Wiele osób uważa copywriting za jedną z najbardziej lukratywnych finansowo umiejętności, jakie możesz posiadać. Ale czy to pomoże Ci się spiknąć?
Chociaż nigdy nie byłem poetą, ani skrybą długich listów miłosnych wypełnionych purpurową prozą, mogę zaświadczyć o sile słowa pisanego w sprawach serca, ponieważ w ten sposób przekonałem moją przyszłą żonę, że nie jestem nieudacznikiem.
Po raz pierwszy zobaczyłem ją w zatłoczonym barze w naszej firmie prawniczej w Texas Hill Country. Była świeżo po szkole prawniczej i zupełnie nowa w firmie, więc postanowiłem sprawić, by poczuła się mile widziana w moim wątpliwym stylu. Gdy spojrzała z niepokojem na kieliszek z limonką w ręku, podszedłem i powiedziałem: “nie wiesz, jak pić tequilę.”
Stamtąd szybko poszło w dół.
Na szczęście udało mi się ją pozyskać w najbliższych tygodniach—przez e-mail. Kilka dowcipów ode mnie doprowadziło do flirtowania w obie strony, potem do lunchu, potem do wieczora, potem do dwójki dzieci i hipoteki. Tak, pomijam kilka ważnych części, ale rozumiesz o co chodzi.
Dziesięć lat po moim niewłaściwym wykorzystaniu zasobów IT firmy, mamy teraz konsultantów, którzy wykorzystają swoje umiejętności copywritingu, aby pomóc Ci znaleźć randkę lub partnera za pośrednictwem osobistych reklam online. Oto historia Fran Hartman, “Młody wyglądający 66-letnia babcia”, który był uderzając z Yahoo Personals:
[W]hen she didn ‘t meet a odpowiedni man, Hartman, now 67, paid New York City’ s PersonalsTrainer $159.95 to polish her narration. Nowa historia wygenerowała więcej odpowiedzi od potencjalnych partnerów i “sprawiła, że poczułem się jakbym chodził po wodzie”, mówi Hartman. “I to było bardzo dużo mnie.”
Czy to miłość, czy pieniądze, umiejętności copywritingu mogą pomóc ci uzyskać to, czego chcesz. Pamiętaj tylko, że miłość jest nieco droższa. 🙂