Design to Marketing

design is marketing

Wszędzie, gdzie się zwrócisz, ludzie mówią o designie. Został okrzyknięty głównym składnikiem sukcesu wszystkiego, od kampanii reklamowych po produkty po całe firmy. W tym poście przyjrzymy się, jak zaprojektować stronę internetową lub aplikację internetową, aby odnieść sukces. Przykłady, takie jak Jack Dorsey, nazywający każdego pracownika Square projektantem, aby Airbnb naprawiało nieefektywny rynek poprzez projektowanie, jasno pokazują, że design robi różnicę.

Możemy podziękować Steve ‘ owi Jobsowi (m.in.) za ten projektowy renesans. Szkolił konsumentów, aby oczekiwali rzeczy, które nie tylko wyglądają świetnie, ale są również zaprojektowane tak, aby ” miały sens.”Starał się tworzyć doświadczenia, które są, według jego słów, magiczne.””Świetny design sprawia, że produkty są bardziej użyteczne, dzięki czemu użytkownik jest bardziej efektywny, co prowadzi do większej satysfakcji i, szczerze mówiąc, szczęścia.

To oczekiwanie rynku oznacza, że projektowanie nie jest już opcjonalne; jest wymagane dla sukcesu. Spójrz na Airbnb i porównaj go z VRBO. W dzisiejszej kulturze projektowania produkt można łatwo zakłócić lub zignorować bez przemyślanego projektu.

Jeśli chodzi o projektowanie dla sieci, istnieją podstawowe działania, które użytkownicy powinni podjąć. Możesz chcieć, aby zarejestrowali się, pobrali coś, kupili coś, subskrybowali lub udostępnili swoją witrynę znajomym. Każde działanie można zoptymalizować poprzez projekt, który odpowiada potrzebom użytkownika. Oto jak:

1. Uzyskaj Więcej Kliknięć

lean startup

Jeśli próbujesz przekonwertować odwiedzających na klientów, chcesz zmaksymalizować kliknięcia podstawowych wezwań do działania, które zamienią tych odwiedzających w subskrybentów, fanów lub nabywców. Więcej kliknięć we właściwym miejscu oznacza więcej potencjalnych klientów.

Oto techniki, które okazały się generować większe współczynniki klikalności (ctrs) na wszystkich rodzajach witryn.

  • Prowadź ze swoimi korzyściami – ScoreBig robi świetną robotę z tym na swojej stronie rejestracji. Jego nagłówek brzmi ” członkowie oszczędzają do 60% na biletach sportowych, koncertowych i teatralnych.”To jasne i przekonujące.
  • Wyraźne wezwanie do działania – Spraw, aby twoje wezwanie do działania było jasne, wyraźne i kuszące. Użyj kuszących przycisków ze stylami wizualnymi, takimi jak strzałki oznaczające ruch do przodu, przekonujące użytkowników do kontynuowania.
  • Hierarchia wizualna – Jaki jest priorytet informacji na stronie? Co chcesz, aby ludzie zobaczyli i wchłonęli? Użyj typografii, rozmiarów czcionek i podkreślenia oraz wskazówek wizualnych, takich jak ikonografia w linii, aby narysować użytkownika na stronie.
  • Remember AIDA – Świadomość, zainteresowanie, decyzja, działanie. Zdobądź pierwsze trzy, a otrzymasz kliknięcie, akcję. Budowanie świadomości i zainteresowania, a następnie dostarczanie informacji umożliwiających podjęcie decyzji.

Przykład-Retargeter

Współpracowaliśmy z ReTargeter, aby przeprojektować banery, których używają do pozyskiwania klientów. Ich oryginalne reklamy miały współczynniki klikalności na równi z benchmarkami reklam display, ale firma nie była zadowolona. Celem było wykorzystanie ulepszonego projektu i komunikacji, aby naprawdę poruszać igłą. Poniżej znajdują się przed i po dla banerów. Jak widać, był celowy nacisk na przesyłanie wiadomości, wyraźne wezwanie do działania i inteligentny projekt, który wyróżniał się i przekazywał korzyści z Retargetera widzowi.

design retargeter

Wynik? Nowe banery wypadły prawie pięć razy lepiej niż oryginalne reklamy, znacznie obniżając koszty pozyskiwania klientów przez firmę.

2. Uzyskaj Więcej Rejestracji

viral loop

Jeśli uruchamiasz nową aplikację internetową lub usługę, prawdopodobnie nie masz dużego budżetu marketingowego. Dlatego wydajność programu poleceń znajomych ma kluczowe znaczenie. Konieczne jest, aby firmy projektowały pętle wirusowe, aby wykorzystać nowe polecenia klientów z ich istniejącej bazy klientów.

Oto kilka technik prowadzenia pętli wirusowej:

  • Optymalizacja stron docelowych – Poproś tylko o informacje, które są absolutnie niezbędne. Im mniej pól formularza, tym wyższa konwersja do rejestracji.
  • Użyj Facebook Connect – Nie tylko ułatwia to rejestrację, ale także pozwala na stosowanie wyrafinowanych technik polecania, a także zapewnia wiarygodność społeczną, która napędza rejestracje. Facebook RockMelt pokazywał użytkownikom, którzy znajomi z Facebooka czekają na zaproszenie, wysyłali zaproszenia i rejestrowali użytkowników.
  • Stwórz Wyłączność – Im rzadsze zaproszenie, tym cenniejsze. Twórz ekskluzywność poprzez wysyłanie wiadomości i projektowanie oraz utrzymuj zaproszenia na poziomie, który sprawia, że są coś warte, a jednocześnie dajesz pętli przestrzeń do rozwoju. Google + wykorzystał ograniczone zaproszenia, aby wzbudzić emocje i wartość, tworząc szał ludzi domagających się wejścia.
  • Nagradzaj Istniejących Użytkowników – Czy możesz nagrodzić obecnych użytkowników za ułatwienie pętli wirusowej? Dropbox zapewnia klientom dodatkowe miejsce na dysku; Groupon daje użytkownikom Groupon Bucks za każdego znajomego, który kupuje; a Appsumo nagradza członków, którzy pomagają promować swoje oferty.

Przykład-Hello Bar

Zaprojektowaliśmy pętlę wirusową, aby uruchomić Hello Bar, naszą wtyczkę paska powiadomień dla stron internetowych i aplikacji internetowych. Całe doświadczenie użytkownika, od pierwszego zaproszenia do e-maila aktywacyjnego do pętli Poleć Znajomego, zostało zaprojektowane tak, aby napędzać poleconych użytkowników. Przemyślany projekt i optymalizacja mogą sprawić, że twój program poleceń stanie się jak pożar lub wybuchnie, zanim jeszcze się zacznie.

hello bar

Witryna startowa Hello Bar została zaproszona, tworząc poczucie wyłączności. Stworzyło to oczekiwanie i wartość zaproszenia. Gdy użytkownicy baru Hello zostali zaproszeni, mieli ograniczoną liczbę zaproszeń do wysłania do znajomych. Dzięki temu postrzegana wartość jest wysoka i zapewnia, że zaproszenia są wysyłane do osób, które prawdopodobnie będą korzystać z usługi. Tworzy to silniejszą pętlę sprzężenia zwrotnego niż tylko pozwalanie ludziom na wysadzenie całej książki adresowej. Gdy te osoby były w, design utrzymał pętlę wirusową, zapewniając nowemu użytkownikowi ograniczone zaproszenia i zachęcając do zachowań polecających poprzez wiadomości i doświadczenie użytkownika.

3. Zdobądź więcej polubień i obserwujących

Dowód społeczny jest ważną częścią budowania zaufania i zaufania klientów. Nie tylko Polubienia i podążanie budują zaufanie odwiedzających po raz pierwszy, ale także pomagają zwiększyć zasięg w sieci społecznościowej i pomagają ożywić przekaz ustny. Podobnie jak Wszystko inne, możesz zaprojektować swoje użycie odznak społecznościowych, takich jak przycisk Lubię to na Facebooku i tweetuj ten przycisk na Twitterze, aby zmaksymalizować konwersję i ekspozycję w Internecie.

Istnieje kilka najlepszych praktyk, które należy wziąć pod uwagę przy wdrażaniu udostępniania społecznościowego w witrynie.

  • Dodaj popularne przyciski udostępniania do swojej witryny – Ponad 700 milionów ludzi jest na Facebooku. Z jakich innych stron regularnie korzystają Twoi klienci?
  • Wybierz przyciski, które działają dla Twojej witryny – Upewnij się, że nie odbierają one kluczowego celu strony. ModCloth ma przyciski podobne do Facebooka na stronach produktów, ale są one zaprojektowane na zamówienie, więc nie odwracają uwagi użytkownika od wyraźnego wezwania do działania, aby kupić.
  • Mniej znaczy więcej – Nie potrzebujesz każdego przycisku dla każdej usługi na swojej stronie. Wybierz te, które A) generują największy ruch, b) są odpowiednie dla Twoich odbiorców i C) które sam jesteś aktywny i możesz wspierać. Dwa to dobra zasada.
  • Zaprojektuj udział – Zbyt często ludzie dodają przyciski Lubię to lub Tweet na Facebooku i nie dostosowują wiadomości. Upewnij się, że każdy element jest stworzony, aby przyciągnąć nowych użytkowników z powrotem do twojej witryny.
  • Integruj akcje tam, gdzie użytkownicy mają największe szanse na ich wykorzystanie – Jakie są punkty w przepływach użytkowników, w których można zmaksymalizować tę aktywność społeczną?
  • Napraw miejsce w projekcie – Przyciski nie powinny być losowo umieszczane na stronie. Powinni mieszkać w stałym miejscu.
  • Komunikuj korzyści – Dlaczego ktoś miałby cię lubić lub podążać za tobą? Co z tego będą mieli?
  • Dodaj social destinations do swojej strony kontaktowej – Masz stronę na Facebooku, konto na Twitterze lub stronę Foursquare? Umieść je na swojej stronie kontaktowej, aby ludzie mogli łatwo znaleźć cię w sieci społecznościowej.

Przykład-ModCloth

mod cloth

ModCloth świetnie integruje przyciski Lubię to na Facebooku bezpośrednio na stronach produktów. Ich korzyść tutaj jest trzykrotna:

  1. Działają jako zakładki społecznościowe, publikując upodobania użytkowników do produktu na swoich ścianach na Facebooku.
  2. Kierują nowych odwiedzających bezpośrednio do strony produktu.
  3. Działają jako dowód społeczny: przedmiot z wieloma polubieniami jest popularny i zwiększa konwersję, potwierdzając zakup użytkownika.

Przykład-Małe Nadruki

tiny prints

Tiny Prints integruje pole Facebook Like na stronie potwierdzenia zamówienia. To mądry wybór. Chwilę po pomyślnym zakupie zostaniesz poproszony o polubienie małych nadruków na Facebooku. Twoje udane zakupy w połączeniu z przytłaczającym dowodem społecznym sprawiają, że częściej klikasz “Lubię to”.

Jest to pętla wirusowa sama w sobie i ma dwie główne zalety dla małych wydruków:

  1. Łatwo pozyskują nowych fanów na Facebooku, co pozwala im pozostać na szczycie głowy i sprzedawać klientom.
  2. Stają się bardziej wirusowe rozprzestrzenianie się na Facebooku, jak Like pojawia się w kanałach znajomych użytkownika, który po prostu lubi małe wydruki.

4. Uzyskaj Większą Sprzedaż

Projektowanie dla sprzedaży oznacza dwie rzeczy: przejrzystość i mniejsze tarcie. Użyj designu, aby ułatwić ludziom zrozumienie tego, co sprzedajesz i korzyści z tego, co sprzedajesz, a następnie zejdź im z drogi. Wróćmy do Airbnb i przyjrzyjmy się, w jaki sposób wykorzystali design, aby ich produkt był liderem na rynku w stosunku do znacznie starszego VRBO.

Spójrzmy na techniki, których użyli, aby uzyskać większą sprzedaż dzięki projektowi:

  • Pozwól użytkownikom doświadczyć produktu – W miarę możliwości Pozwól użytkownikom doświadczyć tego, co kupują, zanim to kupią. Użyj suwaka treści, aby umieścić wycieczkę produktu. Pozwala ludziom zobaczyć i współdziałać z produktem i jego funkcjami bez ich odbijania się między stronami, aby dowiedzieć się więcej.
  • Prowadź z korzyściami, a nie z funkcjami – Klienci nie kupują funkcji, kupują korzyści… to nie ma znaczenia co produkt ma, muszą wiedzieć dlaczego powinno ich to obchodzić. Zacznij od korzyści i napędzać proces sprzedaży poprzez te kluczowe korzyści.

Przykład-Airbnb

design airbnb

  • Widoczne i proste wyszukiwanie – Porównaj stronę główną Airbnb ze stroną główną VRBO. Jeden jest czysty, łatwy do zrozumienia z jednym podstawowym wezwaniem do działania. Drugi jest zaśmiecony, mylony z wieloma wezwaniami do działania z mało dostrzegalną hierarchią.
  • Minimalizacja kliknięć – Możesz dostać się do rezerwacji miejsca na Airbnb za pomocą dwóch lub trzech kliknięć. Na VRBO może zająć 5. Zmniejszyć tarcie. Zwiększ sprzedaż.

Przykład: Zappos

design vip zappos

Zappos wykonuje świetną robotę projektując dla sprzedaży, zapewniając mnóstwo zaufania klientów. Spędzili również dużo czasu na projektowaniu doświadczenia VIP. Posunęli się nawet do stworzenia zupełnie nowej instancji strony, vip zappos.com aby klienci VIP czuli się wyjątkowo.

  • Budowanie zaufania klientów – Legendarna Obsługa klienta Zappos, bezpłatna wysyłka, bezproblemowe zwroty i wysoce nagłośnione wartości korporacyjne dają klientom mnóstwo zaufania do zakupów.
  • Spraw, aby klienci czuli się wyjątkowo – Zapewnienie Vipom specjalnej strony sprawia, że czują się częścią ekskluzywnego klubu, zwiększając lojalność, powtarzając zakupy i zwiększając prawdopodobieństwo polecania innych klientów.

Przykład: Crazy Egg

design crazyegg

Używając powyższych technik, Crazy Egg był w stanie zwiększyć konwersje o 21.6%. Crazy Egg użył niestandardowego SlideDeck, aby stworzyć wycieczkę produktową, która wyjaśniła korzyści płynące z jego usługi właścicielom witryn, wyjaśniając ją w jasny i zwięzły sposób.

5. Zdobądź Więcej Potencjalnych Klientów

Konwersja odwiedzającego witrynę w nowego subskrybenta, członka lub posiadacza konta jest jedną z najważniejszych konwersji. W rzeczywistości cała dziedzina analityki-optymalizacja współczynnika konwersji (CRO), koncentruje się wyłącznie na poprawie konwersji rejestracji poprzez ulepszony projekt strony docelowej. Spójrzmy na kilka przykładów procesu rejestracji i na to, jak projektowanie wpływa na maksymalizację konwersji.

  • Opowiedz historię – Pokaż, jak twój produkt lub usługa rozwiązuje problem Twoich klientów do momentu, w którym jedynym logicznym krokiem jest dla nich Rejestracja.
  • Użyj przejrzystej hierarchii – Przeprowadzaj użytkowników od początku do końca i ułatwiaj im zrozumienie głównych korzyści i identyfikowanie wezwań do działania.
  • Bądź zwięzły – Nie zaśmiecaj swoich stron mnóstwem obcych informacji. Bądź bezlitosny w kwestii tego, co stanowi o twojej historii.
  • Wybierz atrakcyjne obrazy – Twoja historia nie jest przekazywana tylko słowami. Upewnij się, że obrazy komunikują się tak samo dobrze, jak tekst.
  • Ogranicz ilość wymaganych informacji – Zachowaj informacje, o które prosisz od potencjalnego klienta, do absolutnego niezbędnego minimum.
  • Zapewnij ograniczone czasowo zniżki – Czy możesz zapewnić zniżkę lub inne zachęty do opłacenia rejestracji podczas pierwszej wizyty?

Przykład-Monsoon Company

design monsoon

Obsługa firmy Monsoon wymagała dużej ilości kontaktu i wymiany, dlatego potrzebowali sposobu prowadzenia rejestracji, aby rozpocząć wstępną rozmowę. Od samego początku mają jasny przekaz połączony z obrazami wprost do celu. Następnie mają krótką kopię wspierającą, aby powiedzieć trochę więcej o tym, co robią. Ich główny pożądany punkt kontaktowy, numer telefonu, jest następnie wymieniony poniżej, z widocznym ołowianym formularzem (dla użytkowników mniej skłonnych do korzystania z telefonu jako metody kontaktu).

Składając wszystko w całość

Sumienność w projektowaniu i obsłudze może stworzyć wyjątkowe zyski dla Twojej firmy. Bądź przemyślany, testuj swoje założenia i projekty, mierz, które z nich działają lepiej, a następnie stale powtarzaj, aby ulepszać wszystkie aspekty swojej witryny, produktu i usługi. Gdy doświadczenie jest dobrze zaprojektowane, jest to jedyna rzecz, którą widzi twój użytkownik. Projekt po prostu działa i jest sercem produktu.

Będąc zorientowanym na projekt w swoim myśleniu, osiągniesz większy poziom sukcesu nie tylko w sprzedaży, ale także w zadowoleniu klienta. A dążąc do jeszcze lepszych wyników dla Ciebie i Twojego klienta, stworzysz doświadczenie, które naprawdę robi różnicę.

O autorze: Chuck Longanecker jest dyrektorem generalnym i współzałożycielem digital-telepathy, firmy zajmującej się projektowaniem doświadczeń użytkowników, pasjonującej się tworzeniem produktów, takich jak SlideDeck, Hello Bar i Impress, które sprawiają, że Internet jest bardziej intuicyjny i atrakcyjny.

Total
0
Shares
Related Posts