Nic dziwnego, że jednym z najpopularniejszych postów, które napisałem dla Copybloggera, było pisanie nagłówków, które działają. Każdy copywriter i każdy dziennikarz wie, jak ważny jest mocny nagłówek, a ta świadomość rozlała się w biznesowej blogosferze, gdzie każdy jest trochę copywriterem i trochę dziennikarzem.
Mimo to, wielu wciąż nie docenia, jak ważne są nagłówki. Oto kilka anegdot, faktów i wskazówek, które mogą pomóc ci napisać jeszcze lepsze nagłówki (a także dać Ci znać, jak bardzo powinieneś się na nich skupić).
Zasada 50/50 nagłówków
Według jednych z najlepszych copywriterów wszechczasów, powinieneś spędzić half przez cały czas potrzebny na napisanie czegoś przekonującego w nagłówku. Więc jeśli masz post na blogu, który jest naprawdę ważny dla Ciebie lub Twojej firmy, taki, który naprawdę. chcesz, aby ludzie czytali, powinieneś wręcz obsesyjnie kierować się tytułem postu.
Legenda reklamy David Ogilvy znał siłę nagłówków i w jaki sposób nagłówek dosłownie determinował, czy reklama zostanie przeczytana. Przepisał ten słynny nagłówek na reklamę samochodową 104 razy:
“Przy 60 milach na godzinę w Nowym Rolls Royce słychać tylko tykanie zegara na desce rozdzielczej …”
Mistrz copywriter Gene Schwartz często spędził cały tydzień na pierwszych 50 słowach utworu sprzedażowego-nagłówek i akapit otwierający. Te 50 słów to najważniejsza część każdego perswazyjnego pisma, a pisanie ich wymaga czasu.
Nawet dla mistrzów.
Zasada 80/20 nagłówków
Oto kilka ciekawych statystyk.
Średnio 8 na 10 osób przeczyta nagłówek, ale tylko 2 na 10 przeczyta resztę. To jest sekret potęgi nagłówka i dlaczego tak wysoko decyduje o skuteczności całego utworu.
Im lepszy nagłówek, tym większe szanse na pokonanie średnich i uzyskanie tego, co napisałeś, przeczytanego przez większy procent ludzi.
Napisanie świetnego nagłówka nie gwarantuje sukcesu Twojego pisania. Korzyść przekazana w nagłówku nadal musi być odpowiednio zaspokojona w treści, czy to w treści, czy w ofercie.
Ale świetna treść ciała ze złym lub nawet marginalnym nagłówkiem jest skazana na nieprzeczytanie.
Jak napisać świetny nagłówek
Ostatnim razem przyjrzeliśmy się różnym działającym kategoriom nagłówków. Tym razem przyjrzymy się analitycznym technikom tworzenia świetnych nagłówków.
Trenerzy copywritingu w American Writers & Artists uczą The Four U ‘ S podejście do pisania nagłówków:
Nagłówki, nagłówki i kule powinny:
- Be Przydatne do czytelnika,
- Zapewnić mu poczucie Pilność,
- Przekazać ideę, że główną korzyścią jest w jakiś sposób Unikalne; oraz
- Wykonaj wszystkie powyższe czynności w ULTRA-SPECIFIC sposób.
W ostatnim numerze Early to Rise ezine, copywriter Clayton Makepeace mówi, aby zadać sobie sześć pytań, zanim zaczniesz pisać nagłówek:
- Czy twój nagłówek oferuje czytelnikowi nagrodę za czytanie?
- Jakie szczegóły możesz dodać, aby twój nagłówek był bardziej intrygujący i wiarygodny?
- Czy twój nagłówek wywołuje silne emocje, które czytelnik ma już na ten temat?
- Czy twój nagłówek przedstawia propozycję, która natychmiast sprawi, że twoja perspektywa kiwnie głową?
- Czy twój nagłówek może skorzystać z włączenia proponowanej transakcji?
- Czy możesz dodać element intrygi, aby doprowadzić perspektywę do swojej kopii otwierającej?
Sześć pytań Makepeace w połączeniu z podstawową strukturą czterech U stanowią doskonałą podstawę do pisania spektakularnych nagłówków. I zauważysz, że prawie każdy nagłówek, który spełnia ramy, będzie należał do jednej z ośmiu kategorii, których nauczyłeś się ostatnio.
Wymaga pracy i skupienia, ale wysiłek sprawi, że będziesz bardziej popularnym blogerem i bardziej dochodowym biznesmenem.
Wróć do Copywriting 101 seria.
Aby dowiedzieć się więcej o pisaniu świetnych nagłówków, sprawdź Nagłówki Magnetyczne seria o Copybloggerze.
O autorze: Brian Clark jest założycielem Copyblogger, CEO Copyblogger Media i redaktorem naczelnym Entreproducer. Uzyskaj więcej od Briana na Google+.