Zen i Sztuka niezwykłego blogowania

Bestseller 1974 Zen i Sztuka konserwacji motocykli zaczyna się od następującego zastrzeżenia od autora Robert Pirsig:

“[Ta książka] nie powinna być w żaden sposób związana z tym wielkim zbiorem faktycznych informacji dotyczących ortodoksyjnej praktyki buddyzmu zen. Na motocyklach też nie jest to zbyt rzeczowe.”

Podobnie, ten artykuł nie nauczy Cię wiele o buddyzmie Zen, A absolutnie zero o motocyklach. Ale mam nadzieję, że zapewni to wgląd w skuteczne blogowanie lub, co najmniej, sprawi, że będziesz myślał inaczej o swoich obecnych pojęciach dotyczących treści i uwagi, której szukasz.

Cztery Szlachetne Prawdy blogowania

1. Przebolej Swoje”Ja”

Buddyści wierzą, że cierpienie zaczyna się od naszego postrzegania, że jesteśmy oddzieleni i różni od reszty rzeczywistości. Innymi słowy, nasze własne ego czyni nas nieszczęśliwymi.

W blogowaniu nastawienie wydawcy / czytelnika może również powodować niepotrzebny ból. Kluczem do udanego blogowania jest wyrównanie interesów między pisarzem a czytelnikiem. To słodkie miejsce, w którym to, co dobre dla Twoich czytelników, pasuje do tego, co dobre dla Ciebie.

Nie skupiaj się na świetnym blogu. Skoncentruj się na tworzeniu bloga, który jest świetny dla Twoich czytelników.

2. Free Your Mind

Zen polega na wnikaniu głęboko w naturę rzeczy poprzez bezpośrednie doświadczenie. Blogowanie, które zostaje zauważone i powiązane, polega na postrzeganiu istniejących informacji z unikalnej perspektywy i pisaniu ze świeżym spojrzeniem.

Zen zachęca do medytacji, a wielkie blogowanie wymaga kontemplacji. Jeśli naprawdę chcesz wejść w tryb myślenia lateralnego, musisz step away z klawiatury i think. Przestań surfować, twitterować i czytać kanały RSS i idź na spacer.

Albert Einstein zorientował się, że czas jest względny podczas spaceru z przyjacielem. Idź zrobić coś innego, a zabójczy kąt dla następnego posta na blogu może po prostu wpaść Ci do głowy.

3. Odłącz Się Od Wyników

Innym kluczem do egzystencjalnego niepokoju jest przywiązanie do wyników, a nie po prostu skupienie się na doskonaleniu w naszych działaniach. Dotyczy to każdego dążenia, w tym blogowania i marketingu w mediach społecznościowych.

Kiedy skupiasz się na wyniku, którego oczekujesz od swoich treści, prawie zawsze zawodzisz swoich czytelników. Co więcej, podczas gdy jeden świetny kawałek treści może ogromnie zmienić Twój profil blogowy, brak konsekwentnego wykonywania na tym samym poziomie lub w pobliżu tego samego poziomu sprawi, że nie będziesz niczym więcej niż cudem jednego uderzenia.

Skoncentruj się na konsekwentnym tworzeniu doskonałych treści skupionych na czytelniku i skutecznym promowaniu go. Wyniki przyjdą.

4. To zależy od Ciebie

Będąc wciąż zanurzonym w filozofii buddyjskiej, Zen jest bardziej zainteresowany osiąganiem mądrości poprzez robiąc, w tym codziennym życiu i przyziemnych zadań nauczy cię więcej niż jakikolwiek święty tekst może. W ten sposób blogowanie i Zen są ściśle powiązane – po prostu pojawianie się i trzymanie się tego nauczy cię więcej niż ktokolwiek inny.

Zen zachęca praktykujących do uczenia się od nauczycieli i innych uczniów, aby lepiej zrozumieć, jak osiągnąć prawdę poprzez bezpośrednie doświadczenie. Społeczność blogerów oferuje podobne środowisko, ale ostateczny przełom zawsze nastąpi w twoim własnym umyśle i będzie wynikiem twoich własnych działań. Musisz wziąć odpowiedzialność za swój sukces.

Jestem pewien, że historia powstania Zen może uczynić ten punkt o wiele jaśniejszym niż ja kiedykolwiek:

Budda zebrał swoich uczniów nad jeziorem na Gridhakuta na naukę. Jego zwolennicy siedzieli w kręgu wokół niego z niecierpliwością oczekując jego nauk. Bez słów Budda sięgnął do błota i wyciągnął pojedynczy kwiat lotosu. Następnie trzymał go wysoko, aby wszyscy mogli go zobaczyć.

Praktycznie każdy był oszołomiony. Ale wtedy uczeń Mahakaśjapa zaczął się śmiać.

W końcu Budda wręczył kwiat lotosu Mahakaśjapie i powiedział,

“Co można powiedzieć powiedziałem wam, a czego nie można powiedzieć, dałem Mahakaśjapie.”

Rozumiesz?

Total
0
Shares
Related Posts