Ucz się od najlepszych: 6 umiejętności, które mają wszyscy wielcy pisarze (i jak się ich nauczyć)

writer

Jeśli chcesz być skutecznym sprzedawcą online, jest jedna rzecz, którą musisz być w stanie zrobić:

musisz umieć pisać.

Pisanie jest zaangażowane w prawie każdy rodzaj tworzenia treści.

E-maile, posty na blogu i książki są przede wszystkim treścią pisaną.

Ale nawet w przypadku filmów, podcastów i kursów musisz pisać treści, a także skrypty.

Będę z tobą szczery.:

Jeśli jesteś okropnym pisarzem, jest mało prawdopodobne, że odniesiesz sukces.

To trudne, ale to prawda.

Dobra wiadomość jest taka, że prawdopodobnie nie jesteś okropnym pisarzem. Ciężko nim być.

Ale w tym samym czasie, trudno jest stać się wielkim pisarzem.

Nawet po latach pisania, nadal nie powiedziałbym, że jestem świetnie. pisarz-może a dobrze. jeden.

Kluczową rzeczą, którą musisz wiedzieć, jest to, że możesz poprawić swoje umiejętności pisania.

Studiując dzieła wielkich pisarzy, możesz dowiedzieć się, co sprawia, że ich pisanie jest wspaniałe.

Dzięki praktyce możesz poprawić skuteczność własnego pisania, co oznacza większy ruch, subskrybentów i klientów.

Chociaż możesz spędzić dziesiątki godzin robiąc te badania samodzielnie, możesz po prostu pozwolić mi pokazać, które umiejętności są najważniejsze, jeśli chodzi o pisanie.

Przez lata studiowałem szeroką gamę najlepszych pisarzy (którzy są również świetnymi marketerami) i zauważyłem, że wszyscy mają pewne wspólne umiejętności.

W tym artykule omówię te umiejętności, pokazując przykłady ich działania i sposoby ich rozwijania.

Pod koniec tego postu powinieneś mieć konkretny plan gry, jak stać się lepszym pisarzem z korzyścią dla Twojej firmy. 

1. Posiadanie dużego słownictwa nie czyni z Ciebie wielkiego pisarza

Kiedy większość ludzi wyobraża sobie wielkich pisarzy, myślą o nich, tworząc zdania pełne niejasnych słów, takich jak aphesis oraz esculent.

Ale ludzie, którzy używają takich słów, są zazwyczaj okropnymi pisarzami.

Miarą pisarza nie jest wielkość jego słownictwa. Tak długo, jak masz przyzwoite słownictwo i rozumiesz podstawy gramatyki języka, którego używasz, możesz być dobrym pisarzem.

Nawet jeśli dopiero uczysz się języka, nie myśl, że nie możesz być dobrym pisarzem tylko dlatego, że nie znasz każdego słowa.

Jest wielu udanych blogerów, którzy piszą w swoim drugim języku (np., Bamidele Onibalusi).

image09

Czy ich pisanie jest idealne z punktu widzenia gramatyki i słownictwa? Nie., oczywiście, że nie.

Ale nawet bez rozbudowanego słownictwa są w stanie tworzyć treści, które ludzie uwielbiają czytać.

Jest sposób na oszacowanie złożoności pisma. Nazywa się to skalą poziomu Flesch-Kincaid.

Przygląda się długości słów i kilku innym czynnikom, aby określić, na jakim poziomie ludzie mogą zrozumieć Twoje treści.

Poprzez skopiowanie kilku przykładowych postów na blogu do tego Kalkulator wyników czytelności, Udało mi się stworzyć ten wykres:

image03

Trzech innych pisarzy na tej liście to według mnie wielcy pisarze, a przynajmniej bardzo dobrze.

Zauważ, że Brian i Ramit piszą na poziomie około 4 klasy, tak jak ja. oznacza to, że przeciętny 10-latek mógł przeczytać większość naszych treści, ponieważ nie jest to zbyt skomplikowane.

Mimo, że Michael Hyatt pisze na bardziej wyrafinowanym poziomie, to wciąż jest tylko na poziomie 7.

Wielkie pytanie staje się wtedy: Dlaczego?

Powodem, dla którego wielcy pisarze używają prostych słów i zwrotów, jest to, że pisz dla czytelnika, nie dla siebie.

Mogą docenić zawiłości języka angielskiego, ale większość czytelników nie obchodzi to. Chcą swoich informacji w najprostszy i najłatwiejszy do zrozumienia sposób.

Oczywiście o wiele łatwiej jest czytać i rozumieć krótkie proste słowa niż zastanawiać się, co do cholery clandestine oznacza (jeśli jesteś ciekawy, to znaczy “zrobione w tajemnicy”).

O tak, jest jeszcze jedna korzyść z pisania po prostu: ty może pisać znacznie szybciej.

Zamiast szukać “doskonałego” słowa, używasz prostego języka-zazwyczaj pierwszych słów, które przychodzą na myśl. Te słowa są zwykle słowami, które Twoi odbiorcy również łatwo rozumieją, więc są naprawdę idealnym wyborem.

Jak można to zastosować? Jest to bardzo prosta umiejętność do rozwinięcia: po prostu napisz. Kiedy coś piszesz, Zapisz pierwsze rzeczy, które przychodzą na myśl, zamiast szukać bardziej skomplikowane słowa.

Nie martw się, jeśli popełnisz błędy; zawsze możesz je naprawić podczas edycji.

2. Czy obchodzi cię, jak czują się Twoi czytelnicy?

Biedni pisarze robią różne rzeczy.

Niektórzy piszą co oni sami chciałbym przeczytać.

Inni piszą tak, by brzmieć jak najinteligentniej.

Tak czy inaczej, nie chodzi o czytelnika. Zamiast tego chodzi bardziej o “spójrz, jaka jestem mądra i niesamowita.”

Bardzo niewiele osób jest wystarczająco interesujących, aby ta strategia zadziałała dla nich.

Kiedy pisarze skupiają się na sobie, ich pisanie nie jest przekonujące dla czytelnika. Tego rodzaju pisarze albo poprawiają się z czasem, gdy uznają swoje błędy, albo obwiniają czytelników za to, że nie rozpoznali dobrej treści.

Muszę zadać ci teraz trudne pytanie.:

Pisząc treść, najpierw myślisz o czytelniku, czy myślisz o tym, jak sprawić, by Sam wyglądał najlepiej (jako autor)?

Niekoniecznie jedno lub drugie. Twoja odpowiedź może być gdzieś pośrodku (tzn. czasami skupiasz się na sobie).

Proste rozwiązanie: Jeśli dostrzegłeś okazję do poprawy tutaj, łatwo jest z niej skorzystać, przynajmniej w teorii.

Odpowiedzią jest rozwój empatia.

Empatia zasadniczo oznacza, że możesz zrozumieć perspektywę swoich czytelników: ich problemy, zainteresowania, osobowość i inne istotne aspekty ich życia.

Potrzeba czasu, aby rozwinąć empatię, i nie jestem pewien, czy kiedykolwiek można opanować go całkowicie.

Ale empatia naprawdę pokazuje się w świetnym piśmie.

Najlepsi pisarze wykorzystują empatię zarówno do zrozumienia tego, co czytelnicy muszą usłyszeć (rozwiązać swoje problemy), jak i do określenia najlepszego sposobu ich uczenia.

Niektórym odbiorcom należy pokazać bezpośrednie rozwiązania; innym potrzebne są wskazówki krok po kroku; podczas gdy innym potrzebny jest delikatny prod we właściwym kierunku.

Przykłady empatii w działaniu: Kiedy pisarze naprawdę rozumieją swoich odbiorców, a następnie skupiają całą swoją uwagę na pisaniu, które pomoże publiczności w jak największym stopniu, to pokazuje.

Spójrz na ten post od Seth Godin. Wspomina słowo ” ty ” lub jego odmiany 10 razy w około 100 słowach. Ten post jest o czytelniku.

image01

Post jest o pasji do swojej pracy.

Wielu blogerów pisze na ten temat. Większość skupiłaby się na tym, jak ich własne doświadczenie korporacyjne doprowadziło ich do objawienia, że muszą bardziej dbać.

Ale to by padło na głuche uszy.

Zamiast tego Seth skupia się na życiu czytelnika. Wyjaśnia problem za pomocą języka, którego czytelnik użyłby do szczegółowego opisu problemu.

A potem oferuje proste, jednoliniowe rozwiązanie.

Albo James Clear? To kolejny świetny pisarz.

Jego posty nie są oparte na liczbach w Planer słów kluczowych Google. Są one oparte na pytaniach, które otrzymuje od swoich czytelników.

image06

Wie, że dla każdej osoby, która wyraża frustrację lub identyfikuje problem, jest setka innych osób na jego widowni z tym samym problemem.

Tak więc James używa języka swoich czytelników, aby inni czytelnicy mogli odnieść się do niego i poczuć, że treść została stworzona specjalnie dla nich.

Nie ma innego sposobu, aby to zrobić, poza pisaniem wyłącznie dla czytelnika.

Trudna część – jak rozwijać empatię: Mówię ci rozwijanie empatii jest łatwe, ale w rzeczywistości nie jest to takie proste: it wymaga dużo świadomej praktyki.

Ale to nie wszystko albo nic. Tylko dlatego, że nie rozumiesz doskonale swoich odbiorców, nie oznacza, że nie możesz częściowo zrozum ich.

A gdy będziesz lepiej wczuwał się w publiczność, Twoje pisanie się poprawi.

Aby ćwiczyć tę umiejętność i rozwijać empatię, proponuję następujący pięciostopniowy proces. Wykonaj to za każdym razem, gdy tworzysz zawartość:

1. Jakie problemy (i związane z nimi problemy) mają Twoi czytelnicy wokół [wybranego tematu]?

2. Jak istotne są te problemy (bardzo poważne? czy tylko drobne bóle?)

3. Jak myślisz, jak twoi czytelnicy opisaliby te problemy?

Użyj kroków # 1-3, aby zarysować swój post. Utwórz intro i nagłówki że czytelnik nie tylko zrozumie, ale zobaczy i pomyśli, “Właśnie się nad tym zastanawiałem!”

4. Po napisaniu treści spójrz na każde zdanie/akapit i zadaj sobie pytanie: “czy mój czytelnik naprawdę się tym przejmuje?”Jeśli nie, Albo to przeformułuj,albo wyjmij to całkowicie.

5. Studiuj wszystkie komentarze, które otrzymujesz na temat swoich treści (niezależnie od tego, czy jest to komentarz na blogu, recenzja, e-mail itp.). Spróbuj zrozumieć, dlaczego czytelnik mówi, że to lubi lub nie.

Utwórz prostą listę kontrolną za pomocą tych pięciu kroków i wykonaj ją za każdym razem, gdy piszesz.

Jeśli to zrobisz, zauważysz, że Twoje treści zaczną rezonować z czytelnikami coraz bardziej.

Twoi odbiorcy będą bardziej podekscytowani czytaniem Twoich postów i będą bardziej zaangażowani. Otrzymasz komentarze czytelników opowiadające o ich przemyśleniach i opiniach, które będą pełne świetnych pomysłów na więcej treści (cały czas dostaję świetne sugestie od moich czytelników).

Ostatecznie, jeśli chodzi o Twoją firmę, ten rodzaj rezonansu jest bardzo ważny, ponieważ mówi czytelnikowi, że rozumiesz ich.

Jeśli tworzysz produkt, wiedzą, że stworzyłeś go specjalnie dla nich i że spełni wszystkie ich potrzeby i pragnienia. Rozwijanie empatii to umiejętność, która będzie miała długoterminowy wpływ na twoje dochody.

3. Wielcy pisarze nie rodzą się z dnia na dzień

Pomyśl o wielkich pisarzach w historii: Szekspir, Hemingway, … Neil Patel (może kiedyś).

O kimkolwiek myślisz, kiedy myślisz o wielkich pisarzach, ważne jest, aby zdać sobie sprawę, że nie urodzili się w ten sposób.

Chociaż pisanie jest bardziej abstrakcyjne niż matematyka czy programowanie, jest to umiejętność jak każda inna i może być rozwijana.

W takim czy innym momencie wszyscy pisarze ledwo potrafili połączyć zdanie w całość.

Jednak wszyscy dzielili jedną rzecz: dążenie do bycia wielkim pisarzem.

Teraz musisz sprawdzić, czy Twoja motywacja do zostania lepszym pisarzem wystarczy, aby osiągnąć pożądany poziom.

Jeśli naprawdę chcesz być najlepszym pisarzem, będziesz musiał pisać wiele godzin, każdego dnia. Tego trzeba, by być najlepszym.

Jeśli chcesz być jednym z najlepszych pisarzy, który jest również marketerem, to nadal trudne, ale nie tak trudne. Nadal będziesz chciał ćwiczyć co najmniej 10-20 godzin tygodniowo.

Ale najważniejszą rzeczą, którą musisz ustalić, jest to: naprawdę chcesz być lepszym pisarzem?

Określ swoje cele, a następnie dowiedz się, co musisz zrobić, aby się tam dostać.

Na przykład, jeśli chcesz być blogerem, zacznij od przyjrzenia się swoim ulubionym blogerom.

Jeśli przewiń w dół Strona bloga Quick Sprout, możesz kliknąć przycisk” ostatni”, aby zobaczyć moje najstarsze posty.

A jeśli tak, zobaczysz, że mój pierwszy post na tym blogu został napisany w 2007:

image08

Jeśli chciałeś osiągnąć mój obecny poziom sukcesu, czy jesteś gotowy napisać o 2-3 postach tygodniowo przez 8 lat?

A potem napisz ponad 300 postów gości też?

Jeśli jesteś gotów umieścić w tej pracy, gwarantuję, że będzie bardzo udany.

Jak w systematyczny sposób wpłacać składki: Jeśli po prostu powiesz na głos: “będę pisać post na blogu każdego dnia przez następne trzy lata”, są szanse, że nie będziesz.

Musisz opracować własny system, który będzie Cię odpowiedzialny.

Krok 1 polega na określeniu, co musisz zrobić, aby stać się pisarzem, którym chcesz być.

Utwórz nowy dokument, który jasno określa, co uważasz za konieczne.

Na przykład:

image13

Krok 2 to określenie harmonogramu, którego możesz się trzymać. Jest to tworzone przez twój osobisty harmonogram. Jeśli masz więcej czasu na pisanie, masz większą elastyczność.

Oto jak to może wyglądać:

Będę pisać i publikować post w każdy poniedziałek, środę i piątek, bez względu na wszystko.

Masz plan, ale musisz się upewnić, że go zrealizujesz.

Krok 3 to znaleźć sposób, który pociągnie cię do odpowiedzialności.

Naprawdę łatwo jest po prostu nie napisać posta, ponieważ ledwo zauważysz różnicę w krótkim okresie. Ale w dłuższej perspektywie może to zrobić ogromną różnicę.

Więc, jak się pociągniesz do odpowiedzialności? Nie ma złej odpowiedzi, ale upewnij się, że istnieje poważne konsekwencje, jeśli nie wykonasz swojego planu.

Na przykład możesz powiedzieć, że jeśli przegapisz post:

  • przekażesz $50 na cele charytatywne
  • zrobisz coś, czego nie lubisz
  • wyślesz e-mail do znajomego lub członka rodziny ujawniając wstydliwą tajemnicę

Kiedy czujesz się zmotywowany, nie będziesz miał problemu z pisaniem. Ale kiedy nie czujesz się zmotywowany, ten plan odpowiedzialności będzie Cię na dobrej drodze.

Teraz powinieneś mieć prosty, ale solidny plan pisania:

image00

Powinieneś to wydrukować i umieścić gdzieś, gdzie zobaczysz to co najmniej raz dziennie (przynajmniej do czasu wypracowania dobrych nawyków).

Wreszcie, Krok 4 to zapomnieć o wyniku i skupić się na procesie.

Powodem tego jest to, że aby jak najlepiej wykorzystać swoje pisanie, musisz skupić się na pisaniu siebie w jak największym stopniu.

Cały sens tego planu pisania polega na tym, abyś nie skupiał się na wynikach.

Nie musisz się martwić, myśleć: “Czy robię wystarczająco dużo, aby stać się odnoszącym sukcesy pisarzem?” bo już ustaliłeś, co musisz zrobić.

Jeśli po prostu skupisz się na przestrzeganiu swojego planu, będziesz wiedział z prawie 100% pewnością, że staniesz się bardzo dobrym i odnoszącym sukcesy pisarzem, gdy skończysz.

Nie martw się więc o statystyki ruchu i inne wskaźniki podczas pisania; po prostu skup się na pisaniu dobrze-wynik Wola chodź.

4. “Napisałbym krótszy list, ale nie miałem czasu”

Cytat ten został przypisany wielu wielkim pisarzom, ale wydaje się, że po raz pierwszy wypowiedział go Blaise Pascal.

Niezależnie od tego, kto to powiedział, znaczenie jest niezwykle potężne.

Kiedy rozmawialiśmy o używaniu prostych słów na piśmie, zalecałem zapisanie pierwszych słów, które przyszły mi do głowy.

Kiedy to zrobisz, często używasz więcej słów niż potrzebujesz.

A powodem, dla którego jest to zła rzecz, jest to, że zmniejsza wartość w Twoich treściach.

Pomyśl o tym w ten sposób: Twoja treść ma wiadomość, która ma pewną wartość dla czytelników.

Określiłbym intensywność—lub jakość-pisania za pomocą prostego wzoru:

Intensywność = Wartość / Długość

Im dłuższa jest zawartość (jeśli wartość jest stała), tym mniejsza intensywność.

Jeśli naprawdę chcesz zainspirować swoich czytelników do podjęcia działań, Twoje pisanie musi je zdmuchnąć.

Musi zapewniać wartość w wystarczająco szybkim tempie, aby czuć się dla nich tak, jakby żarówka zgasła w ich głowach. Innymi słowy, twoje pisanie musi mieć wysoką intensywność.

Im więcej niepotrzebnych słów masz, tym niższa będzie intensywność pisania i mniejszy wpływ na treść.

Ponownie, możemy spojrzeć na Setha Godina jako doskonały przykład pisania o wysokiej intensywności. On sprawia, że liczy się każde słowo.

Pomimo pisania bardzo krótkich postów, dostarcza ton wartości dla swoich czytelników, co skutkuje znaczącymi reakcjami emocjonalnymi od nich:

image04

Jak zauważyłeś, mam zupełnie inne podejście do moich postów.

Są bardzo długie, zwykle co najmniej 4000 słów. Ponieważ są tak długie, muszę je spakować z wartością.

Tam, gdzie treść Setha jest bardziej strategiczna (szerokie myślenie), moje posty dotyczą bardziej konkretnych taktyk i sposobów ich wdrożenia, co wymaga więcej czasu na Wyjaśnienie.

Ale chociaż moje posty są między słowami 4,000 i 6,000, są one zwykle znacznie dłuższe, gdy je piszę. Edytuję je i usuwam jak najwięcej “puchu”.

Dzięki postom na blogu masz dużą elastyczność w długości. W innych formach pisania nie.

W mailach lub strony docelowe, zazwyczaj masz tylko ograniczoną ilość miejsca (często mniej niż słowa 100), aby uzyskać jak największą wartość dla czytelników.

image10

Zauważ w powyższym przykładzie, że każde zdanie albo opisuje cechę lub korzyść produktu.

Jak wyciąć “puch”? Podobnie jak w przypadku tych innych umiejętności, potrzeba praktyki, aby stać się dobrym redaktorem (ty może wynająć, jeśli chcesz).

Aby poćwiczyć, przejrzyj treść, zdanie po zdaniu i zadaj sobie pytanie, czy istnieje prostszy sposób na przekazanie wiadomości.

Na przykład zdanie:

Istnieją pewne kanały marketingowe, które są lepsze niż inne, takie jak e-mail marketing.

może być zredukowana do:

E-mail marketing zapewnia najlepszy zwrot z inwestycji z każdego kanału marketingowego.

Ta prosta zmiana zmieniła zdanie z 13 na 10 słów i sprawiła, że znaczenie tego zdania było jaśniejsze.

To spadek długości o 23%. Jeśli pierwotnie napisałeś artykuł 3000 słów i zmniejszyłeś każde zdanie o ten procent, skończyłbyś z artykułem 2300 słów.

Chociaż jest krótszy, będzie miał większy wpływ na czytelników ze względu na zwiększoną intensywność.

Oto genialny artykuł na temat konkretnych zmian, które możesz zrobić aby Twoje pisanie było potężniejsze, abyś mógł zacząć.

5. Nigdy nie widziałem dobrego pisarza, który nie ma tego

Co robią typowi pisarze, aby przygotować się do artykułu?

Robią trochę badań w Google, a następnie kompilują to, czego się uczą, w artykuł.

Nie jest to zła rzecz, ale jest to recepta na tworzenie treści, która jest bardzo podobna do tego, co już istnieje.

Najlepsi pisarze, których widziałem, mogą pisać na każdy temat w swojej niszy i umieszczać na nim unikalny kąt obrotu.

Poza tym, że jest wyjątkowy, to dodatkowe coś jest również wnikliwe oraz zwiększa wartość, jaką otrzymuje czytelnik.

Na Przełomowa Reklama, a legendarna książka copywriting Eugene Schwartz zauważa, że wielcy copywriterzy mają szeroki wachlarz doświadczeń.

Możesz je rozważyć walety wszystkich branż.

Wielcy pisarze czytają i ćwiczą rzeczy w różnych dziedzinach. Jeśli miałbym sprowadzać to do konkretnych cech, wszystkie one mają wysoki poziom ciekawości i otwarty umysł.

Mogą napisać artykuł o marketingu w mediach społecznościowych i wykorzystać przykład wędrówki po górach w sposób, który sprawia, że punkt, który wyjaśniają czytelnikowi.

Jednym z marketerów, który robi to naprawdę dobrze, jest Bryan Harris w Wideo Owoce. Często dzieli się osobistymi historiami we wprowadzaniu swoich postów. Ale zawsze znajduje sprytny, wnikliwy sposób, aby powiązać go z tym, co robi:

image05

Inny znany marketer, Ramit Sethi, często wspomina prawdziwe historie z życia w swoich postach na blogu i e-mailach.

Na przykład w mailu o “niekonwencjonalne sposoby na wygraną”, wymienia zarówno Baseball, jak i urzędników państwowych jako przykłady:

image12

Wielka moc połączeń: Powodem, dla którego te nieoczekiwane połączenia są cenne, jest to, że mogą odnosić się do Twoich myśli za pomocą innego języka.

Niektóre punkty będą trudne do wyjaśnienia bez względu na niszę, dla której piszesz.

Na przykład, może próbujesz wyjaśnić swoim czytelnikom, jak pisać w ton konwersacyjny i dlaczego jest to bardziej interesujące dla ich czytelników.

Jeśli czytelnicy nie rozumieją twojego wyjaśnienia, czytanie go w kółko nie pomoże im.

Ale często, gdy robisz punkt w innym kontekście, staje się on znacznie jaśniejszy.

Jeśli chodzi o pisanie konwersacyjne, na przykład, możesz opowiedzieć historię nudzenia się na wykładzie, gdy wykładowca po prostu czyta swoje slajdy swoim uczniom, zamiast z nimi rozmawiać. To zilustruje twój punkt widzenia w sposób rozpoznawalny dla większości ludzi.

Jak to robisz? Sama natura tej umiejętności jest abstrakcyjna. Tworzysz połączenia, o których inni ludzie nie myślą naturalnie, i to dodaje unikalny kąt do Twojego pisania.

Aby to zrobić, potrzebujesz dwóch rzeczy:

  1. Doświadczenie – Im więcej masz doświadczeń w życiu, tym więcej kontaktów możesz nawiązać.
  2. Praktyka – Na początku nie będziesz nawiązywać tych połączeń w sposób naturalny. Kiedy piszesz o złożonym temacie, zmuś się do wymyślenia pięciu powiązań, których możesz użyć, aby wyjaśnić swój punkt widzenia. Z czasem naturalnie zauważysz dobre możliwości.

A kiedy mówię o doświadczeniu, mam na myśli różne doświadczenia.

Zawsze bądź gotowy, aby spróbować czegoś nowego:

  • Podróże
  • weź lekcje gotowania
  • połącz się ze starymi znajomymi
  • weź udział w kursie online z przedmiotu, którego nigdy nie studiowałeś

Zasadniczo, teraz masz bardzo dobry powód, aby nauczyć się lub spróbować wszystkiego, czego kiedykolwiek chciałeś.

6. Chcesz zostać (i zostać) wielkim pisarzem? Musisz to mieć.…

Ostatnią umiejętnością, jaką mają najlepsi pisarze (w kontekście marketingowym) jest zdolność adaptacji.

Każdy nośnik treści ma swoje własne dziwactwa. Chociaż twój styl pisania będzie mniej więcej taki sam, najlepsi pisarze wiedzą, jak dostosować swoje pisanie do każdego medium.

Kiedy powiem średni, Mówię o takich formach treści jak:

  • wpisy na blogu
  • e-maile
  • Książki Kindle
  • media społecznościowe

Mógłbym podać wiele przykładów, ale spójrzmy na Danny ‘ego Iny’ ego, założyciela Firepole Marketing.

Napisał wiele kursów w przeszłości:

image02

Ale napisał także setki postów na blogu i postów gości.

Ponadto aktywnie angażuje się ze swoimi obserwatorami i klientami w mediach społecznościowych:

image07

A gdyby tego było mało, właśnie wydał nową książkę, oprócz kilku innych:

image11

Oprócz wiedzy o pisaniu dla różnych formatów i odbiorców, wielcy pisarze nadążają za zmianami.

Weź mnie za przykład. Jeśli spojrzysz na Starsze Posty Quick Sprout, zobaczysz,że wiele z nich to tylko słowa 500-1, 000.

Ale wraz z rozwojem blogowania zmieniły się dobre praktyki pisania tematów, które omawiam.

Zauważyłem, że dłuższe posty lepiej, a teraz prawie wszystkie moje posty mają ponad 4000 słów. Staram się, aby każdy post był ostatecznym postem na ten konkretny temat.

Jak rozwijać zdolności adaptacyjne? Z definicji musisz nauczyć się pozytywnie reagować na zmieniające się okoliczności. A w świecie marketingu rzeczy się zmieniają szybki co czyni go jeszcze ważniejszym.

Pierwszym kluczem do sukcesu jest to, że na drugim miejscu znajdują się zdolności adaptacyjne. Po pierwsze, musisz doskonalić swoje początkowe umiejętności.

W praktyce oznacza to, że powinieneś wybrać jeden główny format pisania i skupić na nim jak najwięcej uwagi. W ten sposób poznasz wszystkie tajniki.

Dla większości blogowanie jest doskonałym miejscem na rozpoczęcie.

Po poświęceniu czasu i wysiłku, aby w pełni zrozumieć, jak pisać świetne posty na blogu, możesz przejść do następnego formatu, czy to e-mail, media społecznościowe, czy coś innego.

W początkowym okresie możesz nadal pisać e-maile lub inne treści, ale większość uwagi będzie skupiać się na pierwszym wybranym formacie. Następnie przesuniesz tę ostrość na drugie medium.

Drugim kluczem jest to, że zawsze musisz szukać tego, co będzie dalej, niezależnie od tego, czy jest to nowe medium, czy zmiany zachodzące w starym formacie.

Kiedy widzisz, że nowy rodzaj treści staje się popularny (np. ostatnio treści wideo i podcasty), spróbuj, ponieważ zawsze możesz się czegoś nauczyć, aby stać się lepszym pisarzem.

Zawsze powinieneś testować różne sposoby dotarcia do odbiorców.

Wniosek

Bycie wielkim pisarzem będzie bardzo cenne w najbliższej przyszłości, bez względu na branżę, w której pracujesz.

I nawet jeśli nie jesteś dziś doświadczonym pisarzem, możesz stać się jednym z praktyką: wszyscy wielcy pisarze musieli zacząć od pewnego momentu.

Jeśli wykonasz kroki określone w tym poście, gwarantuję, że za kilka lat będziesz doskonałym pisarzem.

Możesz korzystać z tych umiejętności, jak tylko chcesz, czy to po to, aby zdobyć więcej obserwujących, subskrybentów, lepszą pracę lub przenieść sprzedaż na nowy poziom.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts