Robert napisał wczoraj o radach Davida Mameta na temat dramatycznego napięcia, kluczowego elementu, który napędza każdą fascynującą historię.
Ale jest jeszcze jeden element, który jest kluczowy dla historii, a jest to szczególnie ważne, gdy opowiadasz historię, która ma przekonać.
Niezależnie od tego, czy chcesz dokonać sprzedaży, uzyskać subskrypcję e-mail, czy zmotywować zmianę zachowania, twoja dramatyczna historia zawiedzie, jeśli nie będzie miała jednej rzeczy:
Sympatyczny protagonista.
Innymi słowy, twoja historia musi być o kimś, na kim nam zależy.
Czasami łatwiej powiedzieć niż zrobić. Oto, jak stworzyć niezapomnianego bohatera, który wciągnie Twoich czytelników w Twoją historię-a co ważniejsze, przekona ich do podjęcia działań, których szukasz.
Bohater jest aktorem w twojej historii
Jestem pewien, że pamiętasz to z pierwszej klasy angielskiego, ale główny bohater jest tylko głównym aktorem historii. Zwykliśmy mówić “bohater”, ale bohaterowie nie zawsze są bohaterami.
W rzeczywistości archetypowa historia opisana przez uczonych, takich jak Joseph Campbell, zaczyna się jako bardzo zwyczajna osoba, żyjąca w zwykłym świecie. To okoliczności jego życia wciągają go w “bohaterską podróż” do niezwykłych miejsc i niesamowitych wydarzeń.
Protagonistą możesz być ty
Wielu marketerów opiera swoje historie na sobie.
Pokazujesz skąd pochodzisz, skąd zacząłeś, z jakimi trudnościami się stałeś i jak je pokonałeś.
Potem powiązasz to z tym, co sprzedajesz. Ponieważ sam wybrałeś się w podróż tego bohatera, wiesz, jak pokonać smoki i szturmować zamek.
Twoje własne doświadczenia czynią z Ciebie autorytet zabijający smoki. Możesz użyć tego autorytetu, aby przekonać odbiorców do zakupu lub przyjęcia zalecanych rozwiązań.
Bohaterem może być twój były klient
Nie każdy chce być gwiazdą własnej historii marketingowej.
Nie musisz opowiadać tylko o sobie. Często skuteczniej jest opowiedzieć fascynującą historię o ludziach, którym pomagasz.
Studia przypadków i referencje to tylko dobre historie o tym, jak twój produkt lub usługa rozwiązały problemy klientów.
Jak każda inna dobra historia, referencje i studia przypadków wymagają dramatycznego napięcia. Wracając do Mamet, musi być przepaść między tym, czego chciał twój bohater, a tym, co osiągnął. Jego próba zamknięcia tej luki sprawia, że historia jest interesująca.
Oznacza to, że musisz pokazać “przed” (klient stojący przed trudnym problemem) i “po” (jak rozwiązałeś ten problem dla nich).
Bohater jest zawsze Twoim kupującym
Zbliżając się do pełnego kręgu, czytelnik zawsze musi postawić się w sytuacji swojego bohatera.
To właśnie pisarze literatury mają na myśli przez” relatable ” postać.
Nie zawsze chodzi o bycie lubianym. Nie każda wielka postać jest sympatyczna. Ale nie zostaniemy wciągnięci w historię, jeśli nie będziemy mogli odnieść się do postaci, co oznacza, że ma emocje, które wyobrażamy sobie w tej samej sytuacji.
Twój potencjalny nabywca jest prawdziwą gwiazdą każdej historii marketingowej. Jeśli przeczyta historię i pomyśli: “widzę, że to robię”, wygrasz.
Dowód społeczny bez liczb
Wielu marketerów treści chce wiedzieć, jak mogą korzystać z dowodu społecznego, zanim ich blogi staną się duże.
Opowiadanie historii to jedna wielka odpowiedź.
Jesteśmy gatunkiem” małpa widzi, małpa robi”. Wiele form ludzkich zachowań jest zaraźliwych. Z pewnością możemy być skłonni do naśladowania brzydkich zachowań, ale również naśladujemy godne podziwu zachowania, takie jak hojność i odwaga.
Nieświadomie naśladujemy historie, które widzimy wokół siebie, zarówno prawdziwe, jak i fikcyjne.
Pokaż więc zachowanie, które chcesz, aby czytelnik “złapał.”Sprzedawaj produkt lub usługę, pokazując, jak przynosi to korzyści ludziom i opowiadając historie o tych ludziach.
Dzięki nawiązującemu do siebie bohaterowi i dobremu poczuciu dramatu będziesz w stanie stworzyć historię marketingową, która przyciąga czytelników, sprawia, że wracają i ułatwia im postrzeganie siebie jako zadowolonych klientów.
O autorze: Sonia Simone jest CMO Copyblogger Media i założycielką niezwykłej komunikacji. Podziel się z nią swoją 140-osobową podróżą bohatera na Twitterze.