Nie jest tajemnicą, że żyjemy w mobilnym świecie. Mam nadzieję, że większość z Was już to rozpoznała i dostosowała się do tego.
Chociaż witryna przyjazna dla urządzeń mobilnych to świetny początek, nie wystarczy, aby przyciągnąć ruch do twojej witryny. Musisz również upewnić się, że Twoja witryna mobilna jest zoptymalizowana pod kątem wyszukiwań Google.
Ponad połowa ludzie nie patrzą poza pierwszą stronę wyszukiwarki Google. Jeśli Twoja witryna mobilna nie znajduje się w pierwszych miejscach, ludzie znajdą alternatywne strony do kliknięcia.
Mniej więcej 60% wyszukiwań pochodzą z urządzeń mobilnych.
Jak widać na podstawie danych, wyniki różnią się w zależności od branży. Ale ogólnie wyszukiwania Google ze smartfonów i tabletów przewyższyły wyszukiwania z komputerów.
Według badań Statisty, 52.2% całego globalnego ruchu internetowego pochodzi z urządzeń mobilnych. Liczba ta rośnie każdego roku w ciągu ostatniej dekady.
Nie widzimy żadnych oznak te mobilne trendy zwalniam. W rzeczywistości możemy spodziewać się czegoś odwrotnego.
Popularność mobilnych wyszukiwarek będzie nadal rosnąć. Dlatego Twoja strona internetowa musi wyprzedzać grę. Jeśli chcesz odnieść sukces, musisz zoptymalizować swoją witrynę mobilną pod kątem wyszukiwań Google.
Jeśli nie wiesz od czego zacząć, Jestem tu, aby pomóc.
Jako ekspert w tej dziedzinie podzielę się z Tobą tym, co możesz natychmiast zacząć robić, aby poprawić swój ranking wyszukiwania mobilnego. Oto, co musisz wiedzieć.
Skoncentruj się na szybkości
Powinieneś znać ten pomysł. To dlatego, że szybkość jest czynnikiem, który poprawia optymalizację pod kątem wyszukiwarek dla stron stacjonarnych, jak również.
Ale strony ładują się inaczej na urządzeniach mobilnych. Tylko dlatego, że Twoja strona jest szybka na komputerze stacjonarnym lub laptopie, nie oznacza, że prędkość przełoży się na telefony i Tablety.
Strony internetowe, które ładują się szybko Generuj więcej potencjalnych klientów dla firm. Co więcej, szybsze witryny mobilne stają się wyższe w rankingu zgodnie z algorytmem Google.
Czy wiesz, że górny link w Google ma 33% szans klikania?
Nie będziesz miał okazji być najlepszym wynikiem wyszukiwania, jeśli Twoja strona jest wolna. Istnieje bezpośredni związek między szybkością ładowania strony a kursy wymiany.
Szybsze ładowanie witryny mobilnej o jedną sekundę może zwiększyć konwersje nawet o 27%.
Co jeszcze bardziej interesujące, im wolniejsze ładowanie stron mobilnych, tym wyższy będzie współczynnik odrzuceń. Mobilne strony internetowe ładujące się w 3.3 sekundy mają współczynnik odrzuceń 20%.
Możesz nie myśleć, że 3.3 sekundy jest wolne, ale wyraźnie ludzie odwiedzający Twoją witrynę robią.
Wysokie współczynniki odrzuceń negatywnie wpłyną na ranking wyszukiwania Google z urządzeń mobilnych.
Jak możesz przyspieszyć swoją stronę mobilną? Spróbuj użyć kod minify. Minify pomaga skompresować dowolny kod z jego oryginalnego rozmiaru do najmniejszego możliwego rozmiaru, bez zmiany operacji kodu.
Zasadniczo wprowadza modyfikacje, usuwając niepotrzebne znaki z kodu, takie jak białe spacje i nowe linie. Może to zmniejszyć rozmiar kodu nawet o 95%.
Oprócz kompresji kodu można również zmniejszyć żądania HTTP, skrócić czas odpowiedzi serwera, użyć CDN i użyć buforowania RFPL, aby przyspieszyć witrynę mobilną.
Korzystanie z przyspieszonych stron mobilnych (AMP)
Stan na 2016 rok, Google oficjalnie zintegrował przyspieszone strony mobilne w swoim mobilnym algorytmie wyszukiwania.
Oto przykład tego, jak wygląda wynik wyszukiwania AMP z The New York Times:
Gdy ktoś wyszukuje w Google, linki AMP pojawiają się na górze. Gdy strona zostanie kliknięta, ładuje się niemal natychmiast.
Oto jak to działa. Zamiast hostować te strony na własnych serwerach, Google używa wyświetlacz buforowany strony mobilnej od pierwotnego wydawcy.
Dlatego ładuje się tak szybko, bez przekierowywania do rzeczywistej strony internetowej.
Spójrz jeszcze raz na powyższy zrzut ekranu artykułu AMP z The New York Times. Zauważ, że górny pasek wyszukiwania jest nadal linkiem Google, a nie linkiem do The New York Times strona internetowa.
Są trzy główne składniki do budowania stron AMP:
- AMP HTML
- AMP JS
- Amp Cache
Amp HTML jest całkowicie przeprojektowany. Ten kod używa niestandardowych poleceń do tworzenia dynamicznych treści przeznaczonych specjalnie dla urządzeń mobilnych.
Implementacja AMP HTML ułatwia kodowanie popularnych wzorców.
AMP js gwarantuje, że wszystkie strony AMP HTML zostaną renderowane tak szybko, jak to możliwe. Możesz zarządzać całym ładowaniem zasobów za pomocą Biblioteka AMP JS.
Ponieważ wszystkie te zewnętrzne zasoby są asynchroniczne, nie można zapobiec renderowaniu niczego na stronie.
Pamięć podręczna Google AMP automatycznie poprawia wydajność witryny AMP. Dzieje się tak dlatego, że pobiera i buforuje wszystkie witryny AMP HTML za pomocą sieci dostarczania treści opartej na serwerze proxy.
Wybierz responsywny projekt strony internetowej
Responsywne projekty stron internetowych są również częścią algorytmu wyszukiwania mobilnego Google. Witryny z responsywnym projektem otrzymają priorytetowe rankingi.
Idea responsywnego projektowania stron internetowych jest dość prosta. Musisz kodować swój kod HTML, aby dostosować się do różnych rozmiarów ekranu, a także orientacji.
Innymi słowy, twoje strony mobilne muszą dobrze reagować i wyglądać tak samo, niezależnie od tego, czy ktoś używa 4-calowego iPhone SE w orientacji pionowej, czy 10-calowego tabletu Samsung w orientacji poziomej.
Musisz wziąć wszystkie różne urządzenia brane pod uwagę przy wdrażaniu responsywnego projektu strony internetowej:
Wiem, że teraz skupiamy się na urządzeniach mobilnych. Ale to nie znaczy, że powinieneś ignorować fakt, że ludzie używają również konsol do gier wideo, inteligentnych telewizorów, a nawet inteligentnych zegarków do wyszukiwania w Internecie.
Kompresuj obrazy bez uszczerbku dla jakości
Wcześniej wyjaśniłem, że powinieneś skompresować kod, aby przyspieszyć czas ładowania strony. Powinieneś zastosować tę samą koncepcję do swoich obrazów.
Jeśli czytasz mojego bloga od jakiegoś czasu, wiesz, że lubię używać wielu obrazów w moich treściach. Nie mówię, że powinieneś całkowicie eliminować obrazy ze swojej strony mobilnej.
Ale musisz skompresować duże pliki. Najlepszym rozwiązaniem są pliki PNG. Możesz kompresować zdjęcia PNG do 95% w Photoshopie bez uszczerbku dla jakości zdjęć.
Zrobienie tego zajmie ci trochę czasu. Ale na dłuższą metę warto.
Pozbądź się Flasha
Podczas gdy fantazyjne animacje i projekty z Flashem mogą wydawać się dobrym pomysłem w teorii, nie pomagają w optymalizacji wyszukiwania mobilnego.
Strony internetowe z prostymi projektami mają wyższe współczynniki konwersji. Nie wierzysz mi? Spójrz na niektóre strony mobilne dla najpopularniejszych firm, o których możesz myśleć.
Nie mają migających świateł ani fantazyjnych dzwonków i gwizdków, aby przyciągnąć uwagę.
Plus, flash spowalnia rzeczy ogromnie. Już omówiłem, jak ważna jest prędkość. Zobacz, co się dzieje, gdy strony mobilne załaduj szybko:
Wszystkie te elementy pomagają poprawić twój biznes i zarabiać więcej pieniędzy. Ale także poprawiają ranking wyszukiwania Google z urządzeń mobilnych.
Lepiej całkowicie wyeliminować Flasha ze stron mobilnych. Zachowaj go, gdy projektujesz aplikację do gier mobilnych.
Przeanalizuj układ swojej witryny mobilnej
Do tej pory byłem bardzo techniczny. Ale czasami musisz zrobić krok wstecz i spojrzeć na projekt swojej mobilnej strony internetowej.
Tylko na chwilę zapomnij o swoim kodzie, prędkości lub czymkolwiek innym, co może cię zdezorientować. Sprawdź takie rzeczy, jak rozmiar czcionki i punkty nacisku na stronie.
Co przyciąga twoją uwagę?
Jeśli korzystałeś z takich platform jak Crazy Egg aby analizować mapy ciepła sposobu, w jaki odwiedzający witrynę przeglądają witrynę na komputerze, nie można oczekiwać, że wyniki te będą takie same na stronach mobilnych.
Musisz również wziąć pod uwagę kilka innych rzeczy.
Zrozum, że ludzie nie używają myszy do nawigacji. Używają palców. Upewnij się, że wszystkie przyciski są wystarczająco daleko od siebie i wystarczająco duże, aby dotknąć palcem. W przeciwnym razie ucierpi na tym doświadczenie użytkownika.
Jeśli ludzie mają problemy z Twoją witryną mobilną, będzie to miało wpływ na to, jak często z niej korzystają, co może przełożyć się na słabe rankingi wyszukiwania.
Twoja strona mobilna musi mieć płynną nawigację.
Użyj darmowych narzędzi, aby upewnić się, że Twoja witryna jest przyjazna dla urządzeń mobilnych
Pod koniec dnia musisz upewnić się, że Twoja witryna jest przyjazna dla urządzeń mobilnych.
Jeśli próbujesz poprawić ranking wyszukiwania mobilnego w Google, najbardziej oczywistym narzędziem jest Test Przyjazny Dla Urządzeń Mobilnych z Google Search Console.
Oto jak wyglądały wyniki, gdy testowałem Quick Sprout za pomocą ich programu:
To proste i proste. Moje wyniki pokazały, że Quick Sprout jest łatwy w użyciu na urządzeniach mobilnych.
Jeśli Twoja witryna nie działa dobrze w teście, użyj narzędzi Google, aby rozwiązać problem.
Dla tych z Was, którzy są zdezorientowani lub nie rozumieją, co oznaczają te raporty, zawsze możesz przesłać pytania na fora lub skontaktować się z obsługą klienta na żywo.
Możesz także sprawdzić, aby zobaczyć bardziej szczegółowy opis tego, skąd pochodzi ruch w wyszukiwarce mobilnej.
W ten sposób możesz podzielić swoje dane i ostatecznie poprawić jakość obsługi klienta, jednocześnie optymalizując wyniki wyszukiwania na urządzeniach mobilnych.
Rozpoznaj, jak ludzie szukają z urządzeń mobilnych
Ludzie nie używają urządzeń mobilnych w taki sam sposób, w jaki używają komputerów.
Pomyśl o swoich poszukiwaniach, a zobaczysz, o czym mówię. Kiedy siedzisz na komputerze, masz mnóstwo czasu. Masz dwie ręce na klawiaturze i możesz z łatwością wpisywać długie frazy wyszukiwania.
Ale gdy przeglądasz na urządzeniu mobilnym, jesteś w podróży. Może stoisz na skrzyżowaniu, czekając na przejście przez ulicę. A może stoisz w kolejce do kawiarni.
Najnowsze badania Pokaż 29% osób przegląda Internet Podczas jazdy!
Oznacza to, że ludzie są w pośpiechu i częściej popełniają błędy podczas prowadzenia poszukiwań.
Musisz oznaczyć swoje treści na podstawie tego, jak ludzie wyszukują na swoich urządzeniach mobilnych.
Nie mówię, że musisz celowo dodawać błędy pisania lub niewłaściwą gramatykę. Ale nadal możesz znaleźć sprytne sposoby dodawania skróconych słów kluczowych do swojej witryny mobilnej.
Google ma 78 limit tytułów znaków dla urządzeń mobilnych. W przypadku komputerów stacjonarnych jest to 70. Możesz dodać więcej znaków do tytułów mobilnych, aby spróbować uzyskać dokładniejsze wyniki wyszukiwania od użytkowników mobilnych.
Eliminacja wyskakujących okienek
Od dnia 10 stycznia 2017, Google opublikował aktualizację swojego mobilnego algorytmu, który penalizuje witryny za to, że nie udostępniają treści podczas przechodzenia z wyników wyszukiwania mobilnego.
Zasadniczo, Twój ranking będzie mieć negatywny wpływ, jeśli masz pop-upy utrudniające doświadczenie użytkownika.
Oto kilka przykładów wyskakujących okienek, które Google uważa za natrętne:
Posiadanie wyskakujących okienek nie spowoduje ani nie złamie Twojego sukcesu w wynikach wyszukiwania Google. Istnieje wiele innych elementów, które zostaną uwzględnione w tym algorytmie, jak również.
Jednak kiedy Google mówi, że wprowadza konkretne zmiany w swoim algorytmie, mądrze byłoby postępować zgodnie z jego radą.
Pozbądź się wyskakujących okienek.
Wniosek
Ludzie używają swoich urządzeń mobilnych do wyszukiwania w Internecie.
Aby mieć najlepszą szansę na dotarcie do szerokiego grona odbiorców, Twoja witryna musi być zoptymalizowana pod kątem wyszukiwań mobilnych.
Upewnij się, że strony mobilne ładują się szybko. Skompresuj kod, wyeliminuj Flasha i zmniejsz rozmiary plików obrazów.
Pozbądź się wyskakujących okienek.
Utwórz przyspieszoną stronę mobilną z responsywnym projektem strony internetowej.
Zrozum, że ludzie nie szukają w ten sam sposób na urządzeniach mobilnych, jak na swoich komputerach.
Przejrzyj układ swojej witryny i skorzystaj z bezpłatnych narzędzi, aby sprawdzić, czy Twoja witryna jest przyjazna dla urządzeń mobilnych.
Jeśli zastosujesz się do tych wskazówek, uzyskasz wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google z urządzeń mobilnych.
Jakie zmiany wprowadziłeś w swojej witrynie, aby poprawić ranking wyszukiwania mobilnego?