Pocałunek śmierci, jeśli chodzi o komunikację marketingową, jest kopią wypełnioną ogólnymi stwierdzeniami, które nie przekazują niczego znaczącego. Niespecyficzna Kopia to czerwona flaga, która sygnalizuje pufferę i brak treści, A jednak jest to zbyt powszechne. Dan Santow z Word Wise podaje dwa świetne przykłady popularnych zwrotów, które są używane, aby zaimponować, ale w końcu pozostawiają czytelnikowi niewiele do pracy.
Pierwszym przykładem Dan jest “począwszy od”, jak w ” ekstrakt z liści bambusa znajduje drogę do produktów, począwszy od szamponu do kosmetyków do świec.”
Czy to oznacza, że jest ekstrakt z liści bambusa w sokach owocowych i nawozach roślinnych?… Zakres powinien mieć jakieś kontinuum-sekwencję lub progresję-takie jak ” restauracja serwuje wszystko, od przystawek po deser.”Rozumiemy, że oznacza to, że służy każdemu kursowi.
Innym częstym winowajcą jest “wszystko od”, jak w ” nowy sklep oferuje wszystko od odzieży do zabawek do komputerów.”
Czy sklep sprzedaje też boogie boards i foie gras? … [W]kura używamy zwrotu”wszystko od,” nic nie wyklucza. Tak więc “wszystko od” działa dobrze, gdy jest używane z prawdziwym asortymentem, jak w przykładzie restauracji, nie działa w przypadku sklepu, który “sprzedaje wszystko, od odzieży po zabawki po komputery.”Gdyby to była prawda, sklep oferowałby co najmniej jedno ze wszystkiego na świecie (mowa o supermarkecie), a nawet nie jestem pewien, czy nasi kumple z Wal-Mart mogliby to twierdzić.
Jak podkreśla Dan, są to dwa typowe przykłady leniwego pisania. Kiedy nie poświęcasz czasu na konkretne i precyzyjne słowa, czytelnicy Ci nie ufają i mają tendencję do dostrajania. Co najmniej nie komunikujesz skutecznie tego, co masz do zaoferowania, co oznacza, że prawdopodobnie marnujesz czas i pieniądze.