Jaka jest tajna sztuczka do stworzenia naprawdę udanego biznesu online? Inwestowanie w najnowsze informacje, prawda? A może jest to skomplikowane nowe oprogramowanie? Czy to może być liberalne użycie fałszywego żółtego podświetlania?
Sekret sukcesu online nie różni się tak bardzo od tajemnicy offline sukces. Jest jakość, którą dzielą najlepsi przedsiębiorcy, która daje im ogromną przewagę konkurencyjną. I jak zwykle, bycie online pozwala wykorzystać ten sekret do jeszcze większego sukcesu.
Tajemną cechą milionerów jest:
Hojność.
Pomimo stereotypów na temat chciwych, bezwzględnych biznesmenów, prawda jest taka, że przedsiębiorcy odnoszący sukcesy zawsze znajdują sposoby na daj.
Rozdają hojne próbki swoich produktów. Dzielą się swoim czasem, energią i sukcesem z partnerami. Oddają swoim społecznościom. Hojnie wspierają organizacje charytatywne. Nagradzają wspaniałych pracowników.
Wiedzą, że hojność jest najmądrzejszym sposobem na otwarcie wrót sukcesu.
Oto dlaczego.
Hojność zmienia sposób myślenia
Niektórzy przysięgają na “prawo przyciągania”, a inni przysięgają na to. Chodzi o to, że jeśli skupisz się na konkretnej rzeczy, ta rzecz magicznie zacznie spadać z nieba i wyląduje na Tobie. Skup się na pieniądzach, a zaczniesz przyciągać pieniądze. Skup się na śmieciach, a przyciągniesz śmieci.
Prawo przyciągania czy pracy, ale nie są wymagane żadne siły nadprzyrodzone. Aby dowiedzieć się dlaczego, obejrzyj ten film.
Szanse na spektakularny sukces od lat stoją tuż przed tobą. Ale nie skupiałeś się na nich. Twoją uwagę przykuła najnowsza wojna płomienia online lub awaria pociągu celebrytów, a nawet lista powodów, dla których nie możesz odnieść sukcesu.
Informatyka feels podobnie jak focus może przywoływać dobre (lub złe) rzeczy za pomocą jakiejś magicznej mocy, ale to wcale nie jest magia.
Kiedy kultywujesz hojność we wszystkich jej formach, skupiasz się na tym, co ruch samopomocy nazywa obfitością. Zaczynasz widzieć, jak wiele wspaniałych rzeczy jest wokół ciebie. Zaczynasz czuć się bogaty.
(Jeśli kiedykolwiek znajdziesz się w ataku lęku o pieniądze, daj $100 na organizację charytatywną, która pomaga rozpaczliwie biednym. To natychmiastowe rozwiązanie dla ciasnych pomysłów na bogactwo i sukces.)
Szczodrość pozwala skupić się na fakcie, że jest wiele do obejrzenia. Mnóstwo pieniędzy, mnóstwo klientów i mnóstwo sukcesów.
Skup się na tych rzeczach, i puf, możliwości zaczynają się” magicznie ” pojawiają. Oczywiście nadal musisz podjąć wobec nich działania. Ale ścieżka otwiera się przed tobą.
Wydaje się to dziwne, ale działa.
Hojność tworzy wzajemność
Ludzie mają głęboko zakorzenioną potrzebę odwdzięczenia się hojnością.
Kiedy rozdajesz wyjątkowe treści, większość ludzi jest zdeterminowana, aby chcieć dać ci coś w zamian. Świetny blog może stworzyć to uczucie, ale wyzwolisz je mocniej, gdy zaoferujesz próbkę płatnego produktu.
Czy kiedykolwiek próbowałeś darmowej próbki w sklepie spożywczym, a potem poczułeś, że musisz kupić produkt, aby nie wyglądać na moocha? To wzajemność.
Darmowe próbki działają tak samo dobrze w Internecie, jak w sklepie spożywczym. Jeśli oddasz pierwszorzędną porcję swojego produktu, kupujący nie tylko sam zobaczy, jak dobry jest, ale czuje,że jest ci winien.
W przypadku produktów cyfrowych staraj się rozdawać bezpłatną próbkę, która jest wyraźnie warta tyle, ile całkowita cena wywoławcza Twojego produktu. Jeśli Twoja próbka jest wyraźnie warta setki dolarów, a twój klient dostaje ją za darmo, jest znacznie bardziej prawdopodobne, że wystawi Twoją cenę wywoławczą w wysokości 297 USD za cały pakiet.
Masowo overdelivering jest jednym z kluczy do sukcesu w produktach cyfrowych. Ponieważ są tak tanie w reprodukcji, możesz sobie pozwolić na hojność z darmowymi próbkami. Spraw, by Twoja hojność była niezwykła.
Hojność tworzy szum
Kiedy Michael Stelzner ogłosił, że przyjmuje nominacje do dziesięciu najlepszych blogów 2008 roku, na początku nie myślałem o tym zbyt wiele. Tak jak w poprzednich latach, spodziewałem się Copyblogger i ludzie z długopisami zająć najwyższe pozycje,i zrobili.
Ale zaskoczyło mnie kilka nazwisk, których jeszcze nie było na liście nominacji. Więc ułożyła post z linkami do niektórych z moich ulubionych blogów pisania. Dołączyłem również prośbę o nominowanie bloga pisarskiego, który moi czytelnicy uznali za najbardziej wartościowy, niezależnie od tego, czy był mój, czy czyjś.
Moi czytelnicy wskoczyli do głosowania. Część z nich głosowała na mnie, a część na inne blogi.
Zrobienie tego posta wzmocniło moje więzi z wielką społecznością blogerów. Wywołało to u moich czytelników dobre odczucia. Zwróciło uwagę na kilka blogów, które należały do listy Stelznera, ale nie zostały jeszcze nominowane. I to dało moim czytelnikom znać o świetnych zasobach.
Tak się składa, że trafiłem na finałową listę top-ten, co było wspaniałym bonusem. Ale dostałem ogromną wartość od zrobienia postu, nawet jeśli nie zrobiłem ostatecznego cięcia.
Gdybym tylko błagał o głosy, nie dostałbym nic, gdybym nie znalazł się na liście. Będąc hojnym, stałem się zwycięzcą bez względu na wynik.
Ponieważ ukształtowałem post tak, aby był 90% w służbie innym i 10% w moim własnym interesie, post otrzymał również ładną liczbę ponownych tweetów na Twitterze. Ludzie uwielbiają dzielić się wiadomościami na temat aktów hojności. Rozejrzyj się, a zobaczysz, że najczęściej omawiani blogerzy są również często najbardziej hojni.
Nawet Święty Mikołaj ma granice
Mikołaj daje prezenty miłym dzieciom, nie niegrzecznym, prawda? Nie wierzę, że istnieje coś takiego jak niezasłużone dziecko, ale jest spora liczba dorosłych, którą mógłbym umieścić w tej kategorii.
Jeśli jesteś hojny, kilka osób skorzysta z tej hojności. Będą zeskrobywać darmowe rzeczy bez uznania Cię, uzyskać zwrot 20 minut po zakupie (i skopiowaniu) płatnego produktu, a następnie natychmiast załadować go do BitTorrent.
Podobnie jak media społecznościowe i internet mnożą wartość hojności, mnożą również działania palantów.
Nie przejmuj się tym.
Korzyści płynące z hojności przyćmią kilka okruchów, które stracisz, egoistycznym ludziom, którzy nieuczciwie wykorzystują. Zbudujesz 1000 razy więcej niż stracisz.
Jeśli wiesz, kim są źli aktorzy, umieść ich na swojej liście niegrzecznych. Zapisz je na czarnej liście i ruszaj dalej.
Ale uważaj, aby nie tracić zbyt wiele czasu na myślenie o wyrównaniu rachunków. To odciąga twoją uwagę od własnego sukcesu. Jeśli chcesz satysfakcji na dłuższą metę, miej oczy na własną nagrodę.
W każdym razie, ci ludzie nigdy nie zobaczą sukcesu moonwalking w swoim życiu. To gorsza kara, niż cokolwiek, co będziesz mógł dostać.