David Lee Roth Przewodnik po legendarnym marketingu

David Lee Roth, Eddie i Alex Van Halen oficjalnie ogłosili trasę koncertową Van Halen zaplanowaną na jesień. W oryginalnym składzie brakuje tylko Michaela Anthony ‘ ego, którego na basie zastąpi 16-letni syn Eddiego, Wolfgang.

Dla młodych i starych fanów Van Halena jest to dość duża sprawa. Dlaczego? Bo po 22 długich latach David Lee Roth wróci tam, gdzie jego miejsce, a legenda zatoczy koło.

Jest powód, dla którego puriści nazywają lata Sammy ‘ ego Hagara jako Van Hagar, A lata Gary ‘ego Cherone’ a jak najmniej—to po prostu nie Van Halen bez Dave ‘ a.

Poza wiernymi Van Halenowi, “Diamond Dave” jest uważany za jednego z najbardziej egoistycznych i aroganckich klaunów w historii rock and rolla, ale to nie zmienia faktu, że jest legendą.

Lekcja dla blogerów i marketerów internetowych jest taka, że Roth jest legendą własnej roboty i wiedział dokładnie, co robi. Zobaczmy, co możemy ukraść z DLR, jeśli chodzi o to, aby ludzie zwracali na to uwagę i nigdy nie zapominali.

Bądź Nieustraszony

The 1983 Rolling Stone Record Guide nazwał Roth ” najbardziej nieznośnym piosenkarzem w historii ludzkości, osiągnięciem godnym uwagi w obliczu długiej tradycji i ciężkiej konkurencji.”Biedny Rolling Stone dostał się w ręce Dave ‘ a i sprawił, że ci, którzy kochali Rotha, pokochali go jeszcze bardziej.

To może być trudne do przejrzenia przez samą wielkość jego żywiołowego ego, ale David Lee Roth jest dobrze oczytany, inteligentny i elokwentny wykonawca z wielkim poczuciem humoru. Ludzie, którzy go nienawidzą, nie chcą wierzyć, że celowo postanowił stworzyć ironiczną karykaturę wokalisty rock and rolla, ale Roth nie dba o tych ludzi. Troszczy się o fanów, którzy go kochają-tych, którzy czekali ponad dwie dekady, aby zobaczyć go ponownie przed Van Halenem.

Gdyby Roth nie stworzył i nie żył osobą, która wywołałaby namiętne reakcje—zarówno dobre, jak i złe—dawno by o nim zapomniano. Ty mógł o nim zapomnieć, ale miliony na jego rynku docelowym najwyraźniej nie.

Daj Ludziom To, Czego Chcą

W autobiografii Rotha z 1997 roku Crazy From the Heat Dave mówi, że był tylko Żydowskim dzieciakiem, który chciał się zabawić. Podobnie jak Gene Simmons i Paul Stanley z KISS before him, Roth widział rock and rolla jako okazję do stworzenia niesamowitego show, które graniczyło z ekstrawagancją. Jego problemy z Eddiem Van Halenem zaczęły się, gdy Roth oparł się pragnieniu Eddiego, aby stać się bardziej “artystycznym”, co zdaniem Roth było bardziej nakarmieniem ego Eddiego niż chęcią służenia fanom.

Aby ująć to w mowie Setha Godina, Roth opowiedział ludziom historię, o której wiedział, że chcą usłyszeć, a potem przeżył historię na całego. Kiedy Roth opuścił Van Halena, odniósł pierwszy sukces jako solowy artysta, wykonując nieprawdopodobne covery starych standardów w połączeniu z skandalicznymi, samo-deprecjonującymi się wideoklipami. Następnie powrócił do hard rocka the faithful request Z super-grupą, która doprowadziła do niezwykle udanych tras w 1986, 1988 i w latach 90.z różnymi graczami.

Kluczem do legendarnego marketingu jest dawanie ludziom tego, czego naprawdę chcą, a nie tego, co myślisz powinien chcę.

Sprzedam Coś Dużego

Na początku może się wydawać, że produktem sprzedawanym przez zespół rockowy jest muzyka, ale to nie do końca prawda. W dzisiejszych czasach nadużycia w branży nagraniowej są dobrze znane, więc nie może Was zaskoczyć, że pomimo sprzedaży dziesiątek milionów płyt, Van Halen przez kilka lat pozostawał brudny i biedny.

Zespoły zarabiają na koncertach i towarach, ponieważ wytwórnie nie biorą w tym udziału. Roth zajmował się całą strategią merchandisingową Van Halena i wiedział, że zespół musi sprzedać coś większego niż muzyka. Jego osobowość pomogła podsycić strategię. Większość zespołów może sprzedać fanom kilka koszulek, ale nie osiąga się sukcesu, jakim cieszyło się wszechobecne logo Van Halen pod koniec lat 70. i na początku lat 80. tylko dzięki melodii.

Roth wiedział, że trzeba dać ludziom coś, w co wierzą, z czym desperacko chcą się związać. Musisz sprzedać coś dużego, a Roth nie znał innego sposobu.

Bądź wierny sobie

Ponieważ użyłem słowa” persona ” powyżej, możesz pomyśleć, że sugeruję, że DLR sfałszował jego wizerunek. Bardziej trafne jest stwierdzenie, że” legenda rock and rolla ” była jedynym opisem pracy pasującym do Rotha.

Dave widzi swoje życie jako jedną gigantyczną przygodę i żyje pełnią życia wspinając się na Mt. Everest, opanowanie kilku form sztuki walki, Wspinaczka skałkowa, przygody w krajach Trzeciego Świata, szkolenie i praca jako sanitariusz, a nawet bycie na tyle śmiałym, aby spróbować audycji radiowej w miejsce Howarda Sterna.

Jasne, Davidowi Lee Rothowi łatwo jest żyć w ten sposób, ale był taki nawet jako dziecko. Jego osobisty marketing odzwierciedla to, kim jest i dlatego mu się udało. Tak łatwo jest stłumić to, co naprawdę chcemy zrobić na rzecz tego, co myślimy, że powinno być, ale to często prowadzi do podwójnego szumu nieszczęścia i słabych wyników.

Let The Legend Roll

Kluczem do legendarnego marketingu nie jest to, co mówisz o sobie, ale to, co mówią o Tobie twoi fani. Pod tym względem rozstanie Davida Lee Rotha z resztą Van Halena stało się niezwykłym popkulturowym memem, z Dave ‘ em na czele.

W komediach począwszy od Weselny Śpiewak na Airheads oraz Joe Dirt, jak również w licznych piosenkach różnych artystów, przesłanie jest jasne-jeśli jesteś po stronie Dave ‘ a w feud Van Halen, to jesteś cool. Komiks Hrabstwo Bloom (legendarny sam w sobie) kiedyś zauważył, że Stany Zjednoczone “idą do piekła w Koszyku dłoni”, odkąd Roth opuścił Van Halena.

W tym momencie możesz zauważyć, że jeśli tak jest, dlaczego Dave nie może się zamknąć i pozwolić innym mówić za niego? Powinien, ale nikt nie jest doskonały.

Spokojnie … nie musisz być Dave ‘ em.

Pieniądze nie kupią ci szczęścia, ale kupią Ci duży jacht, żebyś mógł popłynąć obok niego i zaoferować mu drinka. ~ David Lee Roth

Nigdy nie wygra żadnej nagrody, ale wielu nastolatków marzyło o tym, by być Davidem Lee Rothem. W rzeczywistości, niektórzy z tych nastoletnich chłopców są teraz w średnim wieku i nadal chcą być Dave, ale będzie musiał zadowolić się Corvette.

Nie musisz być oburzający i przesadny, aby odnieść sukces. Dave ‘ owi udało się znaleźć rzadki związek między jego fanami a jego ego, który stał się samowystarczalny. Prawdopodobnie twoja ścieżka będzie zupełnie inna.

Ale spójrz jeszcze raz na podstawowe cechy, które napędzały sukces Rotha. Wszystko, co naprawdę zrobił, to stworzyć pasjonującą publiczność, zaspokajając ich potrzeby na kilku poziomach i mając odwagę być niezwykłym. Wbrew pozorom dokonał tego nie traktując siebie zbyt poważnie i skupiając się na przygodzie, zamiast martwić się o wszyscy lubię go.

P. S. Jeśli chcesz mieć David Lee Roth kontra Sammy Hagar lub Eddie Van Halen debata w sekcji komentarzy, mieć na to. Proszę zauważyć, że tak naprawdę nie byłem po żadnej stronie, więc nie mieszaj mnie w to. 😉

Podoba Ci się ten post? Proszę zagłosować na to w Digg. Dzięki!

Total
0
Shares
Related Posts