Zgaduję, że chcesz napisać kopię, która się sprzeda.
Chcesz napisać kopię so irresistible sprawia, że czytelnicy wędrują po stronie-prosząc o zrobienie tego, co chcesz, gdy skończysz czytać — niezależnie od tego, czy chcesz dokonać zakupu, wysłać darowiznę, czy dołączyć do newslettera.
Ty, mój przyjacielu, chcesz uwiedź swoich czytelników.
Dziś jest twój szczęśliwy dzień. Za kilka chwil dowiesz się nie tylko, jak sprawić, by czytelnicy stali się pianą … ale także, czym może być zimny prysznic.
Zacznijmy od historii.
Seksowna — ale smutna-bohaterka
Ingrid jest piękną i utalentowaną księgową.
Jej mąż, Milton, jest redaktorem w wydawnictwie big time. A ich syn, Nathaniel, jest solidnym, blond, kochanym burzycielem.
Wspaniała rodzina. Ładny dom. Ale coś jest nie tak.
Ingrid chce kolejnego dziecka. Zły.
Niestety, z wszechobecną obecnością Nathaniela i absurdalnymi wymaganiami pracy i życia rodzinnego, dni Miltona ścigającego Ingrid z winem i różami już dawno minęły.
Urodzenie kolejnego dziecka może potrwać lata. Problem w tym, że Ingrid nie chce czekać latami. Jej zegar tyka.”
To znaczy, że jeśli Ingrid chce zajść w ciążę, musi obliczyć. Niewinny przypadek jest za drzwiami.
Taktyka partyzantów już jest, ludzie.
Jedyna rzecz, która stoi jej na drodze
Ingrid postanawia, że wieczorne godziny po tym, jak chłopiec jest bezpiecznie schowany, to najlepszy czas na uwiedzenie Miltona.
Niestety, jej mąż nie czyta chłopcu historii o łóżku, a potem nagle wsuwa się w dymiącą kurtkę i przechodzi w seksowne myśli.
Nie. Po czasie snu Milton tonie w swoim czarnym skórzanym fotelu paloma z gazetą, szkocką i niegodziwym, pochylonym do zasypiania podczas siedzenia.
Wiesz, co to znaczy? Ingrid musi położyć podwaliny w ciągu dnia, jeśli chce namiętnego mężczyzny wieczorem.
Oto jak to robi.
Jej przebiegły plan
Następnego ranka Ingrid mówi odświeżonemu, dziarskiemu Miltonowi, ojcu ich przyszłego drugiego dziecka, że nadszedł czas — i że nie będzie nosić majtek cały dzień.
Mruga i kieruje się do drzwi.
Kubek kawy Miltona upada na podłogę wraz z jego szczęką.
Koło południa Ingrid wysyła wiadomości do Miltona. Pisze: Ty?”
Podczas kolacji Ingrid siedzi na miltonie, krzyżując i rozcinając jej nogi. Gdy Milton wrzuca naczynia do kosza na śmieci, a śmieci do zmywarki, kładzie śpiącego Nathaniela do łóżka.
Trzy minuty później spotykają się w swojej sypialni.
Pozwól, że zadam ci głupie pytanie.: Myślisz, że Ingrid się powiodło??
Oczywiście, że tak, ale co to ma wspólnego z pisaniem nieodpartej kopii?
Wszystko. Pokażę Ci, co mam na myśli.
Zrób to, a zabijesz satysfakcję za każdym razem
Sekret Ingrid do sukcesu sprowadza się do tego: wykorzystała erotyczny potencjał premedytowanej powściągliwości oraz ludzka wyobraźnia.
Innymi słowy: Dokuczała.
Szydziła. Była zafascynowana. Wstrzymała satysfakcję, dopóki nie była pewna, że dostanie to, czego chce.
To samo tyczy się ciebie, copywritera.
Gratyfikacja jest zabójcą uwodzenia.
Widziałem to wiele razy.:
- Książka z kurtką, która wyjaśnia, co trzeba zrobić, aby dobrze zjeść.
- List sprzedażowy, który ujawnia sekret wychowywania genialnych dzieci-dokładnie w liście.
- Film, który pokazuje najlepsze sposoby na zaoszczędzenie pieniędzy na edukację Twojego dziecka.
- Zwiastun filmu, który rozlewa wszystkie najlepsze kwestie, najzabawniejsze dowcipy i najbardziej ekscytujące zwroty akcji.
Nie zrozum mnie źle: doceniam informacje. Problem w tym, że nie kupiłem żadnego z produktów.
Dlaczego? Powiedzieli mi wszystko, co chciałem wiedzieć.
Z produktami fizycznymi powściągliwość jest tylko częścią umowy. Samochody, komputery czy noże do steków. Nie możesz zacząć naprawdę cieszyć się tym nieodpartym MacBookiem Air, dopóki go nie kupisz i nie stworzysz własnego, bez względu na to, ile wygłupiałeś się w Apple store.
Wystaw produkt przed kupującymi, może zrób im jazdę próbną, a oni się wkurzą.
Ale jeśli chodzi o sprzedaż niematerialnych produktów informacyjnych, copywriterzy często przesadzają z edukacją … i kończą rozdając farmę.
Ingrid nie wyedukowała. Ale nadal ma to, czego chciała, prawda?
Jak to podejście działa w copy
Twój czytelnik, jak Milton, schylił się, nie zamierzając się już ruszyć. Chyba, że dasz mu coś na nerwy.
Spójrz na te przykłady, jak to zrobić:
- Czy Twoi czytelnicy chcą przebiec maraton w cztery godziny? Następnie powiedz im, że masz 17-tygodniowy program treningowy, który nie tylko doprowadzi ich do mety w ciągu 3,5 godziny, ale także zapobiegnie odwodnieniu i pozwoli im odzyskać siły w ciągu jednego dnia. Kluczem do uwiedzenia tego czytelnika jest podanie mu jednej potężnej techniki z programu-ale to wszystko.
- Czy twoja publiczność chce przezwyciężyć okaleczoną niepewność? Następnie powiedz im, że masz siedmiostopniowy system, który przekształci ich w solidnego, produktywnego człowieka w ciągu siedmiu dni-ale nie dawaj im tych kroków. Pozwól im się dobrze przyjrzeć.
- Czy twoja publiczność chce przejść na emeryturę bogatą? Więc powiedz im, jak pomogłeś setkom ludzi przejść na emeryturę, zanim skończyli 49 lat, używając legalnej, ale szalenie lukratywnej strategii inwestycyjnej … strategii, którą mogą zdobyć, gdy przejdą rygorystyczny proces aplikacyjny.
- Czy twoja publiczność chce dożyć 100 lat? Następnie powiedz im, że już zorientowali się, jak dokładnie to zrobić, z odpowiednią kombinacją ćwiczeń, żywności i witamin. Ale nie ever powiedz im, co to za kombinacja. Po prostu powiedz im, jak to sprawi, że będą żyć zdrowiej i dłużej.
Widzisz, jak to działa? Tak, możesz podać informacje – w tym cenne informacje, na których potencjalni klienci mogą natychmiast działać. Ale zachowaj trochę seksownych rzeczy zarezerwowanych po sprzedaży.
I jeśli się nad tym zastanowisz, to, co ci mówię, nie różni się od tego, co mówił Brian, gdy groził, że zabije kociaka.
Pamiętasz?
The bottom line
Zaspokoić zbyt szybko i czytelnik-perspektywa-nie ma.
Zamiast tego zaplanuj drażnienie Dickensa z czytelnika. Nie zaspokajaj ich ciekawości. Albo ugasić pragnienie.
Zrób dokładnie odwrotnie …
- Promise im masz to, czego chcą
- Paint the zdjęcie o tym, jak to będzie, gdy je dostaną
- Udowodnij do nich, że dotrzymasz swojej części umowy, jeśli kupią
- A potem push them over the edge
Co powinno być bułką z masłem, jeśli dobrze ułożyłeś podwaliny.
Zapytaj Ingrid.
O autorze: Demian Farnworth jest niezależnym pisarzem internetowym. Śledź go na Twitterze.