5 głupich błędów projektowych, które niszczą kopię (i jak je naprawić)

Treść jest królem, ale jeśli król wygląda jak ropucha, nikt nie będzie wiedział, że jest królem.

Z jednej strony Twój motyw bloga może być wspaniały. Ale jeśli Twoje pisanie nie jest przekonujące, czytelnicy nie będą go czytać.

Co gorsza, Twoje pisanie może być fantastyczne . . . ale jeśli twój projekt nie zatrzyma internautów na tyle długo, aby przeczytać kilka pierwszych zdań, jesteś skazany na porażkę.

Świetny design sprawia, że dobra kopia śpiewa. Wszystko, co piszesz, staje się jaśniejsze, łatwiejsze w nawigacji i bardziej przyjazne dla oczu.

Zły projekt nie oddaje Twojej pisarskiej sprawiedliwości. Słowa, nad którymi tak ciężko pracujesz, równie dobrze mogą być zapisane w chmurach: znikają, zanim zostaną zauważone.

Projektowanie graficzne i treści

Najpierw wyjaśnijmy sobie jedną rzecz. “Design” to nie tylko twoje logo, nagłówek motywu WordPress lub wybrany krój pisma. Te rzeczy mają znaczenie, ale to tylko mała część projektu.

Design to także sposób, w jaki łączysz swoje treści. Jak to ustrukturyzujesz. Jak zdecydujesz się ją zaprezentować i napisać. Dlatego ten post dotyczy projektowania wizualnego, ale także treści i projektowania kopii. Idą w parze.

Jeśli unikniesz pięciu poniższych problemów, zwiększysz szanse, że twój blog i materiały marketingowe zostaną potraktowane królewsko: czytelnicy, którzy zwracają uwagę i pozostają zaangażowani.

Głupi błąd # 1: to delirium i niespójność

  • Bądź jasny co do odbiorców, dla których piszesz. Dowiedz się, z czym się zmagają. Twórz treści spełniające ich potrzeby.
  • Porozmawiaj z jedną osobą na tej widowni. Wyobraź sobie tę osobę podczas pisania. Dzięki temu Twój idealny klient będzie wiedział, że jest we właściwym miejscu.
  • Streszczaj się. Ludzie są zajęci.

Głupi błąd # 2: trudno czytać

  • Dziel duże bloki tekstu z listami punktowanymi, wywołaniami lub paskami bocznymi. Wywołania, w których wyciągasz zdanie lub dwa i powiększasz je, pomagają czytelnikom trafić w najważniejsze punkty kopii. Paski boczne to historie w głównej historii i dodają niuansów do twojego tematu.
  • Użyj typu O Wysokim kontraście. Zazwyczaj oznacza to ciemny kolor na bardzo jasnym tle. Nie każ czytelnikom pracować zbyt ciężko. Jasny typ na ciemnym podłożu lub ciemny typ na kolorowym tle może powodować zmęczenie oczu. Upewnij się również, że rozmiar typu jest wystarczająco duży, aby łatwo czytać!
  • Wybierz bardzo czytelne kroje pisma i trzymaj się jednego lub dwóch. Różnorodność jest przyprawą życia, ale zbyt wiele różnych przypraw da czytelnikom niestrawność. Używaj nie więcej niż dwóch głównych “przypraw”, jeśli chodzi o zbieranie krojów pisma.

Głupi błąd # 3: jest nudny i nie angażuje

  • Napisz nagłówki magnetyczne, aby przyciągnąć ludzi. Pamiętaj, że celem nagłówka jest przeniesienie czytelnika do przeczytania pierwszej linii Twojej kopii.
  • Ustaw nagłówki i śródtytuły większe i ciemniejsze lub w innym kolorze. Użyj kontrastu wizualnego, aby odróżnić typ nagłówka od kopii ciała.
  • Wybierz najciekawsze pomysły i zrób z nich swoje podtytuły lub wezwania. Wiele osób skanuje przed nurkowaniem i czyta, zwłaszcza online. Dobrze napisane podtytuły i wywołania przyciągają więcej czytelników.

Głupi błąd # 4: to dekoracyjny błąd

  • Ogranicz kolory do minimum. Podkreśl jeden lub dwa i użyj żadnych dodatkowych kolorów jako akcentów. Posiadanie silnej, oczywistej palety kolorów zaprasza odwiedzających do “świata”, który stworzyłeś.
  • Nie nadużywaj cieni. Sprawiają, że kształty i tekst są rozmyte, ciemne i trudne do odczytania.
  • Ogranicz elementy projektu do minimum. Mniej znaczy więcej: zawsze dbaj o czytelność.

Głupi błąd # 5: to nie jest wiarygodne

  • Stwórz zaufanie dzięki spójności projektu i tonu. Zdecyduj się na “wygląd” i używaj go do wszystkiego, co tworzysz, teraz i w przyszłości.
  • Nie próbuj zbyt mocno. Użycie każdej sztuczki graficznej w książce tylko sprawia, że Twoje strony są trudne do rozszyfrowania.
  • Nix żółty zakreślacz i krzyczące czerwone nagłówki. Na niektórych rynkach mogą pracować na stronie sprzedaży, ale nie należą do twojego content marketingu. Niech twoja wspaniała treść, a nie brzydota twojego projektu, przyciągnie uwagę perspektywa.

Aby czytelnicy Dali Twojej witrynie szacunek, użyj zarówno dobrego projektu wizualnego, jak i solidnego projektu treści. Możesz mieć jeden bez drugiego, ale kiedy masz je oba, twój blog i marketing będą królować nad resztą. Czerwony dywan zostanie położony przed tobą, twoi czytelnicy pokłonią się przed twoimi wspaniałymi treściami, a Ty i twój blog będziecie żyli długo i szczęśliwie.

O autorze: Pamela Wilson pomaga ludziom dać ich marketingu biznesowego królewskie traktowanie na blogu Big Brand System.

Total
0
Shares
Related Posts

Odwaga, by się mylić

Kiedyś myślałem, że bycie “prawym” to wielka sprawa. Musiałem powiedzieć właściwą rzecz, ubierać się właściwie, znać właściwych ludzi,…