Dlaczego nie chodzi o Ciebie (chyba, że tak jest)

Kiedy nowi przedsiębiorcy dowiadują się o copywritingu, który działa, wielu myśli: “świetnie! Teraz mogę mówić o sobie w bardziej przekonujący sposób!”

Nie. Nigdy nie mów o sobie.

Gdy nauczysz się tej reguły, Twoi odbiorcy mogą zacząć zwracać uwagę — ale jeśli zastosujesz się do niej ślepo, twojemu copywritingowi zabraknie ponczu … i będzie brakować wysokiego współczynnika konwersji.

Dlatego musisz nauczyć się następujących trzech wyjątków od zasady “nigdy nie mów o sobie” …

Za każdym razem, gdy tworzysz treść, zadaj sobie pytanie: “w jaki sposób pomaga to mojemu czytelnikowi rozwiązać konkretny problem?”Jeśli to nie pomaga(ani nie informuje, ani nie bawi), nie służy im. Usuń to.

Do tego trzeba się przyzwyczaić. Zmieniasz sposób interakcji ze światem za pomocą treści. Te rosnące bóle są naturalne; oznacza to, że zmieniasz sposób myślenia przedsiębiorcy.

Jeśli czujesz się kreatywnie przytłoczony, pisz poranne strony lub pisz w dzienniku, ale nie musisz dzielić się tym z czytelnikami.

Jeśli czujesz się społecznie stłumiony, napisz do znajomych lub rówieśników. Nie polegaj na odbiorcach, aby zaspokoić swoje potrzeby społeczne-to może stać się niezręczne i brzydkie real szybko.

Jeśli nie wiesz, o czym pisać, zapytaj swoich czytelników, z czym mają problemy. Znajdź mały kawałek tej walki, w której możesz pomóc. I pamiętaj, zapewnienie empatii i pomaganie komuś poczuć się widzianym liczy się jako pomaganie.

Wyjątek # 1: Połączenie

W porządku jest mówić o sobie, jeśli budujesz relacje z czytelnikami.

Na przykład, od czasu do czasu mówię o zabawie w Dance Dance Revolution, abyś mógł zrozumieć, kim jestem jako cała osoba, nie tylko jako przedsiębiorca, nie tylko jako pływająca, fioletowowłosa Głowa.

Ale nie piszę (zazwyczaj) postów na blogu o firmie Dance Dance Revolution, bo to nie rozwiąże problemu, na którym moi czytelnicy się troszczą.

Wyjątek od wyjątku: Upewnij się, że Twoje połączenie nie zagłuszy Twojej przydatności. Mieszaj z umiarem.

Wyjątek # 2: Autorytet

W porządku jest mówić o sobie, jeśli pomagasz swoim czytelnikom czuć się wystarczająco bezpiecznie, aby się na Ciebie oprzeć.

Na przykład, jeśli udostępnisz: “pomogłem klientowi naprawić jej zhakowaną witrynę dzisiaj! Teraz wszystko jest bezpieczne i wraca do normy”, co może pomóc przyszłym klientom czuć się wystarczająco bezpiecznie, aby poprosić Cię o pomoc w ich witrynach internetowych, o ile pochodzi z twojego serca.

Wyjątek od wyjątku: Podziel się swoją wiedzą, jeśli faktycznie buduje zaufanie wśród odbiorców, ale sprawdź siebie i upewnij się, że nie wynika to z chęci jedynie wzmocnienia swojego ego.

Wyjątek # 3: osobiste historie

Nie ma nic złego w mówieniu o sobie, jeśli dzielisz się osobistą historią. Oto przykład:

Kiedy zacząłem blogować, byłem na LiveJournal. Mówiłem o sobie. “Dziennik” był w nazwie strony internetowej, więc oczywiście mówiłem o sobie! To był świetny sposób na zapisywanie wspomnień, przetwarzanie emocji i utrzymywanie kontaktu z przyjaciółmi.

Ale nauczyłem się jednego okropnego, okropnego nawyku, który wymagał wiele wysiłku, aby oduczyć się, gdy zacząłem blogować jako przedsiębiorca: nauczyłem się pisać o sobie.

Kiedy zacząłem pisać na moim pierwszym blogu WordPress, napisałem o sobie. Założyłam, że wszyscy będą zainteresowani mną, moimi myślami, moimi opiniami.

Gdyby tumbleweeds mogło dmuchać w Internecie, zobaczyłbyś je na tym blogu na początku.

Dopiero po tym, jak zacząłem pisać, aby rozwiązać problemy, na których zależało moim czytelnikom, stałem się odnoszącym sukcesy blogerem – i odnoszącym sukcesy przedsiębiorcą.

Wyjątek od wyjątku: Powyższy przykład dotyczy problemu, który próbuję Ci pomóc rozwiązać: stać się bardziej skutecznym copywriterem. Gdybym opowiedział osobistą historię o tym, jak pewnego razu markiza naszego kampera poluzowała się na autostradzie, nie byłoby to istotne i nie byłoby pomocne.

Podsumujmy …

Nigdy nie mów o sobie. Zamiast tego skup się na pomocy czytelnikowi w rozwiązaniu konkretnego problemu.

Oto trzy wyjątki od tej reguły:

  1. Połączenie
  2. Władza
  3. Historie osobiste

Czy masz “wyjątek # 4”, Aby dodać do tej listy? Podziel się tym w komentarzach!

Total
0
Shares
Related Posts