Jak zbudować publiczność za pomocą grywalizacji

W listopadzie Edytor treści Firepole Marketing zrobił z siebie kompletnego i kompletnego głupca.

Celowo.

I była szczęśliwa, że to zrobiła.

Brała udział w lokalnym wydarzeniu o nazwie The Impossible Montreal Scavenger Hunt i wymagało to Zespołu pozornie dojrzałych dorosłych do zaangażowania się w działania od dziwacznego (rekonstrukcja Marionetek Mario Brothers) do niebezpiecznego (konstruowanie i używanie Web-slingerów), do po prostu żenującego (narracja wstępu do filmu dla dorosłych).

Dlaczego mieliby to robić? Bo chcieli wygrać.

Co to ma wspólnego z budowaniem odbiorców online? Proste …

To wydarzenie w Montrealu jest czymś, o czym uczestnicy mówią, planują i poświęcają całe weekendy swojego życia-przez cały rok. To poważne zaręczyny.

Mówiąc dokładniej, chodzi o zaangażowanie poprzez grywalizację-przyjęcie zasad, które mogą skłonić bankiera do zjedzenia słoika majonezu (na wideo) i przekształcenie ich w strategie, których możesz użyć, aby Twoi czytelnicy byli tak podekscytowani Tobą i Twoją marką, jak uczestnicy Impossible Montreal.

Czy możesz sobie wyobrazić, jak potężne byłoby to dla Twojej marki?

Zasady grywalizacji

Zanim przejdziemy do konkretnych działań, które możesz podjąć, przyjrzyjmy się zasadom gry( gra słów zamierzona), dlaczego są one ważne i w niektórych miejscach można zobaczyć firmy internetowe, które je teraz wykorzystują.

Te zasady to motywacja i unikanie ryzyka, status i uznanie, odkrycie i zaskoczenie oraz opinie i nagrody.

Często pojęcia te są omawiane, gdy mówimy o takich rzeczach, jak zachęcanie większej liczby osób do czytania Twoich treści lub poprawa współczynników konwersji, ale rzadko są one starannie analizowane i stosowane w kampaniach treści.

Każdy z nich jest ważny i niezbędny do przekształcenia czytelników i członków społeczności z biernych obserwatorów w entuzjastycznych ewangelistów.

1. Zacznij z motywacją i unikaj strat

Od samego początku musisz podniecić ludzi, by grali w twoją grę.

Oznacza to motywowanie ich do rozpoczęcia i utrzymanie motywacji do końca. Częstym błędem jest to, że fantastyczna nagroda — szansa na wygranie czegoś niesamowitego — jest najlepszym sposobem na zmotywowanie ludzi do gry lub konkursu. I wspaniałe nagrody Wola zdecydowanie zainteresuj ludzi.

Ale bardziej skutecznym motywatorem jest strach przed utratą czegoś już mają, lub chęć wykazania swojej całkowitej dominacji na okrzyki i uwielbienie wszystkich.

Jedną z firm, która bardzo dobrze motywuje, jest Zynga-ludzie stojący za szalenie popularną grą Farmville.

Kiedy ludzie zapisują się do gry, otrzymują kwotę wirtualnej waluty. Aby uniknąć utraty pieniędzy, muszą kontynuować grę. Wszyscy pamiętamy te upiorne zaproszenia “chodź pogłaskać moją krowę”, prawda? To niechęć do strat w pracy.

Społeczny aspekt gry działał również na korzyść Farmville — kręgi przyjaciół rywalizują o to, kto ma najbardziej imponującą farmę.

2. Spraw, aby ciężko pracowali dla statusu i reputacji

Dobrze jest być w czymś najlepszym-nawet w naszym osobistym najlepszym.

Dlatego wygrywanie jest tak urzekającą rzeczą dla tak wielu ludzi — to niepodważalny dowód na to, że jesteś niesamowity. A gdy wyjdzie na jaw, że masz pewien status-jak / zwycięzca, ekspert, lub utalentowany – chcesz zachować tę reputację. W rzeczywistości, prawdopodobnie będziesz ciężko pracować, aby to zrobić.

Używałeś kiedyś FourSquare?

Jest to portal społecznościowy, który pozwala zameldować się w różnych lokalizacjach i rozpoznaje, jak często to robisz, przypisując Ci status, na przykład “Burmistrz.”Burmistrzowie są tak nazwani, ponieważ najczęściej meldują się w określonym miejscu. Zostanie burmistrzem to nie lada zaszczyt, a ludzie lubią trzymać się tego tytułu (pamiętacie niechęć do strat?). Ale teraz pomyśl o tym-czy chciałbyś, żeby twój były był burmistrzem Twojego domu?

Do diabła nie — będziesz sprawdzać się tak często, jak to możliwe, aby upewnić się, że wygrasz ten tytuł. Rywalizacja o bycie burmistrzem jest intensywna, a nagród jest wiele — nie tylko wyróżnienia, ale czasami nagrody i zniżki.

3. Rozświetl ich oczy odkryciem i zaskoczeniem

Lubisz niespodzianki?

Oczywiście, że tak! Niespodzianki są cudowne. A dreszczyk nie wiedząc dokładnie, co się wydarzy – albo lepiej, ale nie oczekując niczego i dostając coś-jest wspaniałym uczuciem.

Pierwsi badacze behawioralni słynnie prowadzili eksperymenty, w których szczury laboratoryjne musiały nacisnąć dźwignię, aby uwolnić granulki żywnościowe. Niektóre szczury dostawały jedzenie za każdym razem, gdy naciskały dźwignię, a jadły, gdy były głodne. Niektóre szczury nigdy nie dostawały jedzenia z dźwigni i szybko nauczyły się go ignorować.

Ale trzecia, żałosna Grupa szczurów dostała jedzenie z dźwigni czasami – po nie dostrzegalny wzór, i nie oferuje gwarancji wyników. Te biedne szczury doprowadzały się do szaleństwa, naciskając dźwignię – nawet kilka dni po odcięciu dostaw granulatu.

Pracujemy w ten sam sposób-jeśli nie wiemy, co się dzieje, lub nie wiemy, jaka może być niespodzianka lub nagroda-musimy się dowiedzieć. Za wszelką cenę.

Musimy wiedzieć!

Doskonałym tego przykładem w prawdziwym, niezwiązanym ze szczurami życiu jest Squidoo.

Kiedy tworzysz soczewki na Squidoo, otrzymujesz odznaki, nagrody i dodatkowe możliwości-i często nie masz pojęcia, czym one będą. Im więcej poziomów odblokujesz, tym więcej możliwości. Prawie każda interakcja jest w jakiś sposób motywowana.

Może być bardzo uzależniająca i jest świetnym sposobem na zachęcenie użytkowników do dalszego tworzenia treści i angażowania się ze sobą. Nieźle, biorąc pod uwagę, że nagrody są często nie więcej niż kilka pikseli ułożonych tak, aby wyglądać jak potwór, lub szansę na listę swoich 18 ulubionych okładek pop z lat 80.

4. Wisienką na torcie są opinie i nagrody

Kiedy wykonujesz dobrą pracę, która z poniższych rzeczy sprawia, że bardziej prawdopodobne jest kontynuowanie: gratulacje i pochwały, czy satysfakcja z wiedzy, że jesteś zasadniczo Kompetentny (tj. zero zewnętrznej odpowiedzi)?

Jeśli to drugie, to gratulacje-jesteś silniejszą osobą niż ja. Kiedy robię dobrą robotę, chcę pysznych, satysfakcjonujących pochwał. Podobnie jest w konkursach i grach — pochwały i publiczne uznanie są bardzo motywujące.

W ludzkiej naturze leży chwalenie się za nasze wysiłki i uznanie za nasze talenty. Jest to bardzo ważna część grywalizacji.

Spójrz na Nerd Fitness; na ich stronie społeczności możesz dołączyć do buntu, wybrać klasę gry, a nawet dołączyć do zajęć grupowych, takich jak chodzenie do Mordoru.

Cały system jest tak skonfigurowany, że można zbierać punkty, i zarobić uwielbienie społeczności, jak to zrobić. Jest wysoce uzależniający, a także skuteczny w nakłanianiu ludzi do dobrego jedzenia i ćwiczeń. Nerd Rebels są zagorzałymi fanami i dają sobie nawzajem stałe wsparcie i opinie.

Społeczność żyje i kwitnie nawet bez bezpośredniego zaangażowania Steve ‘ a Kamba, genialnego twórcy strony.

4 sposoby grywalizacji bloga …

Teraz porozmawiamy o tym, jak sprawić, by niektóre z tych zasad działały na twojej stronie lub blogu.

Jeśli masz już jakiś poziom zaangażowania, chcesz zacząć go zwiększać.

Jeśli jesteś nowy W content marketingu, możesz budować zachęty i zasady grywalizacji bezpośrednio w fundamentalnych działaniach Twojego bloga.

1. Doładowanie komentarzy i komentatorów

Jeśli masz już zdrową interakcję z komentatorami na swojej stronie,masz przewagę. Ale co, jeśli komentatorzy zyskają więcej na interakcji z Tobą?

Niektóre blogi umożliwiają ranking komentarzy-to świetny sposób, aby zacząć dodawać teorię gier do swojej witryny. Dając czytelnikom prawo do głosowania zapewnia komentatorom potężną zachętę do najciekawszych i najbardziej angażujących wkładów. To pięknie wykorzystuje zasady statusu i opinii.

Innym sposobem na to może być publiczne pokazanie, jak zaangażowany jest Komentator na blogu — tak jak robią to w Huffington Post. Użytkownicy mogą stać się” fanami ” siebie nawzajem, a pewna ilość komentowania i innych interakcji daje dodatkowe tytuły i odznaki. To jest status, odkrycie i informacja zwrotna w pracy.

2. Podnieś stawkę dzięki nagrodom i nagrodom

Jest to dość powszechna technika blogowania — oddaj książkę, program lub oprogramowanie w zamian za pewne działanie ze strony czytelnika.

Jak na razie jest to standard — ale można go posunąć o wiele, wiele dalej.

Podarunek jest jednorazowy i nie opiera się na sobie. To czego chcesz to seriale nagród i prezentów, które opierają się na sobie — z więcej do stracenia i więcej do zyskania za każdym razem; najlepiej metoda, która obejmuje również udział innych czytelników bloga.

Nie musisz koniecznie wymyślać wielu nagród, aby to osiągnąć-posiadanie różnych rund lub poziomów dla różnych interakcji może pomóc.

Na przykład wszyscy czytelnicy bloga mogą zostać zaproszeni do komentowania postu na blogu. Ośmiu najlepszych komentatorów miało szansę przedstawić więcej szczegółów — reszta publiczności mogła głosować, aby ogłosić zwycięzcę. Wykorzystuje to zarówno motywację, jak i nagrodę.

Jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia i kreatywność odbiorców.

3. Sondaże i głosowanie, aby zaangażować ludzi

Ranking jest fajny.

Ludzie lubią konkurować o najwyższe miejsce i lubią mieć władzę nad decydowaniem, jak ten proces działa. Zaangażowanie czytelników w Ciebie i Twojego bloga jest niezwykle ważne dla rozwoju rodzaju relacji, która prowadzi do sprzedaży.

Możesz sprawić, by czytelnicy oceniali posty, pomysły lub produkty (twoje i innych twórców treści.) Na przykład, jeśli niedawno przeczytałeś kilka niesamowitych artykułów na temat copywritingu w Internecie, możesz zaprezentować je swoim czytelnikom i przepytać ich, aby zobaczyć, które wolą, a następnie poprosić czytelników o przesłanie sugestii i głosowanie na zwycięzców. Może to działać z nowymi pomysłami, które chcesz wypróbować na blogu.

Zmieniasz nagłówek? Zdobądź opinie czytelnika.

Myślisz o nowej funkcji? Pozwól swoim czytelnikom głosować na ten, który chcą zobaczyć najbardziej.

Wykorzystuje to awersję do strat i odkrycia w genialny sposób.

4. Przynieś go do domu z konkursami i konkursami

Jest to sugestia, która zajmuje najwięcej czasu, ale ma najwyższe nagrody.

Jeśli chcesz zbudować prawdziwie gamifikowaną kampanię, musisz zaplanować, jak zintegrować wszystkie powyższe zasady — a jeśli to zrobisz, czytelnicy zbiorą się, aby do ciebie dołączyć.

Pamiętaj o tych zasadach, planując szczegóły swojej konkurencji; ludzie są motywowani różnymi rzeczami z różnych powodów, ale każdy nienawidzi stracić coś, co już ma.

  • Status i uznanie są to rzeczy, których wszyscy pragniemy, pracujemy nad osiągnięciem i będziemy dążyć do utrzymania.
  • Odkrycie i zaskoczenie musimy wiedzieć, co będzie dalej — Jeśli nie ma sposobu, aby dowiedzieć się, co to może być z góry-cóż, po prostu musimy to zrobić i dowiedzieć się.
  • Opinie i nagrody, na koniec dnia, pozwól czytelnikom (i uczestnikom) jak najlepiej wykorzystać doświadczenie.

Proste koncepcje, ale interesujące do zastosowania i fantastyczne do doświadczenia.

Chcesz prawdziwego przykładu na żywo?

Prowadzimy eksperyment na żywo w Firepole Marketing, zwany Wielkim polowaniem na marketing online.

Z całego Internetu przedsiębiorcy, blogerzy i właściciele małych firm będą rywalizować o panowanie nad rówieśnikami w dziedzinie marketingu online.

Wyzwania będą trudne, wymagają nauki nowych umiejętności i wkraczania na nowe terytoria – ale nagród będzie wiele.

Jeśli uważasz, że chcesz zostać najlepszym mistrzem marketingu online, zwiększyć swój zasięg i skuteczność w Internecie i oczywiście wygrać niezłe nagrody-dlaczego nie przyjdziesz to sprawdzić?

Total
0
Shares
Related Posts