Czas po raz kolejny na podsumowanie tego, co dzieje się w szybko poruszającym się świecie RSS, Internet content delivery standard, który staje się coraz bardziej atrakcyjną alternatywą dla publikacji e-mail, a nawet przeglądania stron internetowych.
Ale najpierw . . .
Znaczenie poczty elektronicznej
W moim trwającym badaniu przyjęcia kanałów RSS do dostarczania treści i celów marketingowych jedno stało się jasne-dalsze znaczenie poczty elektronicznej. 35% subskrybentów Copybloggera robi to za pośrednictwem poczty elektronicznej i jest to mój najszybciej rozwijający się sektor subskrybentów. A to z blogiem skierowanym do blogerów!
Jeśli nie oferujesz opcji poczty e-mail na swoim blogu, po prostu tracisz subskrybentów. Pomimo fenomenalnego wskaźnika przyjmowania RSS (który wciąż przyspiesza), e-mail jest kluczowy i teraz przewiduję (podobnie jak inni), że pozostanie ważnym narzędziem dla wydawców i marketerów przez co najmniej 2010.
Sprawdź Feedblitz dla darmowej opcji RSS-to-email dla swoich blogów. To właśnie napędza biuletyn e-mail Copyblogger i do tej pory byłem zadowolony z wyników.
Dla moich subskrybentów wiadomości e-mail, jeśli nie jesteś zaznajomiony z korzyściami płynącymi z dostarczania treści RSS, możesz sprawdzić mój mini-tutorial RSS lub przeczytać Bloglines (i agregatory w ogóle) od Carson McComas z WorkHappy.net, świetne wprowadzenie do czytników RSS ze świetnego bloga.
Internet Explorer 7
Najnowsza wiadomość od Microsoftu jest taka, że nowy system operacyjny Vista zostanie opóźniony, ale nowy Internet Explorer 7 przyjazny dla RSS jest już dostępny w publicznej wersji beta. Podczas gdy wielu z nas nawet nie pomyślałoby o odejściu z Firefoksa, IE nadal ma lwią część rynku przeglądarek, a agresywne przyjęcie RSS przez Microsoft jest świetnym znakiem.
Niall Kennedy pokazuje, jak nowa ikona standardu RSS jest włączona bezpośrednio do głównego paska narzędzi IE (pojawia się końcówka hat To Vincent at a Feed). Być może zauważyłeś, że używam dość dużej wersji tej samej standardowej ikony jako bramy subskrypcji RSS. Dopasowanie przycisku kanału RSS ze standardową ikoną zwiększy Twoje stawki abonenckie po upublicznieniu IE 7. Możesz dostać jeden tutaj.
Integracja czytników RSS i e-mail
Być może słyszałeś, że następna wersja Microsoft Outlook w Office 12 będzie miała wbudowany czytnik RSS (z tą samą widoczną ikoną), który również przyspieszy przyjęcie kanału. Dlaczego? Ponieważ ludzie będą mogli czytać treści subskrypcji w sposób, w jaki są przyzwyczajeni, ale bez ujawniania adresu e-mail. Klasyczny “win win” dla użytkownika końcowego.
To tylko trwa sposób za długo. Robert Scoble miał rację, Microsoft powinien był kupić Newsgatora.
W międzyczasie Yahoo wprowadziło już najbardziej znaczącą aktualizację popularnej usługi poczty e-mail od 1997 roku i integruje RSS znacznie wyprzedzając Microsoft. Debiutująca w Wielkiej Brytanii i Irlandii nowa wersja Yahoo! Poczta dodaje RSS, podgląd wiadomości i funkcje “przeciągnij i upuść”, podobne do Microsoft Outlook.
Inne wydarzenia RSS
Feed Flare: Być może zauważyłeś opcje linku na dole każdego postu Copybloggera, wpisu kanału lub wiadomości e-mail. Są one częścią darmowej usługi Feedburnera o nazwie Feed Flare, która pozwala na automatyczne linki abonamentowe, tagi w del.icio.us, dostęp do komentarzy oraz opcję” Wyślij e-mail do znajomego”. Newsweek właśnie stał się pierwszym głównym wydawcą mainstreamowym, który skorzystał z tej usługi, aby lepiej umożliwić czytelnikom dystrybucję swoich treści na świecie (dzięki za głowy do roku).
RSS Meets IM: Twoje działania związane z blogowaniem można teraz powiązać z listą znajomych za pomocą komunikatora AOL AIM. Korzystając z RSS, kontakty komunikatora można pingować, gdy publikujesz nowy wpis na blogu. Wraz ze wzrostem biznesowego wykorzystania IM i sieci społecznościowych, blogi biznesowe mogą stać się tak powszechne, jak obecnie wizytówka, zwłaszcza wśród małych firm i profesjonalistów.
Blogerzy Produktowi Zwracają Uwagę: EBay i Amazon ogłosiły rozszerzenie swoich inicjatyw content syndication, które jest najnowszym przykładem witryn e-commerce wykorzystujących RSS do publikowania informacji o produktach potencjalnym nabywcom w celu pobudzenia sprzedaży.
RSS Marketing Intro: Na koniec zapoznaj się z tym artykułem z marketingu Profs, aby uzyskać zwięzłe podsumowanie powodów, dla których marketing RSS ma znaczenie.