Blogerzy spędzają dużo czasu na swoich komputerach. Publikują, czytają, komentują inne blogi, wysyłają Tweety, sprawdzają pół tuzina serwisów społecznościowych i ogólnie są maniakami sieci.
Znajdują coś interesującego lub przypadkowego, a następnie wskazują innym ludziom tę interesującą lub przypadkową rzecz.
W ten sposób posty na blogu zyskują steam na Digg lub stają się wirusowe. W ten sposób dowiadujemy się o nowych filmach na YouTube. Tak się teraz komunikujemy.
Ale my nie.
Byliśmy ludźmi zanim byliśmy blogerami
Pomyśl o blogach, które lubisz najbardziej. Na przykład, aby wybrać zupełnie przypadkowy przykład, mój. 😉
Lubisz ich, bo powiedzieli ci coś dziwnego lub osobliwego, o czym wcześniej nie wiedziałeś? A może lubisz je, bo podoba ci się to, co mówi post? Bo podoba Ci się sposób napisania artykułu? Bo podoba Ci się styl autora, poczucie humoru bloga, sposób w jaki bloger zamienia zdanie?
Wielcy blogerzy stają się świetni, ponieważ mają niepowtarzalny styl i sposób myślenia. Ale oto kicker: byli tacy, zanim zostali blogerami.
Dave Navarro jest trenerem startu? Był całkiem świetnym facetem, zanim blogowanie zostało wynalezione. Był zabawny. Był pomocny. Miał dobre nastawienie. Był wszystkim, za co go dziś kochamy jako blogera.
Ale nie blogował. To nie jego wina, blogowanie wtedy nie istniało.
Jeśli chcesz stać się lepszym blogerem, musisz mieć własny styl i głos — a nie możesz tego znaleźć siedząc przy biurku komputera. Za mało głosu, żeby zrobić z ciebie świetnego.
Nie rozwiniesz swojej awesomeness blogowania, ponownie publikując to, co napisali inni ludzie, lub wyzbywając się myśli, które mieli, lub konfigurując niekończące się posty na listach wskazujące na czyjąś treść.
Te rzeczy są w porządku raz na jakiś czas, ale nie są wystarczające, aby zbudować świetny blog.
Zapomnij na chwilę o blogowaniu (ale zachowaj to w pamięci)
Aby stać się lepszymi blogerami, musimy wyjść na świat.
Rozpocznij rozmowy z większą liczbą osób. Znajdź dowcipy, które lubisz opowiadać. Słuchaj rytmu swojego głosu, kiedy mówisz. Zwróć uwagę na sposób, w jaki ludzie reagują, gdy mówisz. Zauważ, że wydają się bardziej zainteresowani, gdy mówisz w określony sposób lub dyskutujesz na określone tematy.
Zwróć uwagę na to, co przyciąga twoje zainteresowanie. Czy kolor przyciąga wzrok? Czy zaglądasz po rogach ulic, aby dowiedzieć się, kto gra tę muzykę? Zwalniasz, żeby podsłuchiwać ludzi, którzy wydają się prowadzić ciekawe rozmowy? Pomagasz ludziom w autobusie, czy odbierasz rzeczy, które upuścili? Rozmawiasz z właścicielami sklepów czy z innymi stojącymi w kolejce?
W ten sposób znajdziesz własny styl, osobowość, która składa się na to, kim jesteś jako bloger.
Znajdź aktywności lub wydarzenia wokół tematów, o których chcesz pisać na blogu. Naomi z Ittybiz napisała świetną serię o kampaniach marketingowych i brandingowych, które zauważyła podczas spaceru po mieście.
Dlaczego? Bo interesuje się marketingiem i brandingiem. O tym pisze na blogu. To było interesujące. Udało się jej interesujące.
Napisała te posty z własnej, unikalnej perspektywy, używając własnego głosu. Jest kilka naprawdę pikantnych postów, których nigdy by nie napisała, gdyby nie myślała o swoich wpisach na blogu, gdy kupowała farbę ze sklepu z narzędziami.
W ten sposób możesz być lepszym blogerem. Można znaleźć nowe rzeczy do pisania o po prostu uciekając od komputera, dzięki czemu można odkrywać świat.
Więc odejdź od tej klawiatury (oczywiście po skomentowaniu tego posta). Wyjdź na zewnątrz. Wejdź w interakcję z prawdziwą, żywą osobą z krwi i kości. Komunikuj się z tą osobą. Obserwuj. Patrz. I wróć, gdy dowiesz się, jakim blogerem naprawdę jesteś.
Następnie napisz post na blogu, który rzuca skarpetki tej osobie.