Jesteśmy na początku ogromnej zmiany w tym, co stanowi “reklamę” dzięki mediom społecznościowym. Legenda reklamy David Ogilvy przeszedł podobny okres drastycznych zmian i był pionierem jednych z najskuteczniejszych technik swoich czasów.
Można by pomyśleć, że mądrość Ogilvy ma niewiele zastosowania do marketingu w mediach społecznościowych. Wręcz przeciwnie, myślę, że jego filozofie są martwe na pieniądze.
W rzeczywistości, w przeciwieństwie do niektórych moich poprzednich odów do myśli słynnego, jak stosuje się do blogowania, Ogilvy nie potrzebuje ode mnie opracowania. Po prostu zamień “reklamę” na “blog”, “blogowanie” lub “post”, w zależności od przypadku, i masz to.
- “Nagłówek to” bilet na mięso.”Użyj go, aby oznaczyć czytelników, którzy są perspektywami dla rodzaju produktu, który reklamujesz.”
- “Średnio pięć razy więcej osób czyta nagłówek niż treść. Kiedy napisałeś nagłówek, wydałeś osiemdziesiąt centów ze swojego dolara.”
- “Nie znam zasad gramatyki… jeśli próbujesz przekonać ludzi, aby coś zrobili, lub coś kupili, wydaje mi się, że powinieneś użyć ich języka, języka, którego używają na co dzień, języka, w którym myślą. Staramy się pisać w języku ojczystym.”
- “Mam teorię, że najlepsze reklamy pochodzą z osobistego doświadczenia. Niektóre z tych dobrych, które zrobiłem, naprawdę wyszły z prawdziwego doświadczenia mojego życia i w jakiś sposób stało się to prawdziwe, ważne i przekonujące.”
- “Dobra kopia nie może być napisana językiem w policzku, pisana tylko dla życia. Musisz wierzyć w produkt.”
- “Im bardziej pouczająca Reklama, tym bardziej przekonująca.”
- “To, co tak naprawdę decyduje o zakupie, czy nie, to treść reklamy, a nie jej forma.”
- “Dobra reklama to taka, która sprzedaje produkt bez zwracania na siebie uwagi.”
- “Nikt nigdy nie zbudował marki naśladując czyjąś reklamę.”
I wreszcie, ta odrobina mądrości dla wszystkich, którzy Marketują blogerów agencji reklamowej 2.0, z pierwszego akapitu Ogilvy na temat reklamy:
“Nie traktuję reklamy jako formy rozrywki czy sztuki, ale jako medium informacji. Kiedy piszę ogłoszenie, nie chcę, żebyś mi mówił, że uważasz je za kreatywne.”Chcę, abyś znalazł to tak interesujące, że kup produkt. Kiedy Ajschines przemówił, oni powiedzieli: “jak dobrze mówi. Ale kiedy Demostenes przemówił, powiedzieli: “pomaszerujmy przeciwko Filipowi.’”