Dobrzy copywriterzy stosują ugruntowane najlepsze praktyki, studiując strony takie jak ta, aby dowiedzieć się więcej technik, które przyciągają czytelnika i motywują do działania.
Wielcy copywriterzy zagłębiają się w psychologię perswazji i upewniają się, że ich kopia jest prezentowana z skutecznym projektem, aby uczynić ją jeszcze bardziej angażującą.
Ale najlepsi copywriterzy nie kończą na tym. Wiedzą, że są to tylko czynniki, które pozwalają Ci zacząć.
Najlepsi copywriterzy nadal radykalnie ulepszają swoją kopię w czasie. Wiedzą, jak stworzyć kopię, która działa nawet wtedy, gdy jest sprzeczna ze zdrowym rozsądkiem. Znajdują “magiczne słowa” w nagłówkach gazet, które nigdy nie zostaną ujawnione w żadnym pliku machnięcia.
Jak oni to robią?
To nie jest tajna technika czy jakaś specjalna wiedza, której uczą się od guru na szczycie góry. Prawda jest taka, że wielcy copywriterzy używają split testing radykalnie poprawić ich kopię w czasie.
Być może słyszałeś o testowaniu podzielonym, ale niestety niewielu z nas właściwie to rozumie lub używa go do optymalizacji współczynnika konwersji. (W pewnym sensie każdy jest guru mediów społecznościowych, niezależnie od tego, czy ma pojęcie o tym, jak naprawdę działają media społecznościowe.)
Czym do cholery są testy podzielone?
Split testing nie jest modnym hasłem i na pewno nie jest modą.
Jest bardzo popularny wśród dużych firm internetowych (Amazon, Groupon, Google itp.). W rzeczywistości prawie wszyscy przeprowadzają tysiące (a nawet dziesiątki tysięcy) testów podzielonych w celu zwiększenia sprzedaży i współczynników konwersji na swoich stronach internetowych i stronach docelowych.
Od lat przeprowadzają testy podzielone, ponieważ jest to prosty, metodyczny sposób na zwiększenie współczynnika konwersji online.
Koncepcja testów podzielonych jest dość prosta:
W teście podzielonym tworzysz jedną lub więcej odmian strony docelowej, a następnie losowo rozdzielasz ruch między nimi. Tymczasem mierzysz, które zmiany doprowadziły do maksymalnej konwersji dla wyniku, którego szukasz. Przyjęcie lepszej strony docelowej. Spłucz i powtórz.
Na przykład, jeśli masz stronę docelową, która sprzedaje ebook treningowy parrot, jak zdecydować, którego nagłówka użyć? Czy należy używać Naucz swoją papugę sprytnych sztuczek w 24 godziny (Wersja A)? Lub należy użyć Twoja papuga wypowie 20 słów do jutra lub zwróci ci pieniądze (Wersja B)?
Możesz zapytać na Twitterze i uzyskać setki bardzo kompetentnych domysłów. Ale to wszystko, czym by byli.
Aby się tego dowiedzieć, po prostu utworzysz dwie wersje strony docelowej, używając jednego z tych nagłówków dla każdej z nich. Wyślij 50% swojego ruchu do wersji A i 50% do wersji B i obserwuj, która wersja została przekonwertowana lepiej. (Ponieważ zwykle są dwie wersje zaangażowane, split testing jest również znany jako testowanie A / B.)
Co powinienem podzielić test na stronie docelowej?
Łatwa odpowiedź na proste pytanie: wszystko! Nigdy nie wiesz, co może mieć największy wpływ na Twoją sprzedaż i konwersje, więc powinieneś podzielić przetestować wszystkie aspekty swojej kopii strony docelowej.
Pytanie, co podzielić test, nie jest właściwym pytaniem.
Właściwe pytanie brzmi:: Co powinienem przetestować pierwszy?
Musisz nadać priorytet najbardziej wpływowym aspektom strony docelowej, elementom, które zwykle powodują największe zmiany.
Jestem założycielem podzielonego produktu testowego o nazwie Visual Website Optimizer z tysiącami użytkowników, co dało mi przywilej obserwowania tysięcy testów podzielonych i ich wyników z miejsca w pierwszym rzędzie.
To doświadczenie pokazało mi kilka kluczowych elementów (w kolejności ważności), które powinieneś przetestować na swojej stronie docelowej:
- Nagłówek (jeśli możesz przetestować tylko jedną rzecz na swojej stronie, najpierw przetestuj nagłówek)
- Wezwanie do działania (jeśli masz Kup Teraz lub Dodaj do koszyka … lub zamiast tego zaoferuj darmowy okres próbny?)
- Pozycjonowanie produktu
- Podkreślanie różnych zalet i funkcji
- Długość kopii (co zaskakujące, czasami usunięcie informacji na stronie zwiększa konwersje)
- Wideo vs. tekst (dla niektórych stron tekst działa lepiej, dla niektórych działań monitów wideo)
- Zrzuty ekranu i inne obrazy (nie mogę wystarczająco podkreślić, jak ważne jest dzielenie testów różnych rodzajów wizualizacji, których używasz na stronie docelowej)
- Gratisy (odwiedzający mogą lepiej reagować na jeden rodzaj bonusu lub darmowej oferty w porównaniu do innych)
Zagrajmy w Zgadywankę
Jeśli nadal jesteś sceptyczny co do korzyści płynących z testów podzielonych, Zagrajmy w małą zgadywankę.
Poniżej znajdują się studia przypadków testowania dzielonego w prawdziwym świecie. Przeczytaj przykłady, a następnie spróbuj przewidzieć, która wersja działała najlepiej. Odpowiedzi są poniżej – ale spróbuj oprzeć się pokusie podglądania.
Case Study # 1
W przypadku strony docelowej PPC przeznaczonej do budowania listy, który z poniższych przycisków wezwania do działania zwiększył liczbę rejestracji o 28%?
- Wersja A: “Obejrzyj film”
- Wersja B: “Uzyskaj Natychmiastowy Dostęp”
Case Study # 2
W przypadku produktu przeznaczonego dla lokalnych właścicieli firm o nazwie CityCliq, który z poniższych nagłówków zwiększył konwersję o 90%?
- Wersja A: “firmy rosną szybciej w Internecie!”
- Wersja B: “reklama internetowa, która działa!”
- Wersja C: “znajdźcie się szybciej!”
- Wersja D: “stwórz stronę internetową dla swojej firmy”
Case Study # 3
W innym PPC landing page, który link call-to-action zwiększył konwersje do następnego kroku w lejku o 14%?
- Wersja A: “przeczytaj próbkę Książki”
- Wariacja B: “Obejrzyj Podgląd Wideo”
- Variation C: “Watch my # 1 Abs Exercise On Video”
Dowód, że powinieneś być podzielony testując swoją stronę docelową teraz
Masz swoje typy dla każdego z powyższych studiów przypadku? Ok, teraz nadszedł czas, aby ujawnić odpowiedzi:
- Case study # 1: przycisk “Obejrzyj wideo” przekonwertował o 28% więcej odwiedzających
- Studium przypadku # 2: nagłówek “stwórz stronę internetową dla swojej firmy” zwiększył konwersje o 90%
- Case study # 3 :wezwanie do działania” Obejrzyj podgląd wideo ” poprawiło konwersje o 14%
Ile z trzech trafiłeś prawidłowo? Jeśli nie przeczytałeś już studiów przypadku Visual Website Optimizer (lub nie Googlowałeś ich), trudno byłoby odgadnąć wszystkie trzy poprawnie. W rzeczywistości, jeśli zgadniesz losowo jest tylko 4% szans, że dostaniesz wszystkie trzy z nich poprawne.
Logika nie doprowadzi Cię do najlepiej konwertującej kopii. Znajomość technik copywritingu da ci dobre pomysły do przetestowania, ale nie zabierze cię do końca. Nawet doświadczenie ci tego nie da.
Ale testy podzielone będą.