyj zdjęcia na swojej stronie O mnie – ludzie częściej Ci wierzą, ufają i robią z tobą interesy, jeśli zobaczą, jak wyglądasz.
  • Użyj swojego zdjęcia na swoim profilu na LinkedIn – wzbudza zaufanie.
  • Praca na Autorstwo Google – ludzie klikają częściej na wpisy SERP, które mają obrazy autorstwa.

Wniosek

Możesz poprawić swoją stronę internetową, konwersje, firmę i produkt, po prostu zwracając uwagę na badania eye tracking.

To, gdzie ludzie patrzą, jest niezwykle ważne, ponieważ wpływa na to, czego się uczą, co robią i co kupują. Spojrzenie poprzedza kliknięcie.

Co jeszcze zyskałeś dzięki badaniom eye tracking?

Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts