W ciągu ostatnich kilku miesięcy szum na temat Pinteresta nieco się uspokoił, ale nadal jest to bardzo potężne narzędzie dla marketerów treści.
Według badania przeprowadzonego przez firmę zajmującą się analityką mediów społecznościowych Simply Measureed, 69 z najlepszych marek 100 na świecie ma teraz konta na Pintereście, a Pinterest nadal generuje większy ruch na stronach internetowych i blogach niż Twitter, LinkedIn, Google+ lub YouTube.
Na razie Pinterest nie wydaje się nigdzie iść, a statystyki dla marketerów są nadal bardzo zachęcające. Co piąty użytkownik Pinteresta kupił coś, co widział w witrynie, a kiedy kupuje, wydaje około 80 USD za zakup — dwa razy więcej niż Kupujący na Facebooku.
A teraz Pinterest wstrząsa – w ciągu ostatnich kilku miesięcy wprowadzono kilka bardzo interesujących zmian w usłudze.
Rzućmy okiem na niektóre z tych ostatnich dodatków i modyfikacji oraz na to, co oznaczają one dla marketerów treści.
Pinterest wprowadza nowe narzędzia dla firm
Pinterest dodał nowe konta firmowe dla marek, które chcą wykorzystać przypinanie do promowania swoich firm. Możesz przekonwertować bieżące konto osobiste na konto firmowe lub założyć zupełnie nowe konto jako konto firmowe.
Konwersja konta jest łatwa-wystarczy wejść do nowego centrum biznesowego Pinteresta i kliknąć ” Konwertuj Moje Konto.”Lub aby utworzyć nowe konto firmowe, kliknij” Nowy na Pintereście? Dołącz jako firma.”
Jako konto firmowe Twój profil nie będzie wyglądał inaczej niż zwykły profil na Pintereście, a tablice i piny będą nadal wyglądać tak samo.
Pinterest daje właścicielom kont firmowych nowe przyciski, odznaki i widżety dla ich witryn i blogów, a także daje im dostęp do najlepszych praktyk marketingu wizualnego i studiów przypadków.
Jeśli zastanawiasz się nad założeniem konta firmowego, przed dokonaniem zobowiązania zapoznaj się z nowymi warunkami świadczenia usług dla firm — różnią się one od zwykłych warunków korzystania z Pinteresta.
Co to oznacza dla Content marketerów …
Chociaż obecnie nie ma ogromnej motywacji do przejścia na konto firmowe — nie daje to nic szczególnie wstrząsającego-spodziewam się, że Pinterest udostępni więcej narzędzi dla marek i właścicieli firm w najbliższej przyszłości. Zachęcam blogerów i właścicieli firm do skorzystania z konta biznesowego na Pintereście.
Pinterest zyskuje nowy wygląd
Pinterest jest w trakcie opracowywania zupełnie nowego interfejsu dla użytkowników i możesz przejść do nowego wyglądu, gdy tylko będziesz gotowy do zanurzenia się w nim. Ale słowo ostrzeżenia-po przełączeniu na nowy wygląd, jest to permanentna zmiana — nie można przełączyć się z powrotem na stary.
Plotka głosi, że nowy interfejs jest trochę wadliwy (słyszałem raporty o problemach przypinania do tablic po przejściu użytkowników), więc rozważ to uważnie przed zatwierdzeniem.
Jeśli chcesz zmienić wygląd na nowy, po prostu najedź kursorem na swoje imię i nazwisko (lub nazwę firmy) w lewym górnym rogu dowolnego okna Pinteresta. Następnie przewiń w dół do “Przełącz na nowy wygląd.”
Pinterest poprosi Cię o potwierdzenie wyboru – kliknij “Pobierz teraz”, aby potwierdzić.


Nowy wygląd daje Ci kilka nowych rzeczy:
- Większe Szpilki.Po dokonaniu zmiany zobaczysz, że wszystkie Twoje piny są wyraźnie większe. Większe obrazy są wyświetlane na stronie głównej Pinteresta i po kliknięciu Pina, aby go powiększyć. Każdy powiększony pin ma teraz szerokość 735 pikseli (w porównaniu z 600 w poprzedniej wersji). Pinterest wprowadził tę zmianę, aby zapewnić czystszy i łatwiejszy do wyświetlenia interfejs, ale niektórzy użytkownicy narzekają, że obrazy są teraz zbyt duże — zwłaszcza jeśli oglądasz Pinteresta na małym ekranie laptopa.
- Lepsze odkrycie. Gdy klikniesz na Pina, aby go powiększyć, zobaczysz wiele nowych rzeczy, w tym powiązane treści w obszarze po prawej stronie oryginalnego Pina. Zobaczysz takie rzeczy jak:
- Piny z tej samej tablicy — obrazy zgrupowane na tej samej tablicy przez tego użytkownika
- Piny z tego samego źródła — rzeczy przypięte z tej samej strony)
- Również przypięte-obrazy przypięte przez tych samych użytkowników, którzy przypięli Ten obraz)
Dzięki nowym funkcjom wyszukiwania Pinterest pomaga Ci znaleźć treści podobne do tego, który aktualnie przeglądasz. Niektórzy użytkownicy uwielbiają tę funkcję i twierdzą, że pomaga im odkrywać nowe treści na Pintereście, których inaczej by nie znaleźli — inni twierdzą, że zaśmieca ich wrażenia użytkownika.
- Koniec z przyciskiem” repin”. W starym interfejsie Pinteresta przycisk “repin” pojawiał się w lewym górnym rogu każdego Pina, gdy najechałeś na niego kursorem. Pinterest zastąpił przycisk ” Repin “przyciskiem” przypnij go”.”
- Ustawienia są oddzielone. Teraz musisz edytować ustawienia Pinteresta w dwóch różnych miejscach-Ustawienia konta (takie jak powiadomienia e-mail) nadal znajdują się w prawym górnym rogu menu rozwijanego, a Ustawienia profilu, takie jak witryna i zdjęcie, znajdują się w osobnym miejscu. Aby edytować ustawienia profilu, kliknij ikonę ołówka w lewym dolnym rogu profilu.


Co to oznacza dla Content marketerów …
Nowy wygląd otrzymuje mieszane recenzje. Widziałem raporty o kilku drobnych i poważnych błędach (wszystko od dziwności interfejsu po Brak możliwości przypięcia do wszystkich tablic) i niestety, dział pomocy technicznej Pinteresta nie reaguje super — więc może nie być w stanie uzyskać natychmiastowych odpowiedzi, jeśli masz problemy.
Nowy wygląd Pinteresta ułatwia użytkownikom odkrywanie-oznacza to, że przypięte obrazy muszą być atrakcyjne i interesujące, więc będą się wyróżniały i zachęcały do klikania.
Pamiętaj, aby umieścić interesujące i przekonujące Zdjęcia i odznaki w swoich postach na blogu, aby czytelnicy przypiąć je do Pinteresta (a zyskasz większy ruch z powrotem do swojej witryny).
Bardzo ważne jest również przypinanie oryginalnych treści na Pinteresta (nie tylko powielanie pinów innych osób). Statystyki mówią, że do 80% treści na Pintereście jest po prostu odrzucane od innych użytkowników Pinteresta — co oznacza, że gdy przypinasz interesujące treści ze źródeł zewnętrznych, naprawdę się wyróżnią i pomogą Ci zdobyć obserwujących.
Weryfikacja witryny i analiza Pinteresta
Teraz możesz zweryfikować własność swojej witryny na swoim koncie Pinterest. Po zweryfikowaniu witryny inni użytkownicy Pinteresta widzą znacznik wyboru obok domeny w profilu Pinteresta.
Tak, weryfikacja witryny jest dobrą rzeczą do zrobienia-ale nie jest absolutnie krytyczna (chyba że jesteś Oprah lub Mattem Damonem). Ale weryfikacja witryny umożliwia dostęp do innych ważnych funkcji Pinteresta, więc warto to zrobić.
Jeśli masz witrynę HTML, postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami z Pinteresta, aby zweryfikować swoją witrynę. Jeśli masz witrynę WordPress, użyj tej wtyczki, aby dodać metadane do swojej witryny i zweryfikować je.
Nie daj się zwieść tej wtyczce – wystarczy wpisać niewielką część tagu, który daje Ci Pinterest (ciąg alfanumeryczny w zawartość atrybut).


Po zweryfikowaniu witryny i przejściu na nowy wygląd, otrzymasz dostęp do naprawdę wspaniałej nowej funkcji Pinteresta — nowego modułu analitycznego. Wystarczy przewinąć nazwę firmy w prawym górnym rogu dowolnego ekranu Pinteresta i wybrać “Analytics” z rozwijanego menu.
Spowoduje to przejście do strony danych analitycznych. Na tym ekranie będziesz mógł przeglądać (i pobierać) te statystyki:
- Liczba pinów i pinnerów z twojej witryny
- Liczba repintów i repinnerów z Pinteresta
- Liczba odwiedzających witrynę, którzy zostali wysłani z Pinteresta
- Najnowsze obrazy, które zostały przypięte z twojej witryny
- Najpopularniejsze i najczęściej klikane piny
- Łączna liczba pojawiających się pinów w witrynie oraz liczba wyświetleń (wyświetleń)
Aby uzyskać świetny samouczek wideo, który nauczy cię więcej o korzystaniu z nowego narzędzia analitycznego, odwiedź Stronę analityki internetowej Pinteresta.
Co to oznacza dla Content marketerów …
Dzięki nowemu narzędziu do analizy Pinteresta możemy szybko i łatwo zobaczyć dane dotyczące naszej aktywności na Pintereście i stwierdzić, czy to, co przypinamy, ma wpływ na ruch w naszych witrynach.
Dowiesz się, co piny robią dobrze na Pintereście (a co nie). Będziesz w stanie powiedzieć, jaki rodzaj treści otrzymuje najwięcej repinsów i być w stanie ustalić najlepszą porę dnia, aby przypiąć.
Łatwiej niż kiedykolwiek testować różne rzeczy na Pintereście, a następnie mierzyć, czy odniosły sukces, czy nie — więc ten moduł analityczny jest zdecydowanie wart zdobycia!
Pinterest jest nadal świetnym narzędziem dla marketerów
W zeszłym roku opublikowaliśmy post zawierający długą listę sposobów wykorzystania Pinteresta do promowania swojej firmy. Nadal możesz korzystać ze wszystkich tych metod, a teraz, dzięki najnowszym zmianom na platformie Pinteresta, udoskonaliłeś sposoby śledzenia postępów i tworzenia wykresów strategii.
Zarządzanie zawartością to nadal nazwa gry na Pintereście. Osoby, które radzą sobie dobrze na Pintereście (i rozwijają ogromną liczbę obserwujących) są dobrymi kuratorami, co oznacza, że wybierają najlepsze treści w swojej dziedzinie i udostępniają je na dobrze zorganizowanych, atrakcyjnych tablicach.
Pinterest może być niesamowitym źródłem ruchu i zaangażowania blogerów i twórców treści. Weź więc to narzędzie do marketingu wizualnego na przejażdżkę i śledź swoje postępy, aby zobaczyć, jak to działa.
Chcesz wiedzieć, jak korzystać z Pinteresta, aby zwiększyć ruch w witrynie? Dołącz do mnie na moim nadchodzącym webinarium, 10 sposobów na zwiększenie ruchu na twojej stronie poprzez wykorzystanie mocy Pinteresta we wtorek, 16 kwietnia, 2013 o 1 pm czasu wschodniego.