Jeden z moich nauczycieli angielskiego w liceum powiedział mi kiedyś, że pisanie to 10% inspiracji i 90% potu, co sugeruje, że dobry pisarz zaczyna od szybkiego przypływu kreatywności i spędza resztę czasu na udoskonalaniu i redagowaniu tych początkowych pomysłów. Chociaż ta rada może wydawać się niekorzystna dla blogerów, którzy muszą szybko i konsekwentnie tworzyć treści, w rzeczywistości jest to rozsądna mądrość. Ten stosunek czasu tworzenia do czasu edycji pomaga wyjaśnić twoje pomysły, dzięki czemu odbiorcy rozumieją Twój punkt widzenia.
Aby pomóc ci w tych kluczowych etapach edycji, pomyśleliśmy, że przedstawimy kilka ważnych pytań, które blogerzy mogą sobie zadać, aby mogli dokonać uczciwej, konstruktywnej i krytycznej oceny swojej pracy przed opublikowaniem jej dla świata. Zadawanie tych prostych pytań może oznaczać różnicę między pośpiesznie napisanym artykułem na blogu, który pozostaje niejasny, a dobrze napisanym, wpływowym i dostępnym blogiem, który z łatwością trafia do lojalnej publiczności.
1. Jak szybko moi czytelnicy mogą zrozumieć, o czym jest mój post?
Jeśli chcesz, aby Twoje pomysły i opinie rozprzestrzeniły się w Internecie, musisz upewnić się, że czytelnicy zrozumieją to, co mówisz tak szybko, jak to możliwe. Ogólnie rzecz biorąc, większość czytelników internetowych zdecyduje, czy zostać, czy opuścić bloga w ciągu pierwszej minuty. Upewnij się, że masz odpowiednią treść, linki, obrazy lub tytuły, aby jak najdokładniej przekazać cel swojego posta na blogu.
2. Czy mój blog oferuje coś nowego lub nieoczekiwanego?
Czy Twoje treści wnoszą coś nowego do stołu? Czy zachęci czytelników i księgarzy? W ramach ustalania wartości bloga powinieneś starać się znaleźć nowe perspektywy (lub połączyć kilka ze sobą), gdy podchodzisz do tematu. Bądź szczery wobec siebie i kwestionuj oryginalność swojej pracy. Jeśli zauważysz, że w blogosferze jest wiele artykułów i dyskusji prawie identycznych z Twoimi, oprzyj się śledzeniu i przyjmij inne podejście. Na przykład, jeśli piszesz o blogowaniu,a” jak zwiększyć ruch “jest popularnym tematem, spróbuj napisać post” jak nie zwiększyć ruchu.”
3. Jak pomocne są moje treści?
Podczas gdy to pytanie wiąże się z powyższym punktem, różni się pod względem tego, że próbujesz zaspokoić konkretne i aktualne potrzeby odbiorców, a nie po prostu uchwycić ich ciekawostki. Jak twój post pomoże czytelnikom? Co mogą z tego zabrać do swojego świata? Podziel swoje treści na praktyczne kroki, aby czytelnicy mogli z nich korzystać w codziennym życiu. Ten punkt nie jest wyłącznie do pisania postów “how-to”, ale może być tak prosty, jak włączenie ważnych linków, obrazów i diagramów, aby lepiej wyjaśnić swoje punkty. Ponadto, gdy uczynisz swoje treści “gotowe do działania”, zachęca innych do dzielenia się nimi z rówieśnikami, przyciągając większą uwagę do Twojego bloga.
4. Dlaczego moi czytelnicy powinni mi zaufać?
Czytelnicy opierają swoją ocenę Twojego bloga na jakości twoich treści i na tym, jak dobrze prezentujesz się jako autorytet. Oznacza to, że musisz zdobyć zaufanie swoich czytelników. Podaj im posty pełne przydatnych, rzetelnych informacji i przykładów z własnych doświadczeń.
5. Czy moje treści przemawiają do ludzi na poziomie ludzkim?
Powinieneś sprawdzić swoje posty i sprawdzić, czy są one emocjonalne dla czytelnika. Jak możesz lepiej połączyć się ze swoim czytelnikiem? Wiele osób przychodzi na blogi oczekując odkryć coś o samych pisarzach. Ujawnienie trochę o sobie zachęci Twoich czytelników do zrobienia tego samego, umożliwiając bardziej otwarte i darmowe dyskusje na Twoim blogu.
6. Czy mój post jest łatwy do czytania i przewijania?
Nawiązując do pierwszego punktu, czytelnicy sieci mają mało czasu na samotny post – mają mnóstwo więcej informacji do zeskanowania i czytają twój post po przekątnej, szukając powodów, aby przeczytać dokładniej. Więc postaraj się im to ułatwić. Poświęć czas na omówienie mechaniki pisania i jego prezentacji. Potrzebujesz więcej pozycji, kul lub numerów? Czy Twoje pomysły są wyraźnie zorganizowane za pomocą sformułowanych akapitów i zdań tematycznych? Podczas gdy przechodzenie nad strukturyzacją nie jest ekscytującym zadaniem, czytelnicy podziękują ci za dostarczenie informacji w najczystszy możliwy sposób.
7. Czy moja treść obejmuje to, co należy omówić lub odpowiedzieć?
Kiedy pojawiają się ważne wiadomości w twojej dziedzinie, czy jesteś tam, aby opisać tę historię? Czy jesteś na bieżąco, śledzisz aktualizacje i rozwój ważnych historii? Zwróć również uwagę na pytania, które często pojawiają się w twojej dziedzinie. Czego szukają Twoi czytelnicy? Jak możesz odpowiadać na ich pytania? Zwróć uwagę na swoje analizy, aby zrozumieć, dlaczego ludzie przychodzą do Twojego bloga i jakie słowa kluczowe są używane, aby cię znaleźć. Możesz dostosować swoje treści zgodnie z trendami i rozwojem w miarę ich rozwoju, dodatkowo wzmacniając wartość swojego bloga.
8. Czy ujawniam wystarczająco dużo informacji na mój temat?
Podczas gdy chcesz skupić swoje posty na jednym centralnym pomyśle, aby pomóc w jasności, zadaj sobie pytanie, Czy twój blog jako całość w pełni obejmuje Twój temat. Wstrzymujesz się? Im więcej informacji podasz, tym więcej odpowiedzi prawdopodobnie wygenerujesz dzięki swojej pracy. Oczywiście zawsze istnieje niebezpieczeństwo przesady i mówienia za dużo. Ale im bardziej otwarty jest Twój blog, tym bardziej atrakcyjny będzie dla Twojego potencjalnego czytelnika, zwłaszcza tych, którzy lubią linkować, dodawać zakładki i komentować.
9. Czy spełniam Oczekiwania czytelników?
Zadaj sobie pytanie, czy jesteś zgodny z ustalonymi tematami bloga, skupieniem, czasem i stylem. Gdy czytelnicy zaczną regularnie wracać do Twojego bloga, przyniosą pewien zestaw oczekiwań dotyczących prezentacji i głębi treści. Zbyt daleko od ustalonych pomysłów i częstotliwości postów może poważnie zaszkodzić ruchowi, który czerpiesz od lojalnych fanów. Więc pamiętaj, aby ocenić i spełnić ich oczekiwania. Odpowiadaj na komentarze, zadawaj pytania otwarte, a nawet przeprowadzaj ankiety na swoim blogu, jeśli nie masz pewności, jak ustalić swój osobisty styl blogowania. Jeśli otwarcie poprosisz o podanie danych użytkownika, szanse są duże, że je otrzymasz. Działaj na ich odpowiedzi otwarcie i uczciwie.
10. Czy sięgam po wsparcie?
Podczas opracowywania treści ważne jest, aby wskazać czytelnikom, że jesteś aktywną częścią większej społeczności internetowej, nawet jeśli znajduje się ona na wyspecjalizowanym rynku niszowym. Zasięgnij porady czytelników, zadając im pytania w swoich postach. Powinieneś zadać sobie pytanie, czy inni blogerzy w twojej dziedzinie mogą skorzystać z Twoich treści. Pisanie treści z myślą o ich zainteresowaniach, a także zainteresowaniach czytelników, może pomóc zwiększyć autorytet blogowania, jeśli wspomniani eksperci uznają Twoje artykuły za przydatne. Zawsze powinieneś aktywnie interesować się społecznością sieci społecznościowych i wyrażać ją w swoich postach – albo wyraźnie wspominając o innych talentach blogujących/zakładkowych, albo edytując swoje treści, aby były bardziej przyjazne dla zakładek.
Zadawanie Tych Trudnych Pytań Pomoże
Zadając sobie te pytania, możesz się spocić, jako zaangażowany pisarz, musisz czasami rozbić swoją najbardziej cenioną pracę, aby dotrzeć do podstawowych punktów i pomysłów, które chcesz uzyskać. Ostatecznie pomoże Ci ukształtować i zdefiniować styl, skupienie i dostępność Twojego bloga.
Bądź szczery wobec siebie i napraw problematyczne obszary, które mogą blokować Ci realizację Twojego prawdziwego potencjału. Cała ta ciężka praca i samokontrola pokażą, kiedy Twoje treści będą ładnie usprawnione i zarządzane, aby wkrótce zostać zapalonymi czytelnikami. Więc nie wypal się próbując napisać dziesięć postów dziennie, gdy pojedynczy, dobrze wykonany i dobrze zredagowany post może zrobić tyle samo … i więcej.