Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, czy wszystkie te linki, które wynikają z osób retweetujących i udostępniających treści na Twitterze, dają ci impuls dzięki optymalizacji pod kątem wyszukiwarek?
Przez długi czas nikt nie był pewien, ponieważ przerażający nofollow jest używany na dużych portalach społecznościowych, aby te linki nie były liczone jako “głosowanie” dla celów wyszukiwarek. Bez względu na wszystko linki do sieci społecznościowych są nadal bardzo przydatne z punktu widzenia ruchu, ponieważ mają moc przyciągania nowych czytelników do Twoich treści.
Ale w grudniu Google potwierdziło, że pole gry trochę się zmieniło. Oto, co to oznacza dla Ciebie i Twoich treści.
W maju 2010 roku Matt Cutts z Google ogłosił, że Google jest nie używanie linków do mediów społecznościowych jako sygnału. A potem w grudniu 2010 r. ogłosił równie stanowczo, że zmienili zdanie:.
Używamy Facebook Facebook linki w rankingu, jak zawsze mamy w naszych rankingach wyszukiwania, ale ponadto staramy się dowiedzieć trochę o reputacji autora lub twórcy na Twitterze lub Facebooku. […]
Jest to coś, co jest używane stosunkowo lekko na razie, i zobaczymy, jak bardzo go wykorzystamy w czasie, w zależności od tego, jak użyteczny jest i jak solidny zostanie. Jedyną rzeczą, o której ostrzegałbym ludzi, jest to, że niekoniecznie mów do siebie: “Aha, teraz pójdę i zdobędę wzajemną obserwację i zdobędę tonę obserwujących”, tak jak ludzie zdobywali Tony linków.
W ten sam sposób, w jaki PageRank zależy nie tylko od liczby linków, ale od jakości tych linków, musisz pomyśleć o tym, czym są Obserwujący, którzy oznaczają jakość, kim są ludzie, którzy w rzeczywistości nie są tylko botami, czy jakimś programem lub innymi rzeczami.
Oznacza to, że Google zdecydowało, że udostępnianie w mediach społecznościowych jest inteligentnym sposobem na pozbycie się skrupułów od dobrych facetów.
W tej chwili efekt jest nadal prawdopodobnie niewielki, podczas gdy zespoły Google sprawdzają, czy wzorce udostępniania w mediach społecznościowych są niezawodnym sposobem na odkrycie najlepszych witryn i stron — i pozostawiają spam na dole strony 10.
(Pamiętaj, pierwsza zasada SEO jest podobna do pierwszej zasady Copybloggera — nie próbuj wysyłać użytkowników do gównianych treści.)
Sygnały
Google używa około 200 “sygnałów”, aby zasugerować, czy dana strona jest przydatna lub śmieciowa.
Obecnie linki z Twittera czy Facebooka są nadal słabym sygnałem. Oznacza to, że większa waga zostanie nadana zwykłym podejrzanym — ile masz tradycyjnych linków, autorytet stron, które łączą się z Tobą, jakiego rodzaju tekstu kotwicy używają, a także twoje słowa kluczowe na stronie i powiązane kopie.
(Sprawdź nasz bezpłatny raport na temat SEO copywriting, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak to działa.)
Ale te linki z udostępniania społecznościowego są teraz sygnałem, z którego korzystają wyszukiwarki-i jeśli okaże się to niezawodnym sposobem na uzyskanie lepszych stron na szczycie SERP, zwiększą głośność.
Sprawy władzy
Google i Bing potwierdziły, że biorą pod uwagę autorytet użytkowników, którzy tweetują linki do twojej witryny.
Jeśli ktoś, kto wygląda, działa i pachnie jak prawdziwy użytkownik z faktycznym autorytetem tweetuje link do twojej witryny, to liczy się więcej niż jeśli zrobi to początkujący (lub bot). Co ma sens – tak jak w przypadku autorytatywnych linków do ciebie, liczy się to więcej niż w przypadku małej, nowej strony.
Czy to znaczy, że powinieneś podlizywać się ludziom z dużą ilością znajomych na Facebooku i obserwujących na Twitterze? Niezupełnie.
Oznacza to, że będziesz chciał tworzyć treści, które wyróżniają się w tłumie. Ze względu na naturę udostępniania społecznościowego najlepsze rzeczy mają tendencję do znajdowania się na szczycie. Możesz nie mieć 100 000 obserwujących, ale ktoś z Twoich 100 obserwujących zna większą rybę i tak dalej i tak dalej.
Ale Twoje treści mogą przyciągnąć uwagę największych ryb tylko wtedy, gdy są wyjątkowe. Więc stwórz najlepszą pracę, jaką możesz, zawsze.
Co należy zrobić inaczej?
Prawdopodobnie najgorszą rzeczą, jaką możesz zrobić, byłoby uruchomienie portali społecznościowych do gier, aby spróbować wyprodukować większe liczby obserwujących / przyjaciół.
Zapomnij o kulawych sztuczkach, które Twoim zdaniem sprawią, że będziesz wyglądał na większego niż jesteś. Poświęć ten czas i energię na tworzenie lepszych treści-albo stając się lepszym pisarzem, albo współpracując z fantastycznym pisarzem, który potrzebuje tego ty przejdź do równania.
(Twoja strona może być wypłata, może to być doświadczenie biznesowe, lub wielkie poczucie projektowania graficznego, lub zabójcze czekoladowo-kremowo-serowe babeczki. Sam musisz to rozgryźć.)
Jeśli odłożyłeś media społecznościowe, ponieważ polegasz wyłącznie na SEO, aby uzyskać ruch, możesz to ponownie rozważyć.
Nie tylko dlatego, że udostępnianie społecznościowe prawdopodobnie stanie się silniejszym sygnałem, ale z powodu wielu innych korzyści, które przyciągają właściwych użytkowników do twojej witryny.
Dlatego Scribe dodał Twitter do swoich narzędzi do budowania linków pod koniec ubiegłego roku. (W nadchodzących wydaniach dodamy więcej narzędzi do budowania linków w mediach społecznościowych.) Jak SEO ewoluuje, Scribe ewoluuje.
Media społecznościowe i SEO nigdy nie były tak oddzielne, jak ludzie myślą — ale stają się coraz bardziej splecione z każdym dniem i są wszelkie powody, aby myśleć, że tak będzie dalej.
Co jeśli Google zmieni jutro zdanie?
Jest to zawsze dobre pytanie, aby zachować przede wszystkim w głowie, gdy planujesz strategię SEO.
Korzystanie z Twittera lub Facebooka wyłącznie do generowania linków do SEO jest krótkotrwałą grą, która prawdopodobnie nie jest warta twojego czasu.
Ale za pomocą Twittera i Facebooka do:
- tak, Generuj linki a także …
- uzyskaj treści przed czytelnikami oraz …
- rozwijaj relacje z innymi marketerami treści, które zapewnią ci wysokiej jakości linki organiczne(staroświeckie) oraz …
- pozwól potencjalnym klientom poznać, polubić i zaufać tobie oraz …
- Przetłumacz połączenia online na relacje w świecie rzeczywistym oraz …
- wykonaj badania rynku, słuchając problemów klientów, które możesz rozwiązać …
… cóż, to mądra długoterminowa gra, która zbuduje twój biznes.
O autorze: Sonia Simone jest współzałożycielką i CMO Copyblogger Media. Podziel się z nią swoimi treściami i spostrzeżeniami dotyczącymi copywritingu na Twitterze.
P. S.
Jeśli uważasz SEO za mylące, Scribe został zaprojektowany tak, aby było to proste. Pomaga szybciej optymalizować treść, wybierać odpowiednie słowa kluczowe i budować wysokiej jakości linki – a wszystko to dzięki pisaniu, które brzmi jak ty nie robot. Sprawdź dziś Scribe.