Za każdym razem, gdy coś piszesz, masz pożądaną wiadomość, aby komunikować się z pożądaną grupą odbiorców, czy to pisanie reklamy, aby przekonać klienta do zakupu produktu, czy pisanie przepisu, aby inni mogli zrobić i cieszyć się najlepszym daniem.
Twoim celem jest poinformowanie odbiorców, a nie zaimponowanie im. Jakie to ma znaczenie, jeśli kochają słowa, których używasz, ale nie działają na przesłanie, które te słowa mają przekazać? To wszystko, czego chcesz-przekazać swoją wiadomość tak jasno i przekonująco, jak to możliwe. Wszystko, co utrudnia twój cel, powinno zostać wyeliminowane. Dlatego powinieneś po prostu powiedzieć nie następującym trzem wrogom jasnego i bezpośredniego pisania.
1. Po prostu powiedz Nie Metadiscourse
Metadiscourse to pisanie o pisaniu i jest prawie zawsze obce i niepotrzebne. Przykładami metadiscourse byłyby: “podsumowując”, “szczerze”,” wierzę”,” zauważmy”,” stało się jasne “i” chciałbym zwrócić uwagę.”
Przykład zdania z metadiscourse:
“Chciałbym skorzystać z tej okazji, aby przekazać Wam serdeczne gratulacje.”
Metaokres to w zasadzie całe zdanie. Nie ma potrzeby mówić osobie, co masz zamiar zrobić–po prostu to zrób. Chodzi Ci o to, żeby komuś pogratulować. Nie chowaj go pod wypełniaczem. Po prostu powiedz:
“Gratulacje!”Proste, jasne i bezpośrednie.
Inny przykład:
Zła Wersja
– Moim zdaniem powinniśmy obniżyć podatki.”
Wersja Ok
“Uważam, że powinniśmy obniżyć podatki.”
Lepsza Wersja
“Powinniśmy obniżyć podatki.”
Najlepsza Wersja
“Obniżyć podatki.”
Ostateczna wersja zmniejsza liczbę słów z dziewięciu do dwóch i dostaje punkt szybciej i wyraźniej niż oryginał. Jeśli to ty mówisz, że powinniśmy obniżyć podatki, to każdy, kto czyta, już rozumie, że uważasz, że powinniśmy obniżyć podatki (ponieważ to Ty tak mówisz).
2. Po prostu powiedz Nie redundancji
Nie używaj więcej słów niż jest to konieczne, aby coś opisać. Wielu pisarzy od niechcenia dodaje zbędne modyfikatory do słów, które mogą stać same.
Przykłady zbędnych zwrotów:
“Screaming loudly”
Jeśli ktoś krzyczy, to jest głośny. Po prostu użyj słowa ” Krzyk.”
“Your own personal cubicle”
“Twój”, “własny ” i” osobisty ” wszystkie znaczą to samo. Lepiej napisać: “Twój Boks.”
“MLB Baseball”
Jeśli przeliterujesz Skrót, zdanie staje się: “Major League Baseball Baseball.”Albo użyj skrótu,” MLB, “lub przeliteruj całe zdanie,” Major League Baseball.”
“Historia przeszłości”
Wiesz, co jest z tym nie tak. Mam nadzieję.
3. Po prostu powiedz Nie pretensjonalnym słowom
Nie wychodź z tezaurusa i poluj na inteligentne, imponująco brzmiące słowa, które zwykle nie są. wielu pisarzy uważa, że muszą ubierać swoją kopię, aby zaprezentować się jako Oryginał i zdobyć uwagę i szacunek, których chcą. Zwykle ma to odwrotny skutek.
Gdy tylko skupisz się na próbie zaimponowania czytelnikom, zgubiłeś drogę. Zaczniesz szukać tylko właściwych słów i zaczniesz tracić z oczu swój prawdziwy cel, którym jest przedstawienie punktu i uczynienie go jasnym. Więc skończ z tą pokazowością i po prostu powiedz to, co musisz powiedzieć.
Przykłady pretensjonalnych słów i ich lepsze, prostsze zamienniki:
- Nieubłagany: zdeterminowany, niepowstrzymany
- Wykorzystaj: użycie
- Ameliorate: poprawić
- Denunce: krytykuj
- Clandestine: sekret, ukryty
- Zrozumieć: zrozumieć
Jeśli po prostu skupisz się na wyraźnym przekazywaniu wiadomości i faktycznie to zrobisz, styl, oryginalność i szacunek przyjdą naturalnie–o ile Twoja wiadomość będzie przekonująca. Więc używaj słów, które najbardziej jasno i dokładnie przekazują Twoją wiadomość, słów, które najszersi odbiorcy zrozumieją i zapamiętają.
Metoda Znaków Drogowych
Jeśli masz problem z określeniem, czy twoja kopia jest obciążona metaokresem, nadmiarowością i pretensjonalnymi słowami-spróbuj tego:
Przestań pisać, wsiądź do samochodu i przejedź się po mieście przez około pół godziny, czytając znaki drogowe.
Ludzie, którzy piszą znaki drogowe, mają bardzo mało miejsca, w którym można przekazać swoją wiadomość; im mniej słów na znaku drogowym, tym bardziej prawdopodobne jest, że kierowcy zobaczą słowa i przetworzą przekazywany przez nie komunikat. Dobierane są tylko słowa, które są absolutnie niezbędne, aby przekazać wiadomość–autorzy znaków drogowych muszą wybrać kilka słów, które mogą umieścić na znaku z niezwykłą precyzją.
Oto trzy przykłady:
- “Stop”: wiesz dokładnie, co robić, gdzie to zrobić i dlaczego-wszystko za pomocą jednego słowa.
- “East-West Tollway 23 MI”: wiesz, że lepiej przygotuj pieniądze w ciągu najbliższych 20 minut i dlaczego.
- “Nie wchodź” :masz kłopoty, jeśli spróbujesz przejść tędy, więc nie wchodź.
Zastosuj ten sam poziom precyzji i zwięzłości do pisania, a to powinno znacznie poprawić.
Podsumowując
Aby Twoje pisanie było jak najbardziej skuteczne, lepiej wyeliminuj tych wrogów jasnej i bezpośredniej komunikacji:
- Metadiscourse: nie opisuj tego, co masz zamiar powiedzieć; po prostu to powiedz.
- Redundancja: nie używaj dwóch lub więcej słów, aby opisać coś, gdy jedno słowo wystarczy.
- Pretensjonalne słowa: używaj prostych, jasnych słów zamiast drogich, mało znanych.