Od dłuższego czasu uważnie obserwuję Facebooka.
Przetestowałem setki iteracji reklam.
Ciężko pracowałem, aby zbudować organiczny zasięg dla siebie i moich klientów.
Oto co podsumowałem: Facebook jest niesamowity. Ale to też trudne.
Dlaczego? Ponieważ algorytm stale się zmienia, zmuszając marketerów do poprawy swojej gry, dostosowania technik i zmiany orientacji strategii.
Chodzi o to. Jeśli masz obecność społeczną dla swojej firmy, Facebook zdecydował, że Twój organiczny zasięg musi shrink.
Jeszcze raz.
Wiesz, oczywiście, że to nie pierwszy raz, kiedy społeczny Gigant poprawił swój algorytm.
Facebook opublikował post, w którym szczegółowo opisano, w jaki sposób Facebook aktualizuje kanał informacyjny.
Istotą aktualizacji jest nadawanie priorytetu postom pochodzącym od przyjaciół i rodziny, jednocześnie zmniejszając atak treści od firm i innych wydawców. Facebook chce, aby użytkownicy widzieli więcej postów od rzeczywistych ludzi, a nie firm zajmujących się marketingiem.
Istota algorytmu pozostaje taka sama.
Ale zmienność rośnie. Mosseri wyjaśnił:
Będzie się to znacznie różnić w zależności od wydawcy, głównie w zależności od tego, ile ich ruchu polecającego lub zasięgu zależy od osób, które faktycznie udostępniają swoje treści bezpośrednio…
Jeśli masz silne zaangażowanie ze strony odbiorców, a oni wykrzykują Twoje imię z dachów, udostępniając Twoje treści lub generując treści wokół Twojej marki, aktualizacja będzie miała na ciebie znacznie mniejszy wpływ.
Ale większość firm, z którymi pracuję, nie cieszy się takim poziomem gwiezdnego zaangażowania.
Do tego to się sprowadza. Jeśli chcesz zwiększyć swój zasięg i zaangażowanie, musisz znaleźć sposoby na wykorzystanie treści generowanych przez użytkowników (UGC), ponieważ to właśnie znajomi i rodzina zobaczą jako pierwsi.
To, co chcę przekazać, jest dość proste: treści generowane przez użytkowników są jedną z najskuteczniejszych form content marketingu dostępnych obecnie.
Treści generowane przez użytkowników to przyszłość content marketingu.
UGC będzie działać jak dynamit dla twojej obecności w mediach społecznościowych, przyspieszy twoje wysiłki w zakresie treści na miejscu, zwiększy zaangażowanie, zwiększy konwersje i zbuduje MUR obrony przed dowolnym algorytmem, który rzuci Ci drogę.
Porozmawiajmy o tym, gdzie guma spotyka się z drogą—twoi fani pomagają Twój strona staje się maszyną generującą konwersję.
Dlaczego warto wkładać pieniądze w treści generowane przez użytkowników
Istnieje wiele korzyści z UGC, i te korzyści mogą być znaczące. A to przede wszystkim dlatego, że nie ograniczasz się do mediów społecznościowych, jeśli chodzi o pracę z klientami, aby je zdobyć i wykorzystać—ale to tam może wejść większość twoich zysków.
Zastanów się przez chwilę, że ponad połowa dorosłych użytkowników na Facebooku ma około 200 osób w swoich bezpośrednich sieciach-wynika z badań Pew Research.
Ten wykres sieci społecznościowej wygląda mniej więcej tak:
Jeśli algorytm chce, aby wszyscy ci ludzie najpierw zobaczyli treść ze swoich połączeń, w Twoim najlepszym interesie jest uzyskanie publiczność tworzenie lub tworzenie treści o Tobie.
I to nie tylko ze względu na mały (lub nawet duży) wzrost widoczności.
Konsumenci w pełni przyznają, że uważają markowe informacje od swoich rówieśników za godne zaufania—dokładnie 85% konsumentów.
To dlatego, że zdecydowana większość z nich uważa, że tego rodzaju treści są pomocne, gdy podejmują decyzję o tym, czy dokonać zakupu, czy nie.
Badania Nielsena na ten temat wykazały, że 92% konsumentów Ufa treściom i opiniom swoich rówieśników nad wszelkimi innymi rodzajami reklam.
UGC ma również wpływ na to zaufanie, według danych udostępnionych przez Yotpo:
UGC to najlepszy sposób na pokonanie algorytmu, który chce obalić i pogrzebać Twoje promocje wśród zdjęć dzieci, brody i talerzy śniadaniowych.
Ale nie jesteś ograniczony do Facebooka w wykorzystywaniu go.
Dzięki różnym czasom zaangażowania w różnych kanałach społecznościowych możesz zobaczyć, gdzie istnieją możliwości korzystania z Treści Generowanych przez użytkowników, aby zwiększyć zaangażowanie, a także zwiększyć zaufanie konsumentów.
Niektóre marki odnoszą wiele sukcesów w innych kanałach społecznościowych i właściwościach cyfrowych z UGC.
Poniżej znajduje się kilka przykładów marek, które wykorzystują UGC za pomocą różnych kanałów.
A touch of wanderlust
National Geographic poprosiło użytkowników o uchwycenie niezapomnianych ludzi, miejsc i doświadczeń, które wpłynęły na ich życie z podróży po całym świecie. Kampania hashtagowa (#wanderlustcontest) przyniosła dziesiątki tysięcy zgłoszeń oznaczonych marką do NatGeo.
I, oczywiście, wśród tych publicznych zgłoszeń były naprawdę zapierające dech w piersiach i inspirujące zdjęcia, które ludzie byli zbyt szczęśliwi, aby nadal udostępniać.
Rozpal kreatywność użytkowników
Luksusowa marka samochodów Nissana, Infiniti, przeprowadziła kampanię promującą model Q30, której celem jest wykorzystanie treści fanów do promocji pojazdu. W konkursie New Heights użytkownicy wydrukowali kartę ze znacznikiem, która wyświetlała pojazd w 3D, gdy był używany z ich aplikacją mobilną.
Fani byli zachęcani do pokazywania pojazdu w nieoczekiwanych miejscach poprzez robienie zdjęć i dzielenie się nimi z markowym hashtagiem za pośrednictwem różnych kanałów społecznościowych.
Te dwa świetne przykłady tworzenia kampanii i widoczności z Treści Generowanych przez użytkowników miały kilka cech wspólnych:
- Obie kręciły się wokół konkursów. Chociaż jest to dobry sposób na zachęcanie do działania wśród obserwujących, nie zawsze jest konieczne rozdawanie czegoś w celu pozyskania treści generowanych przez użytkowników.
- Te dwie kampanie aktywnie prosiły swoich fanów o dostarczenie treści.
Ten aspekt-pytanie-jest najważniejszą częścią, o której musisz pamiętać.
Dlaczego? Ponieważ większość marek po prostu nie pyta. Jeśli o to nie poprosisz, nie dostaniesz.
To takie proste.
Więc, jaki jest najprostszy i najbardziej skuteczny sposób, aby uzyskać UGC?
Poproś użytkowników o ich udostępnienie.
Jeśli chcesz UGC, poproś swoich obserwujących, aby go dostarczyli
Marki nie chcą być nachalne, ale z UGC musisz podejść do tego tak, jak podchodzisz do wezwania do działania (CTA).
Dzięki CTA wyraźnie mówisz swoim odbiorcom, co chcesz, aby zrobili. Wielokrotnie udowodniono, że bez wyraźnego wezwania do działania tracisz konwersje.
Ale tylko około 16% marek stosuje to samo podejście do UGC, wyrażając fanom, jaki rodzaj treści chcą zobaczyć. Bez tego rodzaju kierunku konsumenci nie są pewni, co można udostępnić.
W rzeczywistości 50% konsumentów chce, aby marki informowały ich, co powinny zawierać podczas tworzenia i udostępniania treści.
Nie musisz rozdawać luksusowego lub dużego biletu, gdy pytasz, ale musisz zapytać.
Nie siedź i czekaj, aż twoi fani zapewnią ci złoto.
Oto niektóre z najlepszych sposobów na rozpoczęcie pozyskiwania i wykorzystywania treści generowanych przez użytkowników dla Twojej marki i kanałów społecznościowych.
1. Twórz treści generowane przez użytkowników za pomocą Yotpo
Od dawna uważałem, że Yotpo jest imponującą platformą do pozyskiwania opinii, angażowania klientów i wykorzystywania opinii klientów w celu promowania wzrostu.
Teraz jest jeszcze lepiej niż kiedykolwiek.
Yotpo przyspieszyło swoją grę dzięki niedawnemu uruchomieniu narzędzia kuratorskiego Yotpo.
To narzędzie pozwala zbierać odpowiednie zdjęcia z Instagramu od fanów i wpływowych osób, wyświetlając je na jednym pulpicie nawigacyjnym.
Stamtąd możesz oznaczyć produkty i zarządzać prawami (w tym zaangażować oryginalnego użytkownika, aby podziękować), wstrzyknąć zdjęcia na stronach produktów, a nawet sprzedawać na osi czasu.
Upraszcza to nudę ręcznego pozyskiwania obrazów generowanych przez użytkowników i pozwala szybko skorzystać z dowodu społecznego związanego z UGC.
W jednym z badań przeprowadzonych przez Yotpo 77% konsumentów przyznało, że woli oglądać zdjęcia konsumenckie niż profesjonalne ujęcia:
To wyraźne wskazanie, co powinieneś mieć na stronach produktów.
Wyobraź sobie wpływ posiadania oceny jakości wraz z obrazami przedstawiającymi produkty używane przez rzeczywistych klientów.
Zapewniłoby to znaczny wzrost konwersji, jeśli wziąć pod uwagę, że 63% klientów jest bardziej skłonnych do zakupu z witryny wyświetlającej opinie użytkowników. Badanie przeprowadzone przez Reevoo wykazało, że same recenzje, bez żadnych innych UGC, podnoszą sprzedaż o 18%.
Narzędzie Yotpo zamienia Twoich klientów w ambasadorów marki bezpośrednio na stronach produktów, a także możesz tworzyć własne galerie zakupów na Instagramie lub publikować je w innych kanałach społecznościowych.
2. Zbuduj społeczność
Kiedy mówię o budowaniu wspólnoty, mam na myśli zgromadzenie ludzi. Dosłowni ludzie w internetowych spotkaniach.
Możesz postrzegać swoje kanały społecznościowe jako indywidualne i oddzielne społeczności, ale tak naprawdę tak nie jest. Przynajmniej nie bez jakiejś organizacji.
Istnieje wiele sposobów budowania społeczności, np. grupy na Facebooku, subreddity na Reddit.com lub Społeczności wbudowane w Twoją witrynę.
Społeczność, którą tworzysz i zarządzasz, może dać twoim fanom poczucie przynależności i sprawić, że poczują się połączeni z Twoją marką. Będą udostępniać mieszankę treści osobistych, a także treści związanych z marką, gdy będą ze sobą współpracować.
Dzięki temu zaangażowaniu zobaczysz takie rzeczy, jak obrazy, filmy i referencje, które są gotowe do zbierania.
Te treści generowane przez użytkowników wracają do społeczności, zachęcając innych do generowania ich większej ilości, i pomaga zakotwiczyć potencjalnych klientów, którzy byli na ogrodzeniu przed dokonaniem zakupu.
Giant Vapes jest jednym z największych sprzedawców internetowych e-liquidów do elektronicznych papierosów. Prowadzi również społeczność na Facebooku, liczącą około 25 000 członków. Członkowie regularnie dzielą się zakupionymi produktami, wiadomościami branżowymi, opiniami na temat interakcji z firmą, pochwałami nad wysyłką i ofertami i nie tylko.
3. Daj im personalizację i wyjątkowe wrażenia
Dostosowanie zapewnia fanom i klientom poczucie prawdziwej własności. Oczywiście będą chcieli podzielić się z przyjaciółmi i rodziną tym, co stworzyli, a Ty możesz wykorzystać to pragnienie, prosząc ich o to.
Niezależnie od tego, czy jest to niestandardowa odzież, torba czy pojazd, Personalizacja często prowadzi do świetnych treści generowanych przez użytkowników.
A czasami nawet nie musisz pytać.
Wiele osób podekscytowało się ogłoszeniem Super Mario Maker Nintendo. Gracze tworzą własne poziomy Mario, aby grać na własną rękę lub dzielić się nimi ze społecznością. Fani, nowi i starzy, oszaleli na punkcie premiery, a YouTube został zalany kreacjami streamerów, generując dużą widoczność dla marki i gry.
Ten film ma prawie 12 milionów wyświetleń do tej pory.
W tym samym duchu tworzenia unikalnych wrażeń, Hello Games ogląda zdjęcia i filmy z ich gry No Man ‘ s Sky wyświetlane w całej sieci, w tym subreddit poświęcony grze (społeczność stworzona przez użytkowników).
W No Man ‘ s Sky znajduje się wszechświat z ponad 10 trylionami generowanych proceduralnie (losowo) planet, z których każda ma inne stworzenia i obcą roślinność niż poprzednia. To gwarantuje unikalną treść, a fani szybko udostępniają zdjęcia i filmy ze swoich odkryć od niedawna.
Kiedy dajesz swoim odbiorcom coś, czego nigdy wcześniej nie doświadczyli i szansę na stworzenie czegoś wyjątkowego, co czują, że są właścicielami, częściej dzielą się tym doświadczeniem daleko i szeroko. To buduje dużo zaufania i zapewnia podniesienie konwersji.
4. Konkurs UGC
Poruszyłem powyższe konkursy kilkoma przykładami, ale polecając to podejście, chciałem dodać jeszcze jeden ze względu na sukces kampanii.
W 2014 roku Starbucks zaprosił fanów do ozdabiania swoich białych kubków spersonalizowaną grafiką. Fani zostali poproszeni o przesłanie zdjęć za pośrednictwem Twittera z hashtagiem #whitecupcontest, aby mieć szansę na wygraną. Były tysiące wejść i, oczywiście, stały strumień szumu, który prowadził klientów do ich lokalnych sklepów.
.@ Starbucks doodle on your cappuccino # WhiteCupContest http://t.co/37P0ZBZcqd pic.twitter.com/uQv3L3n3Rf <znosisz gównianą kawę?
– damoward (@damoward) 6 września 2014
Wspominam o tym konkursie specjalnie dlatego, że wciąga elementy z mojego ostatniego punktu: Pozwól użytkownikom dostosować i zrobić coś wyjątkowego.
Nie musisz mieć wielomilionowego budżetu, aby dodać personalizację do swojej linii produktów.
Czasami wystarczy dać swoim klientom puste płótno i uwolnić ich kreatywność.
5. Użyj Filmów na stronach produktów
Yotpo może przypiąć rakietę do konwersji za pomocą obrazów generowanych przez użytkowników, ale nie pozwól, aby rakiecie zabrakło paliwa.
Jeśli możesz sprawić, że Twoi fani i klienci generują filmy z używanymi produktami, należy je również dodać do stron produktów.
Filmy Explainer są świetne, ale nic nie sprzedaje produktu szybciej niż film pokazujący prawdziwych, zadowolonych klientów, którzy są w 100% zadowoleni z zakupu.
Oto kilka szybkich statystyk, które pokazują, jak skuteczne są filmy o produktach:
- 90% użytkowników przyznaje, że obejrzenie filmu o produkcie pomaga im w podjęciu decyzji o zakupie
- 36% klientów Ufa reklamom wideo; wyobraź sobie zaufanie, które zyskujesz dzięki earned media
- 64% odwiedzających częściej kupuje produkt po obejrzeniu filmu online
- Filmy produktowe mogą zwiększyć konwersje nawet o 20%
Wniosek
Oprócz tych pięciu wskazówek, jest rzeczą oczywistą, że absolutnie powinieneś używać recenzji produktów na swojej stronie internetowej i kanałach społecznościowych, takich jak Facebook.
Wykorzystaj ten dowód społeczny i znajdź kreatywne sposoby współpracy z klientami.
Duża część odbiorców chętnie tworzy i udostępnia treści—muszą tylko wiedzieć, czego szukasz.
Powiedz im, jak pomóc, zainspirować ich do kreatywności i obserwuj, jak konwersje stale rosną, gdy Twoja kolekcja UGC rośnie.
Czy korzystasz teraz z Treści Generowanych przez użytkowników, aby budować zaufanie wśród odbiorców i zwiększać widoczność swojej marki? Jakich technik używasz i co jest najbardziej skuteczne?