Porady są trudne, zwłaszcza gdy są wydawane masowo.
Odpowiedzią na większość rzeczy, jeśli mamy być szczerzy, jest to zależy.
Z pewnością są zasady bliskie uniwersalności i staram się trzymać ich w jak największym stopniu, pokazując jednocześnie, jak te podstawowe zasady można zastosować w Nowym, szybko rozwijającym się medium.
Ostatni konfesjonalny post Aarona Walla o poradach sprawił, że zacząłem myśleć o tym temacie nieco bardziej niż zwykle. W rzeczywistości sytuacja każdego jest inna,a to, co działa dla mnie, może nie zadziałać dla Ciebie, jeśli chodzi o szczegóły.
Teraz, oczywiście, ten truizm nie powstrzyma wszystkich oportunistów z ich Zjadliwymi manifestami mówiącymi, że cały świat wywrócił się do góry nogami dzięki mediom społecznościowym. I oczywiście, tylko oni masz nowe pomysły w wysokiej cenie, których tak desperacko potrzebujesz, aby uniknąć wyjścia z biznesu.
Podczas Web 1.0 dostawcy Gobbledygook próbowali przekonać nas, że e-commerce zmienił podstawowe zasady ekonomii.
Myślę, że wiesz, jak to się skończyło.
Tym razem spróbują was przekonać, że technologia zmieniła ludzką naturę.
Jeśli jesteś skłonny w to uwierzyć, dodaj ten post do zakładek i wróć do niego za kilka lat, abyś mógł mi powiedzieć, że miałem rację.
Prawda jest taka, że większość tak zwanych “nowych” pomysłów biznesowych jest do bani i tylko odciąga cię od podstaw, które prowadzą do sukcesu. Wiele z tego, co musisz wiedzieć, istnieje od setek, jeśli nie tysięcy lat.
Niezależnie od tego, czy chodzi o Platona czy Arystotelesa, czy po prostu o techniki copywritingu, które istnieją od wieku lub dłużej, często lepiej jest spojrzeć w przeszłość, aby podstawy zastosować do stale zmieniającej się teraźniejszości. A ludzie, którzy udzielają porad w oparciu o zastosowanie ponadczasowego w nowy sposób, są prawdopodobnie bezpieczniejsi niż” wszystko jest inne”.
Na przykład:
- Czego Sokrates może nauczyć Cię o copywritingu?
- Dlaczego Aleksander Wielki jest wzorem do Naśladowania w sprzedaży?
- Kto był pierwszym amerykańskim blogerem?
- Jak Powieść Goethego może pomóc w budowaniu szumu?
- Czego Krzysztof Kolumb Może Nauczyć Cię O Marketingu?
Kilka lat temu Robert Hagstrom opublikował świetną książkę “Investing: The Last Liberal Art”. Książka zachęca inwestorów, którzy chcą lepiej zrozumieć rynki, do studiowania biologii, ekonomii, matematyki, filozofii, fizyki, psychologii i literatury, zamiast skupiać się tylko na analizie technicznej.
To samo dotyczy marketingu nowych mediów. Na przykład, o wiele lepiej studiować psychologię społeczną niż uczyć się kodowania w Ajax.
Ale to tylko moja rada. Weź to, co jest warte.
Albo nie. 🙂
Subskrybuj Copyblogger dzisiaj!
Dodaj Copyblogger do Twoich ulubionych Technorati.