Krok po kroku, aby opowiedzieć fascynujące historie i poprawić współczynniki konwersji

story telling

Zauważyłem, że jest coś, co przeraża większość marketerów.

My miłość nasze dane.

Większość marketerów uważa, że fajnie jest przejrzeć ich ruch, zaangażowanie i numery abonentów. Pozwala im testować nowe rzeczy i mierzyć ich działanie.

Dane są logiczne.

Ale jeśli chodzi o content marketing, jest element, który nie zawsze wydaje się logiczny: opowiadanie historii.

Nie mówię o pisaniu powieści. Mówię o umiejętności pisania nawet o najnudniejszych tematach w sposób przyjemny do czytania.

Jest to coś, co wielu marketerów, nawet tych dobrych, zmaga się z tym.

Czy masz również problemy z tą częścią tworzenia treści?

Widzę, że kiwasz głową.

Będę szczery: to jest problem. Jeśli nie możesz pisać przekonująco, będziesz miał problemy z uzyskaniem subskrybentów, ruchu itp.

Dobrą wiadomością jest to, że jest to umiejętność, którą można poprawić.

A jeśli zrobisz to dobrze, możesz tworzyć treści, które pobudzają rozmowy w twojej niszy. Przekonasz się, że dziesiątki blogów zaczynają wspominać i łączyć się z Twoimi treściami przy bardzo niewielkim wysiłku z twojej strony.

Chociaż ta umiejętność może wydawać się czymś abstrakcyjnym i niemożliwym do ulepszenia, można ją przełożyć na sprawdzony proces, który możesz śledzić. To sprawia, że rozwijanie go o wiele łatwiej.

W tym poście pokażę wam ten proces, krok po kroku.

Jeśli go zaimplementujesz, Twoje treści powinny generować większy ruch, polecenia, linki zwrotne i subskrybentów. 

Krok 1: Zidentyfikuj i opisz problem (3 części)

Historia może być naprawdę interesująca dla ciebie, ale zupełnie nieciekawa dla kogoś innego, w zależności od tego, jak jest opowiedziana. To dlatego, że dbamy o różne rzeczy i cieszymy się nimi na różne sposoby.

Podczas tworzenia zawartości można rozpocząć pracę w dwóch miejscach:

  • Problem (który zamierzasz rozwiązać dla swoich czytelników)
  • Twoi czytelnicy

Albo może działać, ale zaczynając od czytelników jest najbardziej logicznym miejscem do rozpoczęcia.

Im bardziej rozumiesz swoich odbiorców, tym bardziej możesz dostosować do nich swoje treści. Idealnie, chcesz być w stanie odpowiedzieć na pytania, takie jak:

  • Jakie są ich pasje?
  • Jakie są ich największe problemy?
  • Na Kim im najbardziej zależy?
  • Co robią dla rozrywki?

Możesz dowiedzieć się czegoś z tego, wykonując kilka podstawowe badania demograficzne i psychograficzne.

Idealnym sposobem na znalezienie tych odpowiedzi jest rozmowa twarzą w twarz z niektórymi czytelnikami.

Można to zrobić na trzy sposoby:

  1. Poznaj niektórych ludzi z grupy docelowej w codziennym życiu offline. Zaproponuj, żeby zabrać ich na lunch i porozmawiać z nimi.
  2. Poproś subskrybentów e-maili o odpowiedź na ankietę lub porozmawiaj z nimi szybko. Zaoferuj niewielką nagrodę, jeśli się zgodzą (nawet Karta podarunkowa o wartości 5 USD może wystarczyć).
  3. Hostuj webinaria. Nie tylko są webinaria świetnie, ponieważ przekształcają subskrybentów w klientów, ale są również świetni, ponieważ dają szansę na rozmowę z najbardziej zaangażowanymi czytelnikami.

image01

Po rozmowie możesz zadać większość z tych pytań powyżej, chociaż powinieneś spróbować je sformułować w sposób odpowiedni dla twojej niszy.

Na przykład, ponieważ piszę o marketingu, mogę zadawać pytania takie jak:

  • Dlaczego uczysz się marketingu?
  • Co chcesz osiągnąć jako marketer?
  • Jak marketing wpłynie na inne obszary twojego życia?

Przeanalizuj odpowiedzi od 10-20 różnych osób, a zaczniesz widzieć wzorce.

Następnie zidentyfikuj problem i ból: Każdy fragment treści powinien rozwiązać jeden konkretny problem. I wszystkie problemy wytwarzają ból, w którym tkwi emocja stojąca za opowiadaniem historii.

Jeśli rozumiesz ból, możesz wyjaśnić problem lepiej niż większość czytelników. Jeśli czytelnik zobaczy, że możesz to zrobić, uwierzy, że masz rozwiązanie.

Wszystkie treści i historie powinny zaczynać się od bólu, ponieważ tak rysujesz czytelnika.

Zanim zaczniesz pisać, powinieneś być w stanie wypełnić puste miejsca:

Problem, który rozwiązuję dla mojego czytelnika, to ______________________.

Oraz:

Powodem, dla którego mój czytelnik jest zmotywowany do rozwiązania tego problemu, jest to, że _______________(ból).

Na koniec musisz umieścić ten ból w kontekście czytelnika.

Na przykład, powiedzmy, że piszesz o kondycji. Rozpoznajesz, że wielu siłowni cierpi na ból nadgarstka podczas wyciskania na ławce. Ból jest wyraźny fizyczny, a czytelnik chce rozwiązać ten problem.

Ale pomyśl o różnicy w bólu dla:

  • Niezobowiązująca Siłownia
  • Sportowiec na wysokim poziomie

Dla przypadkowych gym-goer, ból jest irytujące, ponieważ sprawia, że trudniej dostać się do formy.

Jednak dla sportowców na wysokim poziomie ból nie jest tylko fizyczny-uniemożliwia im poprawę i osiągnięcie ważnych celów w ich życiu.

Nie możesz napisać historii, która spodoba się obu odbiorcom w tym samym czasie. Dlatego pierwsza część tej sekcji była tak ważna.

Po zidentyfikowaniu tego wszystkiego, możesz przejść do następnego kroku, gdzie możesz zacząć historię.

Krok 2: Prowadź ból do domu

Teraz zaczynasz swoją treść.

Chociaż możesz chcieć przypomnieć czytelnikom o bólu w całej swojej historii, intro jest miejscem, w którym musisz go odwieźć do domu.

Chcesz wykorzystać wszystko, czego nauczyłeś się z kroku 1 i szczegółowo opisać ból, z jakim boryka się twój czytelnik.

Copywriterzy często nazywają to” wzmacnianiem ” bólu.

Spójrzmy na przykład. Oto wstęp z artykułu o Inteligentny Blogger.

image02

Podkreśliłem tutaj kilka różnych rzeczy:

  1. Powszechny lęk czytelników tego bloga.
  2. Ilustrując ból i frustrację, jaką odczuwają jego czytelnicy (opisując dlaczego).
  3. Wzmocnienie bólu poprzez połączenie tego konkretnego bólu (mały ruch z każdego kawałka treści) z większym bólem (brak ruchu i subskrybentów na całym blogu).

Jak to zrobić dla własnych treści?

Nie ma ustalonej formuły, ale na początek zrób listę:

  • Problem
  • Bóle specyficzne dla tego problemu
  • Większe bóle związane z problemem

Pamiętaj wcześniej, nasz przykładowy problem polegał na tym, że nasz sportowiec odczuwał ból nadgarstka na siłowni.

W tym momencie, masz kilka notatek na swoim konturze, jak to:

  • Problem – Nie możesz efektywnie ćwiczyć i nie możesz robić postępów na siłowni.
  • Specyficzne bóle – Ostry ból nadgarstka za każdym razem, gdy próbujesz wycisnąć przyzwoitą wagę.
  • The bigger pains – Jeśli nie możesz ćwiczyć, nie możesz osiągnąć pożądanego poziomu gry. Jeśli nie możesz pozbyć się tego bólu, zobaczysz, że twoi koledzy z drużyny i przeciwnicy Cię przewyższają, ponieważ nie są przez to ograniczeni.

Te trzy punkty łączą się w naturalny sposób.

Po bólu zaoferuj ulgę: Skutecznie “zepsułeś” czytelnika. Czują ból i martwią się, co się stanie, jeśli nie będą w stanie rozwiązać problemu.

Ale teraz zawróć i zaoferuj odpowiedź. Tylko Ty rozumiesz ich ból i wiesz, jak go rozwiązać. Dlaczego nie interesują się tym, co masz do powiedzenia?

Zrób Przejście, tak jak w przykładowym poście z góry:

image06

Są dwie części tego:

  • Podaj swoje rozwiązanie
  • Podaj optymistyczny przykład

W powyższym przypadku autorskim rozwiązaniem problemów z ruchem było wykorzystanie Slideshare. Następnie podał przykład Michaela Hyatta, który uzyskał 70 000 wyświetleń swoich treści na Slideshare.

W naszym przykładzie rozwiązaniem może być naprawienie techniki wyciskania na ławce naszego sportowca. Można podać osobisty przykład lub przykład studenta, który był w stanie ominąć ich ból i dodać 50 funtów do ich wyciskania na ławce w ciągu trzech miesięcy od wdrożenia rozwiązania.

Zasadniczo mówisz, że rozumiesz ich ostateczny cel i chcesz pokazać im, jak połączyć punkty.

Krok 3: Stwórz narrację

Teraz jesteśmy w sednie tej historii.

Nadszedł czas, aby nie tylko podać swoje rozwiązanie, ale wyjaśnić, dlaczego działa. Im więcej kontekstu możesz podać, tym lepiej.

Na przykład Alex Turnbull (Groove HQ blogger) chciał napisać post na temat poprawy współczynników konwersji poprzez projektowanie.

Ale aby uczynić go bardziej atrakcyjnym, stworzył narrację-historię przed i po. Przeszedł przez kroki, które zastosował rowek aby zwiększyć ich współczynniki konwersji o 100%.

image04

Jeśli możesz podać szczegółowe przykłady w całym rozwiązaniu, sprawisz, że historia będzie znacznie bardziej interesująca.

Jednak nie jest to zawsze możliwe, więc skup się głównie na zapewnieniu najlepszego możliwego rozwiązania dla czytelnika, a następnie dodaj przykłady, jeśli to możliwe.

Krok 4: możesz zostać zauroczony tylko wtedy, gdy wierzysz w tę historię

Oto część, że wielu marketerów brakuje.

Jeśli wykonałeś kilka pierwszych kroków dobrze, twoi czytelnicy przeczytają Twoje treści z otwartym umysłem. Po tym wszystkim, wydaje się naprawdę zrozumieć ich problem i ból i twierdzą, że mają rozwiązanie, które działa.

Jeśli chcesz, aby czytelnicy byli gotowi do podjęcia działań na końcu treści lub strony docelowej, musisz dać dowód.

Na stronach docelowych odbywa się to zazwyczaj za pomocą referencji i studiów przypadków.

image07

W przypadku postów na blogu robisz to za pomocą danych i badań w całej swojej historii.

Im więcej dowodów możesz dostarczyć, aby pokazać, że Twoje rozwiązanie powinno działać dla czytelnika, tym bardziej prawdopodobne jest, że podejmie działania.

Na przykład napisałem post o “Jak wygenerowałem $332,640 w 3 miesiące z Instagram.”

W tym poście nakreśliłem strategię, którą obrałem, ale również podałem dowód—zrzut ekranu z dokonanej przeze mnie sprzedaży:

image00

Kiedy dołączysz taki dowód, Twój czytelnik uwierzy, że Twoje rozwiązanie zadziałało dla Ciebie, a tym samym może działać również dla nich.

Chcesz, aby Twoja historia kuladowód? Kluczowym czynnikiem jest to, że dane i osobiste przykłady pokazują, że Twoja historia jest prawdziwa i że zadziałała w głównym scenariuszu, o którym piszesz.

Czasami, to pozostawia niektórych czytelników z pytaniem: “Ale czy to zadziała dla mnie?”

Tam musisz zebrać dowody.

W tym samym artykule na temat korzystania z Instagramu udostępniłem wiele przykładów (studiów przypadków) innych firm korzystających z tego samego modelu, aby osiągnąć świetne wyniki:

image03

Chodzi o to, aby usunąć jak najwięcej wątpliwości z umysłów czytelników, jak to możliwe.

Krok 5: Zainspiruj działania i przynieś je do domu

Twoja historia (treść) jest zasadniczo kompletna w tym momencie.

Do tej pory wykonałeś następujące czynności:

  • Opisał ból
  • Zaoferował nadzieję na rozwiązanie
  • Szczegółowe rozwiązanie
  • Kopie zapasowe z przykładami i danymi

Jak wiesz, samo czytanie posta na blogu jest prawie zawsze bezużyteczne.

Prawdziwą wartością dla czytelników jest zastosowanie informacji, których nauczyli się z Twoich postów.

Niektórzy czytelnicy są zmotywowani i dowiedzą się, jak to zrobić. Jednak wielu czytelników nie będzie wiedzieć, co zrobić, chyba że im powiesz (lub przynajmniej dasz im wskazówkę).

Pewnie zauważyłeś, że kończę wszystkie moje posty z jakąś konkluzją. W tym wniosku załączam wezwanie do działania.

Na przykład:

image08

To Twoja szansa, aby przypomnieć czytelnikom o głównych krokach, które powinni podjąć, aby zastosować dowolne rozwiązanie, które im pokazałeś.

Jest to również okazja do włączenia wezwania do działania w sprawie czegokolwiek, co mogłoby im pomóc.

Możesz powiedzieć czytelnikom, aby wypróbowali strategię, którą opracowałeś. Możesz również dołączyć wezwanie do działania, aby zapisać się na oferowany kurs, zapisać się na listę e-mail lub pobrać aktualizacja zawartości.

image05

Wniosek

Naprawdę przekonujące treści inspirują czytelników do działania zgodnie z twoją radą.

Duży wpływ na życie czytelników pomoże ci uzyskać większy ruch i przekształcić więcej tych czytelników w subskrybentów i klientów.

Podczas gdy kreatywne opowiadanie historii nie jest siłą większości marketerów, nie próbujemy tutaj pisać arcydzieła fikcji.

Zamiast tego powinieneś starać się opowiadać historie, aby zaintrygować czytelników, aby kontynuowali czytanie, a następnie podejmowali działania. Jeśli zastosujesz się do 5-stopniowego procesu, który Ci pokazałem, będziesz w stanie to zrobić.

Jeśli ostatnio przeczytałeś lub napisałeś jakieś świetne treści, Podziel się nimi poniżej, abyśmy mogli zobaczyć więcej przykładów fascynujących historii.

Total
0
Shares
Related Posts