Podnieś rękę, jeśli wiesz, kim jest Gary Vaynerchuk.
Dla tych z Was, którzy nie mają podniesionych ramion, Gary Vaynerchuk jest gospodarzem Wine Library TV, codziennego pokazu wideo online na temat wina, który służy jako narzędzie promocyjne dla lokalnego i ecommerce biznesu winiarskiego, w który jest zaangażowany. Internetowa sława Gary ‘ ego wylądowała w Wall Street Journal i Time, A on pojawił się na Late Night with Conan O ‘ Brien oraz Ellen.
Więc w czym problem?
New York Magazine odnosi się do stylu Gary ‘ ego jako “bezpretensjonalnego, gonzo podejścia do uznania wina”, z naciskiem na gonzo. Niezachwiany entuzjazm vaynerchuka skłoniłby Sonię Simone, by z miłością odnosiła się do Gary ‘ ego jako do palanta. Sprawdź jego najnowszy program poniżej dla smaku.
Sprawa wygląda tak. Jak przetłumaczysz entuzjazm Gary ‘ ego na treść tekstową?
Byłoby ciężko, prawda?
Może użyj wykrzykników, Wielkiego pogrubionego języka, czerwonych nagłówków i podtytułów, kolorowych technik podkreślania … myślę, że wiesz, do czego zmierzam. Aby przetłumaczyć Gary ‘ ego na tekst, nie tracąc entuzjazmu i pasji do wina, możesz skończyć z rodzajem kopii, na którą marketingowi Narcyzy i wyrafinowane głowy sieci rutynowo zwracają nosy.
A jednak Gary ma mnóstwo tych rodzajów szumu-niekorzystnych ludzi wśród swoich lojalnych fanów. Co tu się dzieje?
Cóż, myślę, że Gary jest dobrym przykładem na rozszerzone wykorzystanie wideo i audio do dostarczania treści i wiadomości. O wiele łatwiej jest przejść przez entuzjazm z przegięciem głosu, mimiką twarzy i mową ciała. Spróbuj zrobić to w tekście, a nagle dla niektórych nie jesteś innowacyjny, jesteś kulką serową.
Pamiętaj jednak, że tak popularny jak Gary, nie każdy lubi jego styl. Wielu ludzi jest prawdopodobnie wyłączonych, a tradycjonaliści wina lamentują nad wykorzystaniem przez Gary ‘ ego tego, co uważają za styl reklamowy dla promocji wina.
Nieważne. Gary ma odwagę i rozsądek, aby być naprawdę wyjątkowym i przyciągnąć publiczność, która jest dla niego odpowiednia. Jak powiedział dobry Dr Seuss: “bądź tym, kim jesteś i mów, co czujesz, ponieważ ci, którzy mają coś przeciwko, nie mają znaczenia, a ci, którzy się liczą, nie mają nic przeciwko.”
Najważniejsze jest to: styl Gonzo Gary ‘ ego nie jest dla mnie odpowiedni i może nie być odpowiedni dla Ciebie. Ale jeśli nie znajdziesz sposobu, aby uzyskać swój autentyczny entuzjazm całej, nie zamierzasz osiągnąć swoich celów marketingowych online.
A jeśli nie jesteś entuzjastycznie nastawiony do tego, co robisz, dlaczego to robisz?
Zdjęcie: Erik Kastner.
O autorze: Brian Clark jest założycielem Copyblogger i współzałożycielem Teaching Sells and Lateral Action. Poznaj Briana lepiej, śledząc go na Twitterze.