10 niezawodnych sposobów na pozyskanie większej liczby klientów

Tak wielu ludzi na całym świecie ma świetne pomysły, produkty i usługi. A jednak niektóre firmy radzą sobie dobrze, a niektóre zawodzą.

Co odróżnia firmy, które głodują od firm, które ucztują?

Aby uzyskać odpowiedź, zwracamy się do innego sposobu, w jaki ludzie od setek lat nakrywają swój świąteczny stół: Wędkarstwo.

Lądowanie ryby, podobnie jak lądowanie klienta, wymaga strategii i know-how, jeśli chcesz wrócić do domu z sukcesem.

Oto moje 10 najlepszych sposobów, aby wylądować połów dnia.

1. Wiedz, czego szukasz

W łowieniu zawsze używasz najlepszej możliwej przynęty dla danego rodzaju ryby, której szukasz.

Tak wiele razy klienci przychodzą do mnie i mówią: “nie mam rynku docelowego”. Zawsze się mylą.

Przynajmniej powinieneś zrozumieć:

  • Problemy, które mają twoi klienci
  • Ich nawyki zakupowe
  • Ich potencjalne zastrzeżenia do produktu
  • Gdzie znajdują informacje
  • Co na nich wpływa (ich bohaterowie i Idole, oglądane przez nich programy telewizyjne, lubiane strony internetowe, czytane czasopisma itp.)
  • Czym są ich podstawowe dane demograficzne i psychologiczne

Nawet jeśli twój produkt “przemawia do wszystkich”, zazwyczaj 20% odbiorców wygeneruje 80% Twoich przychodów. Twoim zadaniem jest dowiedzieć się, kim są te 20%, abyś mógł znaleźć przynętę, która najbardziej przemawia do tych klientów.

Przynęta, która działa na pstrąga, niekoniecznie pozwoli Ci wylądować żarłaczem białym.

2. Dowiedz się, gdzie łowić ryby dla swoich klientów

Określenie właściwego miejsca połowu może być różnicą między udaną wyprawą wędkarską a głodem.

Znajomość miejsc, w których Twoi klienci spędzają czas online, daje znacznie większe szanse na sukces marketingowy. Dowiedz się, które witryny często odwiedzają twoi klienci, a będziesz miał znacznie większą szansę na ich odwiedzenie. Spróbuj poszukać:

  • Blogi, które czytają
  • Fora, w których uczestniczą
  • Portale społecznościowe i inne grupy członkowskie
  • Rozrywka lub inne strony niezwiązane z pracą

Nie chcesz używać górnej przynęty wodnej, jeśli ryby, które chcesz, żerują na dnie.

3. Bądź świadomy swojej konkurencji

Wszyscy rybacy pilnie strzegą swoich sekretów, ale nowicjusze wciąż mogą zdobyć wiele sztuczek, obserwując, co robi ich konkurencja.

Nie mówię, że to mądre kopiować konkurencję. Marketing” ja-też ” nie działa.

Ale ucz się od nich i poczuj ogólny rynek, na którym się znajdujesz. Włącz te spostrzeżenia do własnej strategii marketingowej i treściowej.

Analizując konkurencję, możesz również dowiedzieć się, w jaki sposób możesz wyeksponować swoją markę, aby wyróżnić się z tłumu.

4. Użyj dobrej przynęty

Kiedy masz nadzieję na złowienie ryby stojącej obok siebie z rzędem innych rybaków, musisz upewnić się, że Twoja przynęta jest najbardziej atrakcyjnym pokarmem dla ryb zwisającym z wody. W przeciwnym razie, ta ryba może trafić na haczyk sąsiada.

Konsumenci mają wiele opcji i ofert zwisających przed nimi na każdym rynku. Musisz mieć jakąś soczystą przynętę, żeby wyróżnić się z tłumu.

Co czyni dobrą przynętę dla klientów?

  • Nagłówki magnetyczne
  • Przekonujące obrazy
  • Treści, które same w sobie są wartościowe
  • Atrakcyjna nisza, która sprawia, że twój klient czuje, że “to jest dla ludzi takich jak ja”
  • Łatwe do połknięcia strony docelowe

5. Ustawienie haka

Tylko dlatego, że ryba gryzie, nie znaczy, że można ją zwinąć. Wielu marketerów ma smutną opowieść o wielkim, który uciekł.

Gdy klient jest zainteresowany i gryzie, klikając na stronie sprzedaży, trzeba ustawić hak, składając ofertę, która jest tak wielka, że jest praktycznie niesprawiedliwe.

6. Zapomnij złapać i wypuścić

Pamiętaj, że o wiele łatwiej i bardziej opłacalnie jest odsprzedać istniejącego klienta niż pozyskać nowego.

Więc jeśli wylądujesz dużą rybę, zatrzymaj ją! Nie wyrzucaj go, żeby ktoś inny go złapał.

Re-marketing, wysokiej jakości oferty partnerskie i up-sells są świetne dla utrzymania klientów, których obecnie masz, zamiast pozwolić im dryfować z powrotem do strumienia, aby inny doświadczony marketer mógł wejść.

7. Przetestuj wody

Rybacy często śledzą różne zmienne, np. o której porze dnia poszli na ryby lub jakiej przynęty użyli. Mierzą swoje wyniki w czasie, aby dowiedzieć się najmądrzejszy sposób, aby uzyskać pewne ryby.

Podobnie w marketingu zawsze mądrze jest przetestować różne aspekty kampanii marketingowej. ZMIERZ SWOJE WYNIKI, aby zobaczyć, co działa najlepiej, i śledzić swoje wyniki w czasie.

Wypróbuj różne obrazy, nagłówki lub układy, aby zobaczyć, który z nich maksymalizuje czas spędzony w witrynie, obniża współczynnik odrzuceń i zapewnia najlepszy zwrot z inwestycji.

8. Nie zniechęcaj się

Czasami ryby po prostu nie gryzą.

Czasami nie będzie tak skuteczne, jak chcesz, ale to proces. Kontynuuj edukację na temat biznesu i marketingu, analizuj konkurencję, rozmawiaj z klientami i udoskonalaj swoją wiadomość.

Kontynuuj i nie zniechęcaj się. Jutro dostaniesz tę wielką.

9. Partner się, aby uzyskać większy połów

Łowienie z kumplem pomaga zarówno pokryć więcej wody, jak i wrócić do domu z większym połówkiem niż zwykle.

Jeśli masz nadzieję zdobyć więcej klientów niż kiedykolwiek na własną rękę, Znajdź partnera. Znając własny zestaw umiejętności, będziesz w stanie skutecznie wybrać partnerów, którzy uzupełnią twoje umiejętności. Ta strategia może również pomóc ci zdobyć większych klientów, niż mógłbyś obsłużyć samodzielnie.

10. Ciesz się podróżą

To zdecydowanie o wiele więcej zabawy złapać duży jeden niż zobaczyć go uciec, ale bez względu na to, co się stanie, pamiętaj, aby cieszyć się.

Przedsiębiorczość jest jak rybołówstwo. Nawet jeśli nie idzie tak dobrze, jak byśmy chcieli, to i tak jest to przywilej móc spędzać nasze dni na robieniu tego.

Total
0
Shares
Related Posts