12 umiejętności marketingowych, których potrzebujesz, aby przetrwać w erze sztucznej inteligencji

W końcu nadszedł czas. Żyjemy w erze sztucznej inteligencji.

Brzmi szalenie, prawda?

Dla przeciętnego człowieka sztuczna inteligencja nie wydaje się rzeczywistością naszego codziennego życia. Kojarzą si z filmami, w których roboty przejmują świat.

Choć nie do końca jesteśmy w tym momencie, sztuczna inteligencja jest bardzo realna.

Z marketingowego punktu widzenia musimy rozpoznać tę rzeczywistość i odpowiednio ją zaplanować.

W rzeczywistości sztuczna inteligencja zajęła wysokie miejsce na mojej liście najważniejsze trendy marketingowe, których należy szukać w 2018 roku. Gdy dotrzemy do ostatniego kwartału roku, ta przepowiednia się sprawdziła.

Jeśli nie jesteś zaznajomiony z AI, pozwól mi wyjaśnić. Z definicji sztuczna inteligencja to zdolność komputerów do wykonywania zadań, które zwykle wymagają ludzkiej inteligencji.

Niektóre przykłady tych zadań obejmują:

  • tłumaczenie na język polski
  • percepcja wzrokowa
  • umiejętność podejmowania decyzji
  • rozpoznawanie mowy

Chociaż komputery mogą być gotowe do przetłumaczenia języka, To właśnie zdolności decyzyjne przenoszą sztuczną inteligencję na wyższy poziom.

Wiem, co niektórzy z was myślą. Masz prostą działalność biznesową, dlaczego powinieneś dbać o AI?

Porównując firmy, które już używają sztucznej inteligencji, najlepszymi markami są ponad dwukrotnie większe prawdopodobieństwo aby używać sztucznej inteligencji do celów marketingowych.

Firmy wykorzystują tę technologię do zwiększ sprzedaż poprzez personalizację doświadczenia klienta.

W ciągu ostatnich pięciu lat, zadania wymagające AI wzrosły o 450%.

Sztuczna inteligencja zostaje. Jest trendy w górę, i musisz być przygotowany, aby sobie z tym poradzić, jeśli chcesz odnieść sukces. Zidentyfikowałem 12 najlepszych umiejętności marketingowych, których potrzebujesz, aby przetrwać w erze sztucznej inteligencji.

1. Zdolność adaptacji

Przystosuj się albo giń.

Jeśli nie dostosujesz się teraz, pozostaniesz w tyle za konkurencją i narazisz swoją firmę na niepowodzenie. Wystarczy spojrzeć na to, ile osób korzysta obecnie z AI, a ile z nich planując wykorzystanie tej technologii w przyszłości:

fatest growing

Jak widać z tej grafiki, AI Jest Najszybciej rozwijającą się technologią marketingową z przewidywanym wzrostem rok do roku w wysokości 53%.

W mojej pracy z właścicielami firm widziałem różne osobowości. Uparci i zamknięci mają trudniejszy czas rozwoju swoich firm.

Jeśli chodzi o sztuczną inteligencję, musisz mieć otwarty umysł i być skłonnym do adaptacji, jeśli chcesz odnieść sukces.

Nie utknijcie w starych zwyczajach. Podejście “jeśli nie jest zepsute, nie naprawiaj go” jest niewłaściwe, jeśli chodzi o nową technologię.

Jeśli nie jesteś w stanie dostosować się do najnowszych trendów dzisiaj, nie będziesz w stanie przetrwać jutro.

2. Komunikacja

Jako właściciel firmy i marketer wiesz, jak ważne są umiejętności komunikacyjne dla udanego biznesu. Musisz być w stanie dobrze komunikować się ze swoimi pracownikami, klientami i wszystkimi innymi, z którymi spotykasz się na co dzień.

Ale w dobie sztucznej inteligencji komunikacja jest ważniejsza niż kiedykolwiek.

Oto dlaczego. Sztuczna inteligencja może ostatecznie zastąpić niektóre ludzkie elementy Twojej firmy.

Na przykład, może używasz sztucznej inteligencji, aby ci pomóc zapewnij lepszą obsługę klienta, wdrażając czat na żywo na twojej stronie.

Jednak nie chcesz, aby Twoi klienci czuli się tak, jakby tracili ludzki dotyk. Nadal musisz być dostępny, aby komunikować się z klientami.

Nie możesz polegać na implementacji sztucznej inteligencji, która poradzi sobie z tym przez 100% czasu.

Chociaż technologia stojąca za AI jest przełomowa i niezwykła, nie może powielać rzeczywistej reakcji człowieka.

Ty i twój zespół nadal musicie być dostępni. Klienci powinni mieć możliwość odebrania telefonu i rozmowy z prawdziwą osobą, jeśli chcą.

3. Przydział środków budżetowych

Wdrożenie technologii AI w firmie niekoniecznie będzie najtańszą inwestycją, jaką kiedykolwiek dokonałeś.

To może być powód, dla którego niektórzy z was wahali się, czy dodać sztuczną inteligencję do swojej firmy. Nie jesteś sam.

W rzeczywistości, wysoki koszt AI jest numer jeden powód dlaczego marki nie korzystają z rozwiązań marketingowych AI:

cost

Nie chcę zabrzmieć banalnie, ale jest takie powiedzenie, które na pewno słyszałeś wcześniej.:

Musisz wydawać pieniądze, żeby zarabiać.

To prawda. Oczywiście, początkowe koszty wdrożenia rozwiązań marketingowych AI mogą być na początku onieśmielające. Ale dlatego trzeba mieć wielkie umiejętności alokacji budżetu.

Nie skracaj się na skróty, jeśli chodzi o przyjęcie nowych technologii. Znajdź inne sposoby na obniżenie kosztów, aby móc płacić za rozwiązania AI.

4. Możliwość analizy big data

W zależności od tego, do czego używasz sztucznej inteligencji, istnieje duża szansa, że otrzymasz wiele danych.

Badania pokazują 29% marek które przyjęły sztuczną inteligencję wykorzystują ją do wykonywania automatycznej analizy danych. A 26% korzysta z technologii do zautomatyzowanych raportów z badań i agregacji informacji.

Dodatkowe 26% wykorzystuje sztuczną inteligencję do analizy operacyjnej i wydajności.

Aplikacje te spowodują wiele danych do analizy. Musisz czuć się komfortowo robiąc to.

różne warstwy do sztucznej inteligencji:

analyze data

Machine learning i deep learning to dwie koncepcje w ramach strategii marketingowej AI.

Ale im głębiej pójdziesz, tym więcej danych będzie do analizy.

Komputer jest tak inteligentny, jak jest zaprogramowany. Decyzje będą ostatecznie zależeć od Ciebie, w zależności od tego, jak dobrze możesz przeanalizować prezentowane informacje.

5. Kodowanie

Chociaż kodowanie nie jest wymagane dla sztucznej inteligencji, z pewnością pomoże Ci doświadczenie i ogólna wiedza na temat kodowania.

Pomaga to również w budżecie, jak omówiono powyżej. Nie płać komuś innemu, żeby zrobił coś, co możesz zrobić sam.

Jeśli wiesz, jak kodować, możesz skonfigurować dane, które chcesz analizować. Możesz zaprogramować zestawy danych, rozmiary danych i źródła dla wszystkiego, czego potrzebujesz do obliczeń AI.

Wiele razy sztuczna inteligencja jest używana do identyfikacji wzorców. Jeśli masz jakieś tło kodowania, łatwiej będzie Ci to zrozumieć.

Jeśli jesteś nowy w tym, przejdź do niektórych forów marketingowych i ucz się od innych.

Zobacz próbki kodu i samouczki wideo dotyczące podstawowego kodowania.

Możesz nawet zapisać się na zajęcia online z kodowania za pośrednictwem takich platform, jak Codecademy.

code

Jak widać, ten zasób oferuje różne opcje kodowania do nauki.

Chociaż każda z nich byłaby pomocna dla twojej ogólnej wiedzy o kodowaniu, umiejętności kodowania w dziedzinie danych byłyby najbardziej istotne dla wdrożenia sztucznej inteligencji.

6. Tworzenie treści

Jako marketerzy od lat mówimy “content is king”.

Podstawową ideą tej koncepcji jest tworzenie treści, które przemawiają zarówno do wyszukiwarek, jak i konsumentów. Cała Twoja strategia marketingowa żyje i umiera dzięki zawartości, którą produkujesz.

Dodanie sztucznej inteligencji do firmy nie oznacza, że musisz wstrzymywać wysiłki związane z tworzeniem treści.

Rób rzeczy, które stawiają cię w takiej pozycji, w jakiej jesteś dzisiaj. Nie wkładaj wszystkich jajek do koszyka.

Popraw swoje dotychczasowe wysiłki związane z produkcją treści poprzez:

  • blogi
  • zdjęcia
  • filmy
  • audio
  • e-mail
  • media społecznościowe

Użyj sztucznej inteligencji, aby pomóc Ci ulepszyć swoje treści. Na przykład niektóre marki używają oprogramowania AI do twórz reklamy na Facebooku skierowane do różnych odbiorców.

Ten proces zajęłby ludziom znacznie więcej czasu. Wymyśl inne sposoby wykorzystania sztucznej inteligencji, aby zwiększyć strategię treści.

7. Bezpieczeństwo

Za każdym razem, gdy wdrażasz nowe technologie w swojej firmie, bezpieczeństwo zawsze musi być priorytetem.

W ciągu ostatnich kilku lat wiele dużych firm miało naruszenia bezpieczeństwa, które poważnie uszkodziły ich reputację. Jeśli rozwiniesz reputację marki, która nie może chronić informacji o klientach, może to doprowadzić cię do bankructwa.

Konsumenci są zaniepokojeni ta sztuczna inteligencja może utrudniać firmom ochronę ich danych osobowych.

consumers concern

Musisz podjąć odpowiednie środki, aby upewnić się, że wszystkie Twoje dane są bezpieczne.

Uspokójcie wszystkich. Prowadź kampanie marketingowe i promocje reklamujące twój bezpieczny proces i nacisk na cyfrowe bezpieczeństwo klientów.

8. Etyka

Jak wspomniałem powyżej, AI zbierze wiele danych do analizy.

Ale w przeciwieństwie do ludzi, komputery nie mają sumienia. Więc to do ciebie, aby być etycznym, jeśli chodzi o to, co robisz ze wszystkimi informacjami, które zbierasz, co jest istotne dla mojego poprzedniego punktu o ochronie danych klientów.

Tak, chcesz chronić informacje przed hakerami i każdym, kto chce ukraść, wykorzystać lub wyrządzić krzywdę innym. Ale musisz również chronić te dane przed sobą i innymi marketerami.

Użyj sztucznej inteligencji, aby poprawić swoje działania marketingowe, ale nie rób niczego, co przekroczy granicę, jeśli chodzi o wykorzystanie gromadzonych informacji.

9. Duch rywalizacji

Marketing to konkurencyjna gra.

Między Twoją firmą a innymi graczami w Twojej branży zawsze toczy się ciągła walka. Konsumenci mają dużo pieniędzy do wydania, ale musisz upewnić się, że wydają te dolary w Twoim sklepie, a nie w sklepie na końcu ulicy.

Gdy dodasz technologię sztucznej inteligencji do swojej firmy, konkurencja będzie nadal się nagrzewać.

Potrzebujesz duch rywalizacji by przetrwać.

competitive

Badania pokazują, że 84% marketerów zgadza się, że sztuczna inteligencja pomoże im uzyskać lub utrzymać przewagę konkurencyjną.

Czy Twoja konkurencja korzysta obecnie z AI?

Nie dowiesz się, jeśli nie zrobisz badań. Skorzystaj z Moje ulubione narzędzia do monitorowania konkurencji.

10. Delegacja i zarządzanie czasem

Jeśli chodzi o pracę z udziałem pracy, nowe technologie i postęp maszyn może oznaczać, że ludzie mogą być zastąpione przez maszyny.

Ale sztuczna inteligencja niekoniecznie automatyzuje lub zastępuje czyjąś pracę.

Zamiast tego automatyzuje określone zadania.

Musisz zrozumieć, w jaki sposób taka automatyzacja może przynieść korzyści Twojej firmie. Następnie użyj tych informacji, aby odpowiednio delegować zadania swoim pracownikom.

Nie przypisuj zadania osobie, którą może wykonać komputer.

Gdy sztuczna inteligencja zastąpi określone zadanie, Opis stanowiska pracownika musi się zmienić, aby dopasować go do nowego scenariusza, zapewniając, że nie marnuje czasu.

Sztuczna inteligencja może pomóc zwiększyć produktywność pracowników, jeśli można ją właściwie wdrożyć i znaleźć najbardziej efektywne sposoby delegowania nowych zadań.

11. Pragnienie nauki

Aby rozwijać się w erze sztucznej inteligencji, musisz mieć dobre umiejętności uczenia się.

Jak powiedziałem wcześniej, istnieją różne warstwy sposobów wykorzystania tej technologii. Jest wiele unikalne elementy związane ze Sztuczną Inteligencją:

learning

Prowadź własne badania nad tą technologią, aby poszerzyć swoją wiedzę.

Uczęszczać na zajęcia. Skorzystaj z porad ekspertów. Posłuchaj ludzi, którzy uczą cię, jak korzystać z oprogramowania.

Nie podchodź do tej nowej technologii z przekonaniem, że wiesz wszystko, bo prawdopodobnie nie. nawet jeśli masz wysoki poziom wykształcenia, jesteś w tym nowy, chyba że studiowałeś AI.

Ponadto warto wspomnieć, że technologia stale się rozwija.

Może niektórzy z was mają dziś mocne pojęcie o sztucznej inteligencji. Jednak w nadchodzących latach i dziesięcioleciach sytuacja może się zmienić.

Ci z Was, którzy mają chęć do nauki, będą mieli przewagę nad wszystkimi innymi.

12. Big picture mindset

Czy w tej chwili Twoja firma potrzebuje sztucznej inteligencji, aby przetrwać?

Prawdopodobnie nie. Przynajmniej nie w ten sam sposób rzeczy, takie jak dostęp do Internetu, strona internetowa, media społecznościowe i zdolność do przetwarzania płatności kartą kredytową wpływają na przetrwanie.

Jeśli dziś nie potrzebujecie sztucznej inteligencji, niektórym z was może być trudno usprawiedliwić się tym postępem technologicznym.

Ale musisz spojrzeć na to z szerszej perspektywy. Jak widzisz, podążamy w tym kierunku. W Twoim najlepszym interesie jest zapoznanie się z sztuczną inteligencją i ustalenie, w jaki sposób może ona przynieść korzyści Twojej firmie w przyszłości.

Wniosek

Żyjemy w erze sztucznej inteligencji.

Marketerzy muszą to rozpoznać i wykorzystać nową technologię na swoją korzyść.

Jeśli nie używasz teraz sztucznej inteligencji, nie jest za późno, aby zacząć. Ale polecam rozpoczęcie tego procesu raczej wcześniej niż później. W przeciwnym razie ryzykujesz, że pozostaniesz w tyle za konkurencją.

Istnieją pewne umiejętności, które dadzą ci przewagę i pomogą Ci przetrwać w erze sztucznej inteligencji.

Zapoznaj się z listą, którą utworzyłem tutaj, aby pomóc ci w przyjęciu tych umiejętności marketingowych, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.

W jaki sposób Twoja firma wykorzystuje lub planuje używać sztucznej inteligencji do ulepszania rozwiązań marketingowych?

Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts