Sztuka bezwstydnej autopromocji

Odkryłem, że nie opłaca się za bardzo opowiadać o tym, co osiągnąłem.

Jasne, świętuję, gdy wszystko idzie dobrze. Ale odkryłem, że mówienie za dużo o moich osiągnięciach prowadzi nie tylko do krytyki, ale do rozczarowania.

Zawsze znajdzie się ktoś, kto zrobił więcej lub pracował ciężej. I dopóki nie wyrzeźbią Mojego Imienia na boku księżyca, nie widzę powodu, by się nadymać. Chwila, w której dostajesz dużą głowę, jest tą samą minutą, w której rzeczywistość uderza cię i zdajesz sobie sprawę, że nie jesteś tak fajny, jak myślisz.

Więc samozadowolenie jest czymś, od czego staram się trzymać z daleka. Ale autopromocja? To zupełnie inna historia.

Jeśli spojrzysz na najbardziej udanych (lub mówionych) ludzi w dowolnej dziedzinie, prawie zawsze zobaczysz kogoś niezwykle utalentowanego w sztuce autopromocji.

Robert Kiyosaki, autor Bogaty Tata Biedny Tata książki, wspomniano w pewnym momencie, że jest “autorem bestsellerów”, a nie ” autorem najlepiej piszącym.”Dean Karnazes, znany jako “człowiek Ultramaraton”, nie jest najlepszym sportowcem w swojej dziedzinie, ale jest zdecydowanie najlepszy w autopromocji.

Więc jaka jest różnica?

Powodem, dla którego działa autopromocja, a samodoskonalenie nie jest to, że autopromocja jest sztuką rozpowszechniania idei, koncepcji i większej wizji. Samozadowolenie jest tylko promocją osiągnięć, czynów, które już zostały zrobione.

Kiedy promujesz pomysły, dajesz ludziom coś do kibicowania. Dajesz ludziom powód do wsparcia. Ludzie pod wieloma względami są samolubni. Promują to, co sprawia, że czują się dobrze. Twoje osiągnięcia prawdopodobnie nie sprawią, że poczują się dobrze, ale twoje pomysły tak.

Twoje pomysły mogą wzbudzić nadzieję, myśl lub działanie . . . ale generalnie dobre pomysły inspirują coś.

Ludzie promują Chrisa Brogana, bo sprawia, że czują się dobrze. Jego pomysły inspirują do myślenia i tego ciepłego, rozmytego uczucia, które wszyscy dostajemy, gdy nawiązujemy szczerą więź.

Z drugiej strony, Ty i ja nie przechwalamy się tym, ile książek sprzedał i ile wygłosił przemówień. Nie dbamy o to, bo to pomysły inspirują . . . nie osiągnięcia.

Jak stworzyć platformę autopromocji

1. Pierwszym krokiem jest pewność siebie. Jeśli nie jesteś zainspirowany swoimi działaniami lub pomysłami, nikt inny też nie będzie.

Spójrz na Muhammada Alego, jednego z największych samozwańców w historii. Kochaliśmy go nie tylko dlatego, że naprawdę było “największy”, ale także za uczciwość i śmiałość swoich pomysłów.

Jeśli uważasz, że sukces Ali polegał tylko na jego atletycznych zdolnościach, porównaj swoje uczucia do Ali z uczuciami do Mike ‘ a Tysona. Osiągnięcia Tysona były wspaniałe, ale nigdy nie przekazał większej wizji, która sprawiła, że cieszyliśmy się.

2. Następnym krokiem jest rozpoczęcie rozpowszechniania swoich pomysłów. Nie możesz być życzliwy . . . musisz coś poprzeć.

Spraw, aby Twoja wizja była tak jasna i zwięzła, jak to możliwe. Oznacz siebie i swoje pomysły jako wyjątkowe. (Pamiętaj, chociaż niewiele pomysłów jest naprawdę unikalnych, twoja ekspresja can być.) Seth Godin robi to wyjątkowo dobrze.

3. Gdy masz już platformę, rozpocznij kampanię. Używaj silnego, opisowego języka, wyjaśniając swoje pomysły i plan działania. Zbuduj zwartą i lojalną społeczność, która w ciebie wierzy, a następnie zainspiruj ją i daj jej siłę do działania.

Fajnie jest być fanem, jak Gary Vee z opaskami Vaynernation czy Lance Armstrong z żółtymi bransoletkami. Posiadanie takiego symbolicznego identyfikatora jest niezwykle potężne.

4. Wreszcie, nie bój się mówić o swoich pomysłach i rozpowszechniać przesłanie. Pamiętaj, że nie chodzi o twój świat . . . chodzi o to, jak inni mogą się w to wpasować.

Tworzenie szumu jest niezbędne, więc skontaktuj się z brokerami mocy i powiedz im, dlaczego powinni Cię promować. Jeśli nie, Stwórz brokerów mocy od wewnątrz. Buduj innych, dopóki nie będą w stanie budować Ciebie. Ta ostatnia część jest czymś, w czym Oprah się wyróżnia i w ten sposób zbudowała miliardowe Imperium.

Twoje pomysły cię potrzebują

Jeśli uda Ci się wdrożyć ten plan, będziesz prawdopodobnie weź trochę płatków. Ludzie mogą nazwać cię zbyt pewnym siebie lub zarozumiałym.

To dobrze. Zdefiniuj siebie w taki sposób, że ludzie albo cię kochają, albo nienawidzą.

Są tam fani dla każdego self-promotora. Twoim zadaniem jest ich znaleźć. To, i ułatwić im przyprowadzenie przyjaciela.

Twoje pomysły cię potrzebują. Jeśli masz wizję, nie pozwól nikomu stanąć na twojej drodze.

Wiem, że brzmi to trochę “na zewnątrz”, ale głęboko wierzę, że idee są żywymi istotami. Potrzebują cię, żebyś przebolała swoje samozadowolenie, wyszła i walczyła o nich. Gotowy?

Total
0
Shares
Related Posts