Trzy podstawowe elementy treści, które rozprzestrzeniają

Czy kiedykolwiek zadałeś sobie pytanie dlaczego konkretny wpis na blogu zatrzymał cię na swoim tropie?

Czy naprawdę czułeś ból autora?

Może post był tak urzekający, że uroniłeś łzę, skończyłeś cały artykuł i zostawiłeś komentarz dziękując blogerowi za podzielenie się swoją historią i zmianę postrzegania.

Są tu wzorce. Wzorce, które zbyt długo ignorowałem.

Możesz ignorować te elementy-a w szczególności jeden-i twój content marketing może cierpieć z tego powodu.

Zrobiłem to trochę misją studiowania tych wzorców i znalazłem co najmniej trzy konkretne elementy, które mogą pomóc ci napisać niezwykłe treści, które czytelnicy kochają i dzielą się nimi …

1. Podatność

Brené Brown-autor Dary niedoskonałości znana z wnikliwych wykładów TEDx-jest znana ze swoich odkryć na temat mocy wrażliwości.

Podatność na pisanie to chęć autora do transparentności.

Kiedy jesteś bezbronny, możesz opowiedzieć swoją historię całym sercem i szczerze. Dr Brown wyjaśnia, że podatność na zagrożenia pozwala nam rozwijać autentyczne połączenia między sobą; a połączenie jest tym, o co chodzi ludziom-to jest powód, dla którego tu jesteśmy.

Przykłady?

Być może znasz post Jona Morrowa o umieraniu, matkach i walce o swoje pomysły, lub Brian Clark o snowboardzie, krwiaku podtwardówkowym i sekrecie życia.

Przyjrzyj się, dlaczego te posty są tak urzekające.

Dlaczego prawie każdy komentarz zaczyna się od słów: “Wow?”To dlatego, że opowiadają swoją historię bez ukrywania czegokolwiek. Są wrażliwi na swoich odbiorców, zapewniają wartość i opowiadają naprawdę fascynującą historię.

2. Opowiadania

Historie zachwycają czytelników.

Opowiadanie historii (wraz z solidnym nagłówkiem i wciągającym pierwszym zdaniem) ustawia rytm w ruchu, aby umożliwić czytelnikom dokończenie tego, co zaczęli.

Spójrz na TEDTalk dr. Browna lub przeczytaj jeden z tych dwóch postów połączonych powyżej. Podążają za dwoma elementami, o których mówimy: wrażliwością i opowiadaniem historii.

Z mojej perspektywy-po przeczytaniu tych postów wiele razy i obejrzeniu tego filmu niezliczoną ilość razy-to jest szczera rozmowa z sercem. Nie mogę pomóc, ale pochylam się i zwracam uwagę.

Jeden z moich najlepszych i najczęściej udostępnianych wpisów na blogu dotyczył dziewięciu niezapomnianych lekcji, których nauczyłem się uczestnicząc w 3-dniowym intensywnym seminarium Setha Godina w lipcu 2012.

Wracając do domu wiedziałem, że muszę o tym napisać, ale też się bałem. Jak mogę ująć moje doświadczenie w jednym poście? I jak mogę napisać zwięzły post, który nie zaniża mojego doświadczenia?

Naturalnie, po uświadomieniu sobie tych wzorców wrażliwości i opowiadania historii, zaakceptowałem to-niezależnie od tego, jak przerażające mogło być rozpoczęcie znikąd.

Wyobraziłem sobie czytelnika siedzącego naprzeciwko mnie i opowiedziałem mu historię prostym, bezpośrednim, fascynującym językiem. Właśnie rozmawiałem z moim czytelnikiem, jakbym rozmawiał z jednym z moich najlepszych przyjaciół.

Wyniki? Seth powiązany z moim postem, został udostępniony przez tysiące ludzi, a e — maile zalały mnie dziękując mi za tak uczciwe dzielenie się moim doświadczeniem-zostałem nawet poproszony o wystąpienie w National Center for Student Leadership w 2013 roku (co oczywiście zaakceptowałem.)

Mieszanka wrażliwości i opowiadania historii jest siłą, z którą należy się liczyć.

Zignoruj te dwa elementy na własne ryzyko.

3. Dlaczego?

Ludzie nie kupują tego, co robisz. Kupują dlaczego ty to zrób.
~ Szymon Sinek

Dlaczego Copyblogger jest twoją bazą wypadową do marketingu treści online, a nie jednym z tysięcy innych blogów w Internecie?

Simon Sinek w swoim słynnym TED Talk, jak wielcy przywódcy inspirują do działania, wyjaśnia Złoty krąg.

W środku (najmniejsza część) znajduje się “dlaczego.” Dlaczego to robisz?

Drugi, ” jak.” Jak ty to robisz?

A największą, najłatwiejszą do zidentyfikowania częścią jest ” co.” Czym się zajmujesz?

Jego wystąpienie wyjaśnia, że aby skłonić innych do podjęcia działań — głosować na Ciebie, kupić twój produkt, rozpowszechniać Twój przekaz — musisz jasno komunikować “dlaczego robisz to, co robisz.”

Powodem, dla którego wielu jest tak zauroczonych przez Apple, jest ich” dlaczego ” jest chęć zakwestionowania status quo.

Jak? Projektując i tworząc eleganckie, wspaniałe, przyjazne dla użytkownika urządzenia dostępne dla każdego.

A” to, co robią”, to tworzenie komputerów (dużych i małych) i oprogramowania, które oczywiście jest najłatwiejsze do zidentyfikowania.

Więc o co chodzi? Dlaczego robisz to, co robisz? Dlaczego mamy wierzyć w twoje przesłanie? Jak mogę nie tylko poczuć się częścią twojej podróży, ale także zaakceptować ją jako swoją własną?

W momencie, gdy będziesz w stanie jasno przekazać swoje “Dlaczego”, twoja wrażliwość i opowiadanie historii wzmocnią Twoją platformę, pomysły i rozpowszechnienie twojego komunikatu.

Ćwicz umiejętność i przekształć ją w nawyk

Opowiadanie historii i wrażliwość nie zawsze przychodzi łatwo.

Jasne zidentyfikowanie czynnika “dlaczego” zajmie trochę czasu, aby się rozwinąć i komunikować — może się nawet zmieniać od czasu do czasu.

Ale jeśli nie zaczniesz teraz, to kiedy?

Przyjęcie i wykonanie tych elementów będzie zniechęcające, ponieważ żyjemy w świecie, w którym podatność jest rzadka. Dobre opowiadanie historii jest umiejętnością, którą opanowuje się tylko bezlitośnie. Kiedy zdasz sobie sprawę z ogromnych korzyści płynących z praktykowania tych trzech elementów, dopiero wtedy zaczniesz dostrzegać zmianę w swojej działalności, treści i uwagi odbiorców (a także Twojego życia!)

Rozejrzyj się. Które wpisy na blogu Cię urzekają? Dlaczego w ogóle subskrybujesz niektóre blogi? Czy możesz dostrzec te elementy w Piśmie i przekazie autora?

Ćwicząc wrażliwość, opowiadanie historii i wyraźnie komunikując czynnik “dlaczego”, może przekształcić się w nawyk. Nawyk, który przyniesie miłość i uznanie od Twojego plemienia, historie o Twoim pomyśle lub produkcie, które zostaną wdrożone w życie, i silny fundament, który wzmocni twój biznes i życie.

Jutro, kiedy usiądziesz do pisania, miej przed sobą te trzy słowa kluczowe …

Wrażliwość.

Opowiadanie historii.

Dlaczego.

Przypomnij sobie dwie rzeczy: możesz pisać treści, które są suche, bezpieczne i nie mają osobowości, lub możesz napisać coś odważnego i przejrzystego — coś, co wstrząśnie podłogą pod stopami czytelnika.

Macie tę moc w sobie. Wszystko, co musisz zrobić, to go użyć.

Total
0
Shares
Related Posts