Wszyscy o tym mówią.
Większość z nich to plotki, pogłoski i insynuacje …
Ubóstwiamy wyczyny ludzi, których podziwiamy i staramy się unikać wspominania o własnych doświadczeniach (i niedociągnięciach).
Nie, Nie mówię o seksie, tylko o testach podzielonych.
Co split-testing ma wspólnego z seksem?
Właściwie, całkiem sporo.…
Pozwól mi wyjaśnić.
Wszyscy mówią, że to robią. …
Podobnie jak seks w liceum, dzielenie się testami jest wściekłością.
Każdy lubi udawać eksperta. Buzzwords i plotki obfitują … historie o zwiększaniu współczynników konwersji o rząd wielkości poprzez zmianę koloru przycisku kasy (ale nikt nie dzieli magicznego koloru!).
Co najważniejsze, nikt nie chce przyznać, że tak naprawdę nie wie, co robi, albo (sapać!) nigdy nie robili tego sami. Wielu dołącza do rozmowy, nie chcąc powiedzieć, że nawet nie wiedzą, co to jest split testing!
Zacznijmy od prostej definicji.
Split-testing, znany również jako” testowanie A / B”, jest nieocenioną strategią, która porównuje dwie wersje strony internetowej, z jedną różnicą między nimi — powiedzmy na przykład inny nagłówek.
Następnie mierzysz, ile osób podejmuje pożądane działania (takie jak zakup produktu) na każdej stronie, aby zobaczyć, która odmiana działa lepiej.
Skoro już to wyjaśniliśmy, bądźmy szczerzy.
Nie testujesz na zasadzie podziału, prawda? Może zrobiłeś coś raz-mały, niezadowalający i niejednoznaczny eksperyment, ale nie testujesz regularnie … prawo?
Większość ludzi nie chce się do tego przyznać, ponieważ czują, że są jedynymi, którzy tego nie robią. Każdy wie, że split-testing ma absolutnie kluczowe znaczenie dla skutecznego marketingu w Internecie-więc kto chce przyznać, że tylko oni tego nie robią?
Spokojnie.
Okazuje się, że” większość ludzi „nie może być” tylko jedna ” — zabawna rzecz, prawda?
Mało kto jest naprawdę. doing it…
Wszyscy o tym mówią, ale to nie znaczy, że wszyscy to robią.
Prawda jest taka, że wiele wyczynów, o których słyszycie, jest napędzanych raczej żywą wyobraźnią niż doświadczeniem; tylko bardzo mała część mówców robi rzeczy, które opisują.
I to jest w porządku … może nie jesteś gotowy.
Aby dobrze wykonać testowanie dzielone, nie musisz tylko testować różnych odmian strony, musisz zmierzyć wyniki i różnice między wynikami generowanymi przez każdą zmianę.
Jest to trudne i często niemożliwe dla stron internetowych, które dopiero zaczynają i nie mają dużego ruchu.
Wyjaśnijmy dlaczego na krótkim przykładzie:
Wariacja 1: Stronę odwiedziło 974 osób, a nawróciło się 5 osób
Wariacja 2: Tę stronę odwiedziło 961 osób, a nawróciło się 7 osób
Można by pomyśleć, że wariacja 2 jest wyraźnym zwycięzcą, prawda?
Źle.
Zgniatając liczby, stwierdzamy, że istnieje tylko 45,27% szans, że z czasem wariacja 2 będzie nadal przewyższać wariację 1.
Innymi słowy, istnieje 54,73% szans, że różnica między ich wskaźnikami sukcesu była wynikiem przypadku losowego.
Skąd mam te numery?
Testowanie podzielone polega na znalezieniu wyników, których możesz być pewien na podstawie istotności statystycznej. To nie jest drażliwy rodzaj pewności siebie — jest obliczana matematycznie i chcesz, aby wynosiła co najmniej 90%, a najlepiej 95% lub więcej, aby wybrać zwycięzcę.
Nie musisz się martwić o samodzielne obliczanie liczb; istnieją bezpłatne narzędzia, które mogą obliczyć dla Ciebie znaczenie statystyczne wyników (wystarczy podłączyć liczbę wyświetleń i działań dla każdej odmiany, a reszta jest wykonywana za Ciebie), a narzędzia do testowania podzielonego, takie jak Google Website Optimizer, również wykonają obliczenia dla Ciebie (i podłączają się bezpośrednio do założenia).
Jeśli nie chcesz obliczyć rzeczywistego znaczenia testu, oto zasada, z której możesz skorzystać (zapożyczona z książki Tima Asha Optymalizacja strony docelowej):
- Jeśli w próbce jest 100 wyświetleń, musisz zobaczyć 20% różnicę między wariacjami, aby mieć pewność, że rzeczywiście coś znaczą.
- Jeśli jest 1000 wyświetleń, potrzebujesz 6.3% różnicy.
- Jeśli jest 10 000 wyświetleń, potrzebujesz 2% różnicy.
- Jeśli jest 100 000 wyświetleń, potrzebujesz różnicy 0.063%.
Czy zauważyłeś trend tutaj?
Aby wykryć niewielkie różnice w ulepszeniach (które mogą ujawnić większość testów podzielonych), potrzebujesz dość dużej próbki.
Morał tej historii jest taki, że jeśli nie masz dużego ruchu, to może potrzebujesz solidnej strategii rozwoju zamiast lepszego testowania podziału.
Ale co, jeśli masz korki?
W końcu większość witryn i blogów ma przynajmniej trochę ruchu, co wystarczy, aby przetestować ważniejsze rzeczy, takie jak nagłówki i umieszczenie opt-in.
Większość nie radzi sobie zbyt dobrze …
Podobnie jak seks w liceum, split-testing jest czymś, w czym nawet ci, którzy to robią, nie mają dużego doświadczenia, a ich działania są często kontrolowane przez impulsy i popędy, a nie wykwalifikowane intencje.
Przejdźmy do quizu i zobaczmy, czy popełniasz któryś z błędów większości niedoszłych split-testerów:
Czy testujesz jedną rzecz na raz? Większość wannabe split-testerów nie; zmieniają pół tuzina rzeczy na raz, w oparciu o najnowsze i najlepsze pomysły, które weszły do ich umysłów. Problem w tym, że gdy coś działa (lub nie działa), nie wiesz, które zmiany są odpowiedzialne. Aby skutecznie podzielić test, musisz wyizolować zmienne, co oznacza testowanie jednej rzeczy na raz!
(Ok, tak, technicznie możliwe jest testowanie wielu rzeczy na raz-nazywa się to testowaniem wielowymiarowym. W praktyce jednak robienie tego wymaga ogromnej liczby ruchu i znacznie bardziej złożonej konfiguracji – jeśli jeszcze tego nie robisz, prawdopodobnie nie jest to dla ciebie.)
Mierzysz wyniki? Mam na myśli mierzenie liczbami? Jest to również rzadkość-częściej anegdota” czuję, że coraz więcej zapisów „to rodzaj „pomiaru”. Bądźcie z tym ostrożni, ponieważ jako ludzie wszyscy cierpimy na uprzedzenia potwierdzające, co oznacza, że o wiele bardziej prawdopodobne jest, że popieramy dowody potwierdzające to, w co chcemy wierzyć. Pomiar za pomocą liczb rzeczywistych ma kluczowe znaczenie dla skutecznego testu podziału!
Czy pozwalasz swoim eksperymentom działać, dopóki nie osiągniesz poziomu ufności 95%? To tutaj popełnia się największą liczbę błędów; eksperyment jest ustawiany i wolno go uruchamiać, dopóki eksperymentator nie uzna, że „ten działa lepiej”. Dzieje się tak przed osiągnięciem punktu, w którym liczby faktycznie dowodzą tego, co próbujesz udowodnić, co oznacza, że wyniki są naprawdę niejednoznaczne i nie można im ufać. I jaki jest sens robienia eksperymentów po eksperymencie, jeśli żaden z wyników nie może być zaufany? Absolutnie musisz pozwolić eksperymentom działać, dopóki nie osiągniesz statystycznego zaufania do wyników!
Śledzisz swoje eksperymenty? Zamiast fruwać od eksperymentu do eksperymentu, Prowadź dziennik, który dokumentuje każdy eksperyment i lekcje, których się od nich nauczyłeś. Zapobiegnie to powtarzaniu eksperymentów, które testują mniej więcej to samo, bez uczenia się lekcji. Skonfiguruj swoje eksperymenty jako testy hipotez-każdy eksperyment ma na celu przetestowanie odgadnięcia czegoś, co Twoim zdaniem wpłynie na Twoich odbiorców!
Czy koncentrujesz swoje eksperymenty na celach konwersji? Nie ma sensu eksperymentować tylko ze względu na eksperymentowanie, a jednak jest to bardziej powszechne, niż mogłoby się wydawać. Nie ma sensu testować czegoś, chyba że uważasz, że przyczyni się to do celów konwersji, które masz dla swojej witryny. Zamiast więc konfigurować test po teście, najpierw zastanów się, jakie są Twoje cele i co możesz przetestować, co przyczyni się do osiągnięcia tego celu!
Prawdopodobnie odpowiedziałeś „nie” na przynajmniej niektóre z tych pytań — ale to dobrze-ważne jest, aby ucz się i dostosuj swoje praktyki, aby eksperymenty, które przeprowadzicie jutro, były bardziej skuteczne i owocne niż eksperymenty, które przeprowadziliście wczoraj.
Teraz, gdy masz już wypracowane procesy, porozmawiajmy o niektórych rzeczach, z którymi możesz chcieć eksperymentować.
Masz ochotę eksperymentować?
Eksperymentowanie może być świetne, ale jeśli jesteś profesjonalnym blogerem lub właścicielem firmy, nie jesteś w tym tylko dla zabawy — musisz skupić się na eksperymentach, które będą najbardziej satysfakcjonujące dla Twojej dolnej linii.
Oto niektóre z najważniejszych rzeczy, które należy mieć pewność, aby podzielić-test:
Nagłówek. Jest to najważniejsza rzecz, którą możesz podzielić-test, ponieważ nagłówek jest pierwszą „bramą”, przez którą czytelnicy muszą przejść. Stracisz więcej osób w nagłówku niż gdziekolwiek indziej na stronie, więc najpierw przetestuj nagłówek.
Opt-in umieszczenie, tekst i kolory. Wypróbuj różne miejsca w polu wyboru w witrynie, różne wezwania do działania oraz różne kolory pola i przycisków. Ponieważ prawdopodobnie uzyskasz więcej rejestracji niż sprzedaży, jest to znacznie lepsze miejsce do rozpoczęcia testów.
Przycisk Zamów tekst i kolory. Eksperymentuj ze zmianą tekstu przycisku zamówienia (opcje obejmują „Pobierz teraz”, „chcę dostęp”, „Kup Teraz”, „dodaj do koszyka”, „przejdź do kasy” i inne) oraz kolor przycisków (żółty, czerwony, niebieski i zielony są dobrymi miejscami do rozpoczęcia). Dotyczy to również twojego adresu e-mail.
Format oferty. Jest to trochę więcej pracy do przetestowania, ale jeśli masz taką możliwość, możesz zauważyć, że o wiele więcej klientów jest skłonnych kupić jeden format niż inny. Eksperymentuj ze swoją ofertą jako ebook, raport, seria wideo, program szkoleniowy podcastów, infografika i tak dalej.
Cena. Nie zawsze jest to możliwe do przetestowania, ale jeśli tak, może się okazać, że zostawiasz dużo pieniędzy na stole; możliwe, że zwiększenie ceny nie wpłynie na sprzedaż, a nawet możliwe, że zwiększenie ceny zwiększy sprzedaż!
Styl wprowadzenia. Po nagłówku pierwszą rzeczą, którą czytelnicy przeczytają, jest akapit otwierający. Eksperymentuj z różnymi stylami-spróbuj odważnych stwierdzeń, a nie opowiadaj historii o swoim problemie, a nie opisuj idealnego rezultatu. Zobacz, co działa najlepiej dla Twoich odbiorców.
Zdjęcia produktów. Wypróbuj różne wersje obrazu produktu-zdziwiłbyś się, jak duży efekt może mieć ten rodzaj rzeczy.
Wybór i umieszczenie pieczęci zaufania. Różni odbiorcy będą reagować na różne pieczęcie zaufania i będą chcieli je zobaczyć w różnych miejscach. Dobre miejsca do przetestowania znajdują się w pobliżu opisu gwarancji i oczywiście w pobliżu przycisku zamówienia.
Temat wiadomości e-mail. Jest to równie ważne, jak nagłówek strony sprzedaży, szczególnie jeśli używasz potwierdzonego opt-in, w którym powszechne są wskaźniki porzucania 20-30%. Split-przetestuj temat wiadomości e-mail z potwierdzeniem wiadomości e-mail, aby upewnić się, że jak najwięcej subskrybentów właściwie wejdź na swoją listę.
Istnieje wiele innych rzeczy, które możesz przetestować-aby uzyskać więcej pomysłów, niż kiedykolwiek będziesz w stanie przetestować, sprawdź samouczki strony docelowej tutaj na Copyblogger.
Pierwsze kroki z testowaniem podzielonym…
Jeśli po raz pierwszy słyszysz o testach podzielonych, to twoja głowa pewnie teraz się kręci.
To jest w porządku — to dużo informacji do przyjęcia.
Nawet jeśli od jakiegoś czasu myślisz o testowaniu podzielonym (a nawet wypróbowałeś kilka eksperymentów), możesz się zastanawiać nad jedną rzeczą: jak właściwie uruchomić eksperymenty.
W tym miejscu pojawia się Premise-jest to prosty i kompletny pakiet strony docelowej, który jest podłączany bezpośrednio do WordPressa i można go używać do:
- Generuj wszelkiego rodzaju strony docelowe, w tym szablony stron sprzedażowych, stron z treścią (SEO), stron z tabelami cenowymi, formularzy rezygnacji z poczty e-mail, stron wideo, stron przewijania kart i stron z podziękowaniami.
- Dodaj wszystkie standardowe elementy do swoich stron docelowych za pomocą kliknięcia myszką.
- Uruchom testy podzielone, aby upewnić się, że stopniowo postępujesz w kierunku swoich celów konwersji!
Więc dość fence-sitting … jeśli chcesz poważnie podejść do split-testowania, idź do Premise i zacznij!
Dobra, do ciebie. …
Eksperymentowałeś z testowaniem podzielonym? Jakie masz doświadczenia? Gdzie utknąłeś?
Czy masz przesłankę sukcesu do podzielenia się?