Słyszysz to od nas cały czas…
Jeśli chcesz zaangażować się i wpłynąć, połącz się emocjonalnie, a następnie uzasadnij logicznie.
To nadal prawda.
Ale jest siła potężniejsza od logiki czy emocji…
I to jest ty.
Jak zawsze
Po pierwsze, co wiemy o skutecznej perswazji?
- Możemy teraz skanować i rejestrować aktywność ludzkiego mózgu w kontrolowanych testach, a wyniki nadal weryfikują wieloletnie badania psychologii społecznej na temat perswazji.
- Te same badania Psychologii Społecznej potwierdziły skuteczność wielowiekowych technik perswazji praktykowanych przez sprzedawców, doświadczonych polityków i mądrych rodziców.
- I właśnie te techniki pochodzą z obserwacji starożytnych Greków i Rzymian ponad 2000 lat temu, którzy rozwinęli sztukę retoryki, aby skutecznie przekonać masy dnia.
To banał, ale im więcej rzeczy się zmienia, tym bardziej pozostają takie same. Innymi słowy, technologia, media i kontekst kulturowy są diametralnie różne i ciągle ewoluują, ale ludzie reagują zasadniczo tak samo, jak zawsze.
A jeśli chodzi o perswazję, ludzie reagują na postrzegany charakter o wiele więcej niż logika. Silny charakter może nawet pokonać wymowny emocjonalny urok w wielu pojedynkach perswazji.
Przyjrzyjmy się więc bliżej.
Pochodzenie siły
Starożytna sztuka retoryki opiera się na trzech istotnych elementach:
- Logotypy jest odwołaniem do czystej logiki i rozumu.
- Patos jest odwołaniem do pragnień, lęków, namiętności i innych emocji publiczności.
- Etos jest apelem do autorytetu, uczciwości i wiarygodności osoby mówiącej lub piszącej.
Z trzech Arystoteles powiedział etos może być najskuteczniejszym środkiem perswazji, jaki posiada dana osoba. I chociaż ogólna reputacja z pewnością wchodzi w grę, Arystoteles dalej powiedział, że etos najlepiej demonstruje się poprzez ton i styl przekazywanych wiadomości.
Zgadza się. – treść twojej postaci zależy od charakteru Twojej treści. Oto trzy potężne sposoby na wzmocnienie siły twojego etosu.
Siła jest silna w tych, którzy…
1. Show Some Decorum
Etos napędzany jest przede wszystkim przez cnotę, z niespodzianką. Zamiast wrodzonej cechy, cnota jest postrzegane przez publiczność kiedy wierzą, że podzielasz i podtrzymujesz te same wartości, co oni. Łączysz się z nimi, gdy spełniasz ich oczekiwania.
Starożytni Rzymianie nazywali to spotkanie oczekiwaniami publiczności decorum. Niekoniecznie chodzi o bycie prim i właściwym-w końcu najlepszą osobą, która namówi bandę pijanych motocyklistów do odsypiania, jest prawdopodobnie jeden z nich, a nie miejscowy nauczyciel.
Krótko mówiąc, nie możesz przewodzić plemieniu, które myśli, że nie należysz – i to całkowicie zależy od oni aby zdecydować, czy pasujesz. Jeśli więc pomysł zmiany, aby spełnić oczekiwania publiczności, nie pasuje do ciebie, będziesz musiał przyciągnąć publiczność, która naturalnie pasuje do tego, kim już jesteś.
Na szczęście z tego słynie Internet.
2. Mieć Władzę Han Solo
Nie ma wątpliwości, że Han Solo jest pragmatycznym twardzielem. Niezależnie od tego, czy napadasz na kopalnie przypraw na Kessel, ratujesz zbuntowaną księżniczkę, czy szukasz pomocy na czas na morderczej stacji kosmicznej wielkości Księżyca, Solo jest sympatycznym, utalentowanym, praktyczne zawodowiec.
Jeśli chodzi o etos, chcesz wyświetlić podobne praktyczna mądrość aby zwiększyć swoją siłę perswazji. Bądź sympatycznym ulicznym mądrym autorytetem, którego treść pomaga załatwiać sprawy, a nie zdystansowanym ekspertem akademickim spoglądającym z pulpitu.
Nie musisz być doskonały (Solo na pewno nie jest). W rzeczywistości, pozwolić, aby twoje wady płynęły, zwiększa twoją autentyczność i wzmacnia więź z tymi, do których próbujesz dotrzeć. Kiedy przychodzi do tego, liczy się tylko to, że znasz swoje rzeczy i dostarczasz.
Pomocnik Wookie jest miły, ale opcjonalny.
3. Dowód Jedi Leadership
Ostatnim kluczowym elementem etosu, który przekonuje, jest życzliwość i otwartość kultywowane między tobą a publicznością. Zazwyczaj najlepiej to osiągnąć, gdy ludzie czują, że działasz z bezinteresownego przywództwa, bez własnego interesu lub ukrytych motywów.
„Czekaj, Brian”, mówisz o teraz. „Mam w tym interes. Chcę sprzedawać rzeczy i budować swój biznes!”Dobra, słyszę cię (a te głosy w mojej głowie trochę mnie przerażają).
To tam wracamy po raz kolejny do wartościowych darmowych treści. Nawet podczas naturalnego promowania Ciebie i Twojej firmy, świetne treści o niezależnej wartości są jednak darem dla Twojego rynku. Dopóki jesteś przejrzysty (i nieapologetyczny) co do powodu, dla którego dostarczasz treści, wykazujesz się skutecznym przywództwem, które uprawnia Cię do wykonywania sztuczek umysłu Jedi do woli.
Postaw publiczność na pierwszym miejscu, a dostaniesz to, czego chcesz w zamian. Wszyscy wygrywają.
Jedi Mind Tricks bez przechodzenia na Ciemną Stronę
Silny postrzegany etos to potężna rzecz, dlatego wielu udawało przystający charakter dla zabawy i zysku na przestrzeni wieków. Kościół, państwo i arystokracja widzieli zdrowe ilości manipulacji charakterem dzięki perswazyjnej sile etosu.
Media społecznościowe wydają się dojrzałe na podobne wybryki. Ale wspaniałych treści nie można sfałszować, a globalny zasięg oznacza, że możesz być ty i przyciągnij ludzi o podobnych poglądach, którzy myślą, że rządzisz takim, jakim jesteś. Więc nie ma potrzeby iść na ciemną stronę mocy, aby się dopasować.
Uwolniony od tyranii geografii, Internet pozwala nam uniknąć bycia kameleonami postaci, a zamiast tego być autentycznym. Inteligentni marketerzy online zdają sobie sprawę, że nie potrzebują małego niszowego tematu, aby prowadzić plemię, ponieważ oni sami są niszą.
Nigdy nie zapominaj, że chodzi o publiczność. Ale to ty kto ma apelację.