Pierwsze wrażenie ma znaczenie.
Gdy ktoś odwiedza Twoją witrynę, pierwszą rzeczą, którą zobaczy, jest Twoja strona główna. Sposób konfiguracji strony głównej może stwórz lub zniszcz swoje współczynniki konwersji.
Wiem, ile czasu i wysiłku potrzeba, aby popraw swój ranking SEO i zwiększ ruch na swojej stronie.
Jeśli widzisz wzrost ruchu w witrynie, ale nie w Konwersjach, nadszedł czas, aby przeanalizować swoją stronę główną. Nie ma znaczenia, jaki rodzaj działalności prowadzisz lub w jakiej branży jesteś, skupienie się na projektowaniu strony głównej opłaca się.
Od czego zacząć?
Twoja strona ma tak wiele do zaoferowania. To może być przytłaczające, aby zdecydować, co chcesz, aby odwiedzający zobaczyli jako pierwsi. To kuszące, aby zawrzeć jak najwięcej informacji.
Pomogłem wielu firmom zreorganizować ich strony internetowe. Podzielę się niektórymi z najważniejszych elementów strony głównej, na której musisz się skupić.
Jeśli zastosujesz się do tych wskazówek, Twoja strona główna zamieni się w maszynę do konwersji. Oto jak to robisz.
Keep it simple
Strony internetowe z prostymi projektami mają wyższe współczynniki konwersji.
Jak krótko wspomniałem wcześniej, niektóre strony internetowe starają się wcisnąć jak najwięcej informacji w małą przestrzeń na swoich stronach głównych. Chcą pokazać wszystkie swoje produkty, usługi, nagrody, afiliacje, dane kontaktowe i wszystko, co możesz sobie wyobrazić.
Jeśli brzmi to jak Strona główna, uproszczenie projektu powinno być pierwszą rzeczą na twoim planie.
Możesz umieścić wiele informacji na swojej stronie, ale nie musisz ich umieszczać na stronie głównej. Spójrz na ten projekt z Mięta Strona główna.
Widzisz jakie to skuteczne?
Pasek menu u góry ekranu ma tylko cztery opcje. Ilość tekstu jest minimalna, więc użytkownicy mogą bardzo łatwo zeskanować stronę i skupić się na nagłówkach.
Na środku ekranu widoczny jest wyraźny punkt akcentu. To ich przycisk call-to-action (CTA), zachęcający odwiedzających do bezpłatnej rejestracji.
Nawet jeśli nigdy nie słyszałeś o tej firmie, ten projekt sprawia, że oczywiste jest, jaką pomoc mogą zaoferować swoim klientom:
- Finanse
- budżety
- ocena kredytowa
- rachunki
- oszczędności
Te słowa kluczowe są łatwe do odczytania, ponieważ układ jest tak prosty.
Teraz użytkownik może poruszać się po stronie internetowej, aby znaleźć więcej informacji o tym, co go interesuje. Ale jeśli Mint spróbuje wyjaśnić każdy szczegół swoich usług w tej małej przestrzeni, ludzie będą rozproszeni i przytłoczeni.
Chociaż ta strona główna ma jakiś kolor, jest używana oszczędnie i gustownie. Kolory nie są kontrastowe i nie utrudniają czytania czegokolwiek na stronie.
Aby Twoja strona była prosta, musisz wybierz odpowiedni schemat kolorów. Pomoże to poprawić współczynniki konwersji.
Porównaj istniejącą stronę główną z powyższym przykładem. Spróbuj odtworzyć go pod względem ilości tekstu, opcji nawigacji i CTA.
Skoncentruj się na szybkości
Szybkość ma ogromny wpływ na współczynniki konwersji. Jeśli strona ładuje się zbyt wolno to zabije Twoje nawrócenia.
Ludzie są niecierpliwi. W dzisiejszej erze cyfrowej jesteśmy przyzwyczajeni do uzyskiwania treści z błyskawiczną prędkością. Jeśli witryna nie ładuje się od razu, jej współczynnik odrzuceń prawdopodobnie wzrośnie.
Czas ładowania strony ma bezpośredni związek z poprzednim punktem, o którym mówiłem. Proste strony ładują się szybciej.
Jeśli masz mnóstwo obrazów, długie bloki tekstu, skomplikowane menu, Wiele kolorów, migające światła i inne niepotrzebne elementy, Twoja strona nie załaduje się bardzo szybko.
Ale co, jeśli masz prosty projekt i nadal trwa ładowanie witryny?
Oceniłbym Twoje usługi hostingowe. Chociaż wybór najtańszej opcji hostingu witryny może wydawać się atrakcyjny, dostajesz to, za co płacisz.
Warto wydać dodatkowe pieniądze, aby Twoja strona nie zawiesiła się lub nie miała problemów z ładowaniem stron, zwłaszcza strony głównej.
Wzrost ruchu na stronie internetowej i wzrost konwersji z łatwością pokryje dodatkowe koszty, a także dodatkowe w dłuższej perspektywie.
Użyj wysokiej jakości obrazów
Obrazy mogą zdecydowanie pomóc zwiększyć współczynniki konwersji.
Strony internetowe bez zdjęć wydają się proste, nudne i nieco nieprofesjonalne. Ale to nie znaczy, że musisz zwariować i umieścić jak najwięcej zdjęć na swojej stronie głównej.
Jak już wiesz, zbyt wiele obrazów może zaszkodzić czasowi ładowania strony. Ponadto, badania od Google znalezione strony z mniejszą liczbą zdjęć mają wyższe współczynniki konwersji.
Używaj zdjęć oszczędnie. Upewnij się, że wszystkie Twoje zdjęcia wyglądają profesjonalnie. Jeśli wyglądają tak, jakbyś wziął je na telefon z klapką w 2006 roku, to nie pomoże sprawie.
Nie zrozum mnie źle, nie mówię, że nie powinieneś używać wszystkich zdjęć, które uważasz za potrzebne na swojej stronie internetowej. Mówię tylko, że nie musisz mieć ich wszystkich na swojej stronie głównej.
Na przykład załóżmy, że masz witrynę e-commerce.
Powinieneś mieć wielokątne, wysokiej jakości obrazy każdego przedmiotu, który sprzedajesz. Możesz mieć sześć, osiem lub dziesięć zdjęć za jeden przedmiot.
Zapisz jednak te zdjęcia, gdy klient kliknie ten produkt.
Jeśli podkreślasz swoje pięć najlepiej sprzedających się przedmiotów na swojej stronie głównej, będziesz miał 50 obrazów, jeśli użyjesz każdego z nich. Zamiast tego użyj jednego obrazu na element. Gdy użytkownik kliknie jeden z nich, zobaczy Pozostałe zdjęcia tego produktu na odpowiedniej stronie.
Uruchom testy A / B
Załóżmy, że wprowadziłeś pewne zmiany na swojej stronie głównej i zauważyłeś, że konwersje wzrosły. To świetna wiadomość. To znaczy, że skończyłeś?
Absolutnie nie. Chociaż konwersje mogły wzrosnąć, nie wiesz jeszcze, czy osiągnąłeś swój szczyt. Staraj się ulepszać swoją stronę.
Jednym z najlepszych sposobów, aby dowiedzieć się, czy masz najbardziej optymalny projekt dla swojej strony głównej, jest testowanie A/B.
Znany również jako split testing, testowanie A / B polega na uruchomieniu alternatywnych wersji tej samej strony, aby zobaczyć, która z nich ma wyższy współczynnik konwersji: 50% Twojego Ruchu widzi jeden projekt, podczas gdy drugi 50% widzi inny.
Ważne jest, aby podczas uruchamiania tych testów nie zmieniać zbyt wielu elementów między obiema wersjami. W przeciwnym razie nie będziesz wiedział, który czynnik wpłynął na wyniki.
Lepiej zmienić tylko jeden element, taki jak tekst przycisku CTA, kolor lub położenie.
Oto przykład badania A / B z Sim City Strona główna:
Spójrz na różnicę między tymi dwoma wariantami. Strona główna po prawej stronie wyeliminowała tekst i obraz. W rezultacie uproszczona wersja miała 43% wzrost kasjerów.
To dlatego, że wersja kontrolna miała zbyt wiele zakłóceń. Zmiana była znacznie prostsza, więc łatwiej było użytkownikom skupić się na sprawdzaniu.
W mojej pracy konsultingowej cały czas widzę takie przypadki. Firmy są zazwyczaj przekonane, że oferta, taka jak ta powyżej, oferująca $20 od zakupu, pomoże zwiększyć sprzedaż i zwiększyć konwersje.
Ale dopiero, gdy przeprowadzą test A/B, odkryją, co naprawdę działa.
Możliwości są prawie nieograniczone, jeśli chodzi o testy A/B. Po przetestowaniu jednego elementu zmień coś innego i uruchom kolejny test.
Jeśli początkowo testowałeś frazowanie przycisku CTA, następnie przetestuj kolor. Następnie sprawdź jego rozmiar lub położenie. Możesz nawet przetestować różne obrazy, aby zobaczyć, który z nich konwertuje lepiej.
Testowanie A / B jest procesem ciągłym. Testy powinny trwać tak długo, jak to konieczne, dopóki nie poczujesz, że Twoje wyniki są dokładne.
Nie pozwól, aby te testy przeszkadzały w wprowadzaniu innych ulepszeń na stronie głównej, takich jak uproszczenie projektu lub zwiększenie czasu ładowania strony.
Upewnij się, że wezwanie do działania jest jasne
Wiem, że wspominałem o Twoim CTA kilka razy w tym przewodniku, ale jest to tak ważne, że warto omówić to bardziej szczegółowo.
Nie możesz spodziewać się wysokich współczynników konwersji, jeśli twój CTA nie jest rażąco oczywisty na twojej stronie głównej. Chociaż jest to niezwykle ważne, wiele stron internetowych zaniedbać swoje CTA:
Te liczby mnie rozwalają. Mniej niż połowa wszystkich stron internetowych ma CTA, które można znaleźć w mniej niż trzy sekundy.
Osoby odwiedzające Twoją witrynę nie będą spędzać dużo czasu na szukaniu przycisku, który wkłada pieniądze do twojej kieszeni. Jeśli to nie jest oczywiste, pójdą dalej.
Dlatego tak ważna jest prostota, o której mówiłem wcześniej. Jeśli masz kilka rozpraszających uwagi na swojej stronie, oko odwiedzającego skieruje się prosto w stronę CTA.
Zajrzyj jeszcze raz na stronę Mint lub test A/B W Sim City. Bardzo łatwo jest znaleźć przyciski wezwania do działania w obu przypadkach w ciągu zaledwie kilku sekund.
Oto spojrzenie na stronie głównej dla Crazy Egg:
Jak widzicie, praktykuję to, co głoszę.
Projekt tej strony głównej jest niezwykle prosty, a CTA można natychmiast zauważyć.
Jest jeszcze coś, o czym powinieneś pamiętać. Twoja strona główna powinna mieć tylko jeden CTA. Tak, będziesz mieć linki do innych stron w swojej witrynie.
Ale jeśli chodzi o uzyskiwanie konwersji, przycisk call-to-action musi być oczywisty:
- zapisz się już dziś
- zapisz się teraz
- Dołącz za darmo
- Kliknij, aby dowiedzieć się więcej
- Kup teraz, aby uzyskać 20% zniżki na zakup.
Wszystkie te są świetnymi CTA dla strony głównej. Nie będą one jednak skuteczne, jeśli będą używane jednocześnie.
Odwiedzający witrynę nie będą wiedzieć, który z nich kliknąć, a to zaszkodzi twoim konwersjom. Skup się na najbardziej dochodowych działaniach.
Zoptymalizuj swoją stronę pod kątem urządzeń mobilnych
To niesamowite, że Twoja strona działa dobrze na pulpicie, ale to nie wystarczy, jeśli chcesz uzyskać najwyższy możliwy Współczynnik konwersji. Strona główna musi być zoptymalizowana pod kątem smartfonów i tabletów.
Wcześniej omówiłem znaczenie prędkości. Jeśli Twoja strona ładowanie trwa zbyt długo, użytkownicy opuszczą stronę.
Oczywiście zmiażdży to twoje współczynniki konwersji. Połowa internautów oczekuje, że Twoja mobilna strona zostanie załadowana w mniej niż dwie sekundy.
Optymalizacja mobilna jest ważna dla wszystkich stron internetowych w każdej branży. Jest to jednak jeszcze ważniejsze dla sklepów ecommerce.
To dlatego, że większość kupujących online korzystaj ze smartfonów na zakupy.
Jeśli masz sklep ecommerce, który nie jest zoptymalizowany pod kątem urządzeń mobilnych, tracisz ogromną część rynku.
Optymalizacja strony głównej dla użytkowników mobilnych musi być priorytetem.
Wniosek
Jeśli nie jesteś zadowolony ze swoich współczynników konwersji, przeanalizuj swoją stronę główną.
Zacznij od uproszczenia projektu. Ułatwi to odwiedzającym znalezienie Twojego CTA.
Prostota przekłada się również na szybszy czas ładowania strony. Upewnij się, że masz odpowiednią usługę hostingu.
Strona główna powinna mieć wysokiej jakości obrazy. Tylko pamiętaj, aby używać ich oszczędnie. Zbyt wiele obrazów może mieć negatywny wpływ na konwersje.
Uruchom testy A / B, aby zobaczyć, które elementy strony głównej można zmodyfikować, aby poprawić konwersje.
Upewnienie się, że strona główna i reszta witryny są zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych, jest absolutną koniecznością.
Jeśli zastosujesz się do tych wskazówek, zaczniesz widzieć, że konwersje rosną niemal natychmiast.
Jakie elementy Witryny są zaprojektowane, aby zoptymalizować współczynniki konwersji?