Napisanie świetnego nagłówka oznacza stworzenie kuszącego zaproszenia dla przyszłego czytelnika. To nie jest cała historia, ani próba przekonania kogokolwiek do czegoś innego niż do Czytaj dalej.
Biorąc to pod uwagę, wydaje się, że nie możesz przenieść dwóch stron w Internecie bez potknięcia się o słabo spreparowany nagłówek. Podczas gdy wiele z nich zawiera jeden lub więcej niezbędnych elementów, inne czynniki są często pomijane w nagłówku, zmniejszając ogólną moc i atrakcyjność tego krytycznego aspektu Twojej kopii.
Oto pięć typowych błędów, które ludzie popełniają podczas pisania nagłówków, które służą również jako elementy listy kontrolnej, które należy wziąć pod uwagę podczas tworzenia własnych.
1. Brak Korzyści Dla Czytelników
Brak korzyści dla czytelnika, brak czytelników. Wyrażona korzyść nie musi być jakąś przesadną, niewiarygodnie fantastyczną obietnicą. To musi być tylko istotne i warte inwestycji czasu wymaganego do dalszego czytania.
Jak uniknąć: Zadaj sobie pytanie: “co z tego będą mieli?”Jeśli nagłówek Ci nie mówi, brakuje mu korzyści.
2. Brak ciekawości
Nawet jeśli nagłówek zawiera korzyści, często nie jest prezentowany w przekonujący sposób. Wzbudzanie ciekawości przyszłego czytelnika dodaje, że niewiele więcej coś to angażuje wyobraźnię czytelnika. Ciekawość musi być połączona z korzyścią, lub możesz po prostu sprawić, że ludzie będą się zastanawiać, o co w tym wszystkim chodziło, gdy przejdą do czegoś innego.
Jak uniknąć: Czy twój nagłówek sprawia, że musisz wiedzieć jaka jest obiecana odpowiedź? Używaj pytań, liczb, wyzwań i stwierdzeń, które zmuszają potencjalnego czytelnika do odkrywania korzystnych treści, które oferujesz.
3. Brak specyfiki
Nagłówki, które nie są sprecyzowane, są mało przejrzyste, a ogólne stwierdzenia i nieobsługiwane twierdzenia są często uważane za niegodne zaufania. Siła specyfiki jest jednym z powodów, dla których nagłówek “listy” jest ostoją wśród copywriterów i blogerów. Sam format zmusza do podania specyfiki, na którą czytelnik z kolei odpowiada korzystnie.
Jak uniknąć: Używaj odmian nagłówka “listy”, używaj słów takich jak” to”,” te”,” oto jest “i” oto są”, aby odnieść się konkretnie do treści, a także używaj twardych liczb i dokładnych procentów, gdy jest to właściwe.
4. Brak prostoty
Widziałeś kiedyś nagłówek, który próbuje powiedzieć za dużo? Staje się opowieścią zamiast zwiastunem, który prowadzi cię do treści, często próbując przekazać wiele pojęć. Krótko mówiąc, traci czytelnika i zawodzi. Prostota, jeśli jeden z najważniejszych aspektów skutecznej komunikacji, który rezonuje z czytelnikami, a jest to szczególnie prawdziwe w przypadku nagłówków.
Jak uniknąć: trzymaj się jednej koncepcji, wyeliminuj niepotrzebne słowa i używaj znanego języka.
5. Brak poczucia pilności
Niektóre nagłówki sprawiają, że chcesz przeczytać treść, ale decydujesz się odłożyć na później. A potem często nigdy nie czytasz tego, prawda? Nagłówki zawierające powyższe cztery elementy powinny również stwarzać poczucie pilności i skłaniać czytelnika do natychmiastowego działania, ale może istnieć sposób na ponowne przekształcenie nagłówka, który działa jeszcze lepiej.
Jak uniknąć: Sprawdź, czy punkty 1-4 powyżej są naprawdę obecne. Jeśli tak, spróbuj przerobić nagłówek, aby uczynić go bardziej atrakcyjnym bez wchodzenia zbytnio w hiperbolę. Jeśli Wszystko inne zawiedzie, sprawdź przesłankę samej treści. Czy to naprawdę” trzeba wiedzieć ” informacje?
Z pewnością istnieją inne sposoby sabotowania nagłówka, i prawdopodobnie próbowałem ich wszystkich. Ale kiedy brakuje jednego z powyższych pięciu podstawowych elementów, Twoje szanse na udany nagłówek są natychmiast zmniejszone.