Jak zwiększyć konwersje sprzedaży za pomocą strategii retargetingu

Każdy chce więcej sprzedaży.

Bez względu na branżę lub aktualną sytuację Twojej firmy, zwiększone konwersje pomogą Twojej firmie rozwijać się i prosperować.

Ale chcąc wyższe konwersje sprzedaży a otrzymanie ich to dwie różne rzeczy.

Oczywiście, twój zespół reklamowy prawdopodobnie ma różne strategie content marketingowe.

Ważne jest, abyś dobrze zrozumiał przyczyny tych taktyk.

Czy reklamy kierowane są na actionable audience?

To jedna z głównych różnic między strategiami retargetingu a innymi metodami promocyjnymi.

Chodzi o to.

Nie każdy klient wybiera prostą ścieżkę, aby sfinalizować zakup.

Nie zawsze jest to tak proste, jak oglądanie Twojej witryny po raz pierwszy, zainteresowanie Twoją marką i zakup czegoś podczas tej samej wizyty.

Chociaż byłby to świetny scenariusz, w rzeczywistości proces ten wymaga czasu.

Tworzenie mapa podróży klienta może pomóc ci lepiej zrozumieć, jak działa proces zakupu.

Oto reprezentacja wizualna o tym, w jaki sposób konsumenci wchodzą w interakcję z marką przed, w trakcie i po dokonaniu zakupu:

image3 3

Spójrz na te wszystkie przykłady punktów dotykowych na etapach świadomości i rozważania.

To pokazuje, że proces zakupu nie jest prosta.

Konsument może pewnego dnia natknąć się na Twoją stronę, trochę ją przejrzeć i wyjść.

Może miesiąc lub dwa później przeczytają jeden z Twoich wpisów na blogu i Subskrybuj swoją listę e-mailową.

Mogą nawet odebrać telefon i skontaktować się z członkiem zespołu sprzedaży, aby zadać kilka pytań dotyczących produktów i usług.

Mimo to, może to zająć tej osobie kolejne kilka tygodni, aby w końcu coś kupić.

Jako marketer musisz przewidzieć to zachowanie i pomóc kupującym w tym niekonwencjonalnym procesie.

Jednym z najlepszych sposobów jest retargetowanie reklam.

Wyjaśnię wszystko, co musisz wiedzieć o retargetingu, abyś mógł zwiększyć konwersje sprzedaży dla swojej firmy.

Upewnij się, że twoje strategie retargetingu mają cel

Po pierwsze, chcę omówić podstawy.

Reklamy retargetingowe są przeznaczone dla osób, które już odwiedziły Twoją stronę.

Możesz również kierować reklamy do klientów znajdujących się w Twojej bazie danych z kampanii generowania leadów.

Te reklamy nie są tak proste jak tradycyjne banery reklamowe, które kierują się do wszystkich.

siedem różnych typów metody retargetingu:

image5 3

Przy tak wielu różnych sposobach podejścia do tej taktyki marketingowej ważne jest, abyś miał jasny cel.

Jeśli nigdy nie robiłeś tego wcześniej, nie polecam próby wdrożenia wszystkich tych strategii w tym samym czasie.

Wybierz jedną i idź z nią.

Zacznij od kierowania na ludzi, którzy:

  • miej wyszukiwania Google dopasowane do Twojej marki
  • korzystaj z takich samych treści, jakie mają Twoi obecni klienci
  • miałem wrażenie z niestandardowej reklamy w mediach społecznościowych
  • odwiedziłem Twoją stronę, ale nie dokonałem zakupu
  • są na twojej liście e-mail

Wiedząc, do kogo zmierzasz, reszta będzie łatwiejsza.

Teraz będziesz miał lepsze zrozumienie, skąd pochodzą ci klienci.

Celem twojej strategii retargetingu powinno być budowanie świadomości i zwiększenie konwersji.

Jak widziałeś wcześniej, ludzie nie zawsze są gotowi kupić coś po raz pierwszy, gdy odwiedzają Twoją stronę.

W rzeczywistości, 92% konsumentów nie chcą dokonać zakupu, gdy po raz pierwszy sprawdzają stronę internetową.

Dlatego budowanie świadomości marki musi być jednym z twoich celów.

Nawet jeśli konsument już o Tobie słyszał i jest zaznajomiony z Twoją firmą, musisz przypominać mu o tym, co możesz zapewnić.

Dzięki temu znacznie łatwiej będzie uzyskać konwersje, co jest twoim głównym celem.

Twoja firma może mieć również inne cele.

Może to prowadzić klientów do konkretnych produktów, subskrypcji lub usług.

Tylko upewnij się, że te cele są jasno określone przed rozpoczęciem.

W ten sposób wszyscy są na tej samej stronie i łatwiej będzie zmierzyć, jak skuteczne są te kampanie.

Użyj retargetingu opartego na pikselach i listach

Retargeting oparty na pikselach jest jednym z najczęstszych sposobów realizacji planu.

Oto przykład jak Dohop implementuje tę metodę:

image4 3

Gdy ktoś odwiedza Twoją witrynę, zapisywany jest plik cookie przeglądarki, aby zachować te informacje.

W ten sposób możesz znaleźć osoby, które odwiedziły Twoją stronę.

Teraz musisz uzyskać platformę retargetingową.

Plik cookie powiadomi platformę i dostarczy konsumentowi reklamy na podstawie stron, które przeglądał w Twojej witrynie.

Retargeting oparty na pikselach jest świetny ze względu na czas.

Ludzie zaczną widzieć Twoje reklamy niemal natychmiast po opuszczeniu Twojej witryny.

Dzięki temu Twoja marka jest świeża w ich umysłach.

Ale strategia oparta na pikselach nie jest niezawodna.

Jest całkowicie oparty na plikach cookie od osób odwiedzających Twoją witrynę.

Jeśli nie otrzymujesz ruchu w sieci, nie będziesz miał nikogo do ponownego wyszukiwania.

Retargeting oparty na listach skupia się na ludziach, którzy są już w Twojej bazie danych.

Nie jest to tak powszechne, jak oparte na pikselach, ale na pewno ma wiele zalet.

Możesz nawet skupić się na swoich dotychczasowych klientach.

Podziel tych ludzi na różne grupy, aby Twoje reklamy były dla nich bardziej odpowiednie.

Wkrótce omówię bardziej szczegółowo twoich obecnych klientów i segmentację listy.

Jak już wspomniałem, aby retargeting oparty na pikselach działał, potrzebujesz platformy do komunikowania się z tymi plikami cookie, które zdobywasz po odwiedzeniu Twojej witryny.

Niektóre z najlepszych opcji do rozważenia to:

  • Perfect Audience
  • AdRoll
  • ReTargeter

Oto niektóre z korzyści płynących z Perfect Audience:

image7 3

Sprawdź te strony internetowe, aby zobaczyć, który z nich najlepiej pasuje do potrzeb Twojej firmy.

Ale w większości przypadków zauważysz wiele podobieństw między różnymi platformami.

Aktualizuj swoje reklamy

Jednym z największych błędów, jakie popełniają firmy, jest ciągłe wyświetlanie tych samych reklam retargetingowych.

Twoje kampanie nie będą konwertować w 100% czasu.

To się nie stanie.

Jest jeszcze coś, o czym należy pamiętać.

Konsumenci nie są głupi. Nie uważają, że to zbieg okoliczności, że widzą te reklamy zaraz po wizycie w Twojej witrynie.

Przełącz to.

Jeśli Twoja bieżąca reklama nie powoduje konwersji po tym, jak przez kilka tygodni była na nią wystawiona, musisz uruchomić inną reklamę.

Oto przykład.

Spójrz na tę reklamę retargetingową z Freshdesk:

image1 3

To proste i ma jasny cel.

Spójrz na przycisk CTA.

Próbują zachęcić klienta do pobrania czegoś, co oferują.

Może to być skierowane do osób, które odwiedziły określoną stronę docelową na swojej stronie internetowej.

Ta reklama odpowiada ciasteczkowi przeglądania tej strony.

Ale co się dzieje, gdy ktoś zobaczy tę reklamę przez kilka tygodni bez konwersji?

Czy to w końcu zadziała, jeśli będziesz im to pokazywał przez kolejne kilka tygodni?

Prawdopodobnie nie.

Widzieli to. I z tego czy innego powodu, nie są zainteresowani.

Freshdesk rozpoznaje to, więc podmieniają.

image2 3

Istnieją duże różnice między tą reklamą a pierwszą powyżej.

Zamiast nakłaniać klienta do pobrania czegoś, próbuje zachęcić go do zarejestrowania się na bezpłatną wersję próbną swojego oprogramowania.

Oferowanie czegoś innego może potencjalnie zwiększyć szanse na uzyskanie konwersji.

Powinieneś również A / B przetestować swoje reklamy.

W powyższym przykładzie Freshdesk może przesunąć przycisk CTA lub zmienić jego kolor, aby sprawdzić, która wersja zapewni wyższe konwersje.

Ale kluczem tutaj jest upewnienie się, że Twoje reklamy nie będą przestarzałe.

Testy A / B pomogą również upewnić się, że lejek konwersji jest zoptymalizowany.

Tworzenie niestandardowych stron docelowych

Gdy klient kliknie jedną z Twoich reklam, nie powinien ich przenosić na stronę główną Twojej witryny.

To nieefektywne.

Zamiast tego upewnij się, że wysyłasz je na stronę docelową bezpośrednio połączoną z reklamą, którą kliknęli.

Oto przykład reklamy, którą widziałem na Facebooku:

image8 2

To oczywiste, że ten post jest skierowany do mężczyzn.

Tytuł strony mówi mężczyźni, a modelki noszą męskie ubrania.

Ale jeśli pójdziesz do Lululemon Strona główna, skierowana jest przede wszystkim do kobiet.

image9 2

Wysyłanie klientów tutaj byłoby nieskuteczne dla tej kampanii na Facebooku.

Lululemon rozpoznaje to, więc tego nie robią.

Zamiast tego reklama na Facebooku trafia na dostosowaną stronę docelową zaprojektowaną dla mężczyzn.

Oto, co się stało, gdy kliknąłem reklamę retargetingową:

image10 2

Ta strona przemawia do mnie bardziej niż Strona główna.

Jest również bezpośrednio związany z reklamą na Facebooku.

Promują obniżoną odzież męską.

Zastosuj tę koncepcję do swojej strategii retargetingu.

Jeśli prezentujesz konkretny produkt lub usługę, upewnij się, że strona docelowa pasuje do reklamy.

Gdy klienci muszą przeszukać Twoją witrynę, aby znaleźć to, czego szukają, wpłynie to negatywnie na konwersje sprzedaży.

Skoncentruj się na istniejących klientach

Kampanie retargetingowe nie muszą zwracać uwagi tylko na nowych klientów.

Już to mówiłem: możesz zwiększ przychody bez pozyskiwania nowych klientów.

Jest to idealna okazja, aby skontaktować się z subskrybentami e-maili, którzy nie byli aktywni od jakiegoś czasu.

Jak wspomniałem wcześniej, dlatego musisz podzielić swoje listy e-mail.

Segmentuj subskrybentów na podstawie ich zainteresowań i aktywności.

Wysyłaj im ponownie kierowane wiadomości e-mail na podstawie poprzednich zakupów lub historii przeglądania, którą zebrałeś w profilu klienta.

Zaletą retargetingu obecnych lub starych klientów jest to, że mają inny poziom znajomości marki.

Wiedzą więcej o Twojej firmie niż ludzie, którzy odwiedzili Twoją stronę, ale nigdy nic nie kupili.

Możesz również spróbować cross-sell lub upsell do tych klientów.

Oto świetny przykład reklamy, którą widziałem z American Express:

image6 3

Jestem już członkiem Amex i mam jedną z ich kart kredytowych.

Ale oni próbują dać mi nową kartę.

Zamiast zdobyć nowego klienta, łatwo jest im ponownie przydzielić mi kartę, której nie mam.

Jeśli to nie zadziała, za miesiąc może pojawić się inna reklama oferująca inną kartę, której nie mam.

Wniosek

Publiczność i rynek docelowy dla Twoich reklam powinny być gotowe do działania.

Dlatego kampanie retargetingowe są tak skuteczne.

Skupiasz się na ludziach, którzy już znają Twoją markę i są zainteresowani zakupem czegoś.

Jeśli korzystasz ze strategii retargetingu opartych na pikselach, skupiasz się na odwiedzających witrynę, którzy nie dokonali konwersji.

Zwiększony ruch w witrynie niekoniecznie prowadzi do konwersji sprzedaży.

Dlatego Twoje kampanie retargetingowe nie powinny być skierowane do byle kogo.

Miej jasny cel swojej kampanii.

Upewnij się, że znajdziesz odpowiednie oprogramowanie i usługę, które pomogą Twojej witrynie wykorzystać informacje o plikach cookie pozostawione przez odwiedzających szukających produktu lub usługi.

Jeśli reklama retargetingowa nie konwertuje się, nie rezygnuj jeszcze z tego klienta.

Wystarczy zmienić go po kilku tygodniach z inną ofertą.

Gdy ktoś kliknie Twoją reklamę, upewnij się, że nie przenosi jej na stronę główną.

Zamiast tego dostosuj strony docelowe dla każdej reklamy.

Jeśli zastosujesz się do tych wskazówek, będziesz w stanie zwiększyć konwersje sprzedaży poprzez strategie retargetingu.

Czy najpierw skupisz się na retargetowaniu opartym na pikselach lub na listach?

Total
0
Shares
Related Posts