Test jakości VOIP

Płynna komunikacja ma kluczowe znaczenie, gdy masz do czynienia z klientami przez telefon. Jest to równie ważne dla całej komunikacji wewnętrznej, jak również.

Odwiedź Nextiva

  • Już od $19.95 miesięcznie
  • Przystępne plany na poziomie przedsiębiorstwa
  • Nielimitowane połączenia
  • Bezpłatny numer lokalny i bezpłatny

Wypróbuj Nextiva za darmo

Ale jeśli korzystasz z usługi telefonii VoIP, niestabilne połączenie internetowe i inne czynniki mogą powodować poważne problemy. Przerwane połączenia, stłumione dźwięki i opóźnione dźwięki to tylko kilka przykładów problemów, których możesz doświadczyć.

Oprócz frustracji związanych ze słabą jakością telefonu, problemy te mogą powodować wewnętrzne problemy z wydajnością i prowadzić do złych doświadczeń klientów.

Nasze typy na 10 najlepszych systemów telefonicznych VOIP

  1. Nextiva – Najlepsze dla biur hybrydowych
  2. RingCentral – Najlepsze rozwiązanie bez sprzętu dla firm każdej wielkości
  3. Ooma – Najłatwiej założyć dla mniejszych firm
  4. Phone.com – Najtańszy system VoIP dla prostych potrzeb
  5. Konik polny – Najlepsze do korzystania z osobistego urządzenia dla biznesu
  6. Vonage – Najlepsza usługa VoIP dla konkretnych potrzeb
  7. 8×8 – Najlepsze dla połączeń międzynarodowych
  8. Jive – Best bang for your buck
  9. 1-VoIP – Najlepsze dla przełączania dostawców VoIP, aby zaoszczędzić pieniądze
  10. Mitel – Najbardziej skalowalne rozwiązanie telefoniczne VoIP

Jeśli jeszcze nie wybrałeś systemu telefonicznego VoIP, nasza Powyższa lista jest doskonałym miejscem na rozpoczęcie. Zanim jednak zdecydujesz się na jakikolwiek produkt–lub jeśli masz problemy z istniejącymi telefonami VoIP–uruchomienie testu jakości VoIP może pomóc zidentyfikować, co jest przyczyną problemu.

Testy jakości VoIP zapewniają, że cała komunikacja z telefonem biznesowym jest krystalicznie czysta.

Poniżej wymieniłem pięć najlepszych narzędzi do testowania jakości VoIP.

Co To jest Test jakości VoIP?

Jak sama nazwa wskazuje, VoIP (voice over internet protocol) wykorzystuje internet zamiast tradycyjnej linii telefonicznej do połączeń głosowych i wideo. Tak więc jakość komunikacji jest bezpośrednio związana z połączeniem internetowym, z którego korzystasz.

Test jakości VoIP jest przeznaczony do pomiaru najważniejszych wskaźników związanych z jakością połączeń.

Po uruchomieniu testu jakości VoIP będziesz w stanie określić, czy Twoje połączenie internetowe spełnia zalecane przez dostawcę usług VoIP wymagania dotyczące jakości.

Każda firma powinna przeprowadzić test jakości VoIP przed zarejestrowaniem się w usłudze telefonicznej VoIP. Jest to również pomocne źródło dla istniejących użytkowników telefonów VoIP, którzy chcą ocenić jakość połączeń.

Odwiedź Nextiva

  • Już od $19.95 miesięcznie
  • Przystępne plany na poziomie przedsiębiorstwa
  • Nielimitowane połączenia
  • Bezpłatny numer lokalny i bezpłatny

Wypróbuj Nextiva za darmo

5 narzędzi usprawniających testy jakości VoIP

Oprócz stabilnego połączenia z Internetem, będziesz potrzebował również świetnego systemu telefonicznego VoIP dla swojej firmy. Gdy już masz taki pomysł, powinieneś przeprowadzić test jakości. Poniżej przedstawiam najlepsze narzędzia i usługi do prowadzenia skutecznego testu jakości VoIP.

Narzędzie # 1-Nextiva Network Quality Speed Test

Nextiva to kolejna dobrze rozpoznawalna nazwa w świecie VoIP. To jedna z moich najlepszych rekomendacji dla małych firm poszukujących kompleksowego rozwiązania do współpracy głosowej, wideo i zespołowej.

W przypadku tradycyjnych ustawień biurowych i pracy zdalnej, Nextiva pomaga organizacjom z wielu branż oszczędzać pieniądze i pozostać nowoczesnym dzięki systemowi telefonicznemu VoIP.

Nie powinno więc dziwić, że Nextiva Network quality Speed Test zajmuje tak wysoką pozycję na tej liście narzędzi. Wypróbuj ten test, zanim zapiszesz się do swojego biznesowego planu telefonicznego Nextiva.

Test jakości VoIP Nextiva określi, czy Twoje połączenie internetowe spełnia odpowiednie wymagania sieci VoIP. Oprócz sprawdzania jakości, ten test pomoże Ci również określić maksymalną liczbę połączeń głosowych Nextiva VoIP, które twoje połączenie może obsługiwać jednocześnie. Możesz użyć testu do symulacji od 2 do 200 jednoczesnych połączeń.

Po potwierdzeniu, że Twoje połączenie obsługuje wysokiej jakości połączenia VoIP, sprawdź Pakiety telefonów Nextiva, aby znaleźć najlepszą opcję dla Ciebie i Twojej firmy.

Narzędzie #2-Test Jakości RingCentral VoIP

RingCentral jest liderem w branży usług telefonicznych VoIP. Niezależnie od tego, czy potrzebujesz służbowego systemu telefonicznego dla małego zespołu, czy globalnego przedsiębiorstwa z tysiącami użytkowników, RingCentral ma rozwiązanie dla każdego.

Jednym z wielu powodów, dla których RingCentral jest tak popularny, jest wyjątkowa jakość połączeń. Zanim zaczniesz i zarejestrujesz się w RingCentral, istnieją dwa testy, które możesz uruchomić bezpośrednio z ich strony internetowej—RingCentral VoIP Capacity Test i RingCentral VoIP Quality Test.

Test wydajności pomaga określić liczbę jednoczesnych połączeń VoIP, które może obsługiwać twoje połączenie. Użyj testu jakości, aby oszacować oczekiwaną jakość rozmów głosowych.

Po zarejestrowaniu się w RingCentral skorzystasz również z raportów QoS (quality of service). Daje to informacje w czasie rzeczywistym o jakości połączenia i połączenia.

Będziesz również korzystać z proaktywnego monitorowania, który identyfikuje potencjalne problemy, które mogą powodować niską jakość połączeń. Jakość połączeń zawsze będzie priorytetem, gdy zarejestrujesz się w planie VoIP RingCentral.

Narzędzie #3-Fusion Connect Narzędzie Do Testowania Jakości VoIP

Fusion Connect to dostawca usług w chmurze do komunikacji biznesowej. Mają również rozwiązania dla Internetu biznesowego, zarządzanych sieci, zarządzanych zabezpieczeń i zarządzanych usług IT.

Jeśli szukasz sposobu na optymalizację sieci i wdrożenie systemu telefonicznego VoIP od tego samego dostawcy, Fusion Connect będzie najlepszą opcją do rozważenia. Mają również rozwiązania dla centrów kontaktowych, trunkingu SIP, komunikacji zespołowej, wideokonferencji i wielu innych. W małych, średnich i korporacyjnych organizacjach Fusion Connect współpracuje ze wszystkimi.

Test jakości można również przeprowadzić bezpośrednio ze strony internetowej Fusion Connect. Wystarczy kliknąć link, aby sprawdzić narzędzie do testowania jakości VoIP Fusion Connect. Narzędzie zapewnia wskaźniki wykraczające poza podstawowe prędkości wysyłania i pobierania.

Fusion Connect mierzy opóźnienie, jitter i utratę pakietów – wszystkie kluczowe wskaźniki związane z jakością połączeń dla połączeń VoIP. W ciągu maksymalnie około minuty będziesz mógł zobaczyć, jak twoje połączenie internetowe porównuje się z zaleceniami jakości VoIP. Jeśli stwierdzisz, że potrzebujesz nowego rozwiązania internetowego, skontaktuj się z Fusion Connect, aby uzyskać aktualizację, która spełni Twoje potrzeby.

Narzędzie # 4-SolarWinds VoIP & Network Quality Manager

SolarWinds jest nieco unikalny w porównaniu do niektórych innych narzędzi na naszej liście. Ten dostawca ma szeroką gamę oprogramowania biznesowego, specjalizującego się głównie w zarządzaniu IT i zdalnym monitorowaniu. Mają rozwiązania do monitorowania wydajności sieci, monitorowania serwerów i aplikacji, analizy wydajności baz danych, zarządzania bezpieczeństwem i zgodnością, ITSM i wielu innych.

Wśród pozornie niekończącej się listy ofert od SolarWinds jest ich VoIP & Network Quality Manager. To narzędzie jest inne, ponieważ jest przeznaczone dla firm, które mają już uruchomiony system telefoniczny VoIP.

Oprogramowanie pomaga ulepszyć usługi telefonii VoIP, zapewniając głęboki wgląd w jakość usług. Jest wyposażony w monitorowanie WAN, monitorowanie jitter sieci, monitorowanie jakości VoIP, zarządzanie SLA i wiele innych.

Jeśli chcesz aktywnie monitorować opóźnienia, szumy i zniekształcenia za pomocą narzędzia innej firmy oprócz usługi telefonicznej VoIP, SolarWinds będzie najlepszą opcją do rozważenia. Poproś o bezpłatną wersję próbną i wycenę od zespołu sprzedaży SolarWinds, aby rozpocząć.

Narzędzie # 5-PRTG Jitter Monitor

Wielu z was może znać rozwiązanie do monitorowania sieci PRTG firmy Paessler. Ale ten dostawca oprogramowania ma inne rozwiązanie specjalnie stworzone do monitorowania jitter sieci dla VoIP.

Podobnie jak narzędzie SolarWinds na tej liście, PRTG Jitter Monitor jest przeznaczony dla organizacji korzystających obecnie z usługi telefonii VoIP. Oprogramowanie ułatwia monitorowanie jittera w sieci, Uruchamianie testów jittera i monitorowanie ogólnej jakości usług VoIP. Będziesz również korzystać z alertów jitter w przypadku wykrycia problemów.

Ogólnie rzecz biorąc, Monitor Jitter PRTG jest bardziej zaawansowanym rozwiązaniem w porównaniu do szybkiego testu internetowego, który można uruchomić w kilka sekund. Ale dla tych z Was, którzy chcą zapewnić stabilny VoIP po zarejestrowaniu się w służbowej usłudze telefonicznej, to narzędzie zdecydowanie powinno być na Twoim radarze.

Zamiast czekać na skargi i problemy, to oprogramowanie pomaga zespołowi działać szybko, zanim wystąpi poważna awaria lub przerwa w działaniu. To potężne narzędzie dla każdego zespołu wsparcia sieci wewnętrznej. Wypróbuj PRTG Jitter Monitor za darmo przez 30 dni. Możesz nadal korzystać z bezpłatnej wersji po wygaśnięciu okresu próbnego lub uaktualnić do licencji premium w dowolnym momencie.

Podstawy testu jakości VoIP

Teraz, gdy miałeś okazję przejrzeć moje ulubione narzędzia do testowania jakości VoIP, nadszedł czas, aby przyjrzeć się dokładnie, co te testy pociągają za sobą. Poniżej omówimy podstawowe elementy testu jakości VoIP.

Utrata Pakietów

Komunikacja VoIP jest przesyłana za pośrednictwem małych jednostek danych, zwanych pakietami. Jeśli pakiet nie dotrze do zamierzonego miejsca docelowego, jest to znane jako utrata pakietów. Przeciążenie sieci, błędy w oprogramowaniu i problemy ze sprzętem sieciowym są najczęstszymi przyczynami utraty pakietów.

Jeśli chodzi o jakość VoIP, utrata pakietów może spowodować cięcie i wyłączanie dźwięku podczas połączenia. Może nawet spowodować, że połączenia wideo będą niestabilne, ponieważ pakiety nie docierają do zamierzonego miejsca docelowego. Te usterki są szkodliwe dla jakości połączeń VoIP.

Jitter

Jitter jest podobny do utraty pakietów. Zamiast nieudanych transmisji danych, jitter występuje, gdy pakiety te są wysyłane w kolejności, opóźnione lub upuszczone. Jeśli Twoja sieć ma zakłócenia lub problem powodujący jitter, komunikacja przez telefon VoIP lub połączenie wideo może być trudna.

Podobnie jak utrata pakietów, czynniki takie jak przeciążenie sieci, sprzęt i błędy mogą powodować jitter.

Kiedy uruchamiasz test jakości VoIP, chcesz się upewnić, że jitter jest poniżej 15-20ms. istnieje kilka zaawansowanych narzędzi jakości VoIP, które można wdrożyć po zarejestrowaniu się w systemie telefonicznym VoIP, który będzie aktywnie monitorować jitter i wysyłać alerty do zespołu IT, jeśli wystąpi problem.

Latencja

Opóźnienie to kolejny kluczowy wskaźnik do testowania jakości VoIP. Opóźnienie, znane również jako ping, mierzy czas potrzebny na przeniesienie głosu z głośnika do odbiornika. Jeśli opóźnienie jest niskie, naśladuje komunikację osobistą, a transmisja wydaje się natychmiastowa.

Ale jeśli opóźnienie jest wyższe niż 150ms, nastąpi zauważalne opóźnienie połączenia.

W zależności od tego, jak wysokie jest opóźnienie, może nawet spowodować pewne nakładanie się w rozmowie między wszystkimi stronami. To może brzmieć tak, jakby ludzie rozmawiali o sobie, nawet jeśli tak nie jest.

Prędkość wysyłania i pobierania

Prędkości wysyłania i pobierania są zwykle związane z testami prędkości VoIP. Ale te również odgrywają ważną rolę w jakości połączeń.

Większość dostawców VoIP zaleca, aby prędkość wysyłania i pobierania mogła pomieścić 100-300 kbps. Wskaźniki przesyłania i pobierania pomogą również określić, ile jednoczesnych połączeń może obsługiwać Twoja sieć.

Jednoczesne połączenia będą się różnić w zależności od firmy. Na przykład centra kontaktowe będą miały więcej niż mały sprzedawca detaliczny z pojedynczą witryną sklepową.

Serwis internetowy i sieć

Testy jakości VoIP są w dużej mierze oparte na istniejącej usłudze internetowej-nie na usłudze telefonicznej VoIP. Nie zrozum mnie źle, dostawca VoIP nadal odgrywa rolę (więcej na ten temat później), ale większość testów jakości VoIP można uruchomić, zanim nawet zarejestrujesz się w planie telefonicznym VoIP.

W takich przypadkach testy sprawdzają tylko, czy obecna usługa internetowa i sieć mogą obsługiwać zalecenia dotyczące jakości VoIP. Jeśli nie, musisz zmienić dostawcę Internetu lub uaktualnić swoją usługę, zanim otrzymasz pakiet telefonu VoIP dla swojej firmy.

3 Triki Do Testów Jakości VoIP

To są moje ulubione hacki do prowadzenia skutecznego testu jakości VoIP. Są naprawdę łatwe, nawet dla początkujących.

Sztuczka # 1: Użyj niezawodnego dostawcy VoIP

Jak wcześniej wspomniano, większość testu jakości VoIP zależy od dostawcy usług internetowych. Ale zakładając, że połączenie jest stabilne, będą zauważalne różnice w jakości połączeń od jednego dostawcy VoIP do drugiego.

Dlatego tak ważne jest, aby być selektywnym, gdy zawężasz swoje opcje. Sprawdź naszą listę najlepszych usług telefonicznych VoIP dla Twojej firmy, aby znaleźć najlepszą opcję. Nextiva i RingCentral to nasze najlepsze rekomendacje.

Sztuczka # 2: Wykorzystaj Proaktywne Narzędzia Monitorowania

Po zarejestrowaniu się w usłudze telefonii VoIP nie powinieneś po prostu przestać przeprowadzać testów jakości. Rzeczy się zdarzają. Połączenia mogą stać się niestabilne i powodować problemy z jakością. Więc nie zakładaj, że jesteś gotowy, bo zdałeś test jakości w zeszłym miesiącu.

Najlepsi dostawcy VoIP mają rozwiązania z wbudowanymi raportami QoS (quality of service). Narzędzia te dostarczają informacji w czasie rzeczywistym związanych z połączeniami. Może to pomóc zidentyfikować problemy z jakością, zanim staną się większym problemem.

Istnieją nawet samodzielne narzędzia innych firm do monitorowania jakości VoIP. Są one przydatne dla zespołów IT o zaawansowanych potrzebach.

Sztuczka # 3: zrozum różnicę między darmowym i płatnym testem jakości

Jeśli szybko przejrzysz pięć najlepszych narzędzi, które podkreśliłem wcześniej w tym przewodniku, zobaczysz, że niektóre są bezpłatne, a niektóre płatne.

Dla tych z was, którzy jeszcze nie zarejestrowali się w planie telefonicznym VoIP, po prostu uruchom szybki bezpłatny test, aby sprawdzić, czy Twoja sieć i połączenie internetowe mogą obsługiwać usługę telefoniczną VoIP. Płatne plany są bardziej zaawansowanymi rozwiązaniami. Używaj ich tylko wtedy, gdy twój dostawca VoIP nie oferuje wbudowanych raportów jakości usług. Następnie możesz uzyskać szczegółową analizę jakości połączeń od innych firm lub zmienić dostawców w zależności od twoich potrzeb.

Odwiedź Nextiva

  • Już od $19.95 miesięcznie
  • Przystępne plany na poziomie przedsiębiorstwa
  • Nielimitowane połączenia
  • Bezpłatny numer lokalny i bezpłatny

Wypróbuj Nextiva za darmo

Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts

Stały VOIP

Komunikacja telefoniczna VoIP cieszy się coraz większą popularnością, zwłaszcza w świecie biznesu. Te oparte na chmurze biznesowe systemy…

Najlepsze oprogramowanie CMMS

Skomputeryzowane oprogramowanie do zarządzania konserwacją—lepiej znane jako CMMS-pomaga uprościć operacje konserwacyjne w organizacji. Oprogramowanie ma zazwyczaj funkcje do…