Internet jest przepełniony niezależnymi pisarzami w poszukiwaniu okazji. I to nie powinno być zaskoczeniem. Kariera pisarska online obiecuje nieograniczone możliwości – o ile jesteś gotów ciężko pracować i wspinać się na szczebel po szczeblach.
Płaca jest solidna, elastyczność fantastyczna, a (spójrzmy prawdzie w oczy) dojazd jest tak dobry, jak to tylko możliwe.
Więc jak mamy konkurować z zalewem freelancerów na Elance, Guru i Constant Content, z których wielu jest gotowych pracować za stawki, które ledwo zapłaciłyby czynsz na piątym piętrze Bangalore walkup?
Problem z wieloma copywriterami online polega na tym, że zbyt wielu śpiewa dokładnie w tym samym kluczu.
Jak nie dostać pracy
Cold calling jest dla ptaków, i z radością mogę powiedzieć, że nigdy tego nie robiłem. Ani razu.
Nie spędzam też czasu na forach dyskusyjnych w poszukiwaniu pracy. Spróbowałem krótko, wystarczająco długo, aby bez cienia wątpliwości zweryfikować, że to coś, czego nie chciałem robić.
Oczywiście nie ma nic złego w szukaniu pracy. Ale mamy tylko tyle minut w ciągu dnia. Nikt więcej nie oferuje.
Jestem pisarzem. Jeśli jestem na forum, nie piszę. Jeśli nie mam żadnej płatnej pracy na moim pulpicie, wolałbym spędzić czas na pisaniu czegoś, co wesprze mój biznes i potencjalnie wypłaci później dywidendę.
Nie, to nie jest łatwa decyzja, ale była dla mnie właściwa. Każda sekunda, którą spędziłem na zadaniu, uczyniła mnie lepszym pisarzem.
Wyróżnianie się na zatłoczonym rynku
Jedynym sposobem, aby trzymać się z dala od freelancerów i blisko przyzwoicie płatnej pracy, jest odróżnienie się od tłumu.
Niekoniecznie musisz być lepiej scenarzysta Internet jest pełen niezwykle utalentowanych (i złamanych) słowników.
Ale znam swoje mocne strony i nie stronię od rogów. (Podniosłem to do pełnoprawnej orkiestry w tych dniach.)
Mam prostą taktykę, której nauczyłem się od dekady prowadzenia kwiaciarni.
Kiedy tworzysz bukiet kwiatów, musisz zakończyć swój projekt, zanim przekażesz go na blacie. Wypełniony bukiet nie tylko potrzebuje pięknej wstążki, aby go połączyć, ale także potrzebuje punktu tak uderzającego, że zapiera dech w piersiach widza.
Oczywiście nie każda praca pisarska daje możliwość doskonałego dopracowania prozy. Podstawowe posty na blogu SEO nie są dokładnie rodzajem kopii, aby zadowolić muzę.
Ale kiedy tylko mogę, spędzam dodatkowy czas, aby dołączyć co najmniej jedną linijkę, która odróżnia mnie od każdego innego pisarza–jedno zdanie, które może pochodzić tylko ode mnie.
To zdanie, ten ostatni “ukłon w bukiet”, przyciąga klienta do mnie. I upewniam się, że przyciąga to również klientów mojego klienta do oni.
Poświęcenie czasu, aby uczynić go wielkim
Kiedy mój klient zobaczy kokardę, która to wszystko łączy, zobaczy na własne oczy różnicę, jaką zrobię w ich egzemplarzu. “Sekret”, jeśli można to tak nazwać, polega na tym, że większość freelancerów nie poświęca dodatkowych minut, aby ich Kopia naprawdę świeciła. Spieszą się, idą na skróty i to widać.
Nie możesz konkurować ze światem, jest za duży. Poza tym, dlaczego chcesz być kimś innym niż sobą?
Ale ty can rywalizuj z każdym pisarzem, z którym twój Klient pracował przed tobą. Jeśli chcesz poświęcić trochę czasu, aby zawiązać kokardę wokół swojej kopii, staniesz głową i ramionami ponad resztą.
Czy masz Freelance ” X ” Factor, który prowadzi do lukratywnego biznesu copywriting? Kliknij tutaj, aby się dowiedzieć!