Czym jest współczesny efekt Medici?

Na początku 2008 roku napisałem post zatytułowany Content Crossroads: Supernatural Success at the Intersection of Ideas. Celem artykułu jest to, że innowacyjne treści często pojawiają się, gdy łączysz dwa pozornie niepowiązane pomysły lub tematy, aby wymyślić coś świeżego i nowego.

Podczas gdy w tym poście wiele się dzieje, podstawowym aspektem utworu jest to, co jest znane jako Efekt Medici, dzięki znakomitej książce Fransa Johanssona o tym samym tytule. Poeci, filozofowie, naukowcy, architekci, malarze i rzeźbiarze z Całej Europy i nie tylko spotkali się we Florencji we Włoszech między XIII a XVII wiekiem dzięki patronatowi zamożnej rodziny Medyceuszy.

Przyciągając utalentowane dusze z tak wielu różnych dziedzin i kultur, Medyceusze nawiązali kontakt z tymi kreatywnymi ludźmi, aby wymieniać się pomysłami i współpracować. To skrzyżowanie koncepcji i różnorodnych środowisk zapoczątkowało Renesans, jedną z najbardziej innowacyjnych epok w historii ludzkości.

Wiele osób wydawało się wiele z tego postu, w tym własny James Chartrand Copyblogger. Zauważył, że w artykule był niewypowiedziany podtekst, który wskazywał, że jesteśmy zaangażowani w Efekt Medyceuszy (tym razem z Al Gore Vinton Cerf i Timothy Berners-Lee do podziękowania).

Zgadza się … współczesny efekt Medici jest możliwy dzięki Internetowi i sieci. A dokładniej, media społecznościowe.

Dziś Mark McGuinness sprawia, że fantastyczne możliwości współczesnego efektu Medici są krystalicznie czyste w poście na bocznej akcji. Najfajniejsze jest to, że nie miałem pojęcia, że przyjmie takie podejście i nie zawracał sobie głowy linkowaniem do treści, więc prawdopodobnie nie było to nawet jego inspiracją. 🙁

Sprawdź najlepsze sieci społecznościowe 10 dla kreatywnych ludzi. Wykracza to znacznie poza zwykłe podejrzane, i mogę zagwarantować, że jest to jedna z najbardziej wszechstronnych i mięsistych “Top 10” list, jakie kiedykolwiek spotkasz.

Total
0
Shares
Related Posts